یادداشت/

آقا امام رضا(ع)، منت خداوند عزیز بر مردم این سرزمین

  • شناسه خبر: 104600
آقا امام رضا(ع)، منت خداوند عزیز بر مردم این سرزمین

امام رضا (ع) فرمودند، به هر اندازه که نزد من بیائید در عالم آخرت به دیدن شما خواهم آمد.

خانه » فرهنگی مذهبی » آقا امام رضا(ع)، منت خداوند عزیز بر مردم این سرزمین

به گزارش خانه خشتی، از افتخارات کشورمان ایران است که خداوند عزیز بر مردم این سرزمین منت نهاد و ما را میزبان یکی از گل های گلستان اهل بیت (ع) قرار داد تا با عطر معطرش این سرزمین به گوشه ای از بهشت خداوند تبدیل گردد. خدای مهربان را شکر می کنیم.
پیامبر اکرم فرمودند: پاره ای از تن من در سرزمین خراسان دفن می شود که هیچ گرفتاری او را زیارت نمی کند جزء اینکه خداوند پریشانی و ناراحتی را از او می زداید. و هیچ گناهکاری به زیارت او نائل نمی شود مگر آنکه خداوند گناهانش را می آمرزد » وسائل الشیعه جلد ۱۱ «
امام رضا (ع) فرمودند، به هر اندازه که نزد من بیائید در عالم آخرت به دیدن شما خواهم آمد.
آیا بهتر از این نعمت سراغ دارید؟ همه امید این مردم به آقا و مولایشان امام رضا (ع) است و تا به حال تجربه کرده اند و با توسل به آن حضرت به خواسته هایشان رسیده اند.
اگر در هنگام سپیده صبح و دعوت منادی توحید به مناجات الهی در صحن رضوی باشید به یقین بوی بهشت را استشمام خواهید کرد.
امام مهربانی ها می فرمایند: کسی که از راه دور به زیارت من بیاید در روز قیامت در سه جا » برای دستگیری و رهایی « نزد او خواهم آمد و او را از بیم و گرفتاری نجات می دهم ۱ – هنگامی که نامه ی اعمال در راست و چپ به پرواز در می آید ۲ – هنگام عبور از پل صراط ۳ – هنگام میزان » محل سنجش اعمال « وسائل الشیعه جلد ۱۱ «
زیارت امام رضا (ع) و قبولی آن شرایطی هم دارد. رعایت ادب، رعایت حال دیگران ، تواضع، داشتن معرفت استغفار به درگاه الهی، تقاضای حاجت برای دیگران، و به خصوص برای کسانی که التماس دعا داشته اند می تواند انسان را به خواسته هایش برساند.
لازم نیست زوار امام رضا (ع) خودش و دیگران را به زحمت بیاندازد و حقوق هموطنانش را از بین ببرد تا به ضریح مطهر برسد. امام عزیز از همان قدم اول که نیت می کنید و قصد سفر به سرزمین مقدس را می کنید شما را نمی بینید و به حاجت های شما توجه دارد.
فرشتگانی که مأمور طواف دور حرم هستند آنان نیز به اعمال زوار توجه دارند زواران عزیز باید توجه کنند که دعا برای ظهور آقا را فراموش نکنند. طلب، رحمت و مغفرت برای بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، و توفیق انجام خدمت برای همه خدمتگذاران جمهوری اسلامی و اما خاطراتی را در باب این موضوع قبلاً در کتاب ها هم به چاپ رسانده بودم که مورد توجه علاقمندان اهل بیت قرار گرفت و اینک یکی از این خاطره ها را برای شما که امام رضا (ع) را دوست دارید می نویسم.
در یکی از روستاها دو برادر زندگی می کردند یکی انسان صالحی بود و مورد توجه و احترام مردم و دیگری، مردم از شرش در امان نبودند و همیشه شکایتش را پیش برادر صالح می بردند.
برادر دیگر نتوانست این وضع را تحمل کند. قصد سفر به مشهد مقدس را کرد تا همان جا سکونت کند و همراه کاروانی با زن و بچه خود شانه راهی مشهد مقدس شد. برادری که شرور بود وقتی فهمید خود را سریع به کاروان رساند و همراه آنان عازم مشهد شد. در بین راه مریض شد و فوت کرد.
برادر صالح گفت: او قصد زیارت آقا را داشته بهتر است جنازه او را به همراه خودمان ببریم و دور حرم طواف دهیم بلکه خداوند او را مورد لطف و مرحمت خود قرار دهد. زمانی می گذرد در یکی از شب ها برادر را در خواب می بیند انتظار دارد که در عذاب و سختی باشد اما با کمال مسرّت و مهربانی از برادر خود تشکر می کند می گوید: اگر امام رضا به فریادم نرسیده بودند در عذاب سختی قرار داشتم وقتی که از دنیا رفتم و فرشته های عذاب آمدند تا جلو حرم مطهر هم همراه بودند. در آنجا ایستادند تا مرا بر گردانند داخل حرم آقای بزرگواری را دیدم که مردم او را طواف می کردند و ایشان مردم را مورد عنایت قرار می دادند. امّا به من توجه ای نداشتند. تا اینکه یکی از زوار نزدیک من آمد و گفت آقا را التماس کن. تا به تو هم کرامتی فرمایند. نزدیک رفتم و احترام گذاشتم و طلب مغفرت کردم. وقتی برگشتم فرشته های عذاب نبودند و راحت شدم.
حال فرصت را غنیمت شمرده و از اوقات فراغت فرزندانتان استفاده کنید و به دیدار یار بشتابید باشد که مورد عنایت قرار بگیرد.
التماس دعا
یادداشت: جلال باستانی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان