فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

حل مسائل فرهنگی و ازدواج جوانان در اولویت قرار گیرد

  • شناسه خبر: 115719
حل مسائل فرهنگی و ازدواج جوانان در اولویت قرار گیرد

فرماندار رفسنجان گفت: در شهرستان مسائلی داریم که دارای اولویت می باشند اگر بخواهیم حل شود نیاز به عزم و همت عمومی داریم در حوزه کارهای فرهنگی متولی خاصی ندارد چون متولی فرهنگ همه مردم می باشند .

خانه » اجتماعی » حل مسائل فرهنگی و ازدواج جوانان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خانه خشتی حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی رفسنجان که صبح امروز در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد اظهار داشت :در حوزه ازدواج باید بیشتر فعالیت شود تا ازدواجها حساب کتاب شده باشد و اسان شود و این خود به خود بحث پیشگیرانه دارد .

وی افزود : در شهرستان مسائلی داریم که دارای اولویت می باشند اگر بخواهیم حل شود نیاز به عزم و همت عمومی داریم در حوزه کارهای فرهنگی متولی خاصی ندارد چون متولی فرهنگ همه مردم می باشند .

فرماندار تصریح کرد :باید مسائل حاشیه ای را رها کنیم و به اولیت های شهر را مد نظر قرار داده و روی انها کار شود .در بخش اموزش و ازدواج به طور ویژه در حوزه طلاق و ازدواج دچار اسیب هستیم و اسیب های دیگر همه به نوعی به این ها مرتبط می باشد .

وی بیان داشت :همه اسیب ها به هم مرتبط هستیم نگاه مان معطوف به شهرستان باشد و تلاش کنیم مسائل را حل کنیم مردم و خانواده ها را اشنا به این مسائل نکنیم نتیجه ای در بر ندارد .

فرماندارخاطرنشان کرد : در مجموع ۷۵ هزار خانوار در رفسنجان ۳۲۰ خانوار طلاق اتفاق افتاده است .کارکردن در این تعداد خیلی خوب است پایه و اصل ایراد دارد ما باید انرژیمان را صرف اینگونه مسائل و اموزش باشد .

وی بیان داشت :در بحث اموزش افت تحصیلی داریم .در صورتیکه با استعدادترین دانش اموز در شهرستان داریم .این افت تحصیلی به اساس خانواده بر می گردد .همه دوستان باید بعضی از مسائل را رها کرده و به اصل و پایه خانواده ها پرداخت .

ملانوری بیان داشت :خیلی از انرژی ما صرف کارهای بیخود می شود و بنابراین جواب نمی دهد اگر قرار است روی این موضوع کار شود باید تمام محافل ما باید روی این بحث کار کنند .

وی افزود :تمام انرژی خود برای حل مشکلات و اسیب ها می گذاریم و مشکلاتی زیادی را از دوست و دشمن تحمل می کنیم .اگر تقوا بود همه مشکلات حل میشد .

وی به ازدواج اسان اشاره کرد و گفت :فرهنگ غلط ازدواج باعث فرار جوانان از ازدواج شده است و برخی به خاطر جهیزیه زیر بار قرض و وام می باشند .

فرماندار بیان داشت :در عصر مدرن، جهیزیه و وسایل غیرضروری عین جهالت و بدبختی است و رقابت هم در این زمینه وجود دارد .

وی بیان داشت :بزرگترین عیب ارزیابی غیر کارشناسی و تعریف می باشد از طرفی زندانیها و اسیب های اجتماعی فراوان دیده می شود و رشد پیدا می کند .باید وقتمان را صرف اموری که به درد شهرستان نمی خورد نگذاریم .

برچسب ها:
ازدواج الویت وام
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان