امام جمعه موقت رفسنجان:

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و استقلال کشور است

  • شناسه خبر: 103470
شورای نگهبان حافظ اسلامیت و استقلال کشور است

خطیب جمعه موقت رفسنجان گفت: ساختار جمهوری اسلامی ساختار اکثریت مردم در چهارچوبه اسلام و نه جمهوری به هر قیمت است، مجلس شورای اسلامی ما جمهوریت نظام را ایجاد می کند اما اسلامیت این نظام را شورای نگهبان تایید می کند.

خانه » سیاسی » شورای نگهبان حافظ اسلامیت و استقلال کشور است

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رفسنجان اظهار داشت: اگر بخواهیم رو سفید از دنیا برویم تقوای الهی را با تمام وجود باید عمل کنیم، این تقوا در جهات گوناگون سیاسی، اجتماعی، فردی و … باید باشد و در این صورت قطعا مرگ ما هم شیرین خواهد بود.

وی به سالروز تاسیس شورای محترم نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی در ۲۶ تیرماه سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: قانون اساس میثاق ملی ماست و هرکس با هر سلیقه و جناحی باید در برابر آن تمکین کند.

حسینی افزود: قانون اساس عامل اقتدار و اتحاد نظام اسلامی است و در همین قانون چند اصل به شورای محترم نگهبان اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ساختار جمهوری اسلامی ساختار اکثریت مردم در چهارچوبه اسلام و نه جمهوری به هر قیمت است، مجلس شورای اسلامی ما جمهوریت نظام را ایجاد می کند اما اسلامیت این نظام را شورای نگهبان تایید می کند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر بخواهد قوانینی که از مجلس میگذرد و مصوب می شود منطبق با شرع باشد تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان است که دوازده عضو دارد و شش عضو ان از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان فقها و شش نفر دیگر را مجلس شورای اسلامی معرفی می کند.

وی افزود: انطباق قوانین مجلس با دین و قانون اساس کار حقوقدان هاست اگر احیانا دیدند که قوانین ضد اسلام است برگردانده می شود.

حسینی نظارت بر انتخابات را وظیفه دیگر شورای نگهبان برشمرد و به مفهوم دو نظارت استصوابی و استطلاعی برای شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان وقتی اطلاع پیدا کرد که فلان فرد به درد مجلس نمی خورد این اختیار را دارد که او را کنار بگذارد، از صفر تا صد انتخابات را نظارت کند و اگر دید فردی شایسته پست و مقام کلیدی کشور نیستند تعارف ندارد و فرد دیگری را برمیگزیند.

وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان در کشور ما یکی از نهادهای بسیار ارزشمند و مهم است و حضرت امام (ره) تاکید بر این مسائل داشتند که مبادا کسی بی احترامی کند به شورای نگهبان و فرمودند” از شورای محترم نگهبان می خواهم و توصیه می کنم با کمال دقت و قدرت وظایف ملی خود را ایفا و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوید”، جایگاه بلند شورای نگهبان است که حافظ اسلامیت و استقلال ماست.

حسینی در بخش دیگری به برخورد قاطع با غارتگران بیت المال اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها در حد معقول است و دریافتها کلان مربوط به تداد اندکی از مدیران است که باید با همین اندک هم  برخورد شود هم این افراد متخلف عزل شوند و هم اضافاتی  که گرفتن به بیت المال برگردانند و این همان عدالت علوی است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تیمی که ریاست محترم جمهور تشکیل دادند بتواند جلوی این تخلفات را هرچه زودتر بگیرند و دل مردم که غم زده شده مجددا شاد شود.

 حسینی به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بهزیستی یکی از نهادهایی است که باید بخش ها ی اسیب پذیر و نیازمند را رسیدگی کند و قدمتش بیشتر از کمیته امداد امام(ره) می باشد .

وی به مسئله اعلام و پذیرش قطعنامه ۵۹۷ از سوی ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: وقتی که کارشناسان سیاسی نظام رفتند و وضعیت کشور را برای امام تشریح کردند ایشان یک طرفه ایستاد و فرمود من این جام زهر را می نوشم و در مقابلش ایستادم و الان تشخیص و صلاح و مصلحت مملکت این است که ما این قطعانامه را بپذیریم و حربه را از دست استکبار جهانی امریکا و قدرتهای بزرگ که پشتیبان صدام بودند بگیریم و بسیار هم پذریش این قطعنامه صلح مشروط بود .

وی افزود: امام حسین (ع) تا اخر ایستاد و جنگید و عزتمندانه شربت شهادت را هم نوشید ولی برادرش امام حسن (ع) مشروط کرد ، آیا می توانیم به امام حسن (ع) ایراد بگیریم.

حسینی خاطر نشان کرد: پیغمبر هم در جریان حدیبیه صلح را پذیرفت و این صلح مشروط بود و در سال هشتم مکه به عنوان پایگاه از دست بت پرستان و مشرکان گرفته شود .

وی به شهادت جانسوز عموی دلاور پیامبر (ص)حضرت حمزه اشاره کرد و گفت: دو چیز اسلام را یاری کرد یکی شجاعت امیرالمومنین (ع) و حمزه عموی پیامبرو  دیگری اموال و ثروت حضرت خدیجه ،پیغمبر را یاری کردند و دشمنان قسم خورده را دفن کردند .

حسینی در پایان به روند ساخت مصلی شهر رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: بنای این مصلی گذاشته شده است و تاکنون قریب به ۸ میلیارد هزینه شده است  وباید ادامه پیدا کند، این بنا اسلامی هر چه زودتر ساخته شود و باعث افتخار شهر شود و سعی کنید از کمکهای خودتان دریغ نکنید .

وی همچنین به رئیس تشخیص مصلحت نظام که در استان کرمان و رفسنجان به سر می برند خیر مقدم گفت و اظهار داشت: امیدوار هستیم که تجربه چندین ساله ایشان که در این انقلاب داشته هم پوش با ولایت و زیر نظر ولایت بودند این تجربه خودش را برای ساختن کشور و برای ساختن رفسنجان ما به کار بگیرد .

خطیب جمعه رفسنجان به برگزاری مسابقه کتابخوانی در خصوص زندگی نامه سردارحاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این افسر دلاور و رشید که باعث افتخار ایران است و باعث افتخار استان کرمان است .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان