آیین گرامیداشت روز درختکاری در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 120010
آیین گرامیداشت روز درختکاری در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری مراسمی گرامیداشت این روز صبح امروز در مدرسه پسرانه مرتضوی رفسنجان با حضور مسئولین برگزار شد.

خانه » اجتماعی » آیین گرامیداشت روز درختکاری در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز مراسم گرامیداشت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری با حضور حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه ، ملانوری فرماندار و جمعی از دیگر مسئولین در دبستان پسرانه حبیبه مرتضوی رفسنجان برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانی پور با گرامیداشت روز درختکاری اظهار داشت: خداوند در این ماه درختان را آماده برای بهره دهی می کند و رزق مارا در این درختان قرار داده است لذا باید قدر این نعمت را بدانیم و نگ داری کنیم.
وی به آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: ایجاد سبزی در جامعه یکی از وظایف منایع طبیعی است درختان موجب سرسبزی و نشاط در جامعه هستند، درختان همچون انسان ها رشد می کنند و می توان از فواید ان استفاده کرد
رمضانی پور آب را نیز از نعمت های بزرگ الهی برشمرد و گفت: ابهایی که ین اسالها استفاده شد هزاران سال طول  کشیده تا ذخیره گردد و ما امروز بی رویه ان را مصرف می کنیم و برخی جاها بدون اجازه این کار انجام می شود.


وی افزود: باید خوب مصرف کردن فرهنگ سازی شود و دانش آموزان در این امر بسیار سهیم هستند همیار اب شویم نسل های بعدی هم می خواهند استفاده کنند همه باید کمک کنیم.
حمید ملانوری فرماندار نیز در این آیین قلم و کتاب دانش آموزان را دو نعمت بزرگ بدست آمده از درخت عنوان کرد و گفت: درخت زمانی که می خواهد میوه و سایه دهد در حالی اینها تولید می کند که زنده است و زمانی که قلم می شود باید بمیرد این ارزشمندی قلم و کاغذ است ه درخت جان خود را اهدا می کند.
وی افزود: درخت موجود ارزشمندی است قدر انها را باید بدانیم نعمتهای بزرگی هستند که خدمات بزرگی می دهند.

در ادامه این مراسم بدست مسئولان حاضر زنگ سبز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی نواخته و چندین اصله درخت به یاد شهدای مدافع حرم و شهید غواص حسن عبداللهی در حیاط این مدرسه کاشته شد.

همچنین در این مراسم از برادر شهید مدافع حرم خلیلی تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها:
15 اسفندماه درختکاری درختکاری در رفسنجان روز درختکاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان