دبیر علمی همایش عنوان کرد:

ارائه ۲۰۰ مقاله علمی به چهارمین همایش ملی هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای

  • شناسه خبر: 106166
ارائه ۲۰۰ مقاله علمی به چهارمین همایش ملی هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای

دبیر علمی چهارمین همایش هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای گفت: در این همایش از۲۰۰ مقاله ارائه شده ۱۷۹مقاله پذیرفته شده از این تعداد ۴۸ مقاله به صورت شفاهی و ۱۳۱به صورت پوستر می باشد .

خانه » آخرین اخبار » ارائه ۲۰۰ مقاله علمی به چهارمین همایش ملی هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای

به گزارش خانه خشتی، حمیدرضا روستا دبیر علمی چهارمین همایش ملی هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای که به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از ۱۵ شهریورماه به مدت دو روز برگزار گردید، عصر روز گذشته در مراسم اختتامیه این همایش ضمن تشکر از شرکت کنندگان و دانشجویان اظهار داشت : امیدواریم بتوانیم از علم جدید هیدروپونیک که واقعا در کشورهای در حال توسعه به صورت خیلی سریع توسعه پیدا کرده است ولی توسعه آن  در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه کند است نهایت بهره وری را داشته باشیم .

وی افزود : متاسفانه جهادکشاورزی که بانی این موضوع می باشد در این سالها خوب عمل نکرده است و با صحبتهایی که شده ما به این نتیجه رسیدیم که امید خیلی کمی داریم ولی با این حال قطعنامه ای از طرف گروه های نماینده صادر شده است و موارد ذکر شده در قطعنامه مد نظر قرارگرفته امیدواریم چند مورد که مد نظر گرفته شده بتواند برای مشکل اب دهی و خاک  مفید باشد .

حمیدرضا روستا ضمن اشاره به محورهای قطعنامه چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات  گلخانه ای تصریح کرد : محورهایی در سیستم هیدروپونیک ،مدیریت تغذیه و بهینه سازی سیستم تغذیه ،بهره وری منابع اب و انرژی گلخانه و توسعه پایدار و کشت های گلخانه ای به کار گیری منابع داخلی در کشت های هیدروپونیک و اقتصاد بازار یابی سازه ها و تجهیزات و بهینه سازی کیفی مسائل پس از برداشت محصولات گلخانه ای ، استفاده از تکنیک های باغبانی در افزایش کمی و کیفی محصولات گلخانه ای اموزش، ترویج تحقیق یافته های جدید مبارزه با افات و بیماریها می باشد .

اختتامیه چهارمین همایش ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای

وی بیان داشت :در این همایش از۲۰۰ مقاله ارائه شده ۱۷۹مقاله پذیرفته شده از این تعداد ۴۸ مقاله به صورت شفاهی و ۱۳۱به صورت پوستر می باشد .

روستا ضمن بیان اینکه در این مقالات بحث های علمی انجام شده است یک سری محورها در طول این کنگره را به شرح ذیل اعلام نمود :۱-تاکید بر تولیدات دانش بنیان در بخش تولیدات گلخانه ای ۲-تاکید بر کشت های گلخانه ای هیدروپونیک به منظور مقابله با چالش ها کم ابی و خشکسالی و استفاده کارا از زمین ، فضا و استفاده از اراضی لم یزرع که بیابانهای زیادی در کشور داریم ما می توانیم از طریق شیرین کردن اب های شور راهکار این مسئله باشد  ۳-تاکید بر کشت های گلخانه ای وهیدروپونیک به عنوان یک بخش کارافرین برای جذب فارغ التحصیلان۴- ایجاد یک بانک اطلاعات مشترک و جامع برای استفاده از مکان یابی گلخانه و تولیدات گلخانه ای .

۵-حرکت به سمت محصولات سالم از طریق کاهش مصرف سموم با استفاده از روشهای مبارزه بیولوژیک ۶-ایجاددوره تخصصی اموزشی در زمینه تولیدات گلخانه ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاهی ۷-ایجاد کمیته های تخصصی مشغلتی در بخش های تحقیقاتی و اموزشی جهت کمک به  تصمیم سازی در بخش سیاست گذاری و اجرا

۸-ایجاد ارتباط سازمان یافته و هدفمند بین بخشهای اموزشی و پژوهشی تولیدی و اجرایی مرتبط با  تولیدات گلخانه ای

۹-جایگزینی نهادهای خارجی مثل بسترهای کشت نهال و پودرها و سموم و محصولات داخلی به منظور کاهش هزینه و کاهش وابستگی ،کارایی وتوسعه صنایع جانبی

۱۰-بومی سازی فناوری نوین در کنترل شرایط محیطی گلخانه ها با استفاده از تجهیزات اتوماسیون برای هوشمندی سازی سیستم های گلخانه ای .

۱۱-تاکید بر استفاده موثر از انرژی در فرایند تولید محصولات گلخانه ای و بهینه سازی پوشش گلخانه ها

۱۲- تاکید بر استفاده از تیپ های سازهی مناسب با اقلیم های متنوع کشور

۱۳-حرکت به سمت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

۱۴- انتخاب ارقام و پایه های مقاوم و تنش های محیطی شوری ، خشکی و بی کربنات

۱۵-حمایت از ورود به تجهیزات سیستم های جدید هیدروپونیک ۱۶-حمایت از سرمایه گزاران در بخش شیرین سازی اب های شور به منظور استفاده در گلخانه ها ۱۷-حمایت از تحقیقات کاربردی و سرمایه گزاری لازم در ارتباط با افزایش کیفیت محصولات گلخانه ای از طریق اعمال مدیریت مطلوب بر روی گلخانه ها .

وی با اشاره به اینکه اینها مواردی است که به سازمانهای  اجرایی می فرستیم تا باعث توسعه کشور شودخاطرنشان کرد :هدف از ارائه این مقالات این است که  به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد .

حمیدرضا روستا در پایان از هیات رئیسه، دکتر شمشیری ،دکتر نجفی ،دکترسید حسین میردهقان و همچنین از مهندس باقری کارشناس باغبانی تقدیر و تشکر نمود .

برچسب ها:
ارائه چهارمین همایش هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای دانشگاه ولیعصر دبیر علمی کشت گلخانه ای مقاله علمی هیدروپونیک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان