رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای محلی کشور :

معرفی ارزشهای فرهنگی و باورهای دینی نقطه عطفی در رونق اقتصادی

  • شناسه خبر: 104487
معرفی ارزشهای فرهنگی و باورهای دینی نقطه عطفی در رونق اقتصادی

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای محلی کشور گفت: معرفی ارزشهای فرهنگی و باورهای دینی نقطه عطفی در رونق اقتصادی است و جایگاه والایی در کشور خواهد داشت.

خانه » اقتصادی » معرفی ارزشهای فرهنگی و باورهای دینی نقطه عطفی در رونق اقتصادی

به گزارش خانه خشتی، غلامرضا جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی همایش رفسنجان ،تدبیر ،تلاش و توسعه از جایگاه ویژه پیشینه رفسنجان و تاثیر مردم ان در انقلاب به خوبی یاد کرد و اظهار داشت: در این منطقه ،معرفی ارزشهای فرهنگی و باورهای دینی نقطه عطفی در رونق اقتصادی و جایگاه والای ان در کشور خواهد داشت .
وی افزود:ما دراین همایش باید تلاش کنیم به طور ویژه پتانسیلها را به فعل درآوریم و منیات رهبر انقلاب را در اقتصاد مقاومتی سرلوحه خود قرار داده و هویت و اصالت خود را به طور ویژه معرفی کنیم .
جعفری با بیان اینکه در دنیا هویت واقعی یک ایرانی را به فرهنگ، تفکر و بینش می شناسند گفت :بازیهای بومی میراث ناشناخته ای هستند که هم درزمینه اموزش و هم در زمنیه معرفی انها به بلوغ فرهنگی و اجتماعی نسل اینده کمک خواهند کرد .
وی افزود :کارگروه های عملی و انسجام بین اقوام یکی از رسالتهای مهم می باشد که تمام ایرانیان در سراسر کشور از این ظرفیت برخوردار هستند .
غلامرضا جعفری بیان داشت :از طریق بازیهای محلی و بومی مهارتهای کودکان تکامل می یابد و همچنین نشاط و شادابی روانی و بالفعل دراوردن استعدادهای ناب و تاثیر روانی این بازیها در جامعه و بازگشت به خویش از اهداف مهم این جشنواره می باشد .
وی حضور مردم را اولویت و محوریت این جشنواره اعلام کرد و گفت :حضور مردم در این جشنواره قطعا پررنگ خواهد بود چراکه مردم به هویت و اصالت خود باور دارند .
وی با اشاره تبعات منفی موسیقی غربی در بین جوانان اظهار داشت :جوانان باید با موسیقی های سنتی و فرهنگ ایرانی پرورش پیدا کنند و معرفی فرهنگهای با ارزش را مد نظر قرار داده و ایرانی را در جایگاه خودش معرفی کنیم .
جعفری بیان داشت :ما از اینکه رفسنجان پایلوت ورزش بازیهای محلی باشد استقبال خواهیم کرد .
وی افزود :ما اعتقاد داریم این جشنواره در رفسنجان الگو ی خواهد شد در کل کشور و امیدواریم این جشنواره را در سطح بین المللی برگزار کنیم .
در ادامه کلهر مسئول فدراسیون بازیهای محلی اظهار داشت :این جشنواره با حضور ۵ تیم برتر استان و در قالب ۲۲ تیم در رشته های مچ اندازی ،هفت سنگ ،کشتی محلی و… برگزار خواهد شد .
وی افزود:نگاه ویژه این جشنواره به موسقی سنتی و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی خواهد بود
این مسئول بیان داشت :تعداد میهمانان ما ۶۰۰ نفر و استانهای لرستان با اتفاق ارا ،تیم کردستان ،خراسان شمالی ،و گلستان ،اردبیل و سیستان وبلوچستان ،بوشهر با لباسهای محلی و تیم موسیقی سنتی استان کرمان در این جشنواره شرکت می کنند .

برچسب ها:
باور دینی رونق فرهنگ نقطه عطف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان