آغاز اجرای سه طرح کهورت چشمی ، دندانی و جوانان در رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 116071
آغاز اجرای سه طرح کهورت چشمی ، دندانی و جوانان در رفسنجان / عکس

اجرای سه طرح مطالعاتی کهورت چشمی ، دندانی و جوانان در مرکز جامع سلامت رفسنجان آغاز شد.

خانه » پزشکی و سلامت » آغاز اجرای سه طرح کهورت چشمی ، دندانی و جوانان در رفسنجان / عکس

به گزارش خانه خشتی ، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مراسم آغاز بکار اجرای سه طرح مطالعاتی کهورت چشمی ، دندانی و جوانان در مرکز جامع سلامت رفسنجان اظهار داشت: بخش مغفول از سلامت انسان حفره دهان و دندان است و در این طرح مطالعاتی افراد از نظر سلامت دهان و دندان بررسی شده و با یک معاینه کامل در همین مرکز اطلاعات ثبت می شوند و می تواند به عنوان مطالعات پایه ای در تصمیم گیری آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ نفر تحت جمعیت کهورت بزرگسالان در رفسنجان قرار گرفته اند تصریح کرد: هزینه های اجرای این طرح از اعتبارات ملی و از کهورت کشوری تامین می شود و مطالعات ده ساله خواهد بود.

محمد سلیمانی یکی از مسئولین اجرای کهورت چشمی نیز در این جلسه بیان داشت: این طرح در ۷ دانشگاه کشور در حال فعالیت است که یکی از انها رفسجان است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزانت مناسب برای آغاز بکار این طرح خریداری و نصب شده است تصریح کرد: کار از هفته آینده بصورت جدی تر پیگیری و ادامه می یابد و این تجهیزات در آینده به عنوان سرمایه برای دانشگاه مورد استفاده قرار میگیرد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در خصوص سلامت افراد جامعه نیازمند اطلاعات اولیه هستیم در طول دوره زندگی فرد تحت نظر قرار میگیرد و وضعیت سلامت او را سنجش و عوامل موثر بر بیمای شناسایی و در اینده از مداخلات بر زندگی افراد جلوگیری می شود.

محمد ناظر یکی از مسئولین اجرای طرح کهورت جوانان نیز اظهار داشت: کهورت جوانان بخشی از کهورت بزرگسالان است و با هدف اصلی بررسی آسیب های اجتماعی در جوانان ۱۵ تا ۳۴ سال در سه شهر فسا ، کرمان و رفسنجان اجرا می گردد.

وی بابیان اینکه ۳ هزار نفر تحت پوشش این طرح در رفسنجان قرار میگیرند تصریح کرد: تاکید این طرح بر روی ۵ اختلال خلقی با تاکید بر اختلال افسرگی، اضطراب با تکید بر اختلال خودکشی ، پرخاشگری ، آسیب ناشی از سوانح و حوادث و اختلالات روانی خواهد بود.

ناظر خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین آسیب ها انواع وابستگی به مود مخدر است که بطور ویژه در این طرح مورد بررسی قرار میگیرد.

 

برچسب ها:
کهورت مرکز جامع سلامت رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان