حجت السلام ساجدی مطرح کرد :

سستی اعتقادات به سستی در نماز منجر می شود

  • شناسه خبر: 110843
سستی اعتقادات به سستی در نماز منجر می شود

حجت السلام ساجدی گفت : نماز به دشت با اعتقادات ما پیوند خورده است .سستی اعتقادات به سستی نماز منجر می شود، یک رابطه متقابل بین نماز و اعتقادات وجود دارد .و امروز تزلزل اعتقادات را در جامعه شاهد هستیم .

خانه » آخرین اخبار » سستی اعتقادات به سستی در نماز منجر می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت السلام ساجدی استاد حوزه و دانشگاه در چهارمین اجلاس استانی شهرستانهای شمال استان کرمان در رفسنجان به تاثیر مثبت نماز اشاره  کرد و اظهار داشت :امیدواریم بتوانیم با شناخت عوامل موثر نماز گام موثری در مسیر احیای نماز برداریم .
وی به  رابطه نماز و اسیب های اجتماعی پرداخت و افزود : در بحث اسیب شناسی و کاهش فرایند اسیب شناسی نماز اسیب های اجتماعی برای ما روشن است و نیازی به تبیین ندارد .کسانی که در کشور ما در مسیر احیای نماز حرکت می کنند مصداق جهاد کبیری هستند که اخیرا مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به ان اشاره کرده اند.
حجت اسلام ساجدی ضمن اشاره به  ایه ای از قران کریم گفت :از کافرین تبعیت نکنید بلکه با انها جهاد کبیر انجام دهید جهاد کبیر در این ایه منظور این است که به واسطه قران با دشمنان بجنگید یعنی جنگ اعتقادی ،در این جنگ شرکت کنید سعی کنید در این میدان رقابتی و جنگ باورها برگ برنده داشته باشید .
وی افزود :با قران و با اسلحه اعتقادات بجنگید .و همچنین مقام معظم رهبری از جنگ اعتقادات و باورها که به شدت در حال حاضر در جریان است اشاره می کند این جنگ عظیمی است به سادگی توقف نخواهد داشت و عقب نشینی اگر صورت بگیرد موقت است و مجددا دشمن خود را تجهیزو  به ما حمله می کند .
حجت السلام ساجدی به حمله فرهنگی اشاره کرد و گفت : نمازبه دشت با اعتقادات ما پیوند خورده است .سستی اعتقادات به سستی نماز منجر می شود، یک رابطه متقابل بین نماز و اعتقادات وجود دارد .و امروز تزلزل اعتقادات را در جامعه شاهد هستیم .
ساجدی بیان داشت :این سستی به دلیل فعالیتهای دشمن که در مسیر تزلزل اعتقادات انجام می دهدمی باشد امروزه با دشمنی سرو کار داریم که به این امر پی برده است و لذا جنگی را که پیشنهاد می دهند جنگ اعتقادی و از بین بردن مذهب و باورهاست  .
وی تصریح کرد :دشمن به این نتیجه رسیده است که برای از بین بردن اسلام ،باید اعتقادات ما را از بین ببرد برهمین اساس نقشه راهشان این است که نوعی سیستم اعتقادی را حاکم کنند و به نظر انها باید شیوه همه الگوهای رایج اعتقادی جهان نابود شوند تنها الگوی محبوب شیوه زندگی امریکایی باشد .
حجت اسلام ساجدی به ارتباط عمیق بین نماز و اعتقادات اشاره کرد و گفت :نماز را کسانی که برپا می دارند که معتقد به خداوند هستند نماز ظرفیتی بالایی برای اعتقادات ماست که  به کاهش اسیب ها منجر می شود .
وی بیان داشت :در تحقیقات علمی هم ثابت شده است ظرفیتهای بالایی در نماز وجود دارد که ایمان فرد را بالا می برد اعتماد نفس فرد را تقویت می کند .
حجت اسلام ساجدی افزود :یکی از ظرفیتهای نماز تقویت روابط و الگوهای اجتماعی می باشد  به طور کلی یکی از اسیب های اجتماعی این است که الگوهای غلط می گیریم .
۸۰ درصد معتادان توسط دوستانشان معتاد شده اند ۶۸% زنان بی بندباری را هم دوستانشان به بی بندباری سوق داده اند .
وی اذعان داشت :تاثیر نماز الگوی ما را تغییر می دهد نمازگزار با هر کسی دوست نمی شود .طبق احادیثی از پیامبر یکی از ثمرات رفت و امد به مسجد این است که به دوستی مناسب می انجامد . کمک کنیم مساجد ،کانون دوستیهای سالم باشد .
حجت اسلام ساجدی بیان داشت :نماز روابط اجتماعی و خانوادگی بهبود می دهد منشا اسیب های اجتماعی این است افراد روابط خانوادگی و اجتماعی سالم ندارند .بر اساس پژوهش ها اغاز مفاسد، از روابط اجتماعی و خانوادگی است .نماز در اصلاح این مفاسد اثر گذار خواهد بود .
وی حیا را ازدیگر  نقش های نماز برای جلوگیری از اسیب های اجتماعی دانست و گفت : با تمرین عدد هویت، حیا فرد تقویت می شود .خود کنترلی از عوامل مهم تقویت وجدان اخلاقی است و نماز خودکنترلی ، را تقویت می کند .نماز اراده انسان مومن را تقویت می کند و باعث می شود  در بدترین شرایط درست عمل می کند .

برچسب ها:
اعتقادات سستی در نماز نماز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان