امام جمعه رفسنجان:

مهم این است که تصمیمات شوراها شکل عمل به خود بگیرد

  • شناسه خبر: 115568
مهم این است که تصمیمات شوراها شکل عمل به خود بگیرد

امام جمعه رفسنجان مطرح کرد: مهم این است که تصمیمات شورا شکل عمل به خود بگیرد مثل مصوبات مجلس که اجرایی نشود نباشد باید عمل شود تا تاثیر ان دیده شود.

خانه » اجتماعی » مهم این است که تصمیمات شوراها شکل عمل به خود بگیرد

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته شوراهای آموزش و پرورش در هنرستان امام رضا(ع) رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: در بحث شوراها دانش اموزان مشارکت دارند و به امر رشد مجموعه آموزشی در بعد درسی ،معنوی و  اموزشی کمک می کنند.

وی افزود: مدسه در کنار خانه می تواند مکمل باشد برای رشد اجتماع تا یک جامعه سالم را بنا کنیم ، سنگ بنای جامعه سالم هم از خانه و هم مدرسه نشات میگیرد لذا ضرورت دارد تا مربیان به این مهم توجه داشته باشند.

رمضانی پور با اشاره به اهمیت موضوع مشورت کردن در قران و روایات تصریح کرد: این موضوع را در ساختارهای مختلف کشور هم شاهد هستیم، در کنار دولت یک رکن از نظام به عنوان مجلس شورای اسلامی ، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و شوراهای مختلف فرهنگ عمومی ، اموزش و پرورش اداری و امثال اینها که تصمیم گرفته می شود و به انها عمل می شود.

وی افزود: مهم این است که تصمیمات شورا شکل عمل به خود بگیرد مثل مصوبات مجلس که اجرایی نشود نباشد باید عمل شود تا تاثیر ان دیده شود.

امام جمعه رفسنجان اهمیت دادن شوراها به به مسائل تربیتی و معنوی را ضروری دانست و گفت: این مهم باید استمرار یابد معصومین(ع) باید در جای جای زندگی ما حضور داشته دین و معنویت لذا که شورا و دانش اموزاندر این زمینه می توانند کمک کند.

در بعد معنوی و تربیتی مجموعه دانش اموزان در کنار اساتید می توانند کارایی بالایی ایجاد کنند ، جوان باید به شخصیت خود بپردازد تا وقار بیشتری در او ایحاد شود اینها را می شود در مدرسه به دانش اموز یاد داد.

عدم توجه به مسائل معنی موجب می شود در فضای دانش و کار ممکن است برخی ناهنجاریها بروز کند لذا باید در مقاطع اموزشی باید کاهش یابد و به صفر برسد.

رمضانی پور در پایان به سه وظیفه والدین نسبت به فرزندان با عنوان فراهم نمودن عیشت و رفاه ، تربیت و نام نیکو نهادن بر فرزند اشاره کرد و گفت: قران کریم بر احسان به پدر و مادر سفارش نموده است لذا نسبت به ادبی که پدر و مادر به ما یاد می دهند آن را بزرگ بشماریم و باید فرائض والدین در این امر را بر جان و دل بپذیریم.

 

برچسب ها:
شورا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان