فرماندار مطرح کرد :

رفسنجان در سال ۹۶ الگوی برتر در حوزه اشتغال روستایی کشور خواهد شد

  • شناسه خبر: 118931
رفسنجان در سال ۹۶ الگوی برتر در حوزه اشتغال روستایی کشور خواهد شد

فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به انکه کارگاه های کوچک اشتغال بیشتری را ایجاد می کند در سال ۹۶ توجه به حوزه اشتغال روستایی معطوف خواهیم شد و در این سال الگویی برتر در حوزه اشتغال روستایی در کشور خواهیم بود.

خانه » اقتصادی » رفسنجان در سال ۹۶ الگوی برتر در حوزه اشتغال روستایی کشور خواهد شد

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در جلسه ستاد راهبری طرح احیاگران ابادی اظهار داشت :عمده بحثی در کشور مطرح است ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی در حوزه فعال کردن اشتغال است ، اقتصاد در کشور بر پایه سرمایه های محلی و مردمی است .

وی افزود :اقتصاد بر پایه دانش باشد درون گر و برون زا باشد همه تلاش کنیم از ظرفیتهای محلی هم در حوزه دستگاه های اجرایی و هم بخش خصوصی به بهترین نحو استفاده کنیم .

فرماندار بیان داشت :بیش از ۵۰ درصد سرمایه های مردمی از شهر خارج می شود و دلیل عمده ان این است که احساس ناامنی می کنند و زیرساختهای و منابع برای توسعه وجود ندارد .

وی تصریح کرد :بیشتر درصد افاغنه استان کرمان در رفسنجان هستند چاره ای نداریم توجه جدی کنیم به اینکه طرحهای بزرگ ارزش افروده ایجاد می کنند در بالابردن ضریب رشد اقتصادی ،اما در حوزه اشتغال نقش بزرگی ندارند .

فرماندار افزود :باید واحدهایی راه اندازی شود هم اشتغال بیشتری ایجاد کنند هم زود اشتغال ایجاد کنند و هم زود برگشت سرمایه داشته باشند .با تدوین طرح احیاگران به دنبال این هستیم که طرحهایی که به صورت ملی و استانی ایجاد می شود ما به روشهای محلی و بومی انها را اجرایی کنیم و منابع را جذب کنیم و این اتفاق به خوبی در شهرستان افتاده است .

وی بیان داشت :پروژه های اجرایی در طول سه سال بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان است .در حوزه اجرایی بیش از این مبلغ طرح اجرایی شده و به زودی افتتاح خواهند شد .

فرمانداربه افتتاحیات دهه مبارک فجر امسال اشاره کرد و گفت :این افتتاحییه ها  نشان میدهد با نشستهای محلی و تلاش و همراهی اعتماد بخش خصوصی را جذب کردیم.جهاد اقتصادی در رفسنجان شروع شده است .به لحاظ جذب سرمایه گذار پیش رو ترین شهرستان در استان بودیم .

وی افزود :در حوزه گردشگری و صنعت و معادن موفقیت هایی خوبی صورت گرفته است در سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر گردشگر خارجی داشتیم که نسبت به سالهای گذشته ان رقم بالایی است .

فرماندار خاطرنشان کرد :هفته گذشته مدیرهای بزرگ تورهای کشور از دره راگه و خانه حاج اقا علی بازدید کردند .کارگاه های کوچک اشتغال بیشتری را ایجاد می کند و ما توجه خود را در سال ۹۶ به حوزه اشتغال روستایی معطوف خواهیم کرد .

وی افزود :ما در سال ۹۶ الگویی برتر در حوزه اشتغال روستایی در کشور خواهیم بود .از همین الان کارخود را شروع کرده ایم تا حالا ۷۰ روستا درزمینه طرح احیاگران ابادی شروع به فعالیت کردند .محوریت طرح احیاگران ابادی مسجد است .

ملانوری ضمن بیان کارکردهای مسجد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت  :اکنون کار کردهای مساجد کمتر شده است .حسینیه و مساجد در طول سال در موقعیت های خاصی باز است و فعالیتی ندارند و اینها سرمایه هایی هستند که از ان استفاده نمی شود .

وی افزود :روحانیون و همه کمک کنند در این زمینه فعالیت کنند .ظرفیت وجود دارد ولی براینکه برنامه و مداخله خوب نشده است عقب هستیم .جلسه گذاشتن مشکلی رااز  مردم حل نمی کند .

حمید ملانوری خاطرنشان کرد :مردم روستایی در محل خودشان باید کسب درامد کنند و از مهاجرت به شهر جلوگیری می شود .دهیاران باید اشتغال روستایی را ایجاد کنند .

وی افزود :طرحها را باید راه اندازی کرد .برای هر دهستان طرحی ایجاد کنیم .وما طرحهای توجیهی را خودمان اماده می کنیم .تلاش کردیم کل اعتبارات روستایی سال ۹۶ در طرح احیاگران ابادی اجرا شود .

فرماندار بیان داشت :امار بیکاران در رفسنجان ۱۳ هزار نفر است ولی جویای کار ما بیش از دو هزار نفر بیشتر نیست .در قالب طرحهای بومی و محلی مشکلات حل خواهد شد .

 

برچسب ها:
اشتغال اشتغال روستایی الگوی برتر رفسنجان سال 96
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان