امید به آینده رکن اصلی حفظ و توسعه جوامع است

  • شناسه خبر: 110358
امید به آینده رکن اصلی حفظ و توسعه جوامع است

دکتر حمیدرضا ایرانمنش در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» به ارتباط میان اقتصاد و امید پرداخت.

خانه » اخبار ویژه » امید به آینده رکن اصلی حفظ و توسعه جوامع است

به گزارش خانه خشتی، دکتر حمیدرضا ایرانمنش با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با اشاره به محورهای مؤثر در حفظ و توسعه امید شهروندی، از ارائه مباحثی با رویکرد افزایش امید شهروندی در برنامه های آتی خبر داد و گفت: در برنامه های گذشته به بررسی رابطه امید با امنیت، بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش پرداختیم و در این برنامه و برنامه های آینده به موضوع اقتصاد و امید شهروندی می پردازیم.

مشاور شهردار رفسنجان به حضور کارشناسانی از اداره های جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، اداره صنعت، معدن و تجارت در برنامه های آتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه محور اقتصاد رفسنجان پسته است و شهروندان به دلیل مشکلات اخیر از قبیل خشکسالی نیم نگاهی به صنعت داشته اند، لذا به نقش و رابطه اقتصاد در امید شهروندی خواهیم پرداخت.

وی در تعریف امید شهروندی، امید را فرآیندی شناختی دانست که افراد به واسطه داشتن آن اهدافشان را فعالانه دنبال می کنند و ادامه داد: شهروندی که در یک جامعه زندگی می کند، با توجه به شغل و مسئولیت اجتماعی خود، از قوانین و عرف آن شهر پیروی می کند و در مقابل شهر برای او امتیازات شهروندی در نظر می گیرد.

ایرانمنش امید به آینده را رکن اصلی حفظ و توسعه جوامع بیان کرد و گفت: با نگاهی به تاریخچه شهرها می توان دریافت مادامی که امید در شهر وجود داشته است، شهر توسعه یافته و حفظ می شود و با کمرنگ شدن امید، شهر از رونق افتاده است.

مشاور شهردار رفسنجان اقتصاد را مهم ترین عامل تأثیرگذار در جوامع بشری دانست و اظهار کرد: اگر اقتصاد در جوامع قوی باشد، خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و تفریحی بیشتری برای شهروندان فراهم می کند و متقابلاً اگر وضعیت اقتصادی شهروندان قوی باشد، خدمات بهتری در اختیار می گیرند.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی و چرخش درست و سالم پول لازمه جامعه پویا و سالم است، تصریح کرد: وجود منابع درآمدها، اشتغال، توزیع ثروت درست، معاملات و تراکنش متعدد و میزان مشارکت مردم در خلق ثروت از نشانه های رشد و پویایی و رونق جامعه است.

دکتر حمیدرضا ایرانمنش با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد، گفت: اندازه و میزان دخالت دولت، پول، تورم، اقتصاد آزاد، میزان تبادلات بین المللی جاری و روان، ضوابط و مقررات، سیاست های خرد و کلان و اقتصادی دولت ها، اشتغال، اعتبارات، بهره های بانکی، سلائق و باورهای مردم، سطح دانش و تکنولوژی و عرضه و تقاضا و بسیاری موراد دیگر در اقتصاد یک شهر مؤثرند.

کارآفرین برتر کشوری به تأثیر رونق اقتصادی و سطح درآمد مردم در میزان رضایت آنان پرداخت و افزود: اگر رونق اقتصادی سالم و پویا وجود نداشته باشد، سطح رضایت جامعه دچار افول و نزول می شود و اولین خروجی کاهش سطح درآمدهاست.

وی تکرار نارضایتی جامعه را موجب ایجاد یأس و ناامیدی عنوان کرد و گفت: نارضایتی شهروندان موجب ایجاد حالت بلاتکلیفی، نااطمینانی و کلافگی شده و سپس ناامیدی شیوع پیدا کرده و بهداشت و سلامت جسمی را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی مردم از نظر روانی دچار اختلال می شوند.

ایرانمنش با اشاره به تأثیر اقتصاد بر امید شهروندی، سطح درآمد بالا را در ایجاد تمرکز و اعتماد به نفس مؤثر خواند و اظهار کرد: اقتصاد بهتر امید بهتر را برای ما به ارمغان می آورد.

برچسب ها:
اقتصاد امید حمیدرضا ایرانمنش رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان