سرپرست مرکز انتقال خون رفسنجان مطرح کرد:

مردم رفسنجان بیش از ۱۱ هزار واحد خون اهدا کردند

  • شناسه خبر: 100263
مردم رفسنجان بیش از ۱۱ هزار واحد خون اهدا کردند

سرپرست مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۵۲ واحد خون در رفسنجان اخذ گردید و در اختیار نیازمندان قرار داده شد.

خانه » آخرین اخبار » مردم رفسنجان بیش از ۱۱ هزار واحد خون اهدا کردند

به گزارش خانه خشتی، مهدی محد حسینی صبح امروز در مراسم تجلیل از اهداکنندگان خون در رفسنجان که به مناسبت روز جهانی انتقال خون برگزار شد با اشاره به شعار این روز با عنوان “با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم” اظهار داشت: عمل خداپسندانه و فداکارانه اهدا کنندگان خون بسیار بالاتر از تقدیر و تشکر اندک سازمان های مربوطه از آنان است.

وی با بیان اینکه اهمیت اهدای خون بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: با وجود پیشرفت ها علمی گسترده هنوز جایگزینی برای خون نیست و تامین خون نیازمندان به همت اهدا کنندگان و سازمان مردم نهاد انقال خون صورت میگیرد.

محمد حسینی تعداد مراجعه کنندگان به مرکز انتقال خون رفسناجان در سال گذشته را ۱۳ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد مراجعه ۱۱ هزار و ۲۵۲ واحد خون اخذ گردید و به نیازمندان اهدا شد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که احساس می شود که با اهدای خون دچار مشکل می شوند و یا به واسطه داشتن یک بیماری و یا مصرف داروی خاص و … گیرنده خون را دچار مشکل می سازند از اهدای خون معاف می شوند.

اهدای خون در رفسنجان (۷)

محمد حسینی بیان داشت: شدیدترین استاندارهای در تهیه خون در مرکز انتقال خون رفسنجان برای تهیه خون مود نیاز گیرندگان رعایت می شود تا گیرنده دچار مشکل نشود.

وی افزود: ما پاسدار سلامت خون های اهدایی هستیم  و گیرندگان نیز از ما توقع دارند که خون سالم را تحویل انان دهیم.

سرپرست مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان با بیان اینکه ۹۶٫۴ درصدر از مراجعه کنندگان به این مرکز آقا و ۳٫۶ درصد بانوان هستند خاطر نشان کرد: متاسفانه میزان مشارکت بانوان نسبت به متوسط کشوری بسار پایین است و علت ان نیز باورهای غلط راجع به اهدای خون در بانونان است.

وی ادامه داد: بسیاری از این باورها سندیت ندارد و حتی در خون خانم ها به خاطر شرایط که دارد در بسیاری از مواقع سالم تر از آقایان می تواند باشد.

وی اهداکنندگان را به سه دسته بار اولی، با سابقه و مستمر تقسیم کرد و گفت: از آنجایکه اهداکنندگان مستمر علاوه بر همکاری با سازمان از سلامت بالاتری نیز برخوردار هستند لذا تلاش سازمان جذب و حفظ این گروه است.

محمدی حسینی با بیان اینکه رفسنجان جزو برترین های اهدای خون در استان است تصریح کرد: ۶۱ درصد اهدای مستمر در رفسنجان صورت میگیرد در حالیکه متوسط کشوری ۵۲ درصد و استانی ان ۵۷ درصد اعلام شده است.

اهدای خون در رفسنجان (۸)

وی افزود: به ازای هر ۱۰۰ نفر در رفسنجان ۳٫۷ درصد خون اهدا می کنند  این در حالی که است که در کشور این میزان ۲ نفر است و این موفقیت بزرگ را در درجه اول مدیون اهداکنندگان در این شهرستان هستیم.

محمد حسینی با بیان اینکه در مرکز انتقال خون رفسنجان فرآورده های خون به صورت خون کامل عروق،فشرده ،فیلتر شده، پلاسما ، پلاکت و … وجود دارد تصریح کرد: سعی شده است تا خون فیلتر شده بصورت ۱۰۰ درصد در اختیار بیماران قرار گیرد تا عوارض ناشی از تزریق آن به حداقل برسد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۱ هزار ۲۵۲ واحد خون اهدایی ۲۶ هزار و ۱۷۲ واحد انواع فراورده های خونی در مرکز رفسنجان تولید شده که تنها ۶ هزار و ۵۵۰ واحد آن در اختیار بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان و ۳۸۸ واحد در اختیار بیمارستانهیا نیک نفس و مرحوم مرادی قرار گرفته است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۵۴ واحد پلاسما به منظور تامین داروهای مشتق شده از آن به کرمان ارسال شده است و پلاسمای کرمان را شهرستان های رفسنجان و سیرجان تامین می کنند.

وی با بیان اینکه تفاوتی نمی کند که خون اهدایی به چه کسی اهدا می شود بلکه استفاده درست و به جا از ان اهمیت دارد تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۹۲ واحد خون مورد نیاز بیماران کهنوج، ۲۲ واحد سیرجان و ۶۲ واحد جیرفت در سال گذشته از  رفسنجان تامین شده است.

سرپرست مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان در پایان اهداکنندگان خون را سرمایه های اصلی مرکز برشمرد و گفت: بدون حضور انان اهداف سازمان شکل نمی گرفت و در کنار آنان مسئولین شهرستان و همچنین اصحاب رسانه در طول سال گام های مثبتی در راه گسترش فرهنگ اهدای خون برداشته اند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان