دبیر کمیته برنامه ریزی رفسنجان :

اعتبارات دولتی برای پروژه های نیمه تمام در هر شهرستان کارساز نیست

  • شناسه خبر: 104502
اعتبارات دولتی برای پروژه های نیمه تمام در هر شهرستان کارساز نیست

دبیر کمیته برنامه ریزی رفسنجان گفت: پروژه های نیمه تمام در هر شهرستان یکی از معضلات کشور است لذا اعتبارات دولتی در این زمینه کارساز نیست .

خانه » اقتصادی » اعتبارات دولتی برای پروژه های نیمه تمام در هر شهرستان کارساز نیست

به گزارش خانه خشتی، احمد کاظم زاده صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت : از کل بودجه کشور ۲۹% مختص منابع دولتی و عمومی ،۲۹% مختص اعتبارات و ۷۳% اعتبارات هزینه ای و ۱۹% تملک دارای های سرمایه ای و ۸% مختص تملک دارای های مالی می باشد .
وی افزود :از ۱۹% تملک داری های سرمایه ای ،۴۴ % ملی و ۳۸ % متفرقه می باشند .
کاظم زاده بیان داشت :نقش عمده اعتبارت در کشور که دستگاه های ادارات کل به دستگاه های مرکزی ،اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی ،تسهیلات ،امهال وام های کشاورزی و پروژه های تاکید بر اقتصاد مقاومتی می باشد .
وی تصریح کرد : مهمترین دستورالعمل اجرائی ها در توزیع، اعتبارات تکمیلی و اتمام طرح های نیمه تمام سنوات گذشته و آنهایی که در سال گذشته به بهره برداری می رسند پرداخت می شود .
این مقام مسئول بیان داشت :پروژه ها ناتمام که از محل اعتبارات الزامات قانون بودجه ۹۴ رشد داشته اند تا اتمام و به بهره برداری رسیدن در اولویت قرار می گیرند .
وی ادامه داد: الزامات قانونی بر اساس تعیین تکلیف استانها ،مصرف اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز در مناطق کم جمعیت ،۸ درصد اعتبارات، تهیه و اجرای طرح های روستایی ،۱۰% آبرسانی روستایی ،۳ درصد حوزه علمیه و مرکز اقدامات علمیه می باشد .
کاظم زاده افزود : اهداف راهبردی توزیع اعتبارات تملک دارای های سرمایه ای بر اساس الگوی دانشگاهی کشور در شهرستانها توزیع گردیده است .که بر اساس این الگو شاخص هدف و وضعیت موجود را مد نظر گرفته می شود و عملیات اجرایی لازم برای رفع شکاف موجود سرمایه گذاری مورد نیاز صورت می گیرد .
وی احداث و تکمیل مدارس ، مراکز بهداشتی و درمانی روستایی ،تجهیز و نوسازی اراضی سنتی ،احداث شهرکها ،تامین زیرساختها و احداث مراکز فرهنگی و مساجد و حسینیه ها و .. را از اعتبارات قانون ۱۸۰ عنوان نمود .
کاظم زاده گفت: شهرستان در شاخص های مختلف مورد سنجش قرار می گیرد و در حوزه اعتبار ماده ۱۸۰ ،اعتباری می تواند اخذ کند که در سطح سنجش کشوری ،میانگینش پایین باشد .
وی بیان داشت :پروژه های نیمه تمام در هر شهرستان یکی از معضلات کشور است لذا اعتبارات دولتی در این زمینه کارساز نیست .
کاظم زاده در پایان، اعتبارات تصویب شده برای هر اداره را عنوان کرد .

برچسب ها:
اعتبارات پروزه هالی نیمه تمام کارساز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان