برپایی جشن به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج) توسط اعضای موکب خاتم الانبیاء رفسنجان / تصاویر

  • شناسه خبر: 113485
برپایی جشن به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج) توسط اعضای موکب خاتم الانبیاء رفسنجان / تصاویر

اولین گردهمایی اعضای موکب خاتم الانبیاء(ص) رفسنجان ، با جشنی به مناسبت سالروز به امامت رسیدن امام زمان عج برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » برپایی جشن به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج) توسط اعضای موکب خاتم الانبیاء رفسنجان / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، علی میربابایی مسئول موکب خاتم الانبیاء(ص) گفت: این جشن با استقبال اعضاء و حضور صمیمانه آنان برگزار شد. این مراسم با سخنرانی حجج الاسلام محمود عظیمی و سید مرتضی میرغفاری همراه بود. با پخش فیلمی از فعالیت موکب که به همت عباس بلوچی تهیه شده بود، خاطره ها تازه و با توزیع نقل و شیرینی کام جان ها شیرین شد. با قرعه کشی سه نفر عازم مشهد مقدس می شوند و برنامه فرهنگی همراه با اهدائ جوایز برای فرزندان اعضای موکب اجرا شد.


اعضای موکب خاتم الانبیاء که دو هفته از زمان بازگشت شان می گذرد، در این دیدار دل تنگی های شان را نجوا کردند؛ دلتنگی برای دوستان و دلتنگی بیشتری برای آقای شان اباعبدالله الحسین که همچنان دل شان گرفتار اوست.


در میان این همه شوق که بیان خاطره هایی اشک در چشم می نشاند، آقای میربابایی از روزهایی گفت که ۲۲۰ نفر سرمشق کارهای شان فقط یک عبارت بود: رضایت آقا امام حسین علیه السلام؛ و هر چه در توان داشتند از دل و جان در طبق اخلاص گذاشتند تا به آن جا که این موکب در میان سایر موکب هایی که در کربلا فعالیت می کردند، به اذعان همگان جزو برترین خدمت گزاران زائران اربعین بود.


مهندس میربابایی و دوستان شان که تجربه میزبانی زوار امام رضا علیه السلام در موکب مسیر قوچان را در پرونده خود دارند، موسسان موکب هستند و با حمایت و پشتیبانی بی دریغ ستاد بازسازی عتبات عالیات رفسنجان تفاهم نامه ای را منعقد و رسما کارهای سنگین مربوط به برپایی و خدمت گزارای در موکب را آغاز می کنند.


وی افزود: در فاصله ۶۰ روز اطلاع رسانی ها انجام می پذیرد، نذورات و هدایای مردمی، موسسات ، شرکت ها و اداره ها جمع آوری می شود. اعضاء و خادمان موکب ثبت نام می شوند. وسایل مورد نیاز تهیه و حتی برخی از ملزومات ساخته می شوند. و سرانجام با ۱۴ تریلی این کمک رسانی ها که شامل ۲۲ تن آرد، ۱۳ تن برنج، ۱۲  تن مرغ، ۹۰ هزار عدد کیک و کلوچه، یک دستگه کامل نانوایی، وسایل و تجهیزات آشپزی، ملزومات مصرفی، وسایل گرمایش برای ۴۲ سرویس بهداشتی، مواد دارویی و بهداشتی، لوله و داربست فلزی، وسایل تاسیسات، وسایل برقی و موتور برق، نوار نقاله، ۳ کاتینر و ۲ کانکس برای بخش درمان و پزشکی، ۱۵۰۰ تخته پتو، سه تریلی آب معدنی و مقادیری لوازم مورد نیاز آشپزی… به کربلا ارسال شدند.


مهندس میربابایی در ادامه خاطرنشان کرد: در مدت ۱۲ روز توفیق پیدا کردیم همراه با ۲۲۰ نفر از همشهریان بزرگوار ، روزانه ۳۰ هزار پرس غذا و در روزهای پایانی پذیرایی در وعده های غذایی و میان وعده ها بع تعداد بیشتری افزایش می یافت ؛ خادم زوار اربعین باشیم.
وی افزود: محل اسکان زوار ۲۲۰۰ متر مربع (اعم از اسکان در ساختمان و چادر) در نظر گرفته شده بود که پذیرای زوار ایرانی و غیر ایرانی بودیم.
خدمات پزشکی و درمانی نیز از جمله خدمات این موکب بود که به گفته مهندس میربابایی قریب به ۱۰هزار نفر، از خدمات ۳۰ نفر از پزشکان و پرستاران بهره مند شدند.


وی بیان کرد: با عنایت خدای متعال و کمک و دعای مردم شهرستان رفسنجان که سرشار از عشق به اهل بیت علیهم السلام هستند، در مکانی توفیق خدمت رسانی به زوار اربعین داشتیم که وقتی چشم می گشودیم روبروی مان بنای فیروزه فام خیمه گاه حسینی بود، سویی دیگر در قاب چشمان مان تل زینبیه و گلدسته های زرین بارگاه سیدالشهدا علیه السلام متجلی می شد؛ و تجلی این همه عشق در خدام موکب خاتم الانبیا به بهترین شکل نمایان شد؛ چون ما خودمان را نماینده افرادی می دانستیم که دل شان همراه ما در کربلا بود و کمک ها و هدایای آنان به زوار ارائه می شد. امیدوارم امانت داران شایسته ای برای این محبت مردم رفسنجان بوده باشیم و در سال های آینده نیز این خدمت رسانی ادامه داشته باشد.

برچسب ها:
جشن امامت موکب خاتم الانبیاء
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امیررضا

    سلام مکان خبر ؟ گجا
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان