رشوه انگلیس به مقامات سعودی برای فروش سلاح به عربستان لو رفت

  • شناسه خبر: 10973
رشوه انگلیس به مقامات سعودی برای فروش سلاح به عربستان لو رفت

به گزارش “خانه خشتی”  رشوه انگلیسی ها به مقامات سعودی برای فروش تسلیحات به عربستان دردسرساز شده است. در تازه ترین رسوایی شاهزاده ها و مقامات سعودی، روزنامه ساندی تایمز انگلیس گزارش داد: وزارت دفاع در حال تحقیق درباره پرداخت رشوه ۵/۹میلیون پوندی به مسئولان سعودی از سوی یک شرکت امنیتی بریتانیایی است. «جان انگد توماس» […]

خانه » آخرین اخبار » رشوه انگلیس به مقامات سعودی برای فروش سلاح به عربستان لو رفت

به گزارش “خانه خشتی” 

رشوه انگلیسی ها به مقامات سعودی برای فروش تسلیحات به عربستان دردسرساز شده است.

در تازه ترین رسوایی شاهزاده ها و مقامات سعودی، روزنامه ساندی تایمز انگلیس گزارش داد: وزارت دفاع در حال تحقیق درباره پرداخت رشوه ۵/۹میلیون پوندی به مسئولان سعودی از سوی یک شرکت امنیتی بریتانیایی است.
«جان انگد توماس» نویسنده این گزارش، در مورد ماجرای این رشوه دهی و سوابق آن نوشت: پیمانکار انگلیسی وزارت دفاع حتی پس از اطلاع وزارتخانه از موضوع رشوه، پرداخت مبلغ یاد شده را در مدت دو سال متوقف نکرد.
به گزارش العالم به نقل از ساندی تایمز، شرکت «جی .پی.تی» اداره برنامه ریزی که واردکننده تجهیزات نظامی برای عربستان به ارزش دو میلیارد دلار است، مبلغ یاد شده را در حساب های محرمانه در جزیره کایمان واریز کرده و پس از بررسی این حساب ها، مشخص شده، یکی از این حساب ها، متعلق به یکی از اعضای خاندان سعودی است.
ساندی تایمز نوشت: افشای این پرونده جدید رشوه ممکن است دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس را درگیر بحرانی دیپلماتیک کند.
در این گزارش آمده است:در سال ۲۰۰۶ تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس تحقیق درباره پرداخت رشوه به مسئولان عربستان از سوی شرکت پی.آی.ای را به بهانه حفظ امنیت ملی انگلیس متوقف کرد. در این رشوه دهی که به معامله یمامه معروف بود، برای خرید ۷۲ فروند جنگنده مدرن یورو فایتر، شرکت سازنده بیش از دو میلیارد دلار رشوه به مقامات سعودی به خصوص بندربن سلطان رئیس فعلی سازمان اطلاعات عربستان پرداخت کرده بود.

معاریو: حزب الله می تواند برای ده ها هزار اسرائیلی جهنم برپا کند

یک روزنامه صهیونیستی با بررسی تهدید اخیر سیدحسن نصرالله درباره «ایجاد جهنم برای اسرائیل در صورت بروز جنگ» را جدی ارزیابی کرد.
سیدحسن نصرالله اخیرا در واکنش به تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران و لبنان گفته بود: «ما می توانیم حیات میلیون ها صهیونیست در کل فلسطین اشغالی را به جهنمی واقعی تبدیل کنیم. می توانیم چهره اسرائیل را عوض کنیم. بله. ما می توانیم این کار را بکنیم… هزینه و تبعات جنگ با لبنان برای اسرائیلی ها بسیار بسیار سنگین خواهد بود. برخی اهداف در فلسطین اشغالی وجود دارد که می شود با تعدادی موشک دقیق نقطه زن- آن هم تنها با تعداد کمی از این موشک ها، نه تعداد زیاد- آنها را هدف قرار داد و ما این موشک ها را در اختیار داریم. زدن این اهداف زندگی صدها هزار نفر از صهیونیست ها را به جهنمی واقعی تبدیل خواهد کرد. در آن صورت باید از ده ها هزار کشته اسرائیلی حرف زد نه از ۳۰۰ کشته یا ۵۰۰ کشته».
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفته بود: «اسرائیلی ها باید خوب بفهمند که هزینه و تبعات جنگ با لبنان بسیار بسیار برایشان گران تمام خواهد شد و با تبعات و هزینه های جنگ ۳۳روزه قابل مقایسه نیست. تاکید می کنم که با آن قابل مقایسه نیست.»
در پی انتشار این تهدید، روزنامه معاریو به نقل از کارشناسان صهیونیست اعلام کرد حزب الله این قدرت را دارد که برای اسرائیلی ها جهنم درست کند. به گزارش رجانیوز به نقل از الاخبار، معاریو از قول کارشناسان نوشت: حمله به خلیج حیفا، ۲۵هزار کشته و زخمی در منطقه ای به شعاع ۵ کیلومتر برجای می گذارد. امیدی به عملیات نجات نیست. تاسیسات واقع در حیفا و شمال آن مثلثی خطرناک- و البته جذاب برای دشمنان اسرائیل- تشکیل می دهد. این مثلث شامل تاسیسات پتروشیمی و بیوشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز، به اضافه تعدادی از مخازن بزرگ آمونیاک و تاسیسات هیدروژن و مخازن اتیلن می شود.
روزنامه معاریو، به نقل از یکی از کارشناسان اسرائیلی نوشت: در صورت مورد اصابت قرار گرفتن این اماکن، آتشی عظیم ایجاد خواهد شد و چیره شدن بر آتشی با این حجم به هیچ وجه ممکن نخواهد بود، حتی اگر هزار نفر اضافی هم در سیستم آتش نشانی اسرائیل به کار گرفته شود.
این روزنامه می افزاید: بهترین آمادگی در دنیا هم نمی تواند جلوی این فاجعه را بگیرد که موشکی حامل کلاهک انفجاری ۵۰۰ کیلوگرمی به یک مخزن برخورد نکند و با انفجار آن، کل زیرساخت های موجود در اطرافش را تخریب نکند.
طبق گزارش های کارشناسان «موسسه علوم تکنولوژیک تخنیون» و کارشناسان اطفای حریق، طوفان آتش ناشی از چنین حادثه ای به حجمی خواهد بود که موجب صدمه دیدن ۲۵ هزار نفر در شعاع ۵ کیلومتری از کانون آتش سوزی خواهد شد.
گفتنی است که بعد از جنگ ۳۳روزه، شهرداری حیفا از شرکتی انگلیسی درخواست کرد که گزارشی پیرامون خطرات احتمالی در صورت اینکه فقط مخزن آمونیاک واقع در حیفا مورد اصابت موشک قرار بگیرد، تهیه کند. در گزارشی که این شرکت انگلیسی تهیه کرد- بدون درنظر گرفتن تراکم جمعیتی ساکنان آن مکان- چنین تخمین زده شد که ایجاد آتش در مخزن آمونیاک حیفا به ایجاد ابر ضخیمی از دود منجر خواهد شد که مجموعا حدود ۱۶کیلومتر را دربر خواهد گرفت و این حجمی است که شهر عکا و شمال آن را می پوشاند.
پروفسور «عاموس ناطواع» از «موسسه علوم تکنولوژیک تخنیون» در گفتگو با روزنامه معاریو می گوید «طی مباحثاتی که در اواخر دهه ۹۰ میلادی رخ داد، چنین تخمین زده شد که عدد کشته و زخمی های چنین آتشی حدود ۷۰ هزار نفر خواهد بود.» و البته گزارشی که «بازرس دولت» در سال ۲۰۰۳ تهیه کرد، از رقمی بزرگتر از این سخن گفته است.
معاریو با تاکید بر اینکه در صورت وقوع بحران باید ۳۰۰ هزار نفر همزمان از منطقه تخلیه شوند و این امکان وجود ندارد، از قول «افارییم لیؤور»- رئیس هیئت دولتی «هدایت آمادگی ها در مورد زلزله» می گوید «سیستم های تکنولوژیکی که در اطراف این تاسیسات قرار داده شده برای حفاظت آنها از خطرات جنگ یا حملات تروریستی یا زمین لرزه نیست. هیچ نقطه شناسایی نشده ای در خلیج حیفا برای دشمنان اسرائیل یا نقطه ای که دشمن نتواند آن را هدف قرار دهد وجود ندارد. و حتی اگر یک موشک برای ایجاد ضربه مورد نظر دشمن کافی نباشد، در آن صورت دشمن ده موشک یا صد موشک یا هزار موشک شلیک خواهد کرد و دشمن، چنین میزانی از موشک را در اختیار دارد.»

برچسب ها:
رشوه انگليس به مقامات سعودي براي فروش سلاح به عربستان لو رفت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان