هنگام آتش سوزی شیر اصلی گاز و کنتور برق را قطع کنید

  • شناسه خبر: 104992
هنگام آتش سوزی شیر اصلی گاز و کنتور برق را قطع کنید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در حاشیه آتش سوزی یک باب مغازه مبل فروشی خواستار قطع شیر اصلی گاز و کنتور برق بلافاصله پس از آتش سوزی توسط ساکنین شد.

خانه » اخبار ویژه » هنگام آتش سوزی شیر اصلی گاز و کنتور برق را قطع کنید

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، علی رمضانی نژاد با بیان اینکه شهروندان بایستی پس از مشاهده آتش سوزی سریعاً با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی تماس گرفته و آدرس دقیق محل آتش سوزی را به اپراتور (مرکز تلفن ۱۲۵) اطلاع دهند، گفت: در صورتی که آدرس حریق مبهم است، باید یک نفر را به خیابان اصلی فرستاد تا آتش نشانان را راهنمایی کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان حفظ خونسردی را از مهم ترین اقدامات حاضرین در محل عنوان کرد و افزود: درصورتی که آتش سوزی از کنترل خارج است، باید ضمن توجه به سلامتی، دیگران را برای کمک مطلع کرد و شیر اصلی گاز و کنتور برق را قطع نمود.

وی خالی نمودن مسیر آتش سوزی از وسایل اضافی و خروج مصدومین از محل حریق را از دیگر اقدامات ساکنین هنگام وقوع آتش سوزی بیان کرد و گفت: هنگام آتش سوزی در ساختمان از آسانسور استفاده نکنید و با کپسول و سایر وسایل موجود در محل از توسعه و سرایت آتش به نقاط دیگر جلوگیری نمائید.

رمضانی نژاد تأکید کرد: به هیچ عنوان از آب برای خاموش کردن حریق وسایل برقی استفاده نکنید و با نیروهای آتش نشانی همکاری لازم را داشته باشید.

لازم به ذکر است روز گذشته پنج آتش سوزی از قبیل مراتع جاده سرچشمه، چند اصله درخت در بلوار صاحب الزمان(عج)، یک باب منزل مسکونی در کریم آباد محقق، یک باب مغازه مبل فروشی در خیابان مصطفی خمینی و یک انبار آهن آلات در خیابان شهید نوری با حضور به موقع آتش نشانان ایستگاه های شماره پنج، دو، یک و سه مهار شد.

برچسب ها:
آتش سوزی آتشنشانی برق حوادث گاز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان