شیر مادر بدن کودک را در برابر انواع سرطانها و بیماریها مقاوم می کند

  • شناسه خبر: 103981
شیر مادر بدن کودک را در برابر انواع سرطانها و بیماریها مقاوم می کند

عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: شیر مادر بهترین تغذیه و جایگزین شیرخشک است و بدن کودکان را در مقابل انواع بیماریها و سرطانها مقاوم می سازد.

خانه » پزشکی و سلامت » شیر مادر بدن کودک را در برابر انواع سرطانها و بیماریها مقاوم می کند

به گزارش خانه خشتی، خلیل فریور در حاشیه سمینار تغذیه باشیر مادر که روز گذشته در سالن ذکریا شهرستان رفسنجان بر گزار شد در جمع خبرنگاران افزود: برای آینده و سلامت کودک، برای طول عمر بیشتر و همچنین جلوگیری و پیشگیری از بروز انواع بیماری ها، شیر مادر را به کودکان دهید.
وی تصریح کرد: همچنین شیر مادر موجب افزایش ضریب هوشی بالا برای فرزند باشد و در زندگی خود موفقیت هایی را کسب نماید.
وی اظهار کرد: خداوند این دستورات را در هشت سوره از قران بیان فرموده اند و متدسفانه ما انسانها اجرا نمی کنیم.
وی با اشاره به اینکه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که از بین می روند و یا دچار بیماری می شوند حاصل محرومیت از شیر مادر است اظهار کرد: با انجام شیردهی، بدن مادر به هم نمی ریزد مادران و کودکان سالمترند و از بروز سرطانها و نرمی استخوان نیز جلوگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول ضروری است و باید تا دو سالگی ادامه داشته باشد و همچنین مراقبت از مادر و کودک مورد توجه قرار گیرد زیرا مادر نقش اساسی و محوری در تغذیه کودک دارد و سلامت جسمی و روانی مادر در طول دوران شیردهی باید مورد توجه قرار گیرد تا با اعتماد به نفس بیشتر به فرزند خود شیر دهد.
فریور ادامه داد: سزارین های بیجا و عدم اموزش های درست بارداری موجب می شود تا در تغذیه با شیر مادر و سیستم ایمنی بدن مادر و کودک اختلال ایجاد شود.
عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر خاطرنشان کرد: مراقبت ها در روزهای اول و هفته های اول باید به نحوی صورت گیرد که اعتماد به نفس مادر بیشتر شود و با این اعتماد بنفس بیشتر، شیردهی در مادر افزایش میابد.
وی با اشاره به وجود دو نوع کم شیری واقعی و کم شیری ذهنی گفت: در کم شیری ذهنی بچه ها رفتارهایی از خود نشان می دهند که مادر فکر می کند شیر ندارد لذا باید وزن بچه را اندازه گرفت و سایر فاکتورهای شیردهی را نیز در نظر گرفت تا با کشف ریشه مشکلات تغذیه، بتوان اعتماد مادر را افزایش داد و بچه نیز تغذیه مناسب با شیر مادر داشته باشد.
وی بیان کرد: در ۸ سوره از قران کریم درباره شیر مادر، مدت شیردهی، جانشین شیر مادر و توجهات به مادر و کودک آمده است.
خلیل فریور خاطرنشان کرد: حتی در تفاسیر قرآن نیز آمده است که اگر خانواده ای پول برای گرفتن دایه برای فرزندش ندارد حاکم شهر باید این پول را در اختیار والدین قرار دهد تا فرزند از شیر انسان دیگر تغذیه کند بنابراین به بهزیستی ها توصیه می کنیم بچه ها و نوزادان را به شیرخوارگاهها نسپارند بلکه به مادر شیرده سپرده شود تا برای همیشه هویت قرانی پیدا کند و خواهر و برادر داشته باشد.

برچسب ها:
شیرمادر مقاوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان