رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد :

زنگ خطر افزایش سرطان در رفسنجان با استفاده بی رویه از سموم کشاورزی

  • شناسه خبر: 116057
زنگ خطر افزایش سرطان در رفسنجان با استفاده بی رویه از سموم کشاورزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سموم کشاورزی و استفاده از حشره کش ها یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان است، در رفسنجان استفاده از سموم کشاورزی بسیار افزایش یافته و گردش مالی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان دارد.

خانه » پزشکی و سلامت » زنگ خطر افزایش سرطان در رفسنجان با استفاده بی رویه از سموم کشاورزی

به گزارش خانه خشتی ، دکتر علی اسماعیلی ندیمی در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان پیش اط ظهر امروز در مرکز جامع سلامت رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت : در ایران احتمال بروز سرطان نسبت به دنیا پایین تر است ، در دنیا ۶۰۰ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر ولی در کشور ایران ۱۴۰ نفر مورد سطان در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال وجود دارد .
وی افزود : سرعت شیب افزایش سرطان زنگ خطری است که باید به ان توجه کرد .هنوز رده سنی در حد پایین نیست درصد سرطان هم کمتر است ۵۰ درصد سرطان ها قابل درمان هستند بخش عمده ان هم قابل پیشگیری هستند از طریق رژیم غذایی و ورزش و فعالیت فیزیکی منظم واینکه برخی توصیه ها را جدی بگیریم .
دکتر اسماعیلی سرطان شایعه در بانوان را سرطان سینه و در آقایان پروستات و پوست عنوان کرد و بیان داشت : سرطان در خانمها رو به افزایش است سرطان علاوه بر هزینه سنگین بر خانواده باعث تغییرات در هنجار زندگی می شود .

وی افزود: عاملی که به طور مستقیم بر ۱۳ نوع سرطان دخالت دارد مصرف سیگار است که مصرف ان در میان بانوان نیز در حال افزایش است.

اقدامات خوبی از جمله تحت حمایت قرار گرفتن بیماران سرطانی در این دوره از دولت صورت گرفته است .۸۰ درصد هزینه های درمانی سرطان قابل پرداخت می باشد مراکز حمایتی متعددی هم وجود دارد ، به هر حال درمان سرطان پرهزینه است و موجب سردرگمی فرد و خانواده خواهد شد.
وی افزود:پیشرفت  ساخت و سازهای درمانی هم برای افزایش و طول عمر درمانی جامعه سرطانی صورت می گیرد .در خصوص بروز شایع در کدام استانها بیشتر است هنوز اطلاع دقیقی نداریم ،به احتمال زیاد علاوه بر رژیم های غذایی، سموم دفع افات نباتی غیر استاندارد و الودهای محیطی در بروز سرطان تاثیر دارد .

برچسب ها:
زنگ خطر سرطان سرطان در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان