پرستو صالحی در گفت و گوی اختصاصی با خانه خشتی مطرح کرد:

رفسنجان قدرت حمایت از هنرمندان را دارد / این وضع مانتو و ساپورت از صد بی حجابی بدتر است

  • شناسه خبر: 112007
رفسنجان قدرت حمایت از هنرمندان را دارد / این وضع مانتو و ساپورت از صد بی حجابی بدتر است

پرستو صالحی گفت: رفسنجان این قدرت را دارد که هنرمندان را حمایت کند ، این شهر با قشر تحصیل کرده ای که دارد برای جوانها و هنرمندان خود سرمایه گذاری می کند .

خانه » رفسنجان » رفسنجان قدرت حمایت از هنرمندان را دارد / این وضع مانتو و ساپورت از صد بی حجابی بدتر است

به گزارش خانه خشتی ، پرستو صالحی بازیگر نام آشنای کشورمان مدتی است که کار خود را با بازی در “سبز بخت” اولین فیلم نیمه بلند رضا حسنی کارگردان جوان رفسنجانی در این شهر آغاز نموده است، به این بهانه خبرنگار ما گفت و گویی به شرح زیر با وی ترتیب داده است:

کار حرفه ای را از چه زمان آغاز کردید؟

پرستو صالحی متولد ۹ آبان ۵۶ هستم ، بیست سال است که کار بازیگری انجام میدهم، کار حرفه ای را از سال ۷۶ شروع کرده ام، اولین بار با پلان خیلی کوچک بود ، برای اولین بار سریال مهاجرها را کار حسن هدایت که اقای انتظامی بازی کردند از سال ۷۷ پخشش اتفاق افتاد ، بعد از آن هم پی در پی در سینما و سریال کار کردم تا امروز .من تئاتر کار می کردم بعد در رشته بازیگری در دانشگاه قبول شدم همزمان با هم انجام دادم .
کار اولم تئاتر بود ، اول یک پلان بود بعد سکانس شد بعد پله پله اتفاق افتاد تا رسیدیم به نقش اصلی را بازی می کنم،  دانشگاه چیز زیادی به من اضافه نمی کرد ترجیح دادم مطالعه آزاد داشته باشم .
موفقیت به لحاظ کاری خیلی متفاوتر از این حرفهاست ، ولی اینکه ارتباط برقرار می کنند و دوست دارند ادم را شاید از این لحاظ موفق باشم ، از لحاظ کاری به ان درجه ای که می خواهم اتفاق بیفتد در ذهنم به لحاظ کار ایده ال و یا نقض ایده ال باشد نه .

بهترین بازی که داشتید در چه فیلمی بود ؟
با اینکه یک عالمه سریال نقش اصلی بازی کردم همچنان دو سکانس در فیلم چشم پایش اقای قریبیان کار کردم که الان دو سکانس هنوز برایم جذابتر است فیلم چشم پایش در سال ۷۸ ان دو سکانس را هنوز بیشتر دوست دارم .
آیا نقشی بوده که دوست داشتید بازی کنید ؟
حتما ؛ بازیگر کارش هم ذات پنداری است چه در فیلم های خارجی چه در فیلم های ایرانی که ادم نگاه می کند که چقدر دوست داشت ان شخصیت باشد، اگر بازیگر هم نباشی این را دوست داری بازیگر باشی .
در ایران کمتر اتفاق می افتد، گذشته شاید خیلی بیشتر دلم می خواست جای کسی بودم ولی الان اینقدر تعداد کارهای خیلی خوب کم است که دیگر زیاد میلی ندارم در آن کار باشم .
نقشی که در فیلم سبز بخت دارید را توضیح دهید ؟
این کار اجتماعی است در واقع سوژه اجتماعی و خانوادگی است که در انجا نقش عروس خانواده را بازی می کنم ، با گروه جوانی کار می کنم ، اینکه از پتانسیل های شهرها استفاده می شود خیلی خوب است کمک می شود به رونق هنر در آن شهرها .
نظر شما راجع به تیم کارگردان جوان رفسنجانی چیست؟
نمی شود فقط به آدمهای سن بالا اعتماد کنیم چراکه انها هم یک روز اولی بودند و مثل آقایان کیمیایی و مستوفی همه سن و سال بودند و الان همشان استاد هستند نمیشود گفت که حتما باید کارکرده باشد، فرصتها را باید داد ولی خیلی جاها هم پشیمان میشویم از اینکه فرصت دادیم به جوانها .
با میل می آیند کلی اشتیاق دارند ولی وقتی توی دل کار می ایند دیگر آن انرژی را نمی گذارند .
رفسنجان این قدرت را دارد که هنرمندان را حمایت کند خیلی از شهرها هستند که بضاعت مالی ندارند ادم وقتی وارد شهر می شود غصه اش می گیرد رفسنجان خدا رو شکر شهری با قشر تحصیل کرده است که برای جوانها و هنرمندان خود سرمایه گذاری می کنند .
اتفاقی که در ماه عسل افتاد جدا از مشهور شدن در این مورد صحبتی دارید ؟
در مورد موضوع ماه عسل من قول دادم کلا در این مورد صحبت نکنم .حضور در ماه عسل برایم خیلی تاثیر داشت ان نیت قلبی من و خانواده برای حرف زدن داشتیم اتفاق افتاد ، می توانست اتفاق نیفتد قضاوت شود می توانست شو تلقی شود و میتوانست جور دیگه قضاوت بشود .میتوانست خیلی اتفاقات بد بیفتد ولی خدا رو شکر با دل این کار را کردیم، میتوانست تمام عواقبت بدش را در نظر گرفت، بعدش نگاه ها بد بشود یا جور دیگر نگاه بشود، همان وضعیتی هم که در فضای مجازی است احتمال این را می دادم که بیایند فحاشی هم بکنند .
دلمان می خواست یک اتفاقی در دل ادمهایی که معضل دارند بیفتد خدارو شکر این اتفاق افتاد حتی رازشان را برایم گفتند و  اعتماد کردند ، مثلا ما فرصت دادیم به پدرمان و برادرمان  صحبت کنند،  قبل این موضوع مردم از بازیگرها تصور قر و فر داشتند جراحی زیبایی و… این تصور کلا خیلی تغییر کرده است .
نظر شما راجع به بازیگرانی که کشف حجاب کردند و به شبکه های خارجی رفتند چیست؟
نظرم زیاد منفی نیست ، این لباسهایی که خانمها در داخل کشور در خیابان می پوشند از صد بی حجابی بدتر است واقعا محجبه نیستند این مانتو و ساپورت واقعا حجاب است؟ ادمی که حجاب ندارد خیلی شرف دارد به کسی که اینجور لباس می پوشد .
این خیلی تحریک آمیز تر از آن است ، آنجا روسری سرشان نیست ولی اینجا لباسهای تن بعضی ها را که می بینی واقعا وحشت می کنی .
خیلی هاشون دوستهای صمیمی من هستند و قابل احترامند .ولی به هر حال با نظام جمهوری مخالفند، ببینید با نظام مشکل ندارند تنها فرقی که شبکه جم دارد، راجع به فارسی وان صحبت نمی کنم ، تنها جم صحبت می کنم تنها فرقی که دارد پوشش است در جم بحث سیاسی نداریم .
این قانون چارچوب صدا و سیمای ماست که وقتی واردش می شوی باید حجابت کامل باشد ما این را پذیرفتیم و به آن احترام می گذاریم.
به نظر شما فیلمهایی که در جم ساخته می شود روی خانواده ها تاثیر منفی ندارد؟
الان بچه های ما در کانال تلگرام چیزهایی دارند می بینند که توی کانال جم نمی بینند و پدر و مادرها خیلی ناراحت هستند که کانال جم دارد خیانت نشان می دهد در کانال تلگرام و سایتها فیلم های مستهجن انچنانی بچه های ما نگاه می کنند.
اینقدر موبایل و شبکه های مجازی هست برای اینکه ان چیزی که بچه ها دارند می بینید قابل قیاس نیست پدر و مادر نمی دانند که بچه ها چه چیزهایی دارند نگاه می کنند در موبایل به راحتی فیلم مستهجن نگاه کنند .

سخن آخر؟

رفسنجان به نظر من خیلی بضاعت کاری دارد برای اینکه همه چیز سر جای خود دارد اب و هوای خوب و شهر تر و تمیز، خیلی می تواند از هنر خود حمایت کند ،با خاطر پتانسیل و بضاعت مالی که دارند .
کار هنری واقعا لازم است مخصوصا برای نسل جوان ، احساس نکند که فقط باید تهران کار هنری را انجام دهند اگر هر شهری سینما و تئاتر مستقل خودرا داشته باشد قاعدتا همه مهاجرت نمی کنند و این فرهنگ سازی از مهاجرت جلوگیری می کند .

برچسب ها:
پرستو صالحی حجاب حمایت هنرمندان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان