خطیب جمعه رفسنجان مطرح کرد:

تضعیف بعد نظامی کشور خیانت است / مجلس در برابر ذلت FATF ایستادگی کنند

  • شناسه خبر: 106280
تضعیف بعد نظامی کشور خیانت است / مجلس در برابر ذلت FATF ایستادگی کنند

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: نباید به بهانه های مختلف بعد نظامی کشور را تضعیف کنیم که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی اینکار خیانت است.

خانه » سیاسی » تضعیف بعد نظامی کشور خیانت است / مجلس در برابر ذلت FATF ایستادگی کنند

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با اشاره به برخی محورهای مهم و فرمایشات گهر بار که رهبر انقلاب اسلامی هفته گذشته در جمع افراد در حوزه نظامی و دفاعی، طلاب درس خارج فقه و در جمع خانواده ها و بازماندگان فاجعه منا ایراد نمودند افزود: در مسئله توان نظامی داخل کشور عجیب است که این همه دنیازده و دنبال ثروت و اقتصاد هستند، اینکه دهها گرگ اطراف کشورمان اعم از پایگاههای نظامی آمریکا، پایگاههای نظامی صهیونیست ها و در واقع دولت هایی وجود دارند که ما ایرانیان را نمی خواهند.
وی تصریح کرد: حال ما را با ژاپنی ها مقایسه می کنند و می گویند کشور ژاپن دنبال نظام و تجهیزات نظامی نبودند و آباد هستند این قدر بی غیرتی دنیایی پیدا نکنید.
امام جمعه رفسنجان گفت: رهبر انقلاب اسلامی به شدت این تفکرات را نپذیرفتند.
وی اظهار کرد: رهبر انقلاب با اشاره به اینکه جهان اسلام باید حاکمان سعودی را بشناسند و انها را به خاطر منا رها نکنند و فکر اساسی بر دارند فرمودند توانستیم با سعودی ها نمی توان مصالحه کرد، آیا قابل پذیرش است آقا فرمود اسلام ناب و با اسلام آمریکایی تفاوت دارد.
رمضانی پور در خصوص اینکه فرمایشات رهبر در خصوص فضای مجازی بیاناتی ارائه دادند مبنی بر اینکه بارها گفتیم که این هم فرصت هم تهدید است اما می توان تهدید هارا به فرصت تبدیل کنیم و جولانگاه فساد نباشد.
وی بیان کرد: همچنین توجه به ظرفیت های داخل و اتکا به اقتصاد مقاومتی از دغدغه های مهم رهبری است.
وی گفت: راهبرد آمریکاییها و صهیونیست ها در برابر اسلام این است که می خواهند ما رژیم سفاک، انجام پلیدیها و نیرنگ ها و کشتار بی رحمانه هایشان رافراموش کنیم و ظلم فلسطین را فراموش کنیم در حالی که فلسطین قلب امت حزب الله است.
حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: یکی دیگر از تبعات خطرناکی دشمن علیه ایران دارد بحث مالی fatf است لازم است در برابر کاپیتولاسین بانکی مقابله شود، مجلس ، دولت و همه اندیشمندان در برابر این ذلت باید ایستادگی کنند و وزیر اقتصاد در شبکه تلویزیونی توضیحاتی که داد ناکافی است و نمی تواند جوابگو در برابر آینده باشد امید است اقدام جانانه داشته باشند مجلس و دولت.
امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: بخشش هایی در جامعه از سوی پروردگار وجود دارد، روز دوم ذی الحجه که روز عرفه محسوب می شود بسیار پر برکت و فضیلت بخش است.
وی ادامه داد: در مفاتیح الجنان آمده است که شب عرفه از لیالی متبرکه و شب مناجات و توبه است شب دعا است و کسی که در این شب،  شب زنده داری انجام دهد هفتاد سال عبادت را خدا وند برای او می نویسد.
امام جمعه رفسنجان در مورد روز عرفه گفت: در روایات آمده که از اعیاد بزرگ است که حق تعالی بندگانش را به عبادت فراخوانده است و سفره های جود و کرامت خود را بروی آنها گسترانیده است.
وی ادامه داد: این شب برابری می کند با ماه مبارک رمضان و توبه و عبادت در ان چندین برابر فضیلت دارد و اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشد تا سال آینده بخشیده نمی شود مگر اینکه روز عرفه را درک کند.
رمضانی پور اظهار کرد: درست است امسال از فریضه انجام حج محروم شدیم و با دیکتاتوری های آل سعود در عربستان که سرگرم لهو و لعب هستند قطعا انها سرنگون می شوند، ولی ما ایرانیان در جای جای ایران اسلامی اعمال روز عرفه را انجام خواهیم داد.
وی دومین جایگاه ویژه روز عرفه را برآورده شدن حاجت در این روز عنوان کرد.
رمضانی پور سالروز شهادت شکافنده علوم، امام محمد باقر(ع) ر ابه تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت گفت و افزود:  فضایلی برای آن حضرت بسیار است از جمله انها موقعیت ممتاز علمی آقا است تا جایی که بزرگترین دانشمندان آن روزگار در برابر امام خود را حقیر می دانستند .
وی دومین ویژگی امام باقر (ع) را زهد و عبادت ان حضرت عنوان کرد و گفت: کثرت عبادت یکی از ویژگیهای بارز ایشان بود و در شبانه روز ۱۵۰ رکعت نماز غیر از نمازهای واجب می خواندند و نسبت به دنیا رغبتی نداشت و سومین فضیلت امام تواضع بود و کار امام هدایت است و نشان دادن راه درست است.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه امروز فضا برای شایعه زیاد است خاطرنشان کرد: درشبکه های ماهواره ای، فضاهای مجازی موبایل ها و اینترنتو  … دروغ و نسبت های بدی در مورد اشخاص زده می شود متاسفانه برخورد بااین افراد شایعه ساز، وجود ندارد و جوانان ممکن است در وادی این عرصه قرار گیرند که باید انها را راهنمایی کنیم.
امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: امام باقر(ع) فرمودند هرکس ما را با زبان خود، در مقابل دشمن یاری کند خداوند زبان او را در قیامت گویا می سازد لذا از اهل بیت نباید برگردیم اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری و اگر به خون مطهر شهدا و بسیجیان و حزب الهی و اگر به خانواده شهدا و ارتشیان و … توهین می کنند در واقع اینها متعلق به اهل بیت هستند و باید از آنها دفاع کنیم و باید زبان گویا داشته باشیم و مقابله کنیم با کسانی که حس بدبینی دارند و آن رامی خواهند اشاعه دهند.
وی ابراز کرد:  بیش از  شهید ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از عزیزان نظام توسط تروریست ها به شهادت رسیدند بیش از ۲۰۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام شد و ۵۰ هزار آزاده داریم .
رمضانی پور با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه این نظام به سادگی به دستمان نرسیده است بیان کرد:  مراسم باشکوه دعایی عرفه در همین مکان از ساعت دو نیم شروع می شود یک امتیاز را دعای عرفه امسال دارد که همراه با قرایت این دعای پر از معنویت ، یک مهمان عزیز شهید گمنام داریم که بر معنویت این دعا افزوده می شود.
وی عید سعید قربان را تبریک گفت و افزود: معرفت به این عید بسیار بزرگ است قربانی سال اول که بر حسب سنت دیرینه و قدیمی می گویند قبل از طلوع انجام شود هیچ مدرکی وجود ندارد در قدیم سنت بوده و اینکه قربانی سال اول گاو یا شتر باشد معنایی ندارد و به یک قربانی کوچک هم خیرات به اموات می رسد، در کتب داریم که برای اموات قربانی نداریم مگر اینکه کسی وصیت داشته باشد و پولی هم برایش گذاشته باشد که واجب می شود.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: انسان می تواند به جای خیرات در امور خیر دیگر هزینه قربانی را مانند  رفع مشکلات نیازمندان، جهیزیه بی بضاعتان و … صرف کند.
امام جمعه رفسنجان در پایان به ابلاغ سیاست های کلی مربوط به خانواده از سوی رهبری به سران کشور اشاره داشت و گفت:  باید یک نهضت انقلابی جهت ترویج ازدواج آسان و کم هزینه داشته باشیم خانواده هایی که دختر و پسر دم بخت دارید نهضت بزرگی داشته باشیم ازدواج موفق و آسان در جامعه ایجاد کنیم هیچ ضرورتی ندارد زوجین در سالهای سال در زمان عقد قرار داشته باشند و چه افراد متمکن و چه فقرا نیاز نیست تشریفات انجام دهند تا دختران و پسران خود را به امر مقدس ازدواج در آورند بلمکه با هزینه مختصر و تعداد کم مدعوین  شروع زندگی دو جوان را جشن بگیرند.

برچسب ها:
fatf تضعیف خیانت مجلس نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان