یادداشتی به قلم رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان

اسطوره ای بی تندیس

  • شناسه خبر: 116925
اسطوره ای بی تندیس

زندگی سراسر تلاش و خدمت همراه با اخلاص و سلامت نفس و بی‌اعتنائی به جلوه‌ها و زخارف مادی، خصوصیت برجسته‌ی این روحانی کم‌نظیر در همه‌ی دوران‌های حیات او است.

خانه » آخرین اخبار » اسطوره ای بی تندیس

تجلیل از مردان خدا آن زمان که امام مسلمین این چنین پیرامون این اسطوره معاصر شهرمان سخن بر قلم می آورد بسیار سخت است : زندگی سراسر تلاش و خدمت همراه با اخلاص و سلامت نفس و بی‌اعتنائی به جلوه‌ها و زخارف مادی، خصوصیت برجسته‌ی این روحانی کم‌نظیر در همه‌ی دوران‌های حیات او است.
مرحوم حاج شیخ عباس پورمحمدی از بزرگمردانی بود که از ابتدای نهضت راهی بخش پیر خمین ملجا و پناه همه مبارزین و نقطه اتکا امت حزب الله در انسجام بخشی و شکل دهی انقلاب در رفسنجان و استان محسوب می گردد با شروع این نهضت و با تلاش‌ها و مجاهدت حجت‌الاسلام پورمحمدی به همراهی دیگر علمای مبارز، مردم رفسنجان به تقلید از مرجعیت امام خمینی (ره) رهنمون شدند. مسجد سقاخانه به‌تدریج پایگاه مبارزه علنی علیه رژیم ستمشاهی شد و به مسجد امام خمینی (ره) تغییر نام یافت.

زحمات و مجاهدت های خالصانه آن یار دیرین امام و رهبری  باعث شد رفسنجان قم ثانی لقب بگیرد ودر زمان حضور شاه در ایران مجسمه آن خائن از میدان اصلی شهر به زمین کشیده شود  ومسجد ایشان کانون حضور انقلابیون و سخنرانان بزرگی همچون مقام عظمای ولایت مرحوم  آیت الله خزعلی مرحوم فلسفی آیت الله مکارم شیرازی و دیگر بزرگان و مرکز صدور پیام انقلاب در شهرستان گردد و به فرموده حضرت امام خامنه ای :مردم رفسنجان در دوران اختناق به معنای حقیقی کلمه در صراط مستقیم الهی پایداری و پافشاری کردند. روزی که نام و یاد و فتوای امام بزرگوار در سرتاسر کشور به وسیله‌ی دستگاه پلیسىِ اختناقِ طاغوتی ممنوع و جرم بود، مردم رفسنجان در شهر شجاع و آزاده‌ی خودشان، مسجدی به نام امام بزرگوار نامگذاری کردند؛ به نام آن بزرگوار سخن گفتند و راه او را ترویج کردند.

این سخن خود از نقش بی بدیل این رو حانی مجاهد در راه به ثمر نشستن درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی پرده برمیدارد .بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش ها و مجاهد های ایشان استمرار پیدا کرد و در راه ثبات و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی فرزند خویش را نیز تقدیم ایران اسلامی نمود .

در کنار فعالیت‌های گسترده تبلیغی، اجتماعی و سیاسی، ایشان صاحب خصال نیکوی فراوانی بود. مردمی بودن و ساده‌زیستی یکی از این ویژگی‌ها بود. خانه ایشان همواره پذیرای میهمانان متعدد بود، اما این مهمان‌نوازی هیچ‌گاه با تشریفات توأم نمی‌شد. حسن خلق و خوش‌برخوردی وی زبانزد عام و خاص بود.

تلاش در جهت کمک به فقرا و نیازمندان از دیگر تلاشهای آنمرحوم بود که تا قبل حیات خود نیز استمرار داشت و منزل و مسجد ایشان مرکز امید نیازمندان و مستضعفین شهر بود
روحش شاد یادش گرامی

به قلم  دکتر روح الله خلیلی نژاد ریاست دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان

برچسب ها:
آیت الله خزعلی اسطوره ای بی تندیس حزب الله دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان روح الله خلیلی نژاد شیخ عباس پورمحمدی مرحوم حاج شیخ عباس پورمحمدی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان