امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

بنیان جامعه بر دوش سالمندان و تجاربشان استوار است

  • شناسه خبر: 107731
بنیان جامعه بر دوش سالمندان و تجاربشان استوار است

امام جمعه رفسنجان گفت :سالمندان سرمایه های عظیمی هستند که بنیان و استوانه های جامعه روی دوش انها استوار می باشد و جامعه سالم و مطلوب جامعه ای است که سقف ان روی دوش بزرگترها و تجارب ارزنده انها استوار باشد .

خانه » اجتماعی » بنیان جامعه بر دوش سالمندان و تجاربشان استوار است

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت السلام رمضانی پور عصر امروز در مراسم بزرگداشت و تکریم سالمندان و بازنشستگان ضمن تسلیت شهادت سید الشهدا و ایام محرم اظهار داشت :خداوند در ایات قران در خصوص احترام به پدر و مادر سفارش زیاد کرده است .
وی افزود : در سالهای اخیر امید به زندگی تا سن ۷۶ سالگی رشد کرده است لذا عمرسالمندی  همراه با لذت باشد یعنی سالمندان نوه و نتیجه های خود را ببینند .
امام جمعه با اظهار خرسندی از اینکه خانه سالمندان رفسنجان جا نیافتاده است بیان داشت : امروز خوشحال هستیم که رفسنجان به مقام سالمند احترام خاصی قائل است .
وی با بیان اینکه سالمند در جامعه مایه فجر می باشد گفت :سالمندان سرمایه های عظیمی هستند که بنیان و استوانه های جامعه روی دوش انها استوار می باشد و جامعه سالم و مطلوب جامعه ای است که سقف ان روی دوش بزرگترها و تجارب ارزنده انها استوار باشد .
امام جمعه افزود :تجارب سالمندان از دانش دانشمندان کمتر نیست بلکه بالاتر است .اگر به تجربه بها داده شود می تواند راهگشا و روشنگر برنامه ها فکرهای انها باشد .
وی بیان داشت :جوانان امروز حاضر نیستند کنار پیرمردها کار یاد بگیرند و فکر می کنند با درس خواندن کاری از پیش برده می شود ولی اینطور نیست امروزه مدرک دانشگاهی مهم نیست باید تجربه کار کردن داشته باشیم .
امام جمعه با اشاره به اینکه جوان باید با تجربه و توانمد باشد اظهار داشت: شما سالمندان در کارهای تولیدی مخصوصا اقتصاد مقاومتی می توانید نقش ساز باشید چرا که حوصله و صبر شما از  جوانان امروزی زیادتر است .
وی تصریح کرد : شما سالمندان می توانید جوانان را دعوت به صبر و صعه صدر نمایید چرا که شما در قدیم با کمترین امکانات در سخت ترین شرایط تجاربی به دست اوردید که جوانان و فرزندان شما می توانند از انها استفاده کنند .
امام جمعه بیان داشت : دنیا دو روزه  یک روز بر وفق شماست یک روز بر علیه شماست لذا باید جوانان خود را جوری بار بیاریم که در سختیها مانند کوه استوار باشند مانند شما که مثل کوه استوار هستید .
وی افزود : باید در جامعه صعه صدر ایجاد شود و بچه های ما باید استوار و تحمل زیاد داشته باشند تا بتوانند اینده را مدیریت کنند اگر تحمل نداشته باشند کشور را بر باد می دهند و تسلیم دشمن می شوند
امام جمعه با اشاره به ایه ای از قران کریم به استقامت اشاره کرد و گفت :خداوند متعالی در ایه قران می فرمایند شما مردم استقامت به خرج دهید خداوند ملائک را در همه زمینه ها به کمک شما می فرستد و شمار را امداد خواهد کرد .

برچسب ها:
روز جهانی سالمند سالمند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان