مدیر کل آبفار استان کرمان مطرح کرد :

پروژه های نیمه تمام روستایی در انتظار بودجه

  • شناسه خبر: 112507
پروژه های نیمه تمام روستایی در انتظار بودجه

مدیر کل آبفار استان کرمان گفت : ۱۲ پروژه نیمه تمام تامین آب روستایی در استان که ۴۵ روستا را شامل می شود داریم که در سال جاری از اعتبارات استانی ۵ میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای اجرای این پروژه های در نظر گرفته شد که کمتر از دو درصد از این اعتبار شامل این پروژه ها گردید .

خانه » اقتصادی » پروژه های نیمه تمام روستایی در انتظار بودجه

به گزارش خانه خشتی ، رشیدی در جلسه شورای اداری رفسنجان اظهار داشت :با استفاده بیش از حد از اب به یک بحران رسیده ایم و خدا را شاکریم که همه مسئولین در خصوص اب به یک نقطه  مشترک رسیدیم .
وی افزود :در دوره تدبیرو امید بیش از ۲۴ جلسه شورای اب تشکیل گردید .امروز تامین در اکثر استانها مشکل است .باید مدیریت مصرف را سر لوحه کار خود قرار دهیم .
رشیدی بیان داشت :در کشورهای دنیا عکس کار ماست درصد مصرف اب صنعت انها بیش از کشاورزی می باشد و فقط تنها ۴۰ درصد به مصرف کشاورزی می رسد .
وی تصریح کرد :یکی از مشکلات اب بحث اقتصاد اب است اقتصاد اب  ما بسیار ضعیف عمل می کند نرخ اب در کشور ما پایین است .ما خواستار افزایش نرخ نیستیم.
ولی در مقایسه با فیش گاز و برق ناچیز و ارزان است .و در برخی جاها باعث شده که از اب شرب که ارزان است برای فضاهای سبز استفاده شود .
رئیس اداره اب و فاضلاب روستایی رفسنجان اذعان داشت :کمیت اب بر کیفیت اب تاثیر دارد هر چه قدر اب از سفره های برداشت می شود کیفیت اب کاهش پیدا می کند .
وی افزود :در استان کرمان از مرز یزد تا مرز استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزان هزار کیلومتر باید طی شود تا آب این روستاها تامین و توزیع شود.۵هزار ۱۷۷ روستا در استان داریم .۱۰ درصد روستاهای کل کشور در استان کرمان می باشد .جیرفت ۶۸۰ تا روستا دارد .شاخص برنامه ریزی در سطح استان ۶۴ درصد است .
رشیدی تصریح کرد : ۱۲ پروژه نیمه تمام تامین آب روستایی در استان که ۴۵ روستا را شامل می شود داریم که در سال جاری از اعتبارات استانی ۵ میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای اجرای این  پروژه های در نظر گرفته شد که کمتر از دو درصد از این اعتبار شامل این پروژه ها گردید .
وی با بیان اینکه در سال گذشته بودجه ای در خصوص کاهش هدررفت در مصرف اب روستایی در نظر گرفته نشده است اظهار داشت :در رفسنجان ۲ پروژه نیمه تمام روستایی وجود دارد که شامل ۱۲ روستا می شود و اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد نیاز است تا تکمیل شوند .

برچسب ها:
بودجه پروژه نیمه تمام مدیر کل آبفار استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان