رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد :

اصرار و شتاب در فضای مجازی بدون پیوست فرهنگی خطرناک است

  • شناسه خبر: 115740
اصرار و شتاب در فضای مجازی بدون پیوست فرهنگی خطرناک است

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: در اثر پیشرفت فرهنگی و فضای مجازی باید پیوست فرهنگی هم به دنبال ان باشد ۴۰ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند بیشتر از ۸۰ درصد عضو تلگرام در کل دنیا از ایران هستند ، اصرار و شتاب در این فضا های مجازی بدون پیوست فرهنگی خطرناک می باشد .

خانه » اجتماعی » اصرار و شتاب در فضای مجازی بدون پیوست فرهنگی خطرناک است

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت السلام مهدی پور محمدی در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان رفسنجان اظهار داشت : کسانی که تربیون در دست دارند و صحبت می کنند باید از هر زاویه ای برای حرفهایشان حجت داشته باشند چقدر خوب است که انسان مقام معظم رهبری را ملاک قرار دهد و بدون غلو و چاپلوسی و تخریب اشخاص افکار و عقاید  و دیدگاه ها را تحلیل کند .
وی به مراسم ارتحال ایت الله هاشمی اشاره کرد وافزود :مقام معظم رهبری بدون بردن حرف کسی افکار و عقاید را تحلیل می کنند .تجلیل از ایت الله هاشمی تجلیل از انقلاب و نظام و رهبری و ارمانهای امام و مجاهدتهاست و بیشتر از اینکه تجلیل از یک شخص باشد تجلیل از نظام و ارمانها است .
رئیس دادگستری بیان داشت :تجلیل از یاران امام یعنی تجلیل از امام (ره) است .در مراسم ارتحال ایشان از همه طیف حضور داشتند .مراسم ارتحال ایت ا.. هاشمی به نماد وحدت تبدیل شد که همه مردم حضور داشتند .
وی افزود :اصل جلسه ارتحال، ابرومند و وزین برگزار شد که نشان نمادی از اتحاد بود .
حجت اسلام پور محمدی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت :۷۰ درصد پرونده های دادگاه مربوط به هروئین و شیشه می باشد مسائل اقتصادی تاثیرگذار بوده است مسائل فرهنگی در سالهای اخیر یکی از مولفه های تاثیرگذار در افزایش پرونده های طلاق بوده است و فضای مجازی اخیرا در این زمینه تاثیر گذار بوده است .
وی افزود :در اثر پیشرفت فرهنگی و فضای مجازی باید پیوست فرهنگی هم به دنبال ان باشد ۴۰ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند بیشتر از ۸۰ درصد عضو تلگرام در کل دنیا از ایران هستند .اصرار و شتاب در این فضا های مجازی بدون پیوست فرهنگی خطرناک می باشد .
رئیس دادگستری بیان داشت :فضای مجازی از کانال های ماهواره خطرناکتر شده است .چراکه در فضای مجازی به صورت انلاین افراد در ارتباط هستند و از موقعیت های همدیگر سو استفاده می کنند .
وی تصریح کرد :در سال ۹۳ ،۵۳۵ مورد طلاق به ثبت رسیده است در سال ۹۴ به ۳۱۱ مورد رسید . نزدیک به ۴۰ درصد درسال ۹۴ نسبت به سال قبل طلاق در رفسنجان کمتر شده است .جلوی روند تصاعدی طلاق گرفته شد .رویکردی در شهر به وجود امد و کاهش چشمگیری داشتیم .
وی بیان داشت : ۱۷۵۳ مورد در نه ماهه سال ۹۴ ازدواج و در نه ماهه اول سال ۹۴ ،۱۱ مورد طلاق داشتیم در سال ۹۵ در نه ماهه اول ۱۶۱۵ مورد ازدواج داشتیم هفت و هشت دهم ازدواج های ما کمتر شدند و با این روند کاهش ازدواج هر ساله کاهش یافته است .
رئیس دادگستری بیان داشت :طلاق در سال ۹۴ در نه ماهه اول سال ۳۱۱ مورد ،در سال ۹۵ ،۳۲۲ مورد بوده است .در نه ماه سال ده طلاق نسبت به سال قبل بیشتر داشتیم .یعنی سه و چهار دهم درصد طلاق افزایش داشته است و ازدواج کاهش داشته است و این امار نسبت به سال ۹۳ خیلی خوب است .
وی خاطرنشان کرد :اگر بخواهیم نسبت طلاق و ازدواج را بگیرم ۱۹ درصد ازدواجها در رفسنجان  منجر به طلاق شده اند و این رقم خوبی نیست .با تقویت مراکز مشاوره و اموزش مهارتها و تکنیک های زندگی  ما می توانیم امار طلاق را کاهش داد.ما نسبت به کل کشور امار خوبی داریم ولی باز هم امار خوبی نیست.
وی افزود : معتادانی که اموزش دیدند اصلاح شدند و به  زندگی برگشتند و دوام ترکشان نسبت به کسانیکه اموزش ندیدند بیشتر بوده است .

برچسب ها:
فضای مجازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان