فرماندار رفسنجان عنوان کرد:

۴۵۰ نوع مواد روان گردان جدید در بازارهای جهانی عرضه می شود

  • شناسه خبر: 102172
۴۵۰ نوع مواد روان گردان جدید در بازارهای جهانی عرضه می شود

فرماندار رفسنجان سود خالص ناشی از تجارت مواد مخدر را ۵۰۰تا ۶۰۰ میلیارد دلار در سال عنوان کرد و گفت :در کنار تجارت های دیگر جهان ،تجارت مواد مخدر جایگاه ویژه ای یافته است .

خانه » آخرین اخبار » ۴۵۰ نوع مواد روان گردان جدید در بازارهای جهانی عرضه می شود

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در همایش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر که صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد ،از اعتیاد و تجارت آن به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی جامعه یاد کرد  و اظهار داشت :همه ما به عنوان فردی از جامعه نگران خود و خانواده هستیم ما هم به عنوان مدیران جامعه باید کاری انجام دهیم که دغدغه ها کمتر شود و جامعه سالم و موفق به افراد سالم نیازدارد  .
وی هدف اصلی دشمنان ،از بین بردن توان نیروی انسانی جامعه دانست و اظهارداشت :آمریکا با هدف مبارزه با تروریست وارد افغانستان شد و بعد از آن بازارهای جدید عرضه مواد مخدر را برای ورود به بازار جهانی باز نمود .
ملانوری از مواد مخدر روانگردان به عنوان چهارمین بحران جامعه یاد کرد و گفت :در حوزه استفاده از مواد مخدر زمینه اشتغال ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه ای فراهم شده است و این تقاضا باعث شده است ۴۵۰ نوع مواد روان گردان جدید در بازارهای جهانی عرضه شود .
فرماندار سود خالص ناشی از تجارت مواد مخدر را ۵۰۰تا ۶۰۰ میلیارد دلار در سال عنوان کرد و گفت :در کنار تجارت های دیگر جهان ،تجارت مواد مخدر جایگاه ویژه ای یافته است .
وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر روزانه به علت مواد مخدر جان خود را از دست می دهند گفت :سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از تصادفات رانندگی به علت مصرف مواد مخدر گزارش شده است .افزایش تعداد زندانیان و گرایش مصرف مواد مخدر به اقشار جامعه مخصوصا تحصیل کرده ها از جمله عوارض ناشی از این مواد می باشد .
ملانوری با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار نفر جانباز داشته ایم تصریح کرد :اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری مواد مخدر تقاضا کمتر شود تنها راه آن اجتماعی کردن موضوع مواد مخدر و فرهنگ سازی می باشد  .
فرماندار عنوان کرد :فرهنگ سازی و برخورد جدی با مواد مخدر و اجتماعی کردن آن و استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و هنری راهکارهای مقابله با این پدیده  شوم می باشد و در کنار آن نقش رسانه ها اهمیت پیدا می کند .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان