کسب رتبه برتر در همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» توسط محمد کرمی نیا از رفسنجان

  • شناسه خبر: 119978
کسب رتبه برتر در همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» توسط محمد کرمی نیا از رفسنجان

مقاله مشترک محمد کرمی نیا و حجت الاسلام و المسلمین رحمان عشریه عضو هیأت علمی دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم با موضوع « گستره فقهی وجوب «خمس سرمایه» از نگاه فقیهان و اندیشمندان شیعه » در همایش بین المللی خمس و تعالی فرهنگی در قم به عنوان یکی از مقالات برگزیده انتخاب شد.

خانه » علم و فن آوری » کسب رتبه برتر در همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» توسط محمد کرمی نیا از رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگ جامعه»  با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت الله اعرافی، آیت الله نعیم آبادی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، محسن رفیق دوست، دکتر حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حسن سبحانی، علما، فضلا، استادان و طلبه های حوزه های علمیه در سالن همایش های رسول اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

دبیر این همایش بین المللی اظهار کرد: شورای عالی همایش به ریاست آیت‌الله نعیم‌آبادی درماه گذشته دیدارهایی با مراجع تقلید داشتند که در این دیدارها همه مراجع تقلید از برپایی این همایش استقبال کرده و رهنمودهایی برای بهتر برگزار شدن آن ارایه کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس نصیری‌فرد به ضرورت برپایی این همایش در ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: امروزه دشمنان با شناخت دقیق کارکرد خمس در صدد تضعیف، انزواء و فراموشی این واجب الهی هستند و به همین منظور با شبهه افکنی و ایجاد تردید تلاش دارند تا این واجب مهم از رفتار دینی شیعیان حذف گردد. با درک این مهم، همایشی علمی ترویجی تحت عنوان «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» برگزار شد که اولین همایش بین المللی با محوریت موضوع فریضه الهی خمس است.

وی به اهداف برپایی این همایش پرداخت و گفت: این همایش در صدد است تا با تبیین علمی ابعاد فقهی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خمس توسط پژوهشگران و محققان گامی جدی در جهت روشن ساختن کارکرد وسیع و موثر خمس بردارد.

نصیری فرد افزود: در این همایش دستاوردها و یافته های جدید علمی اندیشمندان درباره نقش خمس در اعتلای فرهنگی جامعه ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: این همایش با استقبال نخبگان حوزوی و دانشگاهی مواجه شده و در فراخوان مقاله اندیشمندان و اساتید تراز اول کشور به ارائه مقاله پرداختند که مقالات برگزیده قرائت شد.

دبیر اولین همایش بین المللی «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» خاطرنشان کرد: در این همایش از ۱۵ کشور اسلامی شرکت داشتند که در مجموع ۳۰۰ مقاله دریافت کرده ایم، در این دوره به بعد فرهنگی خمس پرداختیم و سال آینده به بُعد اقتصادی آن خواهیم پرداخت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس اظهارداشت: بیشتر شرکت‌کنندگان از کشورهای عراق و لبنان می باشند که به جهت کمبود زمان، نتوانستیم میزبان سایر کشورهای اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کمیته علمی این همایش دقت نظر زیادی روی محورها صورت گرفته است، گفت: به جهت دقتی که کمیته علمی «همایش بین‌المللی خمس و تعالی فرهنگ جامعه» در محورها و عناوین آن داشت، عمده شرکت‌کنندگان از اساتید بودند.

نصیری فرد افزود: در این همایش از ۱۰ نفر برگزیده آن تجلیل به عمل می‌آید که دو نفر استاد داخلی و سه نفر از اساتید کشورهای عراق و لبنان هستند و در این میان مقاله عضو هیئت علمی دانشکده تفسیر و معارف قرآن قم آقای دکتر رحمن عشریه و دانشجو محمد کرمی نیا با موضوع ( گستره فقهی وجوب «خمس سرمایه» از نگاه فقیهان و اندیشمندان شیعه ) جزء مقالات برتر شناخته شد.

برچسب ها:
کسب رتبه برتر محمدکرمی همایش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان