اهانت وزیر بهداشت به ائمه جمعه کشور کم سابقه و به دور از منطق است

  • شناسه خبر: 109614
اهانت وزیر بهداشت به ائمه جمعه کشور کم سابقه و به دور از منطق است

امام جمعه رفسنجان گفت: اهانت دکتر قاضی زاده هاشمی به ائمه جمعه کشور کم سابقه و به دور از منطق است لذا ما نجابت به خرج می دهیم و این وزیر باید اصلاح و عذرخواهی کند.

خانه » اجتماعی » اهانت وزیر بهداشت به ائمه جمعه کشور کم سابقه و به دور از منطق است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر رفسنجان اظهار کرد: دوست نداریم هرازگاهی مطلبی در خصوص دولت بیان کنیم اما اگر وزیری پایش را از حد گلیم خود بیشتر دراز کرد باید اخطار داد.
وی تصریح کرد: برای استحضار این وزیر محترم به منظور روشن شدن افکار عمومی و وجدان های منصف نکاتی را باید متذکر شد.
وی ادامه داد: امر بهداشت و سلامت مورد تأکید بزرگان دین است پرداختن به ابعاد مختلف این امر در دستور کار تریبونهای نماز جمعه و جماعات بوده و در هر دولتی این امر انجام می شد، بهداشت و سلامت از جمله نکات و موضوعات کلیدی و محوری کشوراست که از طریق تریبون های نمازجمعه بدون هیچ محدودیتی موضوع به آگاهی مردم رسیده می شد.
رمضانی پور بیان کرد: طبق انچه آمار موید ان است بیشترین همکاری و ظرفیت های تبلیغی این وزارتخانه از طریق تریبون نماز جمعه احساس میشو د.
وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: باید متوجه باشی وقتی که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و شما این حقوق های کلان را برای برخی پزشکان که بالای ۱۹۰ میلیون تومان است، بدانید که این پول به یغما بردن بیت المال است.
رمضانی پور ادامه داد: برخی پزشکان را داریم که متدین اند و حقوق کمی دریافت می کنند حتی پول دارو به بیمار می دهند، وزیر کشور امید می رود برای این توهینش عذرخواهی کند.
امام جمعه رفسنجان گفت: فراوانی نعمت و فقر هر دو امتحان الهی  هستند و اگر انسان درست عمل کند خداوند او را کمک می کند.
رمضانی پور بیان کرد: خداوند در قران کریم فرموده است که به انسان جهت آزمایش ثروت و نعمت می دهد اما این بنده مغرور می شود و نمی داند که در حال آزمایش قرار دارد و از مالی که خداوند به او داده باید به فقرا هم بدهد و از این مال به نحوی استفاده کند که خیر به همه برسد.
وی تصریح کرد: نعمت فراوان نباید موجب مغرور یو بروز بلایا از طرف خداوند شود، در هر حال آزمایش الهی در وجود و عدم نعمت است لذا کسانی هم که از فقر رنج می برند نگویند که خداوند ما را فراموش کرده پچرا این صفت را به خداوند نسبت دهیم در حالی که خداوند فراموشکار نیست و این زمینه آزمایشات الهی است و انسان باید صبر پیشه کند.
رمضانی پور ادامه داد: روزی اگر بر انسان تنگ شد انسان مأیوس نشود.
وی به ایام ماه محرم الحرام اشاره و بیان کرد: در این ماه امام سجاد هم به شهادت رسیدند که اگر این امام همام کارکرد ۳۵ ساله در راستای اسلام نداشتند شیعه نابود می شد.
رمضانی پور ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل کارگروه موضوع طلاق است که در این شهرستان که شهری است از دیر باز مذهبی است و سابقه دیرینه در انقلاب دارد طلاقهای توافقی بیشتر بروز می دهد.
وی بیان کرد: در این کارگروه مشاوره های مذهبی هم ارایه می شود، .
رمضانی پور تأکید کرد: جوانانی که در بدو زندگی هستند باید از تجربیات بزرگان درس بگیرند و در زندگی به کار ببرند، نباید به اندک مسئله کوچکی به دادگستری مراجعه و دادخواست طلاق دهند، دادگاه برای رفع مشکلات سخت است، از جمله کلاهبرداری ها.
وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری در دادگاه رفسنجان ۲۰ درصد دعاوی و شکایت ها نسبت به مدت مشابه قبل بیشتر بوده، چرا باید در این شهر مذهبی تعداد پرونده های دعاوی در این مدت که بیش از ۴ هزار پرونده بیشتر از سال گذشته در این محکمه تشکیل شود، لذا کسانی هم که در معاملات گرفتار ضرر  زیان می شوند خود باعث می شوند زیرا در معاملات پسته می بینیم که برخی ضرر می کنند لذا بایستی معاملات هر چند کمتر در دفاتر و محضرها مدارک و شواهدی باشد تا خریدار یا فروشنده متحمل ضرر و زیان نشود و کلاهبرداری رخ ندهد.
امام جمعه رفسنجان گفت: کشاورزان در طول یکسال با رنج و زحمت درختان خود را آبیاری و نگهدار ی می کنند و هزینه های گزافی صرف نگهداری می پردازند و شایسته نیست که برخی کلاهبرداری ها رخ می دهد، چرا سوء مدیریت باید به جایی برسد که کشاورزان ضرر کنند، چرا نرخ مشخصی برای این محصول وجود ندارد.
وی ادامه داد: چرا شرکت قدرتمندی نداریم که قدرت خرید داشته باشد و مردم و کشاورزان با اطمینان محصول پسته خود را به ان شرکت بفروشند.
وی به موضوع اعطای تسهیلات و وامها از سوی برخی بانکها با سود ۱۸ و ۲۴ درصد اشاره کرد و گفت: مرگ بر ضد ولایت فقیه مال کسانی است که عرصه را بر مردم تنگ می کنند و به جای خدمت به مردم تسهیلاتی به انها می دهند که با بازپرداخت سود کلان است.
رمضانی پور عنوان کرد: اگر بانکها سودی برایشان نداشته باشد روز به روز به تعدادشان افزوده نمی شد در هر خیابانی چندین بانک وجود دارد، اگر منفعتی نبود حیات نداشتند.
امام جمعه رفسنجان یادآور شد: ما مخالف بانک ها نیستیم بانکهایی که با روش اسلامی در خدمت مردم باشند خوب است، اینکه می گویند میلیاردها اعتبار برای خرید محصول پسته یا خرما در اختیار بانکها قرار داده اند اما این اعتبار تا زمانی که به دست مردم برسد نوشدارو پس از مرگ سهراب است.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره و اظهار کرد: رفسنجان سهم اش از نخبگان زیاد است اخیرا هم دانش اموزان دختر و پسر رفسنجانی  مقام های اول و دوم کشور را در حوزه های علمی کسب کردند که مایه افتخار است، و نشان دهنده این است که توان علمی کشور بالا است.
وی به کنسرت و موسیقی اشاره کرد و افزود:  کسانی که به عنوان ولنگاری در جامعه محافل لهو و لعب راه میندازند، و کارهای ظاله و باطل انجام می دهند و به اسم موسیقی و کنسرت در جامعه ، به حیات خود ادامه می دهند بدانند که این اعمال ناپسند است، برای مقابله با این پدیده ولنگاری فرهنگی، برخی اجرا کنندگان و برگزارکنندگان هم موضع می گیرند.
وی در باب موضوع صادرات هم  اظهار کرد: تولید کنندگان باید ترغیب شوند تا کالایی با کیفیت را تولید و به کشورهای صادرکننده ارسال کنند که بازار پسند و بادوام باشند، از طرفی هم طوری نباشد که کالایی که از ایران صادر شد به جای ان کالایی دیگر که در ایران تولید می شود وارد کنند که خیانت به کشور و تولید است.

برچسب ها:
وزیر بهداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان