گزارش خانه خشتی از کارکرد بسیج در رفسنجان:

اعطای یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در رفسنجان / هر جا که لازم باشد بسیج در بحث امنیت وارد می شود

  • شناسه خبر: 112239
اعطای یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در رفسنجان / هر جا که لازم باشد بسیج در بحث امنیت وارد می شود

بسیج در هر جایی که به آن میدان داده شده در عرصه های مختلف امنیتی و دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و … کارآمدی خود را نشان داده است

خانه » اقتصادی » اعطای یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در رفسنجان / هر جا که لازم باشد بسیج در بحث امنیت وارد می شود

به گزارش خانه خشتی ، بسیج نیروی لایزال الهی است که به کشور عزیزمان ایران اسلامی بخشیده شده ، انقلاب اسلامی ثمره وجود بسیج است و اگر بسیجیان و حضور مردم در صحنه نبود امروز چیزی بنام انقلاب و بنام کشور مستقل ایران وجود نداشت.
امام خمینی(ره) فرمودند: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد.»
بسیج در هر جایی که به آن میدان داده شده در عرصه های مختلف امنیتی و دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و … کارآمدی خود را نشان داده است، انچه در ادامه می خوانید نگاه کوتاهی است به فعالیت بسیج ناحیه مقاومت شهرستان رفسنجان در زمینه های مختلف است:

فعالیت فرهنگی بسیج در مقابله با شبیخون فرهنگی

بسیج بر خود لازم می داند که با توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی که رهبر فرزانه انقلاب بارها بر این موضوع تاکید داشتند برای مقابله با این هجوم دشمن گامی بردارد.

علیرضا مغویی مسئول فرهنگی بسیج ناحیه مقاومت رفسنجان با در این زمینه اظهار داشت: از ابتدای تاسیس بسیج بخش فرهنگی آن به طور ویژه مورد توجه بوده است و تاکون شاهد فعالیتهای گسترده ای در این زمینه بوده ایم.

وی با بیان یادواره های شهداء در سراسر شهرستان با متولی گری بسیج در محلات و اقشار برگزار میگردد خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های بصیرتی در جهت تبیین آرمان های نظام و انقلاب از دیگر فعالیتهای فرهنگی بسیج است که به مناسبتهای مختلف برپا می شود.

مغویی به اجرای طرح آبروی محله با همکاری ستاد یادواره های محلات شهر اشاره کرد و گفت: در این طرح با شاخص قرار دادن یک شهید در هر محله و روستا ویژه برنامه ای جهت بیان خاطرات و سیره آن شهید بزرگوار برگزار می گردد.

مسئول فرهنگی ناحیه رفسنجان تبیین پروزه نفوذ دشمن که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است را یک از مهمترین موضوعات فرهنگی بسیج برشمرد و گفت: برخی به دنبال کم رنگ کرن نقش بسیجیان و رقیب درست کردن برای بسیج هستند و با هر ترفند و جنگ نرمی دست به این کار می زنند.

وی افزود: با نگاهی به دوران دفاع قدس می بینیم که بیشترین شهدای کشور بسیجی بوده اند و این نشات گرفته از فرهنگ بسیجی است.

مغویی به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت بسیج اشاره کرد و گفت: اگر حضور بسیج نبود امروز شاهد این سرنوشت برای کشور نبودیم و دشمن بر ما مسلط میشد.

وی همچنین به فعالیت شجره طیبه صالحین اشاره کرد و بیان داشت: موضوعاتی تربیتی، اخلاقی و احکام در قالب حلقه ها در مساجد و پایگاههای مقاومت برای اقشار مختلف مردمی تبیین می گردد.

مسئول فرهنگی ناحیه رفسنجان طرح بومی و محلی و برنامه های ویژه این طرح را از دیگر فعالیتها فرهنگی بسیج برشمرد و گفت: در این طرح سعی می شود تا در فضاهایی که تردد مردم بیشتر است و در تفرجگاها برنامه های ایرانی اسلامی پیاده شود تا در کنار ایجاد محیطی با نشاط برای انان در جهت بالابردن سطح اگاهی عمومی در زمینه آشنایی با آسیب های اجتماعی گامی برداشت.

اعطای یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان طرح های اقتصادی مقاومتی در رفسنجان

سازندگی و حضور در فعالیتهای اقتصادی عرصه ای جدیدی بود که پس از جنگ تحمیلی بر بسیج گشوده شد.

جواد حسین زاده مسئول بسیج سازندگی ناحیه رفسنجان درزمینه اقدامات بسیج در حوزه سازندگی و اقتصادی در شهرستان به خبرنگار ما گفت: بسیج سازندگی در قالب برگزاری اردوهای جهادی یک روزه و ۷ روز و اعزام گروه های جهادی به مناطق ارائه خدمات می دهد.

وی واکسیناسیون دام و طیور، سم پاشی اماکن دامی، هرس درختان، کاشت نهال و لایه روبی قنوات را از جمله های فعالیتهای گروه های جهادی در اردوهای یکروزه در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: ساخت خانه های مستمند در مناطق محروح جنوب استان از جمله عنبراباد و دلفارد جیرفت، ساخت خانه مستند در راویز رفسنجان و دیگر مناطق محروم این شهرستان در اعزام گروه های جهادی در اردوهای ۷ روزه انجام شده است.

حسین زاده اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم  از جمله روستای عرب آباد، شهرستانهای عنبر آباد و ریگان و ارائه خدمات پزشکی رایگان به محرومین را از دیگر فعالیت بسیج سازندگی عنوان کرد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی صورت میگیرد.

وی گام برداشتن در جهت اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاوتی را از جمله اهداف مهم بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: در این راستا سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ۳۴۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه صنایع تبدیلی به ۱۵۰ نفر متقاضی اعطا شده است.

حسین زاده با بیان اینکه امسال نیز تاکنون به ۴۰ متقاضی بیش از ۵۳۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا گردیده خاطر نشان کرد: طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج در عرصه های دام سنگین ، پرورش شترمرغ، گلخانه، پرورش قارچ، زعفران زنبور عسل و پرورش ماهی و صنایع تبدیلی ترشی جات، عرقیجات، پودر کردن، روغن گیری و اسانس گیری محصولات کشاورزی می باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد طرح های اقتصاد مقامتی در رفسنجان موفق عمل می کنند و سوداوری داشته اند تصریح کرد: وام ها با سود ۱۶ درصد در اختیار متقاضی قرار میگیرد و آورده شخصی نیزمی تواند در موفقیت کردن کار موثر باشد.

حسین زاده همچنین برگزاری اردوهای طرح هجرت در تابستان ویژه دانش اموزان دختر و پسر را از دیگر فعالیتهای بسیج سازندگی برشمرد و گفت: امسال ۵۱۰ دانش اموز در این طرح حضور یافتند و در زمینه مرمت، رنگ آمیزی، دیوار نویسی و تعمیر میز و صندلی در ۳۲ مدرسه در شهر و بخش های رفسجان اقداماتی صورت گرفته است.

هر جا که لازم است بسیج در بحث امنیت وارد می شود

محمد پساوند مسئول عملیات ناحیه رفسنجان نیز نقش بسیج در بحث امنیت در شهرستان را چشمگیر دانست و گفت: وظیفه برقراری امنیت بر روی دوش همکاران نیروی انتظامی قرار دارد اما بسیج هرجا که نیاز بوده وارد عمل شده و درقالب گشت های محله ای، عملیاتی و ایست و بازرسی به برقراری امنیت در شهر کمک کرده است.

وی افزود: این گشتها بصورت همکاری با نیروی انتظامی یا بصورت مستقل انجام میگرد و در پایگاههای مقاومت سراسر شهرستان با برگزاری گشت های عملیاتی و محله ای در برقراری امنیت منطقه دست یاری می رساند.

برچسب ها:
اعطا اقتصاد مقاومتی بسیج
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان