در محیط های بسته از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید

  • شناسه خبر: 115359
در محیط های بسته از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان توجه به رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از انتشار گاز منواکسید کربن در محیط منزل و محل کار را حائز اهمیت دانست و افزود: در منازل و فضاهای بسته هیچگاه از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید.

خانه » آخرین اخبار » در محیط های بسته از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید

به گزارش خانه خشتی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به خطرات انتشار گاز مونوکسیدکربن یا همان قاتل نامرئی در محیط های سربسته به خصوص در فصل زمستان، اظهار کرد: گاز مونوکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و فوق العاده سمی است که از سوختن ناقص مواد سوختنی در بخاری و آبگرمکن، موتورخانه، اجاق گاز، خودروی روشن و … به وجود می آید و استنشاق ان در حالت بیداری یا خواب کشنده است.

علی رمضانی نژاد توجه به رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از انتشار گاز منواکسید کربن در محیط منزل و محل کار را حائز اهمیت دانست و افزود: در منازل و فضاهای بسته هیچگاه از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید؛ استفاده مشترک از یک دودکش برای چندوسیله گاز سوز بسیارخطرناک است.

وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص عدم استفاده از دودکش های اکاردئونی، تأکید کرد: هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد و مجزا و مجهز به کلاهک اچ باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان اطمینان از باز بودن مسیر دودکش ها را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: برای آزمایش باز بودن مسیر دودکش می توان از پشت بام یک وزنه کوچک را با ریسمان به داخل دودکش فرستاد و از باز بودن مسیر آن اطمینان حاصل کرد.

رمضانی نژاد خاطر نشان کرد: شهروندان مواظب ریختن مصالح به داخل دودکش و مسدود شدن آن هنگام ساخت و ساز باشند.

وی روشن نمودن ماشین درمحیط بسته پارکینگ وگاراژ را منجر به تولید گاز سمی مونوکسید کربن دانست و ادامه داد: هرگز برای گرم کردن داخل خودرو یا چادر مسافرتی ازگاز پیک نیکی استفاده نکنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با تأکید بر اینکه رنگ شعله آتش وسایل گرمازا بایدکاملا آبی باشد، هشدار داد: اگر رنگ شعله آبی نباشد، نقص در سیستم سوخت رسانی و دستگاه وجود دارد و باید خیلی سریع آن را برطرف کرد.

رمضانی نژاد یادآور شد: بستن تمام درها و دریچه های منزل و پوشاندن آن ها به طورکامل در زمستان را موجب کمبود اکسیژن و سوختن ناقص گاز در دستگاه های گاز سوز شده و احتمال گاز گرفتگی افراد را بسیار بالا می برد.

وی هم چنین در ادامه از شهروندان خواست از نصب آبگرمکن درمحیطی بسته مانند حمام خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با اشاره به نکات ضروری هنگام مسمومیت افراد با گاز مونوکسیدکربن، گفت: اگرکسی با گاز مونوکسیدکربن دچارمسمومیت شد، به سرعت او را از محیط انتشار گاز به هوای آزاد منتقل کنید و با اورژانس تماس بگیرید.

علی رمضانی نژاد ادامه داد: هنگام انتشار گاز مونوکسیدکربن در و پنجره ها را باز نموده و با چرخاندن دستمال مرطوب گاز را خارج کنید و تارسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد گاز گرفته ندهید؛ چون به دلیل حالت تهوع احتمال خفگی بیشتر است.

برچسب ها:
آتش نشانی دودکش شهرداری رفسنجان هشدار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان