امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

همیشه به دنبال واردات هستیم، به تولید فکر نمی کنیم

  • شناسه خبر: 108451
همیشه به دنبال واردات هستیم، به تولید فکر نمی کنیم

امام جمعه رفسنجان گفت: بحث عقیم شدن درختان پسته احتمالا به سموم وارداتی مربوط باشد ما همیشه دنبال واردات هستیم دنبال تولید نیستیم .

خانه » اقتصادی » همیشه به دنبال واردات هستیم، به تولید فکر نمی کنیم

به گزارش خانه خشتی ، حجت السلام رمضانی پور در جلسه شورای حفاظت از منابع اب رفسنجان اظهار داشت :در خصوص مدیریت اب باید اقدام جدی صورت گیرد باید جلساتی که تشکیل می شود نتایجی در بر داشته باشد .
وی افزود :در خصوص ابیاری نوین باید فرهنگ سازی شود، باید اب هدفمند توزیع شود و بهره روی را بالا ببریم .
امام جمعه بیان داشت :بحث عقیم شدن درختان احتمالا به سموم وارداتی مربوط باشد ما همیشه دنبال واردات هستیم دنبال تولید نیستیم .
وی با بیان اینکه ما  دانش و امکانات داریم ولی هزینه های برداشت محصول پسته ما زیاد است گفت :باید بهره وری را بالا برد اگر ما در هر هکتار ۲۰۰ کیلو هم تولید داشته باشیم باز هر کیلو پسته هزینه اش بالاست .
وی افزود :هزینه های برداشت مربوط به باغات با احتساب هزینه های برق و جانبی زیاد است بعضی تلمبه ها قدرت پرداخت برق را ندارند .
وی بیان داشت :باید در این خصوص کارگروهی متشکل از افراد متخصص و کارشناس اقتصادی و کشاورزان تشکیل شود از نظرات انها در جهت ایجاد راهکار استفاده شود .
وی افزود :بهره وری محصول پسته ما کم است بحران اب واقعیت جامعه ماست مقدار آبی که از سفره های زیرزمینی کشیده شده است و به باغات ما منتقل شده است قیمتش از بالاتر از قیمت پسته تولیدی ماست و کسی هم توجه ندارد و کشاورزی ما پاور سنتی پیدا کرده است .
امام جمعه تصریح کرد :بعضی چاه ها رو به خشک شدن هستند لذا باید این چاه ها ابشان به قسمت صنعت انتقال داده شود و یا کشاورزان را در یک کارخانه به اندازه ابی که پول می دهند سهامدار کارخانه شوند تا اب بیخود در باغات هدر نرود .
وی بیان داشت :خیلی از کشاورزان هنوز به روش غرقابی ابیاری می کنند لذا باید در این خصوص کارگروهی از دل این جلسه برای بهره روی بالای پسته تشکیل شود و راهکار دهند .
امام جمعه با بیان اینکه باید دانشکده کشاورزی هم در این حوزه دخالت کند افزود :باید فرهنگ سازی شود چاه های غیر مجازمسدود یا به بخش صنعت منتقل شوند .

برچسب ها:
تولید سموم غیرمجاز واردات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان