سال گذشته صورت گرفت؛

صدور ۲۰۱۸ گواهینامه صادراتی پسته با وزن بیش از ۳۵ هزار تن در رفسنجان

  • شناسه خبر: 109475
صدور ۲۰۱۸ گواهینامه صادراتی پسته با وزن بیش از ۳۵ هزار تن در رفسنجان

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت :در صادرات پسته در سال گذشته ۲۰۱۸ گواهینامه صادراتی با وزن بیش از ۳۵ هزار تن صادر شد که ۱۰ درصد از این محموله ها به مقصد اروپایی بود مابقی به کشورهای غیر اروپایی بود .

خانه » اقتصادی » صدور ۲۰۱۸ گواهینامه صادراتی پسته با وزن بیش از ۳۵ هزار تن در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ ناهید سرباز پور در جلسه گرامیداشت هفته استاندارد در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت :چهاردهم اکتبر هر سال را سازمان جهانی استاندارد به عنوان روز جهانی استاندارد نامیده و هرسازمان و کشوری روزشماری و برنامه هایی در راستای رسیدن به اهداف خودش کشور برنامه ریزی می کند
وی افزود :هدف استانداردها در واقع ایجاد ایمنی و سلامتی برای عموم مردم است و پس انتظارما این است در ازای اعتمادی که عموم مردم به سازمان استاندارد می کنند بتوانند سلامت و ایمنی خود را حفظ کنند .
سرباز پور با اشاره به اینکه ما در روز دوم روزشمار، استاندارد و تولید ملی را داریم تصریح کرد : خدمات و بهبود کیفیت زندگی ، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل استاندارد فرهنگ خانواده و رقابت بهبود فضای کار روزشمارهای  هفته استاندارد می باشند .
وی با بیان اینکه اداره استاندارد رفسنجان در سال ۱۳۴۶ تاسیس شد بیان داشت : رفسنجان قدیمی ترین اداره استاندارد در سطح کشور می باشد هدف اصلیش بحث کنترل کیفیت کالای صادراتی پسته بود .اینکه از ۱۳۰۴ تا به حال چه وظایفی اضافه شده وظایف قانونی است و مهمترین ان کنترل کیفی کالاهای صادراتی و داخلی است .
ناهید سربازپور اذعان داشت : ۵شرکت بازرسی داریم که سابقه خیلی از انها بیش از ۱۲ سال می باشد وی افزود : ۲۴ پتانسیل را شناسایی کردیم .هر جایی که احساس کردیم توانمندی در واحد تولیدی وجود دارد تقاضا کردیم که به مجموعه همکارانمان بپیوندند.
وی بیان داشت :در صنایع رینگ و مواد غذایی که مهمترینش پسته بوده است در بحث مواد معدنی در زمینه کابل های برق ،صنایع الکترونیک مجموعه مصالح ساختمانی، همکاران کارهای کنترل کیفیت را انجام می دهند .
سرباز پور با اشاره به اینکه اجرای کار منوط به کار گروهی می باشد گفت : نزدیک ۱۰۹پرونده مفتوح از کنترل کیفی از واحدهای تولیدی داریم نه فقط شهرستان رفسنجان،بلکه  شهرستان انار و شهربابک را پوشش می دهیم.
وی افزود :از سال ۸۳ برای اجرای استاندارد واحدهای تولیدی که علی رغم توان سیستمی و نیروی انسانی همکاران فعالیت های خودشان را مضاعف کردند واحدهای تولیدی رفسنجان با ما همکاری کردند .این باعث شد ما این توانایی را داشته باشیم بتوانیم وابستگی خود را به خارج از استان کم کنیم .
رئیس اداره استاندار ادامه داد : اجرای استاندارد برای واحدهای صنعتی خیلی مشکل بود و زمان زیادی را می برد ما زمان را به حداقل ازمونهای استاندارد رساندیم .
وی بیان داشت :۱۱۲ پرونده کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی شده است که استانداردهای تشویقی را هم در بر می گیرد .
وی افزود : استاندارهای تشویقی صادر شده در رفسنجان تمام سهم استان را بگیرد و  کار بسیار باارزشی است براینکه افزایش پوشش استانداردها، بند ۲۴ ابلاغیه مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است .
سرباز پور تصریح کرد : ما به دنبال ان هستیم که هر کالایی که در رفسنجان و انار و شهربابک تولید می شود بتواند خودش را به صورت استاندارد عالی نشان دهد .
وی افزود :استاندارد می تواند ملی و کارخانه ای باشد ما خوشحالیم خیلی از اولین ها را در شهرستان رفسنجان داریم .واحدهای خوب ، بزرگ و هم ازمایشگاهای خودمان را  به حد ازمایشگاه های ملی رساندیم .یک پتاسنیل بسیار ارزشمندی بود که تبدیل به بالفعل شده است .
وی بیان داشت :در راستای وظایف استاندارد با وجود اینکه ما کارهایمان محدود هستند کارهای بزرگی انجام دادیم از جمله ۷۷۰ برچسب برای ترازوها نصب کردیم .
سرباز پور افزود : وسایل بازی و تجهیزات شهربازی جزو خدماتی است جزو استاندارد اجباری است این خدمات بایستی با ضوابط استاندارد همخوانی داشته باشد .استانداردهای پیچیده ، فنی و سختی هست در این زمینه شورای شهر بحث کردیم که توجه ویژه داشته باشند .
وی با بیان اینکه شهربازی رفسنجان توانایی این را پیدا کرد که در مورد تجهیزاتش کلیه تجهیزاتش استاندارد شوند گفت :با شورای شهر صحبت کردیم کار نظارت بر کنترل کلیه وسایل که الان در پارکها وجود است مورد توجه قرار بگیرند و مشمول استاندارد اجباری است .
ناهید سربازپور با اشاره به اینکه فقط مهم نیست که کالا دارای پرونده استاندارد باشد گفت :مهم این است غیر از ان نظم و اجرای ان مطابق با استاندارد باشد .
اگر خدای نکرده تجهیزات بادی استاندارد باشد و درست نصب نشود ان باعث خطر برای فرزندان می شود .لازم است این مهم  توجه ویژه داشته باشیم .
وی افزود : ۱۶ وسیله بازی را در سال گذشته در پارکها شناسایی کردیم که با استاندارد مغایرت داشتند خیلی از انها تغییر داده شدند و با پروانه خریداری شدند ولی هنوز اینکه مجوز بهره برداری برای انها صادر شود چیزی است که در دستور شورای شهر قرار می گیرد .
این مقام مسئول بیان داشت :از اسانسورهای اماکن عمومی بازدید کردیم اعم از بیمارستانها و ادارت دولتی متاسفانه هیچ کدام از انها پروانه مجوز بهره برداری و گواهینامه نهایی را نداشتند تذکر و اخطار داده شده است .
وی با اشاره به اینکه اداره کوچکی هستیم در همه حوزه ها ورود پیدا کردیم گفت : انتظار داریم با همفکری و همکاری همه دستگاه های دولتی مشکلات حل شود .
سرباز پور افزود :در بحث مصالح ساختمانی در واقع کارگروهی تشکیل دادیم به طور مرتب گزارشات را به فرمانداری تحویل می دهند .علی رغم اینکه خیلی از معادن شن و ماسه برای دریافت پروانه مراجعه کردند ولی هستند واحدهایی به علت نداشتن پروانه بهره برداری و عدم مجوز عملا تولید می کنند ولی با ظوابط استاندار هماهنگ ندارد .تعدادی پلمپ شدند .
وی افزود :در زمنیه تیرچه با اینهمه تولیدکننده ،هیچ کدام پروانه تولید دریافت نکردند .
ناهید سرباز پور خاطرنشان کرد :در زمینه عیار فلزات گرانبها وظایف ملی استاندارد است در این زمینه خوشبختانه عملکرد خوبی داشتیم . تعداد۱۰۰ نمونه داشتیم نزدیک ۹۰ درصد با استاندارد مطابقت داشت .ده درصد به صورت تذکر به توزیع کننده گان انجام شد و روند اصلاحی ان محقق شد .
وی با بیان اینکه ۳۳۰ مورد مورد نمونه برداری در سال گذشته انجام شد گفت :۲۷۰ مورد بازدید فنی و ۱۰۰ مورد ازمون فلزات گرانبها را داشتیم همه اینها در بحث صدور پروانه کاربرد ،منجر به ۳۰ تا پروانه جدید برای محصولات گردید .
وی بیان داشت :در صادرات پسته در سال گذشته ۲۰۱۸ گواهینامه صادراتی با وزن بیش از ۳۵ هزار تن که ۱۰ درصد از این محموله ها به مقصد اروپایی بود مابقی به کشورهای غیر اروپایی بود .
وی افزود :در ۶ ماه اول سال هم ۷۸۰ گواهینامه نزدیک ۱۲ هزار تن پسته و مغز پسته صادر شده است که  در مقایسه با شش ماه سال گذشته ۵ درصد افزایش صادرات را داشتیم .

برچسب ها:
پسته صدور گواهینامه صادرات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان