مدیر عامل مس منطقه ای استان کرمان مطرح کرد:

بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه در صنایع مس گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

  • شناسه خبر: 107044
بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه در صنایع مس گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل مس منطقه ای استان کرمان گفت: اقدامات بزرگی در مس کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و بومی سازی به شکل عملی در شرکت ملی صنایع مس از سالیان گذشته اجرا شده و تاکنون بیش از ۴ هزار قطعه بومی سازی شده است.

خانه » اقتصادی » بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه در صنایع مس گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش خانه خشتی، مدیر مس منطقه ای استان کرمان در در پانل تخصصی صنعت، اقتصاد، کشاورزی، توسعه و عمران شهری و روستایی همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه ضمن خیر مقدم به حاضرین در این همایش به تعریف بهره وری اشاره کرد و اظهار داشت: بهره وری شاخصی است  که در همه حوزه های کاری و همه نهادها تاثر بسزایی دارد و مناسبترین تعریف ان استفاده کارامد از مجموعه عوامل تولید است.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور سهم بهره وری در رشد اقتصادی ۸ درصد در نظر گرفته شده و نیم درصد آن محقق شد تصریح کرد: عوامل موثر زیادی وجود دارد که بگوییم چرا نتوانستیم این سهم را محقق کنیم و بخش زیادی از ان مربوط به بحث تجارت خارجی ، صادرات و واردات است که در سالهای اخیر سایه تحریم مشکل داشتیم.

نظری خاطر نشان کرد: بخشی دیگر از این عدم تحقق برمیگردد به خودمان که چطور عمل کردیم.

وی در ادام به عواملی عدم تحقق بهره وری پرداخت و تعریف پروه های بی حساب و کتاب را یکی از این عوامل برشمرد و گفت: دیگر عامل دولتی بودن اقتصاد است، گاهی اوقات ما هم تکلیفمان خوب نمی دانیم.

نظری بهره گیری از مدیران برتر و نخبگان و نیروهای خبره را یکی از شاخص های دستیابی به بهره وری مناسب برشمرد و اظهار داشت: نقش مدیران نیز در اینجا اهمیت دارد ، در شرکت ها و سازمان مدیران به دنبال اثبات خودشان هستند تا از توانمندی خودشان استفاده کنند در حالیکه باید در راستای نیاز سازمان عمل کنند.

وی افزود: مدیران وضعیت نسبی خود در سازمان بشناسند نه اینکه خلاقیت فردی را ترجیح دهند که در نهایت چیزی عاید شرکت نخواهد شد.

وی افزایش سرانه مطالعه به ویژه در مدیران را مهم دانست و گفت: متاسفانه در این عامل ضعف داریم در حالیکه مطالعه مدیران باید فراتراز  آنچه در سیستم تعریف شده باشد.

نظری خاطر نشان کرد: مستند سازی نیاز جامعه است ما باید بر ثبت تجارب خود مبادرت ورزیم دو رباره کارمان فکر کنیم.

وی بیان داشت: عامل دیگر که در بهره وری موثر باشد و مدیران باید رعایت کنند این است که طرح و برنامه خود را کوتاه نمایند اما مدیران علاقمند هستند که طرح و برنامه پیچیده داشته باشند.

نظری گفت: به دیگران اجازه دهیم خودشان صاحب فضای خودشان باشند اگر فرد طرحی دارد ک منجر به حذف نظر مدیر می شود نباید با ان مقابله کرد.

مدیر عامل مس منطقه ای استان کرمان در بخش دیگر سخنان خود به بهر وری در شرکت مس منطقه ای استان رداخت و اظهار داشت: در این شرکت در  سال ۹۲ به ازای هر نفر دو تن مس تولید کردیم با توجه به تغییرات سه سال، در سال ۹۴ بهره روی ۱۳.۵ درصد شد یعنی ۳۵ درصد افزایش داشت.

وی افزرود: امید است در سال اقتصاد مقاومتی بتوایم به تولید ۲۸۰ هزار تن برسیم که دور از دسرس نیست و این به معنای افزایش ۴۰ درصدی بهره روی است.

نظری خاطر نشان کرد: اقدامات بزرگی در مس کرمان در راستای اقتصاد  مقاومتی صورت گرفته و بومی سازی به شکل عملی در شرکت ملی صنایع مس از سالیان گذشته اجرا شده و تاکنون بیش از ۴ هزار قطعه بومی سازی شده است.

وی به سرمایه گذاری و توسعه در مس منطقه کرمان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان ۱۳ پروه صنعتی و معدنی با هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومان  در حال اجراست که تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان هزینه شده و مابقی را شرکت از منابع داخلی یا تسهیلات بیرونی تامین می کند که تا سال ۹۸ به ثمر رسد و نهایتا تولید کنسانتره به یک میلیون و ۱۵۴ هزار تن و ظرفیت کاتد به ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.

نظری در پایان خاطر نشان کرد: درست است که این ۱۳ پروژه با هزینه بالغ در حال انجام هستند اما انتظار اشتغالزایی در شرکت بزرگ را نداشته باشید و حداکثر سه هزار نفر را می توان جذب کرد.

 

برچسب ها:
بومی سازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شنونده

    با سلام خدمت شما عزيزان و شما دوست عزيز. اگر متن سخنراني را با دقت بخوانيد متوجه اشتباه خود مي شويد! شما به عبارتي كه در آن به توليد مس به ازاي يك نفر پرسنل در سال ٩٢ با توليد به ازاي يك نفر در سال ٩٤ مقايسه شده و افزايش توليد سرانه آورده شده توجه نفرموديد!

    امرال

    به نظر می رسد بیشتر مدیران ما مفاهیم علمی را وارد نیستند و فقط می خواهند باب شرایط و فضا ، نمایش دهند. مگر تعریف بهره وری چیست که ایشان افزایش تولید را به منزله افزایش بهره وری قلمداد کرده اند. مفهوم بهره وری ، افزایش ی است که با ثابت ماندن نهاده ها و عوامل تولید حاصل شود و در حقیقت بهبود مدیریت همان منابع و نهاده های ثابت و افزایش نیافته قبلی است . و گر نه مصرف نهاده ها و منابع بیشتر ممکن است تولید را افزایش دهد ولی بعضا هم ممکن است با وجود افزایش تولید با بهره وری پائین تری مواجه باشیم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان