فرماندار مطرح کرد :

امضای بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 103838
امضای بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: در طول دو سال گذشته در رفسنجان ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است،این بزرگترین ثمره ستاد توسعه مثلث اقتصادی می باشد .

خانه » اقتصادی » امضای بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ویژه شهرستانهای رفسنجان و شهربابک ضمن تشکر از استاندار کرمان به خاطر ارائه طرح های نو در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم  اظهار داشت :در دو سال اخیر با ارائه طرحهای نو در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی قبل از سال اقتصاد مقاومتی در واقع سیاستهای مقاومتی در استان کرمان به اجرا گذاشته شد .
وی با بیان اینکه امروز شاهد ثمرات آن در کل کشور هستیم افزود :طرح مثلث توسعه اقتصادی که به همت استاندار کرمان ارائه شد در حقیقت در ابتدای کار بزرگترین چالشها را  در حوزه سرمایه گذاری حل کرد و ان هم بی انگیزگی  و بی اعتمادی بود که در این سالها به وجود آمده بود.
فرماندار بیان داشت :در حقیقت پولهایی که از محل همین منابع آب در این سالها در منطقه ما به وجود آمده بود عمده اش از شهرستان استان ما خارج می شد در طول سالهای گذشته ما سالانه بیش از میلیارد ها تومان از محصول پسته درآمد داشتیم  در حالی که در سال گذشته میانگین فروش پسته ۴۰۰ کیلو در هکتار بوده است .
وی افزود :اگر ۵۰ درصد جزو هزینه های باغداری باشد باید ۵۰ درصدش به عنوان سود خالص به سرمایه گذار برگردد که عمده ان  از شهرستان استان ما خارج و بعد از کشور خارج شد .
ملانوری بیان داشت :این بی انگیزگی و بی اعتمادی عامل اصلی موضوع بود که ستاد مثلث توسعه اقتصادی توانست در منطقه ثابت کند دو گانگی و چندگانگی بین مسئولین وجود ندارد .
وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته در رفسنجان ۴۳۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است تصریح کرد : انعقاد این تفاهم نامه ها یعنی اینکه ما توانستیم اعتماد و انگیزه ایجاده کرده و سرمایه گذار بخش خصوص را پای میز مذاکره بیاریم الان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان آنها اجرایی شده اند و به بهره برداری رسیده اند و مابقی هم تا پایان سال به بهره برداری می رسند .در حالی که در طول ده سال قبل از اجرایی شدن این طرح مجموعه سرمایه گذاری بخش خصوصی برابر با آمارهای رسمی در رفسنجان فقط ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است یعنی در طول دو سال ۱۵۰۰ پروژه فقط اجرایی شده است این برابری می کند با ۱۵ سال قبل از آن ،این بزرگترین ثمره ستاد توسعه مثلث اقتصادی می باشد .

وی احداث دو  نیروگاه ۲۵ مگابایتی و یک نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی ،به بهره برداری رسیدن هتل پاریز که ۱۵ سال بسته شده بود توسط بخش خصوصی ،از جمله برکات ستاد توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت : خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان با  سه هزار متر زیربنا ، ۷ هزار متر مساحت با ۱۱۰ اتاق یکی از نادرترین بناهای تاریخی کشور و جهان می باشد که امروز توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود و نزدیک ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که تا مهر و یا آبان ماه به عنوان یک مرکز اقامتی پذیرایی چهارستاره به بهره برداری می رسد .
فرماندار از دره راگه رفسنجان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی یاد کرد و گفت :دره راگه که در این سالها کسی به آن توجه نداشته است در قالب بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود مورد بهره برداری قرار می گیرد .
وی از تبدیل باغسرای میزانی به باغ موزه ملی خبر داد و گفت :این باغ  بیش از هزار متر بنا دارد و هفتاد و نیم  هکتار باغ پسته به فراموشی سپرده شده بود که به دستور استاندار کرمان یک بخش آن  به عنوان باغ موزه ملی پسته و بخش دیگر آن  به عنوان مرکز رفاهی و پذیرایی به بهره برداری می رسد .
ملانوری افزود :بحث شیشه فولت که چندین سال از سال ۸۸ این پروژه خوابیده بود با پیگیری های صورت گرفته بحث تسهیلات آن حل شده و  به زودی عملیات اجرایش آغاز می شود .

فرماندار بیان داشت :ما در طول این دوسال بیش از ۳۰ واحد پرورش اسب را مجوز دادیم الان ۲ واحد پرورش اسب  صنعتی داریم سه هزاراسب در این مراکز پرورش داده می شود .
وی با بیان اینکه رتبه های برتر کشوری را در پرورش اسب داریم افزود :پرورش اسب در رفسنجان تبدیل یک صنعت شده و جمعی از مردم از پرورش اسب ارتزاق می کنند که هم به اقتصاد و اشغال و هم به حوزه گردشگری کمک می کند.
وی به حمایتهای شرکت مس اشاره کرد و گفت : در حوزه های اجتماعی ،فرهنگی و ورزشی با همراهی و نظارت  استاندار در طول این دو سال رفسنجان توسعه پیدا کرد .
فرماندار تصریح کرد : مس یک ظرفیتی است که می توان آن را در بخشهایی که  دوام بیشتری داشته باشد و اشتغال زایی را حفظ کند  با ارائه و طراحی و تدوین آنها از طرف صنایع مس وسرمایه گذرایی هایی وجود دارند که این طرحها را اجرایی کنند به کمک رفسنجان بیاید.
وی با بیان اینکه در زمینه محصول پسته ،در سال گذشته پسته خام ۸ دلار فروخته شده است گفت : شرکت لورای ما که کارش بسته بندی پسته را دارد تا ۲۲ دلار پسته را فروخت یعنی ارزش افزوده فقط در حوزه بسته بندی انجام شده است لذا اگر استان مجوزهایی در این خصوص بدهد می توان از محصول پسته به روشهای مختلف ،کسب درآمد کنیم  .

برچسب ها:
تفاهم نامه رفسنجان سرمایه گذاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان