بخش دوم/ امام جمعه رفسنجان در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد :

برخی نمی خواهند امام جمعه محور وحدت باشد / کارفرهنگی تنها موسیقی نیست / ماهانه با کمتر از یک میلیون تومان زندگی ام را اداره می کنم

  • شناسه خبر: 103942
برخی نمی خواهند امام جمعه محور وحدت باشد / کارفرهنگی تنها موسیقی نیست / ماهانه با کمتر از یک میلیون تومان زندگی ام را اداره می کنم

امام جمعه رفسنجان گفت: شخص امام جمعه محور وحدت جامعه است ، در جامعه برخی نمی خواهند امام جمعه محور وحدت باشد در حالیکه امام جمعه می تواند بازوی پرتوان و یاریگر شهر باشد.

خانه » اخبار ویژه » برخی نمی خواهند امام جمعه محور وحدت باشد / کارفرهنگی تنها موسیقی نیست / ماهانه با کمتر از یک میلیون تومان زندگی ام را اداره می کنم

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، حجت الاسلام رمضانی پور در نشست روز گذشته با اصحاب رسانه رفسنجان که در محل دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان برگزار شد با بیان اینکه شخص امام جمعه محور وحدت جامعه است اظهار داشت: در جامعه برخی نمی خواهند امام جمعه محور وحدت باشد در حالیکه امام جمعه می تواند بازوی پرتوان و یاریگر شهر باشد.

وی افزود: در سال همدلی و همزمانی از ماهها قبل این شعار در شهرستان ایجاد شده بود و ثمره ی ان امضای بیش از ۴ هزار میلیارد تفاهم نامه سرمایه گذاری در شهرستان است.

رمضانی پور تصریح کرد: وحدتی که در جامعه حاکم است به برکت باهم بودن مسئولان شهرستان است و بر خود لازم می دانیم که از دلسوزان این شهر با هر گرایش و سلیقه ای که می خواهند خدمت کردن به شهر قدم پیش بگذارند آنها را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: امام جمعه مفسر و مبین کلام ولی امر مسلمین است و ما از سیاست های رهبر فرزانه انقلاب تجاوز نداریم و اجرای فرامین رهبری در شهرستان را ضروری می دانیم، بنده خود را سرباز ولایت می دانم و تا جایی که بتوانم از ارزش ها دفاع خواهم کرد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه کمترین کوتاهی خیانت در حق شهرستان است گفت: ما از دولت حمایت های کلان و اصلی را داریم امام در جایی که دولتها وعده داده اند و تخلف کردند و از ناحیه عملکرد برخی اصحاب دولت مسائلی در کشور بوجود آمده است بدون ملاحظه مطرح خواهیم کرد.

نشست خبری امام جمعه رفسنجان

رمضانی پور تصریح کرد: خود را حامی دولت می دانیم تا جایی که دولت در مدار باشد و سیاست های رهبرفرزانه انقلاب را دنبال نماید.

انقلابی بودن مردم رفسنجان مثال زدنی است

وی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب از ما می خواهند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم گفت: مردم رفسنجان در زمان انقلاب این روحیه را داشته اند و انقلابی بودن این مردم مثال زدنی است و شهداء، جانبازان و رزمندگان این شهر گویای این واقعیت است.

رمضانی پور بیان داشت: برخی تصور می کنند اصولگرایی یک جناح است در حالیکه این گونه نیست اصولگرایی یک خط و مشی است که امام راحل آن را داشتند و رهبری کنونی نیز آن را ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه اصلاحات واژه جدیدی است که بوجود امده است گفت: دو جناح راست و چپ در کشور وجود داشته که هر کدام می تواند اصولگرا باشد  یعنی بر مدار ولایت حرکت کنند، ما بد تعبیری می کنیم و تصور می کنیم اصولگرایی در برابر اصلاحات است.

امام جمعه رفسنجان به مصحابه اخیر خود با یکی از نشریات محلی رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این گفتگو همه تعابیر بنده مطرح نشد و برخی سخنان را تقطیع کردند، بنده تمایل به جناح راست دارم اما مخالف جناح چپ نیستم، شما باید امام جمعه را خارج از مسائل جناحی تصور کنید و از خودتان بدانید.

رمضانی پور خاطر نشان کرد: شما رسانه ها می توانید در خوراک و تغذیه نماز جمعه و باشکوه تر برگزار شدن آن سهیم باشید، نماز جمعه را از خودتان بدانید و فکر نکنید نماز جمعه حیات خلوت گروه و جناح خاصی شده است.

نشست خبری امام جمعه رفسنجان

امام جمعه رفسنجان در این نشست خبری باز هم به بیان موضع خود  در برابر سران فتنه و ساکتین ان اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در این مورد موضع کاملا صریح و روشنی دارند و هنوز هم ایشان مکررا اعلام میدارند که افراد مواضع خود را روشن نمایند و در خواسته جدید ایشان آمده است که از کسانی که موضع روشنی ندارند حمایت نکنید.

وی افزود: ما باید پیرو فرمایش رهبری باشیم و به آن عمل کنیم، در همین راستا از فتنه گران مخصوصا سران آن بیزاریم و از کسانی که موضع خود را مشخص نکردند حمایت نخواهیم کرد.

رمضانی پور تصریح کرد: از کسی که در خلاف جهت رهبر فرزانه انقلاب و منویات امام(ره)عمل می کند و می خواهد فتنه برپا کند بیزاری می جوییم، اکثریت ملت همراه با ولایت هستند و امیدواریم خواصی که اصحاب امام(ره) و رهبری بودند همچنان در این راستا بمانند.

وی خاطر نشان کرد: مهم انقلابی بودن قبل از انقلاب و سالهای انقلاب نیست مهم این است که امروز انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور همچنین در پاسخ به سردبیر نشریه ای که دست به چاپ مغرضانه مصاحبه امام جمعه در هفته گذشته زده بود با این سوال که آیا کسانی که موضعشان در برابر فتنه مشخص نشده است صراحتا از سوی رهبر اعلام شدند که چه کسانی هستند اظهار داشت: مردم ما بسیار هوشمند هستند و حافظه تاریخی خوبی دارند و این افراد که موضع مشخصی نداشتند کاملا در ذهن مردم می ماند و حتی اگر این افراد در یک محفل خصوصی هم موضع خود را بیان میکردند در ذهن مردم می ماند.

 با کنسرت موسیقی مخالفم

بحث کنسرت های موسیقی دیگر موضوع این نشست خبر بود و رمضانی پور در این باره بیان داشت: موسیقی اگر در مقیاس اجتماعی ترویج داده شد حرام است.

وی ادامه داد: موسیقی های حلال می تواند در شهر اجرا شود و این موسیقی می تواند بوسیله هنرمندان ارزشمند شهرمان اجرا شود.

رمضانی پور تصریح کرد: توانمندی های بالایی در شهرستان از جمله در ساخت فیلم، نویسندگی و حتی مدیریت وجود دارد و افراد زبر دستی در شهرستان حضو دارند .

IMG_9903

وی خاطر نشان کرد: کارفرهنگی تنها موسیقی نیست که بخواهیم همه وقت و نیروی خود را بگذاریم، مردم گرفتاریها و نیازهای زیادی دارند، ایجاد نشاط برای مردم فقط از جایگاه موسیقی نیست.

رمضانی پور وی در پرسشی در زمینه میزان زکات جمع آوری شده در سطح شهرستان اعلام کرد: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی جمع اوری شد و شهرستان مقام اول را در استان کسب نمود.

رمضانی پور با بیان اینکه تمام وجوهات جمع اوری شده از زکات مستحبی در روستاهای شهرستان در همان روستا  صرف می شود گفت: اقامات خیری از جمله تهیه جهیزیه، ازدواج، تعمیر بناهای عام روستا و کمک بلاعوض به نیازمندان آن از طریق این زکات صورت میگیرد.

رمضانی پور در ادامه به عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: انتظار داریم این شورا فعال تر عمل نماید و در کنار پیشرفت مسائل اقتصادی در شهرستان مسائل فرهنگ هم رشد کند.

وی افزود: این شورا بهتر است از حالت انفعالی خارج شود هرچند در زمینه های مختلف کارهای بزرگی انجام داده است.

امام جمعه رفسنجان در پایان در پاسخ به سوالی در زمینه چرایی انتخاب اعضای ستاد نماز جمعه از گرایش خاص اظهار داشت: در ستاد نماز جمعه افراد کاملا داوطلبانه حضور می یابند و تنها چیزی که در مورد ایشان تحقیق می شود این است که افراد مشکلات آشکاری نداشته باشند و در انتخاب افراد گرایش آنان مدنظر قرار نمیگیرد.

رمضانی پور همچنین در پاسخ به پرسش نشریه اقتصادی شهرستان پیرامون فیش حقوقی وی پاسخ داد: از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تنها مبلغ ۱۸۰ هزار تومان شهریه واریز می شود و از طریق تدریس زندگی خود و خانواده ام را ماهانه با کمتر از یک مییلیون تومان اداره می کنم.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان فتنه کنسرت موسیقی نشست خبری وحدت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان