مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تاکید کرد :

ورود خیرین به بحث فرهنگ / زیرساختهای فرهنگی باید تقویت شوند

  • شناسه خبر: 113857
ورود خیرین به بحث فرهنگ / زیرساختهای فرهنگی باید تقویت شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت : متاسفانه رفسنجان علی رغم ظرفیتهای فرهنگی و هنری که دارد و جوانان و فعالان هنری دارد زیرساختها زیاد قابل توجه نیستند ، ما باید بحث خیرین فرهنگی را باید دنبال کنیم باید هنرمندان تقویت شوند تا شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم.

خانه » فرهنگی مذهبی » ورود خیرین به بحث فرهنگ / زیرساختهای فرهنگی باید تقویت شوند

به گزارش خانه خشتی ، محمدرضا عیلزاده در همایش کشوری خوشنویسی و افتتاح نمایشگاه اثار هنرمندان کشوری که از روز گذشته در رفسنجان آغاز بکار کرد، اظهار داشت :در فعالیتهای هنری چالش و اختلاف نظروجود دارد اما در زمینه خوشنویسی تعاملی وجود دارد و همه افراد به این حوزه نگاه ویژه ای دارند به خصوص اینکه این هنر از هنرهایی است که در دین مبین اسلام مورد توجه بوده است در اسلام به ان تاکید شده است .
وی افزود : کسانی که در زمنیه هنر فعالیت می کنند ویژگیهای خاصی دارند افراد معتقدی هستند یکی از راههای گسترش دین مبین اسلام هنر خوشنویس و خطاطی بوده است در قران به قلم اشاره شده است .
علیزاده با بیان اینکه جایگاه هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت : اگر برای بخش اموزش سرمایه گذاری کنیم هنوز کم است ما باید در اموزش و ترویج رشته های هنری تلاش کنیم .خروجی مدارک هنری بالاست .
وی افزود :تور ساقی حرکت خوبی است تعامل بین هنرمندان را در شهرهای مختلف ایجاد می کند در این تعاملات رشد و ارتقای سطح کیفی هنر را خواهیم داشت .
علیزاده تصریح کرد :مهمترین اموزش، اموزش مستقیم و رودرو هست که افراد مستقیم با هم در ارتباط و تبادل تجربه می کنند  با حمایت ویژه فرماندار و همراهی امام جمعه حرکت های هنری رقم خورده است و هنرمندان این فرصت را غنیمت شمرند و از این روزها استفاده کنند .از فضایی که در حوزه خوشنویسی صورت گرفته استفاده کنند .
وی بیان داشت :در راستای ارتقای سطح کیفی کار هنرمندانه این همایش ها و فعالیتها موثر خواهد بود .ظرفیتهای رفسنجان از حیث شخصیتها و فضای هنری بسیار مهم است .افرادبرجسته ای در حوزه های هنری داریم بخصوص در حوزه خوشنویسی و تجسمی جایگاه ویژه ای دارد این اتفاقات در شهرستان رقم نمی خورد مگر اینکه با ارامش دنبال شود .
محمدرضا علیزاده  به ارامش فضای هنری توسط مسئولین اشاره کرد و گفت :هر چه ارامش و تعامل و همدلی بیشتر باشد بیشتر و بهتر می شود فعالیت کرد .مشکلات هم منعکس می شود و باعث تعالی هنر اصلی و ملی و ایرانیمان بشویم وجا دارد از همه پیشکسوتان هنر خوشنویسی تشکر کنم .
وی بیان داشت :هنر خوشنویسی رفسنجان در سطح کشور مثال زدنی است به خاطر تعاملی که وجود دارد  و اگر تشکل های صنفی که در حوزه های مختلف وجود دارد در کنار هم و همراه هم باشند قطعا بهتر می توانند مطالبات و برنامه های خود را دنبال کنند .بهتر می توانند در راستای احقاق حق هنرمندان این رشته تلاش کنند .
علیزاده تصریح کرد :ما این امادگی را داریم با یاری فرماندار و مسئولین ما جشنواره خوشنویسان را در شهرستان رفسنجان برگزار کنیم یکی از سیاست ها ما این است از لحاظ مادی و معنوی این امادگی را داریم کمک کنیم این جشنواره  در این شهرستان به خاطر ویژگیهای خوبی که در این شهر است برگزار کنیم .
وی در ادامه افزود :فعالیتهای فرهنگی و هنری و زیرساختها متاسفانه رفسنجان علی رغم ظرفیتهای فرهنگی و هنری که دارد و جوانان و فعالان هنری دارد زیرساختها زیاد قابل توجه نیستند اینکه چقدر از زیرساختها در اختیار هنرمندان است جای سوال است و متاسفانه نیازمند عنایت خاص هست و این موضوع را پیگیری کنیم .در بحث زیرساختها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم .
وی تصریح کرد :ما باید بحث خیرین فرهنگی را باید دنبال کنیم و هنرمندان تقویت شوند تا شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم .

برچسب ها:
خیرین فرهنگ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان