فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

رونق ورزش در رفسنجان ملاک است

  • شناسه خبر: 109702
رونق ورزش در رفسنجان ملاک است

فرماندار گفت : تعصبی روی ورزشها نداریم ، رونق ورزش در رفسنجان ملاک است، باید هزینه کرد هزینه برای ورزش برای سلامت و نشاط مردم مهم است.

خانه » آخرین اخبار » رونق ورزش در رفسنجان ملاک است

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه شورای ورزش اظهار داشت :در حوزه مسائل فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ،اقتصاد و آداب و رسوم تغییراتی را شاهد هستیم در حوزه ورزش هم شاهد تغییر هستیم.
وی افزود :رفتار جامعه ورزشی امروز ما با رفتار ورزشی ده سال قبل متفاوت شده است چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی و مردمی ،تغییر پیدا کرده است از طرفی رشد اتفاق افتاد و علم و امکانات پیشرفت کرده است ورزش هم به سمت پیشرفت رفته است .
فرماندار با بیان اینکه رشته های ورزشی و زیرساختهای ورزشی و مسابقات از نظر کمی و کیفیت تغییر کرده است گفت : به تناسب پیشرفتها انچه در حوزه مسائل فرهنگی عمومی ما می بینیم در این حوزه هم  تغییر رفتار در جامعه را شاهد هستیم ، توقعات بالا رفته است بخشی از ادمها با توجه به تعصب کاری کار می کنند بعضی ها صرفا به عنوان موضع مادی و تجاری و اقتصادی به آن نگاه می کنند .
وی با اشاره به اینکه با نگاههای متفاوت ،تعریف واقعی بینانه ای در حوزه ورزش وجود ندارد گفت :به همین خاطر ما دچار چالش هستیم ، ورزش در جامعه ما جدای از بحث سلامت ،جایگاه اعتقادی و فرهنگی و ارزشی دارد ، در کشورهایی مثل ما ورزش زورخانه ای بحث ورزش پهلوانی و آیینی مطرح است .
فرماندار تصریح کرد :بعضی تغییرات در حوزه ها با اصالت دینی ما سازگاری ندارد ما در ورزش، جوش زنی ها و نوحه خوانیها را کم رنگ کردیم محافل و مجالس روضه خوانی کمتر می بینیم ولی هیات های زیادی را می بینیم که رفتارهای انها موجب دغدغه است .
ملانوری تغییر تکنولوژی و ارتباطات را جزو دغدغه های جدی خواند و گفت : .قدیم ها ،همه افراد خانواده کنار هم بودند و امکانات انچنانی نبود ، دیدگاه ها متفاوت است وقتی دیدگاه ها را جمع آوری می کنیم به یک نظر تخصصی و فنی نمی رسیم.
وی افزود :هرکس  در حوزه خودش نظر متفاوتی دارد ، ما موقعی در جلسات حرف میزنیم چیز از توی این جلسات عاید نمی شود ، هیات ورزشی تشکیل می دهیم و هر ورزش یک هیات مدیره و مسئول دارد ،ایین نامه دارد قاعده بر این است که اتاق فکر تشکیل شود و نظر بدهند تا به یک برنامه متداوم برسیم .
فرماندار بیان داشت : موقعی اتحادیه تشکیل می شود مسئول اتحادیه مسئول وظایف خودش است متاسفانه از مسئولیتها ریاست هایش را می شناسیم و مسئولیت انها را نمی شناسیم .
وی اذعان داشت : تعصبی روی ورزشها نداریم از نظر من خدمتگزار ،که محل مراجعه عامه مردم هستم رونق ورزش در رفسنجان ملاک است ، باید هزینه کرد هزینه برای ورزش برای سلامت و نشاط مردم مهم است .
فرماندار خاطرنشان کرد : موضوع ورزش کاملا تخصصی ،علمی و فنی است ، اداره ورزش جوانان و مجموعه های ورزشی با هم کار کنند و امکانات شهر را به کمک بگیرند ، همه چیز وجود دارد چرا نمی شود ؟ بانوان می توانند از امکانات مدرسه استفاده کنند .
وی افزود :ما عادت کردیم سالن بسازیم اینهمه امکانات هست باید از این امکانات استفاده کنیم ، باید فنی تر و علمی تر باید به موضوع ورزش بپردازیم ان چیزی در توان دولت است چیز مشخصی است دغدغه دولت این شده که یارانه مردم را بپردازد .
فرماندار بیان داشت :هزینه های  تولید رفته بالا ،توان دولت اینقدر نیست که بتواند در بخش آموزشی و فرهنگی برای جامعه بودجه تعیین کند فقط در بخش درمان به عنوان نیاز اصلی جامعه این بخش را تامین کرده است .
ملانوری تصریح کرد :باید از تمام سالن های ورزشی استفاده کنیم ، امکانات از ان دولت است خیلی از امکاناتی که داریم بیهوده  از بین می رود .
وی افزود :سعی کردیم تعامل و تعادلی برقرار کنیم ، نمی گوییم امکانات قوی داریم ولی تلاش کنیم از امکانات استفاده شود در حوزه خیرین هم در این حوزه باید اقناع شوند و باید از وجود انها استفاده کرد .

برچسب ها:
رونق ورزش ورزش رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    باعرض سلام اگر امکان دارد به رشته‌های ورزشی جز فوتبال و فوتسال هم بها داده بشه مثل بسکتبال و هندبال که به مراتب میتوانند موفق‌تر از فوتبال عمل کنند. هیئت هندبال شهرستان اگر جدی‌تر به راه‌اندازی دوباره تیم‌شهرستان فکر کند بازیکنان زیادی برای بازی در تیم حظور پیدا میکنند البته اگر هیئتی وجود داشته باشد. بازیکنان هندبال الان به یه تعداد توپ و سالنی که سه روز در هفته بتوانند در ان بازی کنند راضی‌اند و هزینه‌ی زیادی مانند دیگر رشته ها ندارند فقط کمی توجه شود بد نیست.با تشکر
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان