۵۴ طرح تولیدی در رفسنجان تعیین تکلیف شدند

  • شناسه خبر: 105151
۵۴ طرح تولیدی در رفسنجان تعیین تکلیف شدند

فرماندار رفسنجان گفت: از ۷۵۰۰ طرح و واحد تولیدی در کشور ۵۴ طرح در رفسنجان دارای مشکل هستند که برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

خانه » اقتصادی » ۵۴ طرح تولیدی در رفسنجان تعیین تکلیف شدند

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در دیدار مسئولان شهرستان با امام جمعه در دفتر امام جمعه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان دولت به ویژه شهیدان باهنر و رجایی افزود: دولت برای رونق در واحدهای تولیدی ۷۵۰۰ واحد دارای مشکل در کشور را در دست بررسی دارد که از این تعداد ۴۰۰ واحد در استان کرمان شناسایی شدند .

وی تصریح کرد: از این ۴۰۰ طرح ۸۷ مورد تعیین تکلیف و ۵۴۸ میلیارد تومان اختصاص یافته و به بانک ها معرفی شده اند.

ملانوری بیان کرد: از این تعداد که ۵۴ طرح تولیدی در رفسنجان در کار گروه اقتصادی استان با ۶۶ میلیارد تومان تصویب شدند و به بانک معرفی شده اند.

فرماندار گفت: در حوزه سیاست داخلی بزرگترین اقدامات دولت در سال گذشته بحث انتخابات بود که فضای کشور باید آماده می شد تا به ندای رهبر لبیک گفته می شد و یک انتخابات سالم در همه جای ایران به ویژه رفسنجان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارنامه منتخب مردم همزمان با انتخابات تأیید شد و بلافاصله کارشان را آغاز کردند  و در بحث سیاست های خارجی و با راهنمایی های رهبری و دقت ایشان کشور ما اقتدار و عظمتش در جریان مذاکره نشان داده شد.

ملانوری اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای با پشتیبانی رهبر و مردم بود که خطوط قرمز را رعایت کردند  این عزت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به تمام دنیا نشان داده شد.

وی ادامه داد: بحث تحریم ها و انجام تعهدات و اجرای برجام خوب بوده گرچه بد عهدی های امریکا را شاهد هستیم اما امروز کشورهای دیگر به ایران اعتماد دارند .

IMG_0659

ملانوری بیان کرد: امروز شرکت اروند چرخ رفسنجان که تولید کننده بزرگ ترین رینگ در خاورمیانه است در طول سالهای گذشته دچار رکود شده بود و تولید آن به نصف رسیده بود اما امروز به خاطر برجام و قراردادهایی که با کشورهای اروپایی بسته است در حال احداث خط جدید است و به زودی خط بعدی فعال خواهد شد و ظرفیت به ۲٫۲ خواهد رسید و برای بیش از صد نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

وی گفت: در حوزه مس تولید می کردیم که کمتر از ۵۰ درصد آن با مشکل فروش روبرو بودیم در حال حاضر قیمت ها رشد کرده و قرارداد های خارجی نیز بسته شده است و قیمت مس به ۴۹۰۰ رسیده و نشاط را در ان ایجاد کرده است.

فرماندار رفسنجان در حوزه کشاورزی نیز گفت:  رشد تولیدات زراعی در کشور ایران از سال ۹۲ که ۶۸ میلیون تن بوده الان به ۸۱ میلیون تن با ۱۸ درصد رشد رسیده است و در بحث تولیدات باغی از سال ۹۲  تا کنون به رشد ۶ درصد رسیدیم.

وی یادآور شد: در بحث تولید شیلات در کشور نیز به ۱۱ درصد رشد رسیده ایم و به طور میانگین ۱۵٫۵ درصد رشد در تولیدات کشاورزی مواجه هستیم.

ملانوری ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نزدیک به دو سال ذخیره گندم داریم و خودکفا شده ایم در سال جاری نیز دولت ۲۷۴۰ میلیارد تومان برای سیستم نوین ابیاری داده است.

وی همچنین در خصوص راه ها در کشور گفت: ۴۸۱۴ کیلومتر زیرساخت برای احداث آزاد راه ایجاد شده، ۵۸۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده،  ۱۶۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در دولت تدبیر و امید ایجاد شده و در حقیقت ۹ در صد رشد ناوگان دریایی را داریم و رشد ۳۰ درصدی  جابجایی مسافران در دریا را داشتیم در طول دولت تدبیر و امید.

وی اظهار داشت:  ۳۸ هزار و ۲۱۲  مسکن مهر در کشور تعیین تکلیف شدند و تحویل داده شد و در حوزه برق نیز پستهای ۲۰۰ و ۴۰۰ ولت اقدام شده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: در طول دولت تدبیر و امید ۱۶۰۹ روستا برقرسانی  و  ۲۸۵ روستا گازشون در هفه دولت افتتاح می شود.

وی بیان کرد: ۵۵۶ روستا عملیات گازرسانی آغاز می شود و ۸ شهر جدید هم اضافه می شود.

IMG_0656

فرماندار رفسنجان در حوزه صنعت نیز گفت : رشد تسهیلات بانکی در بخش صنعت و معدن در سال ۹۴ در مقایسه با ۹۳، ۴٫۳ درصد رشد داشته دربخش بازرگانی ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵   سرمایه در گردش توسط دولت  اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: دولت با راه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال ساماندهی ۷۵۰۰ واحد نیمه تعطیل است تا اشتغالزایی شود و برای خروج از رکود در کشور کارگروه ملی رفع موانع در استانها فعال شده و در سطح کشور به ۷۰هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دولت ۵۰ هزار جواز تاسیس برای ۱٫۲ میلیون نفر صادر شده افزود: امروز اتفاقات خوب در اجرای برجامافتاده به طوری که  ۶۲ هیئت خارجی و ۶۸ فقره تفاهم دولتی و ۱۲ طرح سرمایه گذاری با خارجی ها با اعتبار ۵۰۱ میلیون دلار منعقد شده است.

ملانوری گفت: در این دولت ۱۰۷ طرح صنعتی توسط هیئت های خارجی با اعتبار ۲٫۶ میلیارد دلار تصویب و منعقد شده که ۵۵ طرح در همین دولت راه اندازی شده  و یکی از این طرح ها طرح فروکروم در رفسنجان  توسط چینی ها شاهدیم.

IMG_0701

وی خاطرنشان کرد: امسال در رفسنجان برای تکمیل و پیشرفت و کمک به اتمام طرحهای بالای ۶۰ درصد ۸۰ طرح در استان در نظر گرفته  که ۱۵ طرح با مبلغ ۸۱ میلیارد تومان در رفسنجان مصوبه گرفتند برای گرفتن تسهیلات این تسهیلات که نرخ ۱۸ درصد است ۶ درصد دولت به عنوان یارانه میدهد و با نرخ ۱۲ درصد است .

ملانوری بیان کرد: در استان کرمان در سال گذشته برای بحث معافیت ها برای ورود ماشین آلات به صنعت  حوزه صنعت ۹۰ میلیون یورو معافیت مالیاتی گرفتند و واحدهای صنعتی  برای دریافت کمک های بلاعوض در قالب یارانه ، در سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان به واحدهای صنعتی و تولیدی  استان یارانه بلاعوض داده شد که تعدادی واحدهای رفسنجان هم بهره مند شدند.

وی ادامه داد:  از ۷۵۰۰ طرح دارای مشکل در کشور ۴۰۰ طرح در استان برای تعیین تکلیف شناسایی شدند .

برچسب ها:
طرح تولیدی فرماندار رفسنجان هفته دولت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یک هموطن

    http://rafsanjann.blogfa.com
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان