عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (ع) رفسنجان مطرح کرد:

تاسف بار است که باید شاهد ترکیده شدن بغض تولید کنندگان داخلی باشیم

  • شناسه خبر: 114102
تاسف بار است که باید شاهد ترکیده شدن بغض تولید کنندگان داخلی باشیم

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (ع) رفسنجانرگفت: واقعا تاسف بار است که بعد از گذشت ۹ ماه ازسال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» باید شاهد ترکیده شدن بغض و گلایه تولید کنندگان داخلی باشیم ، آن هم صنعت کشتی سازی که چنین پتانسیل بالایی را برای ایجاد اشتغال در کشور داراست.

خانه » اقتصادی » تاسف بار است که باید شاهد ترکیده شدن بغض تولید کنندگان داخلی باشیم

پرویز حسینی دیماجانکشی عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (ع) رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی ، با اشاره به  امضای قرارداد ساخت ۸ فروند کشتی با کره توسط شرکت کشتیرانی؛ اظهار داشت: مسئولان چطور به خودشان اجازه میدهند که با نادیده گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی و بدون توجه به توان داخلی از صفر تا صد این سفارشات را به کره بسپارند؟!

وی تصریح کرد : با توجه به کارنامه درخشان کشتی سازان داخلی به خصوص در پنج سال گذشته به طور حتم بخش عمده این سفارشات در داخل قابل انجام است.
وی در ادامه اذعان کرد: تنها بخشی از این سفارشات میتواند ۵۰۰۰ شغل آن هم در مناطق محروم ایجاد کند، که در شرایط  کنونی کشور برایمان بسیار حیاتی است. همچنین اجرایی شدن این قرارداد و امثال آن ، باعث ریزش نیروی های متخصص کشوری خواهد شد.

حسینی در ادامه افزود : واقعا تاسف بار است که بعد از گذشت ۹ ماه ازسال  «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» باید شاهد ترکیده شدن بغض و گلایه تولید کنندگان داخلی باشیم ، آن هم صنعت کشتی سازی که چنین پتانسیل  بالایی را برای ایجاد اشتغال در کشور داراست.
عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان تاکید کرد: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی برای قرارداد خرید خارجی باید نگاه حداکثری به داخل داشته باشیم تا وابستگی ها را به خارج از کشور کاهش دهیم و اقتصاد خود را با ثبات تر کنیم.

حسینی عنوان کرد: متاسفانه هر از چندگاهی شاهد امضا از این دست قرارداد ها توسط مسئولین هستیم که هیچ گونه پیوست اقتصاد مقاومتی ندارد. جای سوال است که قرارگاه به اصطلاح اقتصادمقاومتی دقیقا در حال انجام چه کاری است که باید شاهد اینگونه قراردادها که در تضاد کامل سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، باشیم.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به آنچه گفته شد انتظار می رود روند اجرایی شدن این قرارداد متوقف شده ونگاه مسئولین امر معطوف به داخل کشور باشد.

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی تولید کنندگان داخلی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان