ماه محرم فرصتی مغتنم برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر

  • شناسه خبر: 107700
ماه محرم فرصتی مغتنم برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر

خطیب جمعه شهر صفائیه گفت: ماه محرم فرصتی مغتنم برای ترویج فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

خانه » فرهنگی مذهبی » ماه محرم فرصتی مغتنم برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه مذهبی دارالصادقیون ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رجب زاده امام جمعه شهر صفائیه در خطبه های امروز نماز جمعه بخش فردوس ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام ، نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) را یک حرکت استکبار ستیزی دانست.
وی افزود: حرکات و اقدامات آن زمان، هم اکنون در جهان امروز شکل گرفته و ما باید چون قیام امام حسین حماسه ی حق علیه باطل را محقق نماییم.
امام جمعه صفائیه همچنین گفت: ما باید نهضت عاشورا را به گونه ای در جامعه ترویج دهیم که جوانان ما حسینی و عاشورایی زندگی کنند.
حجت الاسلام دکتر رجب زاده ادامه داد: باتوجه به آغاز مراسمات عزاداری و ماه محرم باید مردم و به ویژه مسئولان فرهنگی تلاش نمایند تا مراسمات مذهبی با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردد.
وی اظهار داشت: ماه محرم فرصتی مغتنم برای ترویج فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
امام جمعه صفائیه همچنین در ادامه خطبه های امروز خود بیان کرد: تجلیل از شهدا و برگزاری یادواره ها ، سبب می شود تا جوانان ما با حماسه های هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان آشنا شوند.
وی گریه بر سیدالشهدا (ع) از افضل مستحبات دانست و گفت: بنا به قول حضرت آیت الله العظمی آقای بهجت رحمت الله گریه بر سیدالشهدا (ع) از همه مستحبات بالاتر است حتی از نماز شب! چون نماز شب حالتی جسمی دارد ولی گریه بر سیدالشهدا (ع) رقّت روحی است و عامل آن، آن را در درون انسان به وجود آورده است. کلید آن از نهان قلب خورده است و این خیلی ارزشمند است.
امام جمعه شهر صفائیه در ادامه با تاکید بر لزوم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی ازمنکر، گفت: در فرهنگ اسلام و منطق عاشورائی و قرآنی بهترین جامعه و امت جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده و جریان داشته باشد در مقابل بی تفاوتی مردم عامل بزرگ نابودی ملت ها در گذشته و حال بوده است.
دکتر رجب زاده با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در جاهای مختلف سفارش به رعایت حقوق همسایه و شهروندان کرده است. گفت: گستره سایه پرچم اسلام به نحوی است که همه مردم در زیر ان احساس امنیت و آسایش می کنند؛ در واقع حقوقی که اسلام برای شهروند یک کشور در نظر گرفته است، چیزی جدا از مسئله حقوق بشر نیست.
یکی از موارد آزار، اذیت و سلب آسایشی که بعضا از جانب مردم مطرح می شود، صدای بسیار بلند بلندگوها است که از طرق مختلف بدون اینکه عمدی در آن باشد انجام می شود.
صدای بلند گوهای حسینیه ها، مساجد، تکایا، منازل مسکونی، ، عزاداری‌ها و سوگواری‌ها، نباید موجب آزار و اذیت همسایه ها گردد. که مردم آزاری حرام است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رجب زاده همچنین هفته نیروی انتظامی را به تمامی فعالان این عرصه و سربازانی که برای امنیت این نظام می کوشند تبریک گفت و افزود: امنیت در تمامی زمینه ها، جز انتظارات مردم می باشد که بخش وسیعی از تامین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.
امام جمعه صفائیه به روز جهانی سالمند اشاره کرد و اظهار داشت: احترام پدر و مادر از واجبات است و در دین اسلام تاکید ویژه‌ای بر آن شده است و تاکید می‌شود که حتی یک اوف هم نباید به والدین بگوییم.

برچسب ها:
امربه معروف و نهی از منکر محرم نماز جمعه صفائیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان