نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران :

تلاش صهیونیست ها برای تقسیم مسجد الاقصی جرقه ی اصلی شکل گیری انتفاضه ی سوم /اشغالگران و اشغالگری علت اصلی انتفاضه ها

  • شناسه خبر: 105119
تلاش صهیونیست ها برای تقسیم مسجد الاقصی جرقه ی اصلی شکل گیری انتفاضه ی سوم /اشغالگران و اشغالگری علت اصلی انتفاضه ها

مردم فلسطین حتی برای یک لحظه حاضر نشدند سناریوهای تشکیلات خود گردان به رهبری محمود عباس را بپذیرند وهمواره بر این مسئله تاکید دارند که تنها راه دستیابی به حقوق وآزادی سرزمینشان تنها وتنها مقاومت ومبارزه علیه اشغالگران است.

خانه » سیاسی » تلاش صهیونیست ها برای تقسیم مسجد الاقصی جرقه ی اصلی شکل گیری انتفاضه ی سوم /اشغالگران و اشغالگری علت اصلی انتفاضه ها

به گزارش خانه خشتی، ناصر ابوشریف که در یک نشست مجازی در بین اعضای فعال حوزه فلسطین و مقاومت پاسخ گوی کاربران گروه تلگرامی به رنگ غزه بود، پیرامون موضوع انتفاضه فلسطین و بی ثباتی فزآینده در #اسرائیل”(بررسی سیر تحول روند #انتفاضه و دستاوردهای آن) توضیحاتی ارائه کرد .
وی علت اصلی شکل گیری سه انتفاضه و تمامی قیام های مردم فلسطین را وجود اشغالگران واشغالگری در سرزمین فلسطین دانست و گفت: در ۱۹۸۷ مردم فلسطین به دنبال آن بودند که وظیفه خود را انجام دهد  وبا وجود آنکه با دست خالی وبدون هیچ ابزاری دست به این مهم زد و تمامی کشورهای عربی واسلامی به آن پشت کردند  ، اما توانستند به تنهایی وارد صحنه شود تا شاهد شکل گیری انتفاضه ی اول باشیم..
در رابطه با انتفاضه دوم باید گفت که شکست تلاش های سازشکارانه که یاسر عرفات آنرا با رژیم صهیونیستی انجام می داد یکی از عوامل آن بود اما جرقه ی شعله ور شدن این انتفاضه  تجاوز وهتک حرمت مسجد الاقصی توسط شارون بود، امری که باعث واکنش شدید مردم فلسطین به آن گردید.
با این حال باز هم نباید از شاخص اصلی تاثیر گذار بر تمامی انتفاضه ها یعنی اشغالگری ومبارزه با اشغالگری به آسانی گذشت، مردم فلسطین این اعتقاد راسخ را دارند که رژیم صهیونیستی واسرائیل تنها با مقاومت است که از خاک فلسطین خارج شده واز بین می رود.
در رابطه با انتفاضه سوم هم باید گفت که افزایش روز افزون مشکل آفرینی ها وفشارهای اشغالگران بر ملت فلسطین یکی از مهمترین علل شکل گیری انتفاضه ی سوم است، البته نباید از تلاش صهیونیستها برای تقسیم مسجد الاقصی که با طرح تقسیم زمانی ومکانی آن به رسانه ها منتقل شد به آسانی گذشت زیرا بسیاری از کارشناسان آنرا جرقه ی اصلی شکل گیری انتفاضه ی سوم عنوان می کنند.
مردم فلسطین حتی برای یک لحظه حاضر نشدند سناریوهای تشکیلات خود گردان به رهبری محمود عباس را بپذیرند وهمواره بر این مسئله تاکید دارند که تنها راه دستیابی به حقوق وآزادی سرزمینشان تنها وتنها مقاومت ومبارزه علیه اشغالگران است.

واما با کمال تاسف در تمامی این انتفاضه ها شاهد صف آریایی اکثر کشورهای جهان وهم پیمانان پیدا وپنهان رژیم صهیونیستی در مقابل آن هستیم ، کشورهای عربی واسلامی که باید به عنوان بستر ودامن حامی ملت فلسطین باشند نیز به سوی سازش علنی با رژیم صهیونیستی  پیش می روند .
این کشورها در گذشته نیز نقش مهمی در فشار بر تشکیلات خود گردان جهت پذیرش وگام نهادن در این راه ایفا کردند.

سوال: گروه های مهم مبارزان انتفاضه از چه گروه هایی تشکیل شده و رهبری  این گروه ها بر عهده چه شخصیت هایی است؟

مهمترین گروه های مقاومت فلسطینی حماس وجهاد اسلامی می باشند، گروه ها وجنبش های فلسطینی دیگری هم وجود دارند که در چارچوب مبارزاتی در درجه پایین تری قرار دارند، به جز جنبش های جهاد اسلامی وحماس ، می توان به جنبش های فتح ، جبهه خلق برای آزادی فلسطین ، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین و تعداد دیگری از گروه ها وجنبش ها وتجمع های کوچکتر هم می باشند.
رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین به عهده دکتر رمضان عبدالله است ، رئیس دفتر سیاسی حماس هم آقای خالد مشعل می باشند، رهبر فتح نیز محمود عباس می باشد، احمد سعدات که در اسارت رژیم صهیونیستی  قرار دارد هم رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین می باشد.

سوال:  این انتفاضه ها چه تاثیری بر رژیم اشغال گر صهیونیست (اسرائیل) گذاشته است و چه دستاوردهایی را برای مقاومت به همراه داشته است؟

مجموعه ی انتفاضه ها در بعد رسانه ای توانست مسئله فلسطین را به تمامی جهان منتقل کند ، اما همچنان حجم وگستردگی توطئه علیه ملت فلسطین بسیار گسترده وبزرگ است، انتفاضه های ملت فلسطین توانست  تمامی توطئه ها ی تبلیغاتی ماشین عظیم رسانه ای رژیم صهیونیستی  وهم پیمانانش را خنثی کند ، وجهان رادر مقابل این حقیقت قرار داد که یک ملت بزرگ تحت اشغال قرار دارد  ، ملتی که برای آزادی خویش از اشغالگری مبارزه می کند ، واین دقیقا بر خلاف تبلیغاتی است که صهیونیستها سعی در تبلیغ آن دارند.
یکی از دست آوردهای انتفاضه افزایش آگاهی جامعه جهانی وبه ویژه مردم ساکنین کشورهای اروپایی در رابطه با مسئله فلسطین هستیم، به طور مثال  بازی اخیر فوتبالی که در اسکاتلند برگزار شد وشاهد بر افراشته شدن تعداد زیادی از پرچم های فلسطین در آن بودیم.
انتفاضه فلسطین گام بزرگی را در احیای مجدد مسئله فلسطین داشت ، مسئله ای که در سال ۱۹۸۷ تلاش می شد تا زنده به گور شود ، اما انتفاضه موفق شد بار دیگر آنرا در راس اولویت های مسلمین قرار دهد، در سال ۲۰۰۰ هم انتفاضه ی مردم فلسطین توانست بار دیگر این مسئله را از توطئه فراموشی نجات دهد..
اما متاسفانه انتفاضه ی اخیر به رغم آنکه به عنوان واکنشی به تلاش صهیونیستها برای غصب مسجد الاقصی تحت عنوان تقسیم آن صورت گرفت ، وبرای دفاع از یکی از مهمترین سمبل های امت اسلامی انجام شد ، نتوانست جوامع عربی خفته در میان بحران های خود ساخته ی صورت گرفته وجنگ هایی که رژیم های مختلف با یکدیگر وعلیه طرف های مختلف انجام می دهند را بیدار کند.

انتفاضه ها باعث شکل گیری مهاجرت معکوس در میان مهاجران صهیونیست شد ،رژیم صهیونیستی به دلیل تبعات انتفاضه های اول ودوم خود را روز به روز محصور تر از گذشته کرده وپشت دیوارهای مختلف پنهان می کندوباعث شده است تا تمامی تلاش های صهیونیستها برای تبدیل شدن رژیمشان به بخشی طبیعی از منطقه نقش بر آب شود.
اما متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای عربی واسلامی منطقه تلاش می کنند تا با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند ودر واقع تلاش می کنند تا این رژیم را از بحرانی که دچار آن شده خارج کنند.

سوال: با توجه به شکل گیری انتفاضه ی سوم این انتفاضه چه ویژگی هایی متمایز و منحصر به فردی نسبت به انتفاضه های اول و دوم داشته و دستاوردهای ان را برای مقاومت چگونه ارزیابی می نمایید؟

به دلیل حجم توطئه های انجام گرفته علیه ملت فلسطین انتفاضه ی سوم هنوز به آن پویایی مورد نیاز نرسیده است ، وتقریبا می توان آنرا اتنفاضه ای ضعیف توصیف کرد ، علت اصلی آن این مسئله است که بحران های موجود در داخل جهان اسلام وجهان عرب باعث شده است تا امت اسلامی وعربی  از این انتفاضه حمایت نکند.
در داخل ملت فلسطین نیز امثال محمود عباس رهبر تشکیلات خود گردان که نماینده ی رژیم های عربی در فلسطین است خود نیز تیشه به ریشه ی مبارزات ملت فلسطین می زند، این در حالی است که انتفاضه های سابق با همراهی گسترده امت عربی واسلامی مواجه شد  اکثر مردم با آن ابراز همدردی کردند.

سوال: نتایج حاصل از ادامه ی روند استراتژی های انتفاضه سوم را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟

متاسفانه کل امت اسلامی مهمترین ومحوری ترین مسئله ی خود را به فراموشی سپرده وجنگ وکشمکش داخلی فیما بین خود را ادامه  می دهد، این مسئله چنان در میان برخی از رژیم های عربی گسترش پیدا کرده است که برخی از آنها به دنبال تغییر حتی دشمنان خویش هستند.
به طور مثال کشورهای در منطقه هستند که تلاش گسترده ای را از خود نشان می دهند تا دشمن به نام رژیم صهیونیستی را از معادلات دشمنی پاک ونام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان خطر تهدید کننده کشورهای عربی نشان دهند.
چندی پیش شاهد برگزاری نشست سران عرب بودیم ، اما خروجی آن هیچ کار مثبت یا حتی کلام مثبتی در رابطه با مسئله ی فلسطین نداشت.
ما به عنوان ملت فلسطین تلاش سرسختانه ای را انجام می دهیم تا با انتفاضه ی خود ملل عربی واسلامی را از خواب غفلت بیدار کنیم وآنها را متوجه خطراتی که آنان را تهدید می کند ، بنمایم، این در حالی است که خود در یک زندان بزرگ اما واقعی وبه تمام معنای کلمه به سر می بریم .

برچسب ها:
ابوشریف اشغالگری انتفاضه فلسطین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان