رئيس اداره آموزش و پروش رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

در انتخاب هایم جناحی نیستم

  • شناسه خبر: 107628
در انتخاب هایم جناحی نیستم

رئیس اداره آموزش و پروش رفسنجان گفت: من سعی کردم انسانهایی بر سر کار بیایند که ایمان داشته باشند خیلی برایم مهم نیست که چه گرایش سیاسی داشته باشند، انسانهایی بیانید که کار کنند.

خانه » اجتماعی » در انتخاب هایم جناحی نیستم

به گزارش خانه خشتی، آنچه را که در ادامه می خوانید گفت وگو با سید کاظم حسینی پور رئیس اداره آموزش و پروش رفسنجان به بهانه آغاز سال تحصیلی است:

در سال گذشته از کمبود نیرو گلایه داشتید و مطرح کردید که نزدیک به ۵۰۰ نیرو کمبود دارید امسال به چه شکل است؟
ما در شهرستانی هستیم که کمبود نیرو از چند سال قبل داشتیم. از یک طرف هم بیشترین آمار بازنشستگی در استان کرمان مربوط به رفسنجان است و این دو باعث می شود که همچنان کمبود نیرو را داشته باشیم. ما امسال با توجه به تلاشی که صورت گرفته بویژه با وزیر و مدیر کل استان بیشترین ورودی نقل و انتقال در استان کرمان را شهرستان رفسنجان داشت، بالغ بر ۱۷۰ نفر همکاران این شهرستان که در سایر شهرستانهای استان مشغول به تدریس بودند امسال به رفسنجان منتقل شدند. در قسمت متوسطه اول و دوم تقریبا کمبود ما مرتفع شد و در حد چند ساعتی کمبود داریم و در قسمت ابتدایی هم چنان کمبود نیرو داریم که از طریق بسته حمایتی و حق التدریسی هایی که سال گذشته وارد اموزش و پرورش شدند این کمبود را جبران می کنیم.
جمعیت امسال دانش اموزان را چطور تخمین می زنید، شاهد رشد بودید یا کاهش؟
امسال نزدیک به ۴ درصد در مقطع ابتدایی افزایش دانش اموز داریم و الان  دانش اموزان ثبت نام شده در رفسنجان نزدیک به ۵۰ هزار نفر می باشند.
راجع به طرح افزایش حقوق معلمان و نیروهای دیگر بر اساس رتبه بندی توضیح بفرمایید که به کجا رسید؟
افزایش حقوق معلمین مثل کارمندان دولت هر سال در فروردین صورت میگرفت و امسال هم طبق سنوات گذشته فروردین ماه صورت گرفت و براساس نرخ تورمی اعلام می شود، در مهر گذشته افزایش حقوقی تحت عنوان رتبه بندی داشتیم که این با توجه به سنوات همکاران و مدرک آنان تعیین می شد، از هشتاد هزار تومان تا ۶۲۰ هزار تومان افزایش حقوق داشتیم. اما مرحله اصلی رتبه بندی را وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفتند که یکسری فرمول ها و فاکتور ها که شامل تحقیق، نگارش، مقاله، مدرک و سنوات، باتوجه به این ها رتبه بندی اصلی صورت می گیرد.
از طرف آموزش و پرورش چه نظارتی بر روی مدارس افاغنه و هزینه هایی که در این مدارس از دانش آموزان دریافت می شود، صورت می گیرد؟

مدارس غیر دولتی که چه دانش آموز اتباع تحصیل می کند و چه ایرانی همچون مدارس دولتی جزو پیکره آموزش و پروش هستند هیچ فرقی ندارند همان نظارتی که بر مدارس دولتی می شود بر مدارس غیر دولتی هم صورت میگیرد اما در مدارس دولتی اتباع یک ویژگی هست که در مدارس غیر دولتی ایرانی ها نیست اگر شهریه ای برای دانش اموزان غیر دولتی مشخص شده این در مدارس غیردولتی اتباع ۵۰ درصد گرفته می شود که از طریق وزارت خانه هست و باید به حساب خزانه داری ریخته شود، برای همه دانش اموزان اتباع چه در مدارس غیردولتی و چه در مدارس دولتی این مبلغ ۲۰۰ و ۲۵۰ هزار تومان است.
مدارس دولتی اعلام می کنند که دولتی هستند و هزینه نباید دریافت شود اما زمان ثبت نام دانش اموز هزینه از ۳۰۰و ۴۰۰ تومان هم بیشتر می شود.
از ۳۰۰ و ۴۰۰ تومان که بیشتر نمی شود. اما مدارس دولتی دسته بندی هستند، مدارس سمپاد که اسمش دولتی است اما وزات خانه شهریه آنان را مشخص می کند که چیزی حدود یک میلیون دویست، سیصد هزار تومان است به خاطر کارهای فوق برنامه ای که صورت می گیرد. مدارس نمونه و شاهد که شهریه از اداره کل و وزارت خانه می آید در شورای آموزش و پرورش مورد تصویب قرار می گیرد. امسال ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده به جز اینها یکسری مدارس دولتی به نام هیات امنایی داریم که با پیشنهاد هیات امنا و مدیر مدرسه مبلغ شهریه سالانه ای را در شورای آموزش و پرورش به مدیریت فرماندار و اعضای ان امام جمعه، شهردار، معتمدین و نماینده مدیران و … هستند تصویب می شود. امسال اینطور تصویب شده مدارس هیات امنایی ابتدایی ۲۰۰، متوسط اول ۲۵۰ و متوسط دوم  ۳۰۰ هزار تومان، بقیه مدارس دولتی عادی به غیر از بیمه و کتاب اگر قرار است بدهند هیچ هزینه دیگری نباید دریافت کنند، اگر دریافت کنند تخلف است.

اداره آموزش و پرورش یک سال معاون متوسطه نداشت، علت آن چه بود؟
معمولا وقتی قرار است یکه کارشناس مسئول و یک معاون معرفی شود باید یکسری مراحل را طی کند به کرمان و اداره کل قسمت مربوطه معرفی شود ودر صورت گرفتن تاییدیه به قسمت حراست می رود و استعلام می شود، معاون متوسطه تا اول مهر قرار نبود برود به دلیل مشکلی که پیدا کردند یک مرتبه استعفا دادند. وقتی فرد جدیدی معرفی کردیم سه چهار ماه طول کشید تایید نشدند به همین دلیل نزدیک به یک سال تحصیلی ما معاون متوسطه نداشتیم و الان هم برخی کارشناسان مسئولانی که اداره معرفی کرده اول مهر شده و هنوز تایید نشدند و ما آنها را نداریم.

رئیس حراست هم به همین شکل است چون اداره رئیس حراست هم ندارد؟
مهر سال گذشته معرفی کردیم هنوز تاییدی اش نیامده الان سرپرست حراست داریم که از کارشناسان قبلی حراست هستند.
شما انتخابهایتان بر چه اساس است؟ آیا درست که شما در انتخابهایتان سلیقه سیاسیتان را وارد می کنید؟
من چند مثال می زنم و شما نتیجه گیری کنید که ایا بر اساس سلیقه سیاسی هست یا بر اساس شایستگی، یکی از حساس ترین پست های اموزش و پرورش سنجش و امتحانات است من کسی را گذاشتم که شاید گفت لیدر و رهبر اصولگرایان در شهر است آقای مهدی ابراهیمی، معاون پرورشی ما به هیچ عنوان گرایش سیاسی به چپ و راست ندارد، آقای جهرمی که معاون متوسطه بود گرایش سیاسی اش به راست بیشتر است معاون ابتدایی ما خیلی گرایش سیاسی چپ و راست ندارد، معاون پشتیبانی هم به همین شکل، ما فقط یکی از معاونانمان گرایش سیاسی دارد انهم معاون پژوهشی که که در رابطه با پژوهش است، در قسمت حراست، ارزیابی عملکرد، کارشناس مسئولانمان امور اداری یا کارگزینی که اصولگرا بودند تا بازنشسته نشدند من انها را از این پست برنداشتم، شما می توانید عزل و نصب هایی در مدیران مدارس نگاه کنید من رئیس بهترین دبیرستان شهرمان که علامه حلی ۲ است آقای سید محمد حسینی است که رئیس ستاد تبلیغات آقای قالیباف در رفسنجان بود حال اگر ایشان بر اساس گرایش سیاسی چپ هست شاید این سخن درست باشد، خیلی از مدارس دیگر به همین شکل بوده، من سعی کردم انسانهایی بر سر کار بیایند که ایمان داشته باشند خیلی برایم مهم نیست که چه گرایش سیاسی داشته باشند. انسانهایی بیانید که کار کنند علامه حلی ما در استان اول شده است، همین هنرستان مرتضوی سابقه مدیریتی شش سال است یعنی حداقل دوسال قبل از من مدیر بودند،  اما اگر مدیری بازنشسته شد مجبور هستیم که یک نفر را جایگزین کنیم، کسی هم در پیکره اموزش و پرورش نیست خیلی از چیزها را نمی داند. من برای دو مدرسه نمونه که مدیرانشان بازنشسته شدند شاید باور نکنید که چند همکاران پیشنهاد مدیریت انها را نپذیرفتند چون مدرسه شبانه روزی است و کار مدیر از ساعت ۲ بعد از ظهر شروع می شود و تمام وقت باید صرف کنیم در نتیجه خیلی از همکاران دوست ندارند اینطور مسئولیتهایی را بپذیرند و دوست دارند معاون مدرسه باشند تام مدیر چون حقوقشان فرقی ندارد در حد ۳۰ تومان. معاونت اصلا مسئولیت ندارد اما همه مسئولیتها بر دوش مدیر است.

همسرشما به عنوان مدیر مدرسه نمونه پروین اعتصامی انتخاب شدند، راجع به این انتخاب توضیح بفرمایید.
ایشان جزوهمان مدارسی بود که عرض کردم. من با هفت همکار صحبت کردم وقتی وضع مدرسه پروین اعتصامی را دیدند نپذیرفتند. بعد همسر بنده هم یک نیروی فرهنگی که هم خواهر شهید هستند هم معاون مدرسه بودند قبلا و هم جزو همکاران پرتلاشی هستند که در مدرسه فرهنگیان هم اولیاء و هم همکاران اذعان داشتند که اگر یک روز نباشد شاید مدرسه مشکل پیدا کند و خیلی هم سختگیر هستند به همین دلیل وقتی به بن بست خوردیم من هم ایشان را خواستم که قبول کنند و ایشان هم پذیرفت، یک سال این مدرسه را اداره کنند در همین یک ماهی هم که ایشان مدیر بودند می توانید ببینید بر اساس کارهایی که صورت گرفته به اندازه چهار سال در این مدرسه کار شده. من خودم مخالف بودم و می دانستم این حرف و حدیثها زده می شود ولی کارشناس مسئول که سالیان سال ایشان را می شناخت قسم خورد که حیف است این نیرو در کار قرار نگیرد. متاسفانه اینطور هست اگر نیروی کارآمد باشد و بخواهد بر سر پستی قرار گیرد فردا برچسب می زند. من فکر می کنم می شود به ایشان اطمینان کرد. به عنوان مدیر اگر قوانین را رعایت کند چرا استفاده نکنیم و اگر هم شایستگی نداشته باشد ما سال گذشته مدیری را گذاشتیم پایان سال به این جمع بندی رسیدیم که نمی تواند مدرسه را اداره کند و از او خواستیم رفت کنار، یعنی پذیرفتیم که نبودن این مدیر بهتر از بودن اوست و ایشان هم خواستند که سال اینده کنار برود اگر شایستگی داشته دیگران خواستند می ماند و اگر نخواستند کنار می رود مثل بقیه.
** خیلی ها گلایه دارند با غیرانتفاعی ها و همکارانی که سلیقه سیاسی اش با شما یکی نباشد همکاری نمی کنید .
از نظر سیاسی آقای عبدالعلیزاده و ریاحی جزو جناح راست هستند. اما می توانید بپرسید که بیشترین کمک به غیردولتی ها را این ها انجام می دهند. من سعی می کنم این دیدگاه نباشد، یک روزی در کانال حزب الله رفسنجان زدند استخدام با طعم اصلاحات. من از این ناراحت هستم که نام حزب الله بر این کنال است، شما بروید بررسی کنید از قدیم می گویند شتر دزدی کمر دولا نمی شود، از روزی من در اموزش و پرورش بودم تا الان ما یک استخدام نداشتیم. به هیچ عنوان تنها سال گذشته ۱۳ نفر آزمون استخدامی شرکت کردند و اصلا ربطی هم به آموزش و پرورش نداشت، ولی وقتی می گویند به طعم اصلاحات من استخدام کردم شما ببینید در این چند سالی که من بودم یک نفر را استخدام کردم یا توانسته ام استخدام کنم.

چقدر در کارها و وعده هایتان صادق هستید؟
اوایل فکر می کردم وقتی از بالا قولی می دهند عملی می شود همان قول را می دادم بعد دیدیم نه اینطور نیست و سعی کردم انچه می توانم قول دهم انچه نمی توانم قول ندهم.

گفت و گو از: مریم مرادی

برچسب ها:
آغاز سال تحصیلی انتخاب جناح رئیس اموزش و پرورش رفسنجان سید کاظم حسینی پور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احسان

    سعید .من هم باشما موافق هستم حرف شما به واقعیت نزدیکتر هست . تخریب کار تندروها.....

    سعید

    با سلام من تا بحال ندیده ام استاد دانشگاهی بخواهد دریک مدرسه تبلیغات کند بعد بایک عکس یا به گفت شما سجاد با پوستر تبلیغ کند ایشان که استاد بنده بودن اگرهم میخواستن تبلیغی بکنند چه بسا در دانشگاه هم فضا باز تر بوده و هم تبلیغ کارامدتر بوداین کاررا در دانشگاه انجام میدادند استاد حسینی از اساتید بودن گه با روی خوش و روش تدریسی شیرین به کارخود دردانشگاه ادامه میداند و خواهند داد که اکثر دانشجواها احترام خاصی به ایشان دارند من ایشان را فردی معتدل میبینم هرچند هرشخص میتواند براساس افکار ونگرش خود یک جناح را برگزیند این مشکلی بوجود میاورد ایا خودتان تا کنون فکر نکرده اید ناخواست یا خواست به سمت یک جناح گرایش دارید به هر حال من که درسال 88 دانشجو بوده ام و همکنون هم دانشجوی دکترا هستم فکرنمیکنم این حرف شما مبینی بر تبلیغات اونم به گفت شما با پوستر از سر صداقت باشد انشا... جامع ما با افکاری رشد پیدا کند که کمک کند به پیشرفت شهر وشخصیت های که جای پیشرفت دارند. ازتخریب ما به جایی نخواهیم رسید

    ایرانی

    اون سال میرحسین فقط 13 میلیون رای آورد! حتی از شیخ حسن روحانی هم کمتر...

    سجاد

    به رفتارهای سیاسی ایشون کلاس ها در سال تحصیلی 88-89 مراجعه کنید!

    معلم

    سال 88 نزدیک به بیست میلیون نفر به میرحسین موسوی رای دادند این دلیل قابل قبول نیست که هر که به میرحسین رای داده گناهکار در ضمن آقای موسوی آن زمان مورد تایید شورای نگهبان بودند آقای حسینی در انتخاب معاونین اصلا سلیقه ای وجناحی عمل نکردند این را که من فرهنگی هستم شاهدم

    سجاد

    این آقا قبلا در همون علامه حلی معلمم بوده! یکی از سیاسی ترین افراد فرهنگی در رفسنجان هست. سال 88 موقع امتحانات پوسترهای میرحسین رو آورده بود در مدرسه پخش می کرد!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان