اصلاح سبک زندگی اسلامی زمینه ای برای پیشگیری از معضلات اجتماعی

  • شناسه خبر: 104075
اصلاح سبک زندگی اسلامی زمینه ای برای پیشگیری از معضلات اجتماعی

حجت الاسلام بخشیان کارشناس ارشد مشاوره خانواده صبح امروز در جمع کارکنان شهرداری به بیان مباحث سبک زندگی اسلامی پرداخت.

خانه » اجتماعی » اصلاح سبک زندگی اسلامی زمینه ای برای پیشگیری از معضلات اجتماعی

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، حجت الاسلام بخشیان با اشاره به اینکه ورود سبک زندگی غربی آسیب های فراوانی را به دنبال دارد، افزود: مباحث سبک زندگی اسلامی مانند پیِ ساختمان هستند که تا وقتی اصلاح نشده اند، زمینه ای برای پیشگیری از معضلات ایجاد نمی شود.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده به بسیاری از مشکلات موجود در زندگی را ناشی از سبک زندگی غلط بیان کرد و گفت: اهمیت مشاوره بهتر از رفع معضلات بعدی است و از پرداخت هزینه های جبران ناپذیر آتی جلوگیری می کند.

وی در ادامه توجه به خواب، خوراک و تغذیه، تحرک و ورزش، مدیریت فایل های ذهنی و مدیریت ارتباطات را از عوامل سبک زندگی مقدماتی عنوان کرد.

حجت الاسلام بخشیان به اهمیت خواب مناسب در طول شبانه روز بر اساس اصول طب سنتی اشاره کرد و گفت: در هر عرصه ای اگر خواب عمیق و با کیفیت نباشد، دچار مشکل می شویم.

وی با برشمردن فواید خواب، خواستار توجه به چرخه خواب و میزان خواب مناسب متناسب با سن افراد شد و گفت: خواب عمیق به رفع خستگی از مغز منجر شده و ترشحات مغزی را تنظیم می کند.

بخشیان اصلاح بافت ها و رشد و ترمیم زخم ها را یکی دیگر از فواید خواب دانست و افزود: بهترین زمان خواب برای بزرگسالان از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح است که میزان آن در ایام بیماری و خستگی افزایش می یابد.

وی با تقسیم بندی زمان های شبانه، وجود اختلالات در خواب را ناشی از کم خونی بیان کرد و افزود: در صورتی که مراحل چرخه خواب طی نشود، مغز فرد دچار بی نظمی می شود.

حجت الاسلام بخشیان با تأکید بر اینکه خواب در طول روز منجر به ابتلای افراد به سکته های مغزی و قلبی می شود، ادامه داد: افراد زیر ۳۵ سال نیازی به خواب روزانه ندارند و در صورت ضرورت میزان آن نباید از ۴۰ دقیقه در روز بیشتر شود.

لازم به ذکر است سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی صبح روزهای چهارشنبه ویژه کارکنان شهرداری برگزار می شود.

برچسب ها:
سبک زندگی اسلامی شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان