مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

مشکل خرید و فروش پسته حل می شود

  • شناسه خبر: 108564
مشکل خرید و فروش پسته حل می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت : بانک کشاورزی به عنوان حامی مالی، با تزریق منابع مالی به صادرکنندگان و پایگاه های خرید پسته ،سعی می کند مثل گندم مشکل خرید و فروش پسته را حل کند.

خانه » آخرین اخبار » مشکل خرید و فروش پسته حل می شود

مرتضی شهید زاده مدیرعامل بانک کشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان گفت و گوی اختصاصی با خانه خشتی، اظهار داشت : به دعوت نماینده شهرستان اقای محمدی و  با توجه به تاکیداتی که وزیراقتصاد دارایی و وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی مسائل و مشکلات  پسته کاران کرمان داشتند ، خدمت تولیدکنندگان رسیدیم و ضمن بررسی تامین منابع مالی برای خرید پسته به وسیله صادرکنندگان تصمیماتی اخذ شد که  در فصل برداشت پسته، مشکلات کشاورزان  حل شود .

وی تصریح کرد : ایستگاه های فراوری صادراتی برای خرید و تامین به موقع مالی، نیاز مالی انی دارند و این در شرایط فعلی که بازار خارج یک مقدار مشکل پیدا کرده و منابع مالی مورد نیاز کشاورزان هم در تنگنا قرار دارد میسر نبود لذا بانک کشاورزی به عنوان حامی مالی، با تزریق منابع مالی به صادرکنندگان و پایگاه های خرید پسته ،سعی می کند مثل گندم مشکل خرید و فروش پسته را حل کند.

photo_2016-10-09_13-31-43

شهید زاده بیان داشت : سود بانکی امسال یعنی در سال  ۹۵ سه درصد در سرمایه گذاری دو درصد سرمایه در گردش کاهش پیدا کرده است و به احتمال زیاد برای پایان سال برای این مقدار تغییر ایجاد نمی شود .

وی افزود : ما باید این سیاست را دنبال کنیم که زنجیره و سلسه زنجیره ها را  پشتیبانی کنیم تا هم ارزش افزوده ای برای تولیدکنندگان و هم برای تامین کننده منابع مالی و هم برای صادرکننده ایجاد شود .

شهیدزاده اذعان داشت : تامین منابع مالی باعث می شود هم کشاورز ارامش پیدا کند و هم به موقع خریداران پسته کشاورزان را خریداری نمایند  و هم به موقع صادر کنندگان پسته را صادر نمایند و این یک سیاستی است که وزیر جهاد کشاورزی اقای حجتی دارند و در همه جای کشور و در تمام فعالیتهای کشاورزی این را مد نظر داریم .

photo_2016-10-09_13-31-39

 وی بیان داشت : اینکه پسته با توجه به سابقه خوبی که شرکتهای تعاونی پسته رفسنجان ،سیرجان و سایر پایگاه های فراوری دارند انها می توانند به راحتی با اعتمادی که بین تولیدکننده و خود شان  وجود دارد  این فرایند را سرعت ببخشند و سرعت تامین مالی کشاورزی را فراهم کنند .

برچسب ها:
بانک کشاورزی پسته مدیرعامل بانک کشاورزی مرتضی شهید زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • آموزش آشپزی

    ممنون مطلب خوبی بود

    کشاورز بدبخت

    همش حرفه...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان