اعتراض امام جمعه رفسنجان به تعهد ذلت بار FATF:

با عضویت در گروه اقدام مالی خود را تحریم نکنیم

  • شناسه خبر: 105838
با عضویت در گروه اقدام مالی خود را تحریم نکنیم

امام جمعه رفسنجان گفت: با عضویت در گروه اقدام مالی خودمان را تحریم نکنیم، تعهد “FATF” که بانک های ایرانی را در واقع عامل اجرای منافع آمریکاییها می کند ذلت بارترین تعهدی است که وزیر اقتصاد کشورمان آن را امضا کرده است.

خانه » سیاسی » با عضویت در گروه اقدام مالی خود را تحریم نکنیم

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر رفسنجان، اعتراض شدید خود را نسبت به امضای تعهد “FATF” اعلام کرد و اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم که به این نکته توجه کند ، با عضویت در گروه اقدام مالی خودمان را تحریم نکنیم.
وی افزود: چرا کشور خود را متعهد کنیم ، تا کنون این ها وجود نداشتند، آقای عراقچی گفته است که در مذاکرات چنین چیزی مطرح نشده و چرا وزیر اقتصاد این تعهد ذلت بار را امضا کرده است و چرا زیر بار ذلت برویم.
رمضانی پور گفت: امید است مسئولان و دست اندرکاران به این اعتراض ها رسیدگی کنند.
وی تصریح کرد: اینکه می گویند از رکود رد شده ایم و معجزه های برجام در حال رخ دادن است چیزی را مشاهده نمی کنیم و مردم هر روز در حال فقیرتر شدن هستند .
رمضانی پور اظهار کرد: سخنگوی دولت در خبری که امروز به دستمان رسید وعده داد تا اخر سال تحولات در کشور رخ می دهد و مردم طعم شیرین خدمت را از سوی دولت میچشند اما تا به حال شاهد فقیرتر شدن مردم هستیم، مسلما از دولت انتظار داریم که به وعده های خود عمل کند.
امام جمعه رفسنجان مشکلات معیشتی را در جامعه از بزرگترین معضلات بیان کرد و گفت: می گویند با برجام معجزه ها رخ داده اما از دولت می خواهیم تا گره های کور سر راه مردم رابازکند.
وی عقیده دارد:  تیم اقتصادی دولت تا به حال به موفقیت چندانی در راستای حل معضلات اقتصادی نرسیده است زیرا کارهای خوشایند مردم از جمله معاملات خوب، ازدواج  و برنامه خوبی تا به حال در کشور انجام نشده و معیشت مردم  در خطر است .
رمضانی پور صداقت در عمل و اقدام و عمل بهترین تبلیغ برای دولت دانست و خاطرنشان کرد: ما مسایل را بیان می کنیم و قصد تخریب دولت را نداریم هر دولتی که باشد، انتقادی اگر باشد حرف دل مردم از هر حزبی و جناحی باشد بیان می کنیم حرف دل مردم این است مشکلات سر را انها برداشته شود.
حجت الاسلام رمضانی پور در بخشی دیگر از سخنانش به امر افزایش آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: افزایش سن ازدواج و روابط نامشروع، تنوع طلبی و پیمان شکنی از آسیب های زندگی امروز است و برخی از همسران به همدیگر خیانت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین نارضایتی از زندگی زناشویی و طلاق های عاطفی و توافقی را در جامعه رو به افزایش داریم.
رمضانی پور با بیان اینکه ۳۸۱ طلاق در هر روز در کشور رخ می دهد اظهار داشت: ۱۶ طلاق در هر ساعت در کشور اتفاق می فتد و  زندگی ها را متلاشی می کند.
وی گفت: پیدایش تکنولوژی در زندگی و افزایش زندگی بدون فرزند و گرایش دختران برای کار در بیرون از خانه آسیب محسوب می شود به طوریکه برخی از شغل ها مربوط به خانم ها نیست برخی شغل ها را مرد باید انجام دهد و  این کار اشتباه دولت است که با کار خانم ها در بیرون از خانه موافقت کرده و زندگی ها را بر روی لغزندگی قرار داده است ،  که عاملی برای طلاق است.
رمضانی پور ایمان، فضیلت گرایی اعضای خانواده ، وجود عشق و محبت، استقرار مهرورزی و تفاهم و همکاری که بتواند در فرزندان ایجاد شود، وجود روحیه گذشت در بین اعضا، وجود اعتماد در خانواده، وجود صداقت، مدیریت و برنامه ریزی و احترام مرد و زن به یکدیگر از عوامل تحکیم کننده خانواده ها دانست.
وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) گفت: به فرموده این امام همام “در برخی مجالس نباید شرکت کرد “، لذا گاهی وقت ها برخی از میهمانی ها در واقع استفاده تبلیغاتی برای انتخابات پیش رو است.

رمضانی پور خاطرنشان کرد: در مشهد مقدس و سایر شهرستانها چون محوریت مراجع را ندارند جرآت پیدا می کنند لذا اگر صداقت دارید ببینید طرفداری مراجع را خواهید داشت؟ یقینا که مراجع در مقابل شما قیام خواهند کرد پای مجلس های لهو و لعب که مکر شیطان است، ننشینید سخن باطل و کارهای سیاست بازی و حزبی که صورت می گیرد و عیله واقعیت های جامعه تصمیمات نابجا گرفته می شود از اهداف شیطان است و باید مواظبت کرد.

امام جمعه رفسنجان یاد شهید دلاور رئیسی را گرامی داشت و بیان کرد: مبارزه با استعمار انگلیس، که جنایاتش بر هیچ کس پو شیده نیست ، بسیاری از کفار انگلیسی توسط این شهید و یارانش به درک واصل شدند، اسلامیت، یکپارچگی مبارزان جنوب کشورمان بود که موفقیت را کسب کردند این انگلیسی ها بودند که از در خباثت وارد شدند و از پشت خنجر زدند و رئیسی را به شهادت رساندند.
وی همچنین یاد شهدای انقلاب، شهدای ترور شده، شهید آیت الله قدوسی، وحید دستجردی، شهدای جمعه خونین مکه در سال ۶۶ و همچنین فاجعه مکه در سال گذشته را گرامی داشت و گفت:  این آل سعود خبیث جنایتکار با دستور گرفتن از امریکا دست به جنایت می زند و امروز به جای خادم در حرمین شریفین،  اطاعت امر امریکا را  دارد.
رمضانی پور ادامه داد: مردم بی دفاع یمن، لبنان و… را شهید می کنند و از خداوند می خواهیم که داعشی ها به عربستان و امریکا هدایت شوند و این آتشی که به دامنه کشورهای اسلامی انداختند انها را نیز بسوزانند.
وی گفت: به فرموده امام راحل که ” از هتک حرمت کعبه نمی توانیم بگذریم ” لذا از جنایات آل سعود نمی توان بگذریم انها سال گذشته هزاران نفر از زائران حرمین شریفین را به شهادت رساندند.
امام جمعه رفسنجان به روز بی سوادی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار فرزند در کشور داریم که به خاطر فقر و مشکلاتی که وجود دارد نمی توانند درس بخوانند.
وی به نکته مهم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نباید نسبت به جنایاتی که دشمن علیه ایران انجام می دهد تضعیف نشان دهیم این حرارت باید وجود داشته باشد، برخی می خواهند دشمنی با آمریکا راکاهش دهند و بغض و کینه را نداشته باشیم، آیا اینها جیره خور آمریکا هستند، دنبال چه چیز هستند که می خواهند دشمنی با این دشمن خونخوار در کشور ما کمرنگ شود و مردم شعار مرگ  بر انگلیس، اسراییل و امریکا را سر ندهند.
خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: متاسفانه برخی امام جماعت های ما هم تبعیت می کنند و حاضر نیستند روحیه انقلابی داشته باشند و شعار مرگ بر آمریکا را نمی گویند  این مساجد که شعارهای غیر انقلابی بدهند سکولاری هستندو و باید شعارهای انقلابی در برنامه های ما وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: به رغم خواست امریکایی ها باید روحیه جهادی در جامعه پر رنگ تر شود تا چشم دشمنان بسوزد به هر حال به گفته رهبری کم شدن این بغص، یک علامت خطر است.
رمضانی پور به راه اندازی کارگاههای کوچک و متوسط در رفسنجان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: در رفسنجان کارگاههای کوچک و متوسط ایجاد شده که با هزینه کم اشتغالزایی می شود که هم بسیج سپاه پاسداران می تواند حمایت کند و هم وامهای کم سود را در اختیار قرارمی  دهد.
وی توصیه به جوانان کرد و افزود:  ۱۷ هزار نفر در کشور استخدام می شوند این در حالی است که چندین میلیون نفر متقاضی شغلند و معلوم نیست این ۱۷ هزار نفر به کجا تعلق گیرند و برای کجا پذیرفته شوند لذا خودمان حرکت کنیم و بسیج و صندوق کارآفرینی هم از لحاظ اعطای تسهیلات اعلام امادگی کرده اند.

برچسب ها:
fatf اقدام مالی نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان