کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی در رفسنجان / مراقب باشید

  • شناسه خبر: 116022
کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی در رفسنجان / مراقب باشید

اخیرا در سطح شهرستان فرد یا افرادی با تعدادی از شهروندان تماس گرفته و با کلاهبرداری اقدام به خالی نمودن حساب فرد می کنند.

خانه » اجتماعی » کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی در رفسنجان / مراقب باشید

به گزارش خانه خشتی ، بنا بر اعلام پلیس فتای شهرستان رفسنجان اخیرا در سطح شهرستان فرد یا افرادی با تعدادی از شهروندان تماس گرفته و یا ابتدا در یکی از پیام رسان های  فضای مجازی اقدام به ارسال پیامی با مضمون ارسال کارت خدمات خودرویی می نمایند .  در ادامه پس از برقراری ارتباط با شهروندان به وی عنوان می گردد  که بدلیل خوش حسابی در پرداخت بیمه خودور ، مشمول دریافت کارت هدیه خدمات خودرویی با تخفیف ۴۰ درصدی در بیمه شخص ثالث و ۱۰ درصدی در بیمه بدنه خودرو شده اید ، که پس از آن با کشاندن فرد به پای دستگاه خود پرداز اقدام به خالی نمودن حساب فرد نموده و یا از ایشان می خواهند بمنظور  انجام اقدامات اولیه مبلغی را جهت هزینه پستی به شماره کارتی که اعلام می گردد  واریز نمایند تا پس از آن کارت مربوطه به آدرس پستی آنان ارسال گردد . اگر مخاطب این افراد اقدام به انکار موضوع نماید فرد کلاهبردار عنوان می دارد که در صورت عدم دریافت این کارت یارانه شما قطع و مبلغ سیصد هزار تومان جریمه از طریق راهنمایی و رانندگی در سیستم برای شما اعمال می شود .  در پاره ای از مواقع مخاطب از تهدید کلاهبردار ترسیده و به خواسته وی پاسخ می دهد . اینجاست که کلاهبردار عنوان می دارد این کارت یک مرتبه از طریق پست به آدرس شما ارسال گردیده و بدلیل اشتباه بودن کد پستی شما برگشت خورده ، و بدین روش آدرس و کد پستی مخاطب را ازایشان دریافت می نماید و سپس با استفاده از پیک های خودشان اقدام به ارسال کارت به آدرس آنان می نمایند  .

لذا پلیس فتا از شهروندان می خواهد :

۱ –  به هیچ عنوان به اینگونه افراد پاسخ نداده و از برقرای ارتباط و یا ارائه و ارسال هر گونه مشخصات شناسنامه ای و یا عکس در فضای مجازی به این افراد خودداری گردد .

۲ –  تحت هیچ شرایطی به  پای دستگاه خود پرداز مراجعه ننموده و مبلغی را هر چند ناچیز به حساب اینگونه افراد واریز ننمایند .

۳ – در صورت مراجعه فرد و یا افرادی به درب منزل شما به عنوان پیک و ارائه کارت به شما و درخواست هزینه پستی موضوع را سریعا به پلیس با شماره ۱۱۰ اطلاع داده تا نسبت به دستگیری آن اقدام گردد  .

نکته حائز اهمیت اینکه افراد کلاهبردار ممکن است تحت هر عنوانی با شهروندان تماس گرفته و خود را به عنوان مسئول یکی از نهادهای مهم کشوری معرفی  و با این ترفند از شهروندان کلاهبرداری نمایند . بدین وسیله پلیس فتا عنوان می دارد که در صورت تماس تلفنی هر شخصی تحت هر عنوان موضوع کلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان شهروندان به خواسته های این گونه افراد پاسخ ندهند .شهروندان می توانند در صورت هر گونه ابهام  با شماره پلیس فتا رفسنجان ۳۴۲۵۲۳۴۴ و یا مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند  .

 

برچسب ها:
تلفنی کلاهبرداری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    مگه میشه کارت هدیه پیشنهاد بدی و بعدش برا تحویل نگرفتن هدیه تهدید کنی . خنده داره . هر آدم نادونی هم می فهمه دیگه . ( اگه کارت هدیه خودتو نیای بگیری یارانت قطع میشه .. جالبه ////عجب دزدای ناشی ////
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان