15 الی 17 شهریورماه؛

برگزاری چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 105231
برگزاری چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

چهارمین کنکره ملی هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای ۱۵ الی ۱۷ شهریورماه در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار می شود.

خانه » علم و فن آوری » برگزاری چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، حمید رضا روستا دبیر اجرایی این کنگره پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به این مناسبت در دفتر ریاست دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: کشت هیدروپونیک کمبود آب را جبران و ۵۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آن صرفه جویی خواهد کرد و در کنار آن مشکلات خاک را حذف می کند.

وی از همکاری انجمن کشت های بدون خاک ایران در برگزاری چهارمین کنگره تولیدات گلخانه ای در داتشگاه ولیعصر(عج) خبر داد و گفت: این کنگره ۱۵ الی ۱۷ شهریورماه با حضور ۲۵۰ شرکت کننده برگزار می شود.

IMG_1631

روستا با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله از سوی پژوهشگران سراسر کشور برای این کنگره ارسال شده تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۷ مقاله پذیرفته شده که ۱۲۹ مقاله بصورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی همچنین از سخنرانی ۸ مدعو داخلی و خارجی پیرامون جدیدترین موارد علمی در زمینه کشت های گلخانه ای و پیوند سبزی ها خبر داد.

روستا گفت: از بسیاری از محققان برتر کشور و اساتید دانشگاه ها برسته سراسر کشور برای حضور در این کنگره دعوت بعمل آمده است.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی کارشناسان در زمینه پیوند و سیستم های مختلف هیدورپونیک در جریان این کنگره اشاره کرد و بیان داشت: امید است که بتوان از نتایج حاصل از این کنگره به تولید استان و حل مشکل کم آبی آن کمک کرد.

مجید اسماعیلی زاده دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای نیز در این نشست از تشکیل ۵ کمیته پذیرش و راهنمایی، اسکان، پذیرایی و تغذیه، حمل و نقل و برگزاری نمایشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: این کنگره با استقبال دانشجویان روبه رو شده و بدنه اصلی این کمیته ها را دانشجویان تشکیل می دهند .

IMG_1636

وی با بیان اینکه از سراسر کشور و حتی خارج کشور میهمان در این کنگره حضور خواهد داشت افزود: امکانات لازم برای اسکان فراهم شده و مهمانسراها آماده هستند.

اسماعیلی زاده در پایان از همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات پسته و دیگر سازمانها در برگزای این کنگره قدردانی کرد.

 

برچسب ها:
چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان