امام جمعه رفسنجان گفت:

مهمترین اصل امام حسین(ع) در کربلا استکبارستیزی و منکر زدایی بود

  • شناسه خبر: 108931
مهمترین اصل امام حسین(ع) در کربلا استکبارستیزی و منکر زدایی بود

مهمترین اصل امام حسین(ع) در کربلا استکبارستیزی و منکر زدایی و منکرستیزی بود لذا ما نباید اجازه دهیم منکر در جامعه باشد و شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) باید در لحظه لحظه زندگی ما جاری باشد.

خانه » آخرین اخبار » مهمترین اصل امام حسین(ع) در کربلا استکبارستیزی و منکر زدایی بود

حجت الاسلام عباس رمضانی پور صبح امروز ۲۱ مهر ماه در مراسم رونمایی از تمبر ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد رفسنجان اظهار کرد: امام حسین(ع) توحید را با خون خود نجات داد و گرنه اگر امام حسین(ع) در چنین روزی تسلیم می شد اسلام و وحدانیت خداوند در روی زمین از بین می رفت. لذا ادیان دیگر نیز معتقد هستند امام حسین(ع) برای آنها نیز خدمت کرده است.

وی افزود: بهترین مکان برای حفظ خود و دین خود، کشتی امام حسین(ع) است و چه خوب است دلدادگی جوانان ما با امام حسین(ع) بقا داشته باشد و بقا از انجام عمل مهمتر است.

وی تصریح کرد: ما باید خودمان جلوی آنچه که به دین و مذهب و آرمانها و اعتقادات ما لطمه می زند بگیریم و اجازه ندهیم بدحجابی در جامعه و جلسات لهو و لعب در جامعه برگزار شود و به اسم شادی ما را به گناه بکشاند و گرنه اگر به سمت بی تفاوتی برویم این عزاداریها، جوش زنی را به باد داده ایم.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه در کربلا سه گروه وجود داشتند، خاطرنشان کرد: یک گروه مسئولیت پذیر بودند که به مسئولیت های خود به تمام عمل کردند، یک گروه مسئولیت گریز بودند که از زیر بار مسئولیت خود حتی در شب عاشورا و روز تاسوعا فرار کردند و یک گروه افراد بی تفاوت بودند که زیر بار مسئولیت نرفتند.

رمضانی پور تأکید کرد: ما باید تکلیف خود را مشخص کنیم که کجای عاشورا و کربلا هستیم آیا جزو مسئولیت پذیرها هستیم یا خدای نکرده جزو مسئولیت گریزها. مهمترین اصل در عزاداری هم همین است که آیا به وظیفه خود عمل می کنیم.

dsc_0245

وی ابراز داشت: جامعه ای که شور حسینی بوجود می آورد، شعور حسینی خود را نیز باید حفظ کند. این جامعه نباید رنگ امام حسین(ع) را از دست بدهد.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: مهمترین اصل امام حسین(ع) در کربلا استکبارستیزی و منکر زدایی و منکرستیزی بود لذا ما نباید اجازه دهیم منکر در جامعه باشد و شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) باید در لحظه لحظه زندگی ما جاری باشد.

رمضانی پور اضافه کرد: همه جای انقلاب و نظام هیهات من الذله وجود دارد و اکنون پس از ۳۸ سال از انقلاب هنوز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شعار نخست مردم است و این شعارها باید حفظ شود تا استکبار از جامعه بشری زدوده شود و نابود شود. لذا این روحیات را باید حفظ کنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان