آغاز سرشماری حضوری در رفسنجان / بیش از ۱۳ هزار خانوار اینترنتی سرشماری شدند

  • شناسه خبر: 109267
آغاز سرشماری حضوری در رفسنجان / بیش از ۱۳ هزار خانوار اینترنتی سرشماری شدند

سرشماری حضوری نفوس و مسکن در رفسنجان آغاز شد.

خانه » اجتماعی » آغاز سرشماری حضوری در رفسنجان / بیش از ۱۳ هزار خانوار اینترنتی سرشماری شدند

به گزارش خانه خشتی ؛ فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاحیه سرشماری حضوری نفوس و مسکن که روز گذشته در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت :سرشماری سال ۹۵رفسنجان به عنوان یک کار نو این بار به صورت اینترنتی از سوم مهر ماه به صورت اینترنتی اغاز شد تا ۲۴مهر ماه که اخرین روز ان بود این کار در کشور انجام شد.
وی با بیان اینکه سرشماری اینترنتی تا ۲۷ مهر تمدید شد افزود :سرشماری اینترنتی  هم باعث کاهش هزینه های دولت می شود و هم وقت بیشتری  وجود دارد برای اینکه سرشماری با دقت بیشتر انجام شود .
فرماندار بیان داشت : امار سرشماری تا امروز صبح ۱۳ هزار ۶۲۲ خانوار به صورت اینترنتی سرشماری کردند که جمعیت سرشماری شده ۴۶هزار ۶۸۵ نفر بود. حدود پانزده و نیم درصد از جمعیتی که می بایست سرشماری می شدند اینترنتی سرشماری کردند.
وی ضمن گلایه از مردم اظهار داشت: با توجه به حجم اطلاع رسانی بالا درصد پایینی از مردم در این طرح مشارکت کردند امیدواریم در این چنین روز باقیمانده تا ۲۷ مهر ماه مردم به صورت اینترنتی حضور پیدا کنند .
وی خطاب به مسئولین سرشماری تصریح کرد : همه شما مجریان سرشماری هستید اطلاعات و امار پایه و اساس برنامه ریزی در کشور است و برنامه ریزی هم پایه و اساس مدیریت می باشد .
وی افزود :اگر قرار است مدیریت خوبی باشد و بازخورد این مدیریت ،خدمات مناسب برای مردم باشد مردم رضایتمندی خوبی از نظام و حکومت داشته باشند لازمه این کار این است که امار و اطلاعات دقیق وجود داشته باشد .
فرماندار بیان داشت :یکی از بزرگترین پایه های اماری و منابع اماری در کشور امارهایی هست که در سرشماری نفوس و مسکن توسط افراد متخصص جمع اوری و در اختیار مرکز امار قرار می گیرد در طول دوره کاری ما پس از یک سرشماری تا دوره سر شماری بعدی هر اقدامی که انجام می شود اساس ان  سرشماری است .
فرماندار تصریح کرد :هر گونه خدمات زیر ساختی و حمایتی و توسعه ای در منطقه انجام می شود بر اساس اطلاعات و امار سرشماری است .
وی افزود :صحت اطلاعات و امار برای ادامه اقدامات اجرایی بسیار مهم است .اعتبار دولتی به تناسب جمعیت تخصیص پیدا می کند .
ملانوری اذعان داشت :امانت داری در اطلاعات و امار و صداقت در جریان سرشماری و دقت و پیگیربودن و جدیت در جمع اوری اطلاعات پایه و اساس اقداماتی است که نظام ما انجام می دهد .
وی افزود :هر گونه گلایه مندی ،انتقاد وبدبینی نسبت به خدمات دولت درمردم ایجاد شود در حقیقت دین شرعی به گردن کسانی هست که در جریان سرمشاری مداخله می کنند .
وی بیان داشت :شما قبول مسئولیت کردید و این مسئولیت سنگین است ما دلمان نمیخواهد حق شهرستان ضایع شود و نمی خواهیم حق دیگران را تصاحب کنیم خواهشمندیم در جریان سرشماری درطول دوره مسئولیت دقت لازم داشته باشند .
وی خوشرویی و خوش خلقی و صعه صدر را اساس این کار دانست و گفت :لازم است مامورین سرشماری با مردم مدارا کنند .تا اخرین روز حوصه به خرج بدهید .انشالله سرشماری خوبی انجام گیرد .
وی بیان داشت :در سال ۹۳ رفسنجان به لحاظ دقت ،در سرشماری رتبه یک رفسنجان را کسب نمود .
کمترین اشتباهات را رفسنجان داشت و این نشانه امانت داری است .
وی به طرح مرکز خرید سرمایه گذاری اقای درویشی اشاره کرد و گفت : قرار بود این طرح در ستاد مثلث توسعه مطرح شود و تفاهنامه مبادله شود متاسفانه  جلسات ما به تاخیر افتاد ولی ایشان کار کردند به زودی قرار است افتتاح شود و در این جلسه تفاهنامه امضا می شود .
وی افزود : طرح مرکز خرید شامل فروشگاهی مشابه رفاه می باشد انواع کالا را توزیع می کند ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و ۱۵ نفر را در فاز اول مشغول به کار کرده است .
فرماندار ضمن بیان اینکه این طرح عصر چهارشنبه افتتاح خواهد شد ادامه داد :در سال اقتصاد مقاومتی و عمل ما دنبال این هستیم تلاش کنیم با استفاده از سرمایه گذاریهای بخش خصوصی اشتغالزایی ایجاد کنیم.

برچسب ها:
سرشماری سرشماری در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان