عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در همایش روز جهانی ایدز مطرح کرد :

در ایران اچ ای وی مثبت در زنان باردار افزایش پیدا کرده است

  • شناسه خبر: 112987
در ایران اچ ای وی مثبت در زنان باردار افزایش پیدا کرده است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در ایران همواره اچ ای وی مثبت در زنان باردار به شدت افزایش پیدا کرده است که این زنان یاهمسرشان مبتلا بوده اند یا چند بار ازدواج کرده اند ..

خانه » پزشکی و سلامت » در ایران اچ ای وی مثبت در زنان باردار افزایش پیدا کرده است

به گزارش خانه خشتی ، مهرداد فرخ نیا متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در همایش روز جهانی ایدز اظهار داشت :۴۰ میلیون مبتلا به ایدز در جهان وجود دارد و حدود ۲و شش دهم میلیون نفر مبتلا زیر۱۵سال وجود دارد .

وی افزود :به طور متوسط در سال ۲۰۱۴ در روز ۵ هزار و ۶۰۰ نفر مبتلا داریم که ۶۶ % از افریقا هستند که ۵ هزار نفر مبتلایان زیر ۱۵ سال هستند و ۳۰ درصد مبتلایان ۱۵ تا ۲۴ سال هستند .

فرخی نیا بیان داشت :۴۰ درصد مردم کشورهای فقیر افریقایی مبتلا به ایدز هستند .از جمعیت افریقا۲۵.۸ میلیون نفر مبتلا هستند یعنی از هر سی نفر یک نفر مبتلا به ایدز می باشد .

وی بیان داشت :در منطقه خاورمیانه ۲۴۰ هزار نفر در اسیا ۵ میلیون ،امریکای لاتین ۱.۷ دهم  ،اروپای غربی ۱.۵ میلیون نفر و اروپای مرکزی ۲ و چهار دهم میلیون نفر مبتلا به ایدز می باشند .

دکتر فرخ نیا تصریح کرد :بیش از ۳۲ هزار نفر در ایران مبتلا داریم که بیماری انها ثابت شده است که قریب ۶ هزار نفر انها فوت شده اند و ۶ هزار نفر انها هم تحت درمان هستند .

وی افزود :در ایران از هر هزار نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می باشد .سی درصد مبتلایان در دنیا  بین گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال می باشند .

فرخ نیا تصریح کرد :در افریقای جنوبی از هر ده هزار زن دو هزار نفر مبتلا به ایدز هستند .در کشورهای دیگر اعداد فرق می کند.در کشورهایی که اندامیک نشده است رفتارهای خاص همراه اچ ای وی است .

وی افزود : در کشور ما همواره اچ ای وی مثبت در زنان باردار به شدت افزایش پیدا کرده است که این زنان یاهمسرشان مبتلا بوده است یا چند بار ازدواج کرده اند .

 

برچسب ها:
اچ ای وی مثبت ایدز زنان باردار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان