گفت و گوی خانه خشتی با اولین واقف امام صادق(ع) در کشور:

با خدا عهد بستم یک پنجم از دارایی خود را وقف امام صادق (ع) کنم

  • شناسه خبر: 85863
با خدا عهد بستم یک پنجم از دارایی خود را وقف امام صادق (ع) کنم

از ابتدای شروع زندگی برخی از اجناس اضافه خانه و طلای همسرش را به عشق مولا می فروشد و قطعه زمینی را پسته کاری می کند و درآمد آن را در راه امام صادق (ع) خرج می کند.

خانه » آخرین اخبار » با خدا عهد بستم یک پنجم از دارایی خود را وقف امام صادق (ع) کنم

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، نخستین وقف امام صادق (ع) در کشور توسط یک رفسنجانی با هدف قرار دادن رفسنجان به عنوان سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق (ع) انجام شد.

احمد تقی نژاد مردی میانسال و متواضع، وقتی سخن عشق به مولایش امام صادق (ع) را بر زبان جاری می ساخت رنگ رخساره خبر می داد از سر درون.

او عشق به خدا و ائمه بخصوص امام ششم شیعیان را چنین توصیف می کند: برای عاشق شدن باید اول معشوق را شناخت، به هر مقدار که معرفت انسان نسبت به معشوق بیشتر می شود عشق به وصال در او شعله ورتر می شود و به هر مقدار که انسان عاشق وصال محبوب می شود به اطاعت، بندگی و تسلیم مقابل خواسته های محبوبش تن در می دهد و فانی در اراده او خواهد شد.

تقی نژاد سال ۷۲ در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی بود که با شخصی از اهل سنت آشنا می شود و برای اینکه مذهب شیعه را به او بشناساند با او به گفت و گو می نشیند.

شب در خواب می بیند که جمعی در جمکران دعای توسل قرائت می کنند، امام صادق (ع) به همراه شخصی دیگر به خوابش می آید و آن شخص به او می گوید به همگان بگو، تنها مذهبی که تا زمان ظهور امام عصر (عج) باقی می ماند مذهب شیعه است.

unnamed (1)

تقی نژاد می گوید: وقتی در آن حال بیدار شدم مات و مبهوت ماندم و تصمیم گرفتم از علایق دنیوی و خواسته هایم دور شوم و به محبوب نزدیک شوم.

او اوایل جوانی که کارگری بیش نبود با خدای خود عهد می بندد تا زمانی که زنده است یک پنجم از دارایی و درآمد خود را وقف امام جعفر صادق (ع) نماید.

از ابتدای شروع زندگی برخی از اجناس اضافه خانه و طلای همسرش را به عشق مولا می فروشد و قطعه زمینی را پسته کاری می کند و درآمد آن را در راه امام صادق (ع) خرج می کند.

کم کم با افزایش دارایی اش میزان سهم امام صادق (ع) را که بیشتر شده جدا می کند و در راه نشر فرهنگ این امام همام صرف می کند.

یکی از کارهای این مرد خیر در این راستا تشکیل کاروان امام صادق (ع) بود. از آنجا که بزرگان و مراجع تقلید در شهر مقدس قم حرکت دسته های عزاداری را در روز شهادت امام صادق (ع) امری مورد پسند می دانستند، تقی نژاد کاروان عزای آن حضرت را به یاری خداوند در چهار آبان ۱۳۸۷ هجری شمسی مصادف با سالروز شهادت حضرت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم با عنوان کاروان صادقیه رفسنجان (راهیان ولایت) تشکیل داد.

این کاروان هر سال در روز شهادت امام صادق (ع) از روستای حسن آباد صادق الائمه (ع) نوق رفسنجان تا جوار آستان مقدس امامزاده جلال الدین اشرف (ع) این مسیر را پای پیاده در حال اقامه عزای آن حضرت طی می کند و با حرکت خود ضمن تکریم مقام عالی آن حضرت و تجدید میثاق با ولایت یاد و خاطره امام و شهدای صدر اسلام تاکنون مخصوصا شهدای انقلاب و صادقیه (که سال ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه قم در حال اقامه عزای امام صادق و آل محمد (ص) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند) را گرامی می دارند.

این کاروان یک مجمع صادقیون در شهر رفسنجان و به تعداد جزوات قرآن کریم ۳۰ مجمع صادقیون در بخش های نوق، فردوس و دهستان رضوان در امر اطلاع رسانی و ۳۵۳ خادم معنوی گمنام به نام مقدس امام صادق (ع) بر طبق حروف ابجد دارد که این خادمین با خود عهد بسته اند تا زمانی که زنده اند و توان دارند برای نثار ترفیع مقام عالی امام صادق (ع) و برای سلامتی آقا امام زمان (عج)، مقام عظمای ولایت و مراجع عظام شیعه روزانه با قرائت زیارت حضرت زهرا (س)، زیارت جامعه، زیارت عاشورا، زیارت امام رضا (ع)، زیارت آل یاسین، زیارت فاطمه معصومه (س) و حدیث شریف کسا و جزء خوانی قرآن، فرستادن هزاران صلوات و تسبیحات اربعه و آیه الکرسی، خواندن نماز و گرفتن روزه های مستحبی ثواب آن را اهدا کنند.

فرهنگ صادقیه به صورت یک سنت ماندگار در جوار آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف (ع) رفسنجان برپا و پویاست.

احمد تقی نژاد همچنین در راستای مبارزه با جنگ نرم و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی که ایمان مسلمین را نشانه رفته است و سعی در تخریب عقاید و افکارمان دارد در فضای مجازی سه سایت، شامل پایگاه اینترنتی کاروان صادقیه به نشانی http://karevansadeghiye.ir/، پایگاه مذهبی دارالصادقیون http://darolsadeghiyon.ir، و پایگاه حیا و عفت مادر ارجمند ام فروه (س) http://umfarwah.ir/ را در شهرستان رفسنجان (دارالصادقیون) راه اندازی کرده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یاسر زائری

    به نام نامی حق سلام و درود خدمت بندهٔ آیینه‌دل و نیکونهاد جناب آقای احمد تقی‌نژاد. خداقوّت ، اجرکم عنداللّه. برادر عزیز آقای تقی‌نژاد ، اگر زحمتی نیست هنگام زیارت امامزادهٔ جلیل‌القدر حضرت سیّدجلال‌الدین اشرف ، از محضر مقدّسشان درخواست کنید که برای خانه‌دار شدن ما دعا و وساطت فرمایند تا ان‌شاءاللّه هر چه زودتر به منزلی مناسب و عالی نقل مکان کنیم. از لطف و بزرگواری شما بی‌نهایت سپاسگزارم. یاصادق‌الائمه مدد یا ام فروه مدد ، یا امامزاده سیّدجلال‌الدین اشرف مدد.

    کنیز اهل بیت.

    سلام سر دبیر محترمه شما را به جان فرزند معصومتان قسمتت می دهم در این پست دیگر هیچ نظری را تایید نکنید چه خوب چه بد . ولی این نظر را تایید کنید.که ۱۵۰ تا بس است. به جان امام صادق ع اگر نظ ری بیش از ۱۵۰ در این پست تایید کردید برای همشه با سایت خانه خشتی خداحافظی میکنم. میخواهم آخرین نظر نظر من باشد. اگر نظر کسی برایتان مهم باشد کپی کن در پستها دیگرتان بگذارید.اگر این کار را کردید به جدم دعاگویتانم.

    ابولفضل

    باسلام واحترام وباتشکراز سایت خانه خشتی وخبرنگاران ازاطلاع رسانی شما کمال تشکر وقدردانی مینمایم التماس دعا

    حبیبه

    التماس دعا خصوصا خواهر گرامی خانم مرادی

    فلاح

    سلام خداقوت \متشکرم که چنین فضای دلنشینی را بوجود آوردند. و نام نیکی را بر شهر رفسنجان گذاشتند دارالصادقیون

    رضایی

    سلام ماشاءالله به این نظرات آدم را از کار و زندگی باز میکند . ولی بی تاثیر نیست خدا خیری به شما و نظر دهندگان بدهد. میخواستم تشکری بکنم از دکتر محمدعلی پراش در جمع دانش آموزان این پست به عنوان نخستین واقف امام صادق خانه خشتی را سرچ کنید وقتی که این کار را انجام دادم دیدم نظر باران شده است امروز ۲۰تا خواندم تمامشان را میخوانم خالی از لطف نیست از اقای بادپروا و خانم مرادی نهایت تشکر را داریم التماس دعا

    ملکی

    سلام تشکر از سردبیر که با دقت نظرات را مطالعه میکند . واقعا سایت شما و نظرات این پست عالی است. خدا خیرتان بدهد.

    فاطمه

    خدا را شکر میکنم اوقات فراغتم را با خانه خشتی میگذرانم و استفاده میبرم. واقعا نظراتشان عالی است در من تحولی ایجاد کرد از عزیزان خانه خشتی و واقف و نظردهندگان سپاسگزارم.

    مرضیه

    سلام ایام شهادت بی بی حضرت زهرا را برای سرور بزرگرامان خانم مرادی سردبیر محترمه تسلیت میگویم و التماس دعا دارم.از خادمین صادقیه

    زهرا

    سلام خداراشکر میکنم که حقیقت برایم روشن شد. من از خواب غفلت بیدار شدم. وقتی نظرات را دنبال میکردم همه را مثل داستان میدانستم بعضی ها از نظردهنگان کارکنان سایت خانه خشتی را خادمین صادقیه خطاب میکردند من متوجه نمیشدم ولی فقط نظری را خواندم که یک نفر توسط همین سایت خانه خشتی شیعه شده دست سردبیر محترمه را میبوسم و خاک پایش رای برای شفا سورمه چشمم میکنم.و دلم میخواهد مرا تا آخر عمر به کنیزی قبول نماید. من زنی بودم اعتقاد به محرم و نامحرم نداشتم خدای ناکرده فاسد نبودم. اهمیت نمی دانم .وقتی خواهرم داستان وقف همشهری را مطرح کرد خودم را با این سایت سرگرم میکردم در این نظرات خیلی چیزها دستگیرم شد خصوصا نظری که تقی نژاد جریان حق الناس را مطرح کرده بود . ولی از آن روز حتی سرکوچه هم نمی نشینم میگویم حق شوهرم ضایع میشود.ای کاش فرصتی محیا میشد و دست سوخته ایشان را میدیدم. حقیقت از دست تقی نژاد دلخور بودم که اگر به جای راه اندازی سایتها این پول را جای دیگر هزینه میکرد بهتر بود ولی وقتی دیدم در فضای مجازی هم میشود نشر فرهنگ کرد گفتم کارشان بجا بوده و پی بردم در فضای مجازی هم میشود مرده را زنده کرد.از ایشان میخواهم که به بزرگواریشان مرا عفو نمایند.

    اهل سنت بودم

    سلام دوستان خانه خشتی. گرچه پدرم اهل افغانستان است و من شناسنامه ندارم ولی زادگاه و مادرم رفسنجانی است من هنوز افغانستان نرفتم. ولی مذهب من اهل سنت بود . وقتی که این پست شما و نظرات دوستان را خواندم و وقتی دیدم که تقی نژاد چنین وقفی را کرده است . با خودم نیتی کردم وجواب گرفتم. حدود۵روز پیش به مذهب تشیع گرویدم. ولی ایمانم را مخفی کرده ام به خاطر امنیت تقیه کرده ام تا پدرم زنده باشد میترسم ولی بعد از مرگ پدرحقیقت را برملا میکنم. افتخار میکنم که با تحقیق راه خودم را پیدا کردم. وقف و حفظ حدیث کسا این خادم امام صادق (ع) باعث شد تا شیعه بشوم. من هدایتم را مدیون سایت خانه خشتی و عمل تقی نژاد میدانم و اعتقاد پیداکردم و باور دارم که: امیرالمؤمنین علی(ع) فرزند ابوطالب و نوه‌ی عبدالمطلب است. هاشم جد اوست. ده سال قبل از بعثت، در عرصه‌ی عالم خاکی ظهور کرد. کنیه‌ی او ابوالحسن و حیدر لقب اوست. از دوران کودکی پرورش یافته‌ی پیامبر بود و معرفت و حکمت و اخلاق را از او آموخت. اولین کسی است که رسول خدا را تصدیق کرد و به او ایمان آورد و به نماز او اقتدا کرد. با این‌که، امت پیامبر، پس از رحلت آن حضرت، در امر خلافت، گرفتار اختلاف شدند و امانتی که پیامبر به دست علی(ع) سپرد، توسط افراد کینه‌توز غصب شد، ولی علی(ع) با موقعیت‌شناسی، صبر را بر تقابل ترجیح داد. و با سکوت، در مقابل فتنه و آشوب ایستاد تا این‌که، دین رسول الله باقی بماند.مانند سایر زما‌م‌داران نبود که تنها به حکومت‌داری خویش بیندیشد و از هدایت‌گری که مهم‌ترین وظیفه‌ی امامان است، غفلت نماید. به همین دلیل، نهج‌البلاغه، سرشار از ره‌نمودهای اخلاق نظری و عملی است. بیانات اخلاقی امام به جهان‌بینی و فرجام شناسی آن حضرت وابستگی معناداری دارد. گفتار، فروتنی، دانش و بردباری نمونه‌هایی از درس‌های اخلاق پسندیده‌ی امام علی(ع) است. اگر خدا بخواهد دنبال فرصتی میگردم تا قم بروم و علوم دینی یاد بگیرم . از همه خواهر وبرادرانم در خانه خشتی متشکرم.

    عباس

    خداوند بر توفیقات واقف و شما بزرگواران خانه خشتی بیافزاید پست شما واقعا عالی بود خصوصا نظراتشان بعضییها معجزه اند. من فقط سایت خانه خشتی را نامش شنیده بودم به پیشنهاد دوستان وارد سایت شما شدم دیدم خیلی از قافله عقب هستم. سایت شما پرمحتوا و بیطرف است. به نظر من سایت خانه خشتی محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد مثل وجدان میماند. صد آفرین بر همت و پشتکارتان . اگر بگویم آقای بادپروا معجزه کرده چیز بیهوده ای نگفتم و بارک الله بر سردبیر تمام نکات ادبی را رعایت کرده.نتیجه میگیرم تمام کارکنان این سایت انسانهای با فرهنگ و از تربیت خانوادگی خوبی برخوردارند. نام دارالصادقیون نامی است که آن را در اعماق قلبم جای میدهم. که حاصل آشنایی من با سایت خانه خشتی است. احساس میکنم سایت مال خودم است.

    رقیه

    سلام بر مرحم دل حسته ام در دیار غربت سایت خانه خشتی پدر تا زمانی که سایه اش بالای سر فرزندنشان باشد فرزند مثل کوه استوار است. یادم است وقتی که پدرم را از دست دادم غمهای عالم بر روی دلم سنگینی میکرد تا اینکه۶سال پیش توسط یکی از دوستان با برادرشان ازدواج کردم و از رفسنجان به اردبیل رفتم. با اینکه در آموزش و پرورش کار میکنم و همسر و امکانات خوبی دار یم . هیچ کجا برایم مثل رفسنجان نیست ما در تابستانها به زادگاهم رفسنجان می آییم. و خانه پدری را از وارث خریدیم تا مکانی داشته باشیم.وقتی نام دارالصادقیون را بر شهر رفسنجان در فضای مجازی دیدم آنقد خوشحال شدم که این نام جای نداشته هایم را گرفت و وقتی در تقویم نگاه کردم دیدم که ایام صادقیه در تعطیلات تابستان خدا را شاکر شدم واز خدا خواستم که خدا توفیقی برایم حاصل نماید تا در صادقیه مهمان امامزاده سیدجلال الدین اشرف باشم. بعد از بازنشستگی برای همیشه به رفسنجان بیایم جادارد از خادمین امام صادق ع آقای تقی نژاد وتمامی کارکنان سایت خانه خشتی مخصوصا از خواهر عزیز و محبوبم سردبیر خانم مرادی هم داشته باشم. التماس دعا

    محمودی

    سلام تشکر میکنم از عزیزان خانه خشتی گرچه این پست از صفحه اول برداشته به حول و قوت الهی بر اثر تکرار این پست وقتی گوگل میروم این صفحه باز است. مثلی اینکه کسی نگران باز کردن بسته کادو می باشد من هم منتظر شمردن نظرات شما هستم پست شما همچون بسته کادو است منتظر نظرات هستیم. یک جمله سایت خانه خشتی مثل بسته کادوی است که همه منتظر کلیک کردن بر روی ان هستند.بهترین جایزه آن در سال ۱۳۹۴ نظرات پست با خدا عهد بستم (این پست) مردم با خانه خشتی دارند. این پست درد دل مردم با خانه خشتی را بیان میکند از دوستان میخواهیم که یک پست در صفحه اول بطور ثابت باشد به عنوان پیام همشهریها در دیار غربت ببیند خواهی دید با یاری خدا کلیک میخورد پر بازدید کننده ترین پست فضای مجازی در ایران میشود.من با اینکه دو سه ماهی یکبار به شهرمان می آیم وقتی در عسلویه هستم اگر مهندسی از استان کرمان هم هست مثل برادر دوست دارم مردم شهر و زادگاهشان را دوست دارند تنها ارتباط ما با زادگاهمان سایت خانه خشتی است. خداوند پدر و مادر و جد و اجداد آقای بادپروا را بیامرزد که چنین فکر بکری کرد من سایت خانه خشتی را به عنوان امین و معتمد شهرمان میدانم و از سردبیر محترمه و تمامی خبرنگاران کمال تشکر دارم. نام دارالصادقیون که نشان افتخار شهر رفسنجان بزرگترین فوز و افتخاری این تربت پاک همچون ستاره ای در فضای مجازی می درخشد این افتخار از همت خادمین صادقیه و خانه خشتی می باشد. خا مثل خانه خشتی === خامثل خادمین صادقیه خدا همه همشهریانم را نگه دارد.

    مریدتانم

    سلام هرروز که به سایت شما مخصوصا این پست سر میزدم مرید سایت شما شده بودم. وقتی صبحی این پست را دیدم از صفحه اول برداشته شد اول خیلی ناراحت شدم خوشبختانه چون تاریخ انتشارش را میدانستم در ۲۱ دی ماه بود آن را در بایگانی دی ماه ۹۴و ستون پنجم دیدم خوشحال شدم. از دور اندیشی شما کمال تشکر داریم.التماس دعا دوستان بزرگوار خانه خشتی

    نگران

    الهی عاقبت به خیر شوید.چقدر سخت است یاد آوردن خاطرات دوران بچگی در زادگاهم روستایی در رفسنجان.سایه پدر و مادر بالای سرمان بود گذشت . بعد از مرگ پدر بر اثر فقر مجبور شدم همسر یکی از کارگرهایی که برای پسته چینی از کهنوج به رفسنجان می آمدند بشوم آدم خوبی بود ایشان در یک سانحه تصادف فلج شدند. چند سالی به رفسنجان نیامدم تنها در این شهر غربت دلخوشی ام به سایت خانه خشتی است. میخواستم تشکری از عزیزان خانه خشتی بنمایم به خدا من کارکنان این سایت را مثل خواهر و برادرم میدانم در نماز شب همه عزیزان را دعای خیر میکنم از خدا خواستم که برنامه ای برایم پیاده نماید تا در ایام صادقیه به زادگاهمان رفسنجان بیایم. از همین راه دور خدمت تمامی همشهریانم سلام عرض میکنم. من هر تصویری که میبینم مثل غنچه از هم باز میشوم . دلم میخواهد برای یکبار هم شده به زادگاهم رفسنجان دارالصادقیون بیایم.از خادمین صادقیه التماس دعا داریم.

    میرزایی

    سلام و خدا قوت تشکر از دوستان بزرگوار خانه خشتی التماس دعا من در فضای مجازی عاشق سایت شما شدم در سایت شما از شیر مرغ تا جان آدمی است مطالب متنوعی میباشد این پست شما خیلی جالب است بیش از یکماه این اولین پستی است تا بحال خوب در صفحه اول جزء پر بینده ترین ها دوام آورده. و خوشحال هستم و افتخار میکنم که دارالصادقیون نام زیبایی که برازنده شهر ما گشت انشاءالله صادقیه جبران کوتاهیهای سالهای قبلم را میکنم. دارالصادقیون نشان شهر ما یاد باد هزاران سلام بر این تربت پاک باد. سیدجلال الدین ای سبط امام برتوباداهزاران هزار سلام

    محمد

    السلام علیک یا جعفربن محمد دوباره شهر مدینه غروبی از غم شد که آتشی به در خانه باز مَحرم شد به پشت این در خانه چه ازدحامی شد دوباره حَجمه ی دشمن به فکر ماتم شد باز روی سر تو ریخته اند شعله پشت در تو ریخته اند گریه ات را که بهانه کردند باز هم حمله شبانه کردند دوباره هیزم و آتش دوباره فاجعه ای دوباره ضربه ی سنگین دست واقعه ای چقدر مردم پست مدینه نامردند دوباره هر دو سر کوچه را قرق کردند

    علی

    دوباره شهر مدینه غروبی از غم شد که آتشی به در خانه باز مَحرم شد به پشت این در خانه چه ازدحامی شد دوباره حَجمه ی دشمن به فکر ماتم شد باز روی سر تو ریخته اند شعله پشت در تو ریخته اند گریه ات را که بهانه کردند باز هم حمله شبانه کردند دوباره هیزم و آتش دوباره فاجعه ای دوباره ضربه ی سنگین دست واقعه ای چقدر مردم پست مدینه نامردند دوباره هر دو سر کوچه را قرق کردند

    علی

    دوباره شهر مدینه غروبی از غم شد که آتشی به در خانه باز مَحرم شد به پشت این در خانه چه ازدحامی شد دوباره حَجمه ی دشمن به فکر ماتم شد

    محمد

    بی نهایت خدا را سپاسگزارم گرچه هنوز یکبار چشمم به خانه خشتی نیافتاده ولی هر روز سایت خانه خشتی را دنبال میکنم. از تمامی پرسنل زحمت کش این پایگاه سپاسگزارم با اینکه سالی یکبار به زادگاهم رفسنجان می آیم ولی تنها رابطه من با زادگاهم دارالصادقیون همین سایت شماست این سایت آشنای ما است حق رعایت خویشاوندی بر گردن ما دارد . من چون اخبار این سایت را دنبال میکنم حتی فامیلهایم میگویند شما از اخبار شهر بیشتر از ما آگاه هستی این به منزله صداقت شماست در استان سایتهای خبری دیگری وجود دارد سایت شما الگوی سایتهاست از مدیر و سر دبیر تشکر میکنم که با صداقت خویش این امکان را برای ما بدون هیچ هزینه ای ایجاد کردند اگر تشکر خشک و خالی نکنیم جفا کرده ایم همینجا از شهر کاشان به تمامی همشهریانم در رفسنجان سلام عرض میکنم و برای عزیزان خانه حشتی دعای خیر داریم و دلم میخواهد یکبار فرصتی برایم پیش آید و از نزدیک برادر واقف را از نزدیک زیارت نمایم. همشهریان گرامی همیشه دعاگویتانم.

    گمنام

    امام علی علیه السلام می فرماید: « أَلاَ وَإنَّ الدُّنْیَا قَدْ وَلَّتْ حَذَّاءَ، فَلَمْ یَبْقَ مِنْهَا إِلاَّ صُبَابَهٌ کَصُبَابَهِ الاْنَاءِ اصْطَبَّهَا صَابُّهَا، أَلاَ وَإِنَّ الاْخِرَهَ قَدْ أَقْبَلَتْ، وَلِکُلٍّ مِنْهُمَا بَنُونَ، فَکُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الاْخِرَهِ، وَلاَ تَکُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الدُّنْیَا، فَإِنَّ کُلَّ وَلَد سَیُلْحَقُ بأُمِّهِ یَوْمَ الْقِیَامَهِ، وَإِنَّ الْیَوْمَ عَمَلٌ وَلاَ حِسَابَ، وَغَداً حِسَابٌ وَلاَ عَمَلَ؛ آگاه باشید! دنیا به سرعت پشت کرده و از آن جز باقی مانده اندکی از ظرف آبی که آن را خالی کرده باشند، نمی ماند. به هوش باشید که آخرت به سوی ما می آید و دنیا و آخرت، هر یک فرزندانی دارند. بکوشید از فرزندان آخرت باشید، نه دنیا؛ زیرا در روز قیامت، هر فرزندی به پدر و مادر خویش بازمی گردد. امروز هنگام عمل است، نه حسابرسی و فردا روز حسابرسی است، نه عمل». سلام بر خانه خشتی و خادم صادقیون درود بر مردم رفسنجان دارالصادقیون

    ناشناس

    دنیا جایگاهی برای عمل و برای آخرت دنـیـا، بـراى انسان آفریده شده و انسان ها در برخورد با آن دو گونه اند: گروهى آن را هدف قـرار داده، دسـت یـابـى بـه زنـدگـى دنـیـا و مـظـاهـر آن، سـراسـر فکر و ذهنشان را به خود مـشـغـول سـاخـتـه است و به هر قیمتى مى خواهند به آن برسند. گروهى نیز دنیا را وسیله اى براى رسیدن به زندگى بهتر در سراى آخرت مى دانند. حقیقت آن است که دنـیـا، سـراى نـاپـایـدارى اسـت کـه انـسـان بـراى انـدوخـتـن زاد و تـوشـه و کـسـب کـمـال و مـعـرفـت، بـه آن گـام نـهـاده اسـت. سلام عرض میکنم خدمت نمامی کارکنان بامعرفت خانه خشتی خداوند به کرمش از شما عزیزان قبول نماید برای من این پست شما خیلی جالب و نظراتشان مهمتر است. ای کاش از این واقف مصاحبات بیشتری به عمل می آوردید.به من نظر من وقفش کار مهمی نبود حرکت کاروان صادقیه مهمتر است این هم کار ایشان نیست تا خودشان نخواهند این این کار جور نمیشود خدا بر ایشان منت نهاد و این نذرشان را قبول کرد.و نام دارالصادقیون ارزوی دیرینه ایشان به ثمر نشست. اگر شب و روز به شکر خدا مشغول میباشد نمیتوان حقش را ادا کرد. چون بدهکاریش بیشتر از اینهاست. این را گفتم که هرچه توان دارد در این راه هزینه کند که وقت کم است.و سفر طولانی.

    خادم شهدا

    العباد ثلاثه : قوم عبدوا الله عز و جل خوفا فتلک عباده العبید و قوم عبدوا الله تبارک و تعالی طلب الثواب ، فتلک عباده الأجراء و قوم عبدوا الله عز و جل حبا له فتلک عباده الأحرار و هی أفضل العباده . امام جعفر صادق (ع) : عبادت کنندگان سه دسته اند : گروهی خدای متعال را از ترس عبادت کنند و این عبادت بردگان است ، گروهی خدای متعال را به طمع ثواب عبادت کنند و این عبادت مزدوران است . دسته ای خدای متعال را برای دوستیش عبادت کنند و این عبادت آزادگان و بهترین عبادت است . (التماس دعا)

    یا زهرا

    خداوند متعال می‌فرماید: ما در روز قیامت، ترازوهاى عادلانه می‌گذاریم و اعمال نیک و بد انسان‌ها را با آن می‌سنجیم. در آن روز، به هیچ کس هیچ گونه ظلم و ستمی نمى‏شود و از استحقاق کسی کاسته نمى‏گردد و اگر عمل مکلف به وزن دانه خردلى هم باشد، آن را مى‏آوریم و همین کافى است که ما حسابگر و حسابرس باشیم. امام صادقبه جمعى از شیعیان خود فرمود: به خدا قسم که تنها خطرى که من بر شما احساس مى کنم برزخ است و چون قیامت شود و کار به دست ما برسد ما بر کار شما از خودمان اولویت داریم. خوشا سعادت شما عزیزان خشتی که محبت امام صادق (علیه السلام) را در دلها جاری میکنید و با تبلیغاتتان ثابت کرده اید رفسنجان دارالصاقیون است. امییدواریم که با آن حضرت محشور میشوید. ما را هم دعا نمایید

    فائزه

    در دنیای مجازی فقط صداقت اعتبار دارد اگر سایت شما معتبر است فقط به خاطر صداقت داشتن کاربرانشان. بر خود می بالم که شهر ما دارالصادقیون در فضای مجازی خانه خشتیش در استان رتبه برتر دارد . این افتخار کردن من حاصل تلاش شبانه روزی خبرنگاران صداقت پیشه اش می باشد. تشکر میکنم از همه عزیزان خصوصا سردبیر محترم.

    فاطمه

    سلام و تشکر دارم از آقا مجتبی نقی زاده و کارمندان خانه خشتی خصوصا سردبیرمحترم. از خانم ترابی ذریه امام صادق ع و احمد تقی نژاد خادم امام صادق ع و دوستان خانه خشتی و نظر دهندگان التماس دعا دارم فرزندم بیمار است خودتان میدانید. برای شفای فرزندم به آقا برایم دعا کنید.

    فاطمه

    بنا به وظیفه برخودم واجب میدانم از مدیریت سایت خانه خشتی تشکر کنم. از این بزرگواران و واقف خواسته ای دارم دعایی برای من نمایند که از امتحانهای های آخر زمان سربلند بیرون بیایم. من میدانم که برای گرفتن یک مطلب چه قدر وقت می برد اینها وقتشان را برای خدمت به خلق خدا سپری میکنند امیدوارم که خدا از اینها قبول نماید. التماس دعا. خوشا به سعادتشان.بدرود

    استادحسینی

    سلام و خداقوت . من حدود سه ساعت وقتم را این پست گذاشتم و با دقت از اول تا آخر تمام نظرات خواندم آنچه دستگیرم شد این است اولا سردبیر این سایت از شعور و فهم بالایی برخوردار است که گزارش را خوب تهیه نموده. دوما این سایت از ابتدای تاسیسش نیت طراح و موسسش خدمت به خلق بوده که موج تقدیر و تشکر مدیر و سردبیر در بر گرفته. ثالثا نوع وقف جذابیت خاصی دارد یک کارگر دارایش را وقف کند که یک سنت حسنه ونام نیکی برای یک شهر گذاشته شود رابعا سایتهای صادقیون در عملکرد بی تاثیر نبوده است

    جعفری

    سلام تشکر ویژه از اطلاع رسانی خانه خشتی واقعا خانه خشتی مثل دایرهالمعارف است . نظراتشان مثل داستان است اگر توفیق باشد تازه اینترنت وصل شده هر روز مهمان شما میشوم به نظر من سایت خانه خشتی بهترین میزبان در فضای مجازی میباشد . این کار خوب نتیجه تلاش سردبیر توانایی چون خانم مرادی است خداوند پاداش خیز به ایشان عطا نماید.

    کریمی

    سلام و عرض ادب دارم نسبت به بزرگواران خانه خشتی مرحم دل سوخته مادر دیار غربت. سربازی اهل همین شهر هستم در یکی از شهرهای ایران خدمت میکنم. وقتی مرخصی شهری میگیرم و برای اینکه نفسی تازه کنم و آرامشی داشته باشم به سایت شما می آیم. حتی تصویر گوشی ام را تصویر آقای بادپروا خادم امام صادق (ع)گذاشتم چون ایشان را خیلی دوست دارم از همین راه دور دست حاجی را می بوسم و التماس دعا دارم. خدایش این پست شما در این چند سالی که این پایگاه را راه انداختید محبوب ترین پست بوده.بزرگترین خبر خوشی که شنیدم همین نام شهرمان در فضای مجازی به دارالصادقیون بود. چون یکی از هم خدمتیهایم که اهل همدان بود میگفت ما از شهر دارالمونینیم. چند روزی با نام دارالصادقیون عشق میکنم و به رخش میکشم وتا زنده هستم اگر خدا قبول کن عهد می بندم در کاروان صادقیه شرکت نمایم.از خواهران محترمه ام مخصوصا خادمه حضرت زهرا (س) حاجیه خانم مرادی سر دبیر محترم تشکر میکنم.

    منیژه

    امام صادق (ع) می فرماید اگر کسی را دوست دارید او را آگاه کن. سلام بر خویشاوندانم خانه خشتی .یک تشنه در بیابان قدر آب را میداند. من اهل رفسنجان هستم و شهرم را دوست میدارم. خداوند فقر و اعتیاد را نصیب هیچ شیعه ای نکند. پدر و مادر خدا بیامرزم معتاد و در خط فقر زندگی میکردند . او خانه تیمی داشت. به خاطر رهایی از این وضعیت با اینکه تک فرزند بودم مجبور شدم با کسی که ۳۰ سال از خودم بزرگتر است ازدواج کنم . حتی سن من از قرزندان شوهرم کمتر است. ولی ناراضی نیستم. چون بچه ها اینترنت دارند با اینترنت آشنا شدم و اخبار رفسنجان را از سایت خانه خشتی دنبال میکنم. چون اقواممان در رفسنجان به خاطر اعتیاد ما را تحویل نمیگرفتند قصد نداشتم که تا زنده هستم به شهر رفسنجان بیایم. من این را میخواستم بگویم تنها آشنای من در رفسنجان فقط سایت خانه خشتی هست من آقای مهندس بادپروا را مثل برادر و خواهرانم را مثل خواهر میدانم. و دعای خیر من همیشه بدرقه راه شماست. وقتی که این پست شما همه را جلب توجه کرد ودر یکی از نظرات دیدم که در ایام صادقیه کاروان صادقیه چهارمین کاروان اهل بیت دنیای اسلام در شهر رفسنجان است تصمیم گرفتم و نیت کردم حتی برای یکباردر ایام صادقیه به زادگاهم رفسنجان بیایم.و میهمان امامزاده سید جلال الدین باشم. من میخواهم به برادر تقی نژاد بگویم ما را دعا کن. نام دارالصادقیون بر شهر رفسنجان توانست زندگی مرا تغییر دهد. باعث افتخار شهر من در دیار غربت گشت. چند سال پیش وقتی فهمیدم که چند جوان در رفسنجان به وسیله مشروب کشته شدند اینقدر ناراحت شدم از رفسنجانی بودن خود پشیمان بودم. الان با افتخار به زادگاههم رفسنجان میبالم. برای تمامی خواهران و برادران در رفسنجان دعای خیر میکنم .امیدوارم که برای یکبار هم شده زنده باشم تا نامم جزء خادمین صادقیه ثبت گردد. به جان پسرم اگر شوهرم اجازه نداد مهریه ام را به او میبخشم تا یکبار درکاروان صادقیه شرکت کنم.. به همشهریها میگویم بهترین افتخار برای رفسنجان کاروان صادقیه است. ما باید ثابت قدم باشیم بیست سال پیش به خاطر اینکه ریئس جمهور رفسنجانی همه رفسنجانیها را دوست داشتند چند سالی هستم زمانه بر وفق مراد نیست می ترسیم بگویم رفسنجانی هستم میگویم اهل کرمانم ولی الان با افتخار میگویم رفسنجان شهر امام صادق(ع) دارالصادقیون. از سرور گرامیم خانم مرادی سردبیر تشکر میکنم و از راه دور دستشان را می بوسم و خاک پایشان را سورمه چشمم میکنم و از جان و دل میگویم خواهر عزیز دوستت دارم.تا عمر دارم کنیزتان هستم.

    محدثه

    سلام تشکرو عرض ادب دارم خمت بزرگواران خانه خشتی خد را گواه میگیرم در دیار غربت وقتی که همشهریمان را میبینم خیلی خوشحال میشویم. این سایت شما تنها همشهری من در دیار غربت است و وقتی اینترنتم قطع میشود خیلی ناراحت میشوم.مثل اینکه گمشده ای دارم سایت خانه خشتی مثل نسیم خنکی که بر انسان گرمازده می وزد.تشکر ویژه دارم برادرم مهندس بادپروا . من گرچه برادر تنی ندارم با اینکه ایشان را ندیدم مثل برادر دوست دارم. از خواهر عزیزتر از جانم خانم مرادی هم تشکرمیکنم که سردبیر خوبی است. من وقتی این پست را خواندم و سایتهای صادقیون را دیدم خدا را شاکرم که بهترین مونس را خانه خشتی به من هدیه داد ما در اصفهان زندگی میکنیم شوهرم مهندس و درکارخانه می باشد تمام اخبار خانه خشتی را دنبال میکنم. وقتی که خبردار شدم که یک نفر همشهریم اولین وقف را برای امام صادق کرده خوشحال شدم و به شوهرم گفتم شما همیشه به من میگویید اصفهان پایتخت فرهنگی اسلام است شهر ما دارالصادقیون است کاروان صادقیه رفسنجان افتخار جهان تشیع است.وقتی تقویم را دیدم که در مردادماه سال آینده است از خدا میخواهیم که توفیق حضور در کاروان صادقیه را پیدا کنیم و هرروز به سایت کاروان صادقیه سر میزنم مخصوصا پست خاطراتی از توسل به حضرت زهرا(س) یکی از جاذبه های فضای مجازی میباشد. در ضمن از نور چشمانم خانمهای رضایی و شریفی هم سپاسگزارم. از برادر تقی نژاد خادم امام صادق (ع)هم التماس دعا دارم.

    عبد ضعیف

    سلام خدمت اساتید بزرگوار حاج آقای بادپروا و خانم مرادی تاریخ یعنی مطالعه از گذشته و عبرت از آن. کاری که شما دوستان و خانه خشتی کردید تاریخ در آینده قضاوت میکند. نام دارالصادقیونی که شما بزرگوارمان بر روی شهر گذاشتید بزرگترین افتخار فرهنگی که نسلهای ما در آینده به خوبی از شما یاد میکند. شریف ترین مردم ایران رفسنجانیها هستند. آنقدر گذشت دارند من از دفتر گذشت این شهر فقط یک جمله به برای اثباتش کافی است. مس را از شهر ما برداشتند و دودش را برای ما گذاشتند و دم نزدند .خودتان قضاوت کنید این چنین مردم شریفی افتخار دارالصادقیون بودن را ندارند؟ گذشت مردم رفسنجان در کشور صدر نشین است. جاده نوق از جاده چالوس خطر ناکتر است. مردم جان عزیزانشان را فدای گذشتتشان کردند. من به رفسنجانی بودنم می بالم و گذشتشان را تایید میکنم.

    خادم شهدا

    باعرض سلام و خسته نباشی..از وبلاگ شهدای رضوان بازدید نمیاید زندگی نامه شهدای دهستان رضوان <> <>

    ریحانه

    سلام بر سرداران جنگ نرم خواهران و برادرانم در سایت خانه خشتی. از کلیه کارکنان پایگاه خانه خشتی تشکر میکنم میترسم اگر نام برم یکی از قلم بیافتد و شرمنده باشم . التماس دعا داریم. من در غربت تنها دلخوشی ام به سایت خانه خشتی است اگر یکروز نبینم آرام ندارم گمشده من دردیار غربت سایت خانه خشتی است. افتخارم میکنم که شهر و زادگاه رفسنجان ما پایگاه عاشقان امام صادق(ع) گشته است . من فقط تابستانها و ایام عید با خانواده ام به زادگاهم رفسنجان می آیم. همشهریها خسته نباشید . من این پست را خیلی دوست دارم.من به شوهر و همسایگانم در کرج به این واقف امام صادق ع می بالم. سعی میکنم سال آینده تابستان در ایام صادقیه رفسنجان بیایم. التماس دعا

    حسنی پور

    سلام و عرض ادب دارم خدمت استاد بزرگوار جناب مهندس بادپروا اول از شما کمال تشکر را دارم حقیقت این است که من از اینترنت بدم می آمد و قبلا دوستان بابت سایت مطلب میگفتند چیزی سر در نمی آورم مدتی بچه ها وای فا گرفته اند من هم خودم را با سایت شما مشغول میکنم. واقعا مطالبتان عالی است خوب پستی به طول ما خورد. من این پست را کلیک میکنم اگر به نظرها افزوده شده ادامه میدهم وگرنه به پست دیگر میروم. خدا پدر و مادرتان را بیامرزد جوانان مردم را سرگرم کردید که دیگر دنبال خلاف نروند. من دانه دانه مطالب و اخبارتان را پیگیری میکنم. از خواهر روحانی ما هم حاجیه خانم مرادی هم سپاسگزاری میکنم که به حرف دل مردم اهمیت می دهد. و سبب میشود خیلی از مشکلات و عیبها بر طرف شود. درود بر اندیشه والا و فکر به جای پیشگامان رسانه مجازی خانه خشتی.التماس دعا

    حسنی پور

    سلام بر خودم واجب و لازم میدانم از سردار جنگ نرم جناب مهندس باپروا مدیریت پایگاه صداقت و راستی خانه خشتی تشکری داشته باشم. و از عزیزان خانه خشتی میخواهم که ما را دعا کنند. من میگویم مسئولین جاده نوق را درست کنند. که این جاده از خطر آفرین جاده های کشور است. ماهی دهها نفر از هموطنانمان دچار حادثه میشود. من وقتی که به نوق سر زمین کشاورزی میرویم مثل اینکه به میدان جنگ میروم باید از زیر قرآن ردشوم. دیگر اینکه مشکل آب منطقه نوق را حل نماید قبلا مردم نوق را با پارچهای آب در عقب ماشین می شناختند و الان مردم نوق را از طریق یقه پیراهن شناخته میشود هر یقه ای که دیدید چرک دارد اهل نوق است چون در نوق آب وجود ندارد که یقه پیراهنش را بشویند.خرده نگیرید. به عنوان مثال شما در مسجد صاحب الزمان (عج) حسن آباد از مساجد معروف نوق و پایگاه عاشقان امام صادق (ع) است من چند بار آمدم آب نبود که وضو بگیرم نماز بخوانم از متولی مسجد آقای ملکی میخواهیم که یک تریلی خاک به کنار حوض آب بریزد لااقل هرکه خواست نماز بخواند بتواند تیمم کند. من چند بار وقت نماز به این مسجد آمدم موفق نشدم نماز بخوانم. از بی آبی درب دستشویها بسته است. اگر به جای مجسمه جعفری یک منبع آبی میگذاشتند خیلی بهتر بود. یک روز بچه ام گریه میکرد دستشویی داشت . مجبور شدم به خانه یکی از همسایه ها بروم.از سر دبیر محترم خانم مرادی میخواهم که این نظر را تایید کنند تا مسئولین به فکر آب و جاده نوق باشند. من فقط ایام پسته چینی و کار باغی به نوق میروم. چون زندگی در نوق خیلی مشکل است.

    حسینی

    سلام و ابراز ارادت دارم نسبت به کارکنان محترم خانه خشتی به جدم پیامبر اعظم من همیشه دعاگوی تمامی عزیزان خانه خشتی هستم. من میدانیم که شما بیشترین وقتتان برای اهل بیت هزینه میکنید میخواستم از برادر بزرگوارم آقا مجتبی نقی زاده هم تشکر را بنمایم که ایشان عمرشان را در راه حقیقت و صداقت طی میکنند. خداوند ایشان را عاقبت به خیر نماید . من به غیر از صداقت و امانتداری و پاکدامنی چیزی از ایشان ندیدم. رحمت بر شیرش .از مدیر و سر دبیر هم نهایت تشکر را داریم. میخواستم جواب نظر آقای حسنی پور بگویم به جدم فاطمه زهرا ما نوقیها افتخار میکنیم که یقه پر چرک نیستیم . ما انسانهای پاکیزه هستیم. اگر مسجد درب قفل بوده به خاطر این بود که چندین مرتبه دزدها به مسجد دستبرد زدند حتی از بالای بام رفته بودند و دو قالی ۹متری و.... از این مسجد دزدیده اند. این مسجد به جدم ۴۵ روز ساخته شده است اگر کسی بخواهد بر این مسجد خورده بگیرد پایش را میخورد. من هر ساله ایام صادقیه مهمان حسن آبادیها هستم غیر از خوبی چیزی ندیدم.و دهیار حسن آباد فعال ترین دهیار کشور است جوان یتیمی که زندگیش وقف امام صادق ع است میکوشد روستای امام صادق ع را نمونه کند.من دستشان را می بوسم.من افتخار میکنم به نوقی بودنم.حسن آباد از زمان قدیم سالار و تاج سر بوده بوده است.انشا ءالله تالارش ساخته بشود شما به خاطر دعوت مراسم به این روستا تشریف می آورید و از نزدیک مشاهده میکنید.

    خادم شهدا

    جناب آقای مهندس باد پروا مدیریت محترم پایگاه خانه خشتی سلام و عرض ادب دارم از حضرت عالی میخواهم مرا ازدعای خیرتان بهرمند فرمایید التماس دعا

    خادم شهدا

    سلام خواهر گرامی جناب سر کار خانم مرادی سردبیر محترم میخواستم تشکری نمایم ازاطلاع رسانی صادقانه تان جنان چه صلاح میدانید این نظر را تایید نمایید تا دوستان از زندگی نامه شهدای دهستان رضوان نهایت بهره را ببرند.http://shohadairezvan.mihanblog.com/post/category/1

    زهرا

    سلام تشکر میکنم از خادم شهدا برادر بزرگوارمان آقای احمدی که وبلاگ خوبی برای شهدای مظلوم دهستان رضوان ساختند . خداوند ایشان را حفظ نماید و از خواهر روحانی خانم مرادی تشکر میکنیم که این آدرس را تایید کردند . جناب آقای احمدی از بچه مخلص روستای فیض آباد است که کابینت سازی دارد و سلیقه و انصاف خوبی هم دارد. چون دیدند روستای فیض آباد شهید ندارد آمدند اولین بار شناسنامه شهدای رضوان را در فضای مجازی از فیض آباد منتشر کردند. ان شاءالله مورد شفاعت شهیدان واقع گردند. ایشان از خادمین معنوی آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف هستند خدا نگهدارش باشد. ای کاش ایشان زودتر این به فیض آباد مهاجرت میکردند.

    خادم شهدا

    باعرض سلام خدمت خادمین مخلص خسته نباشیدالتماس دعا

    زینب

    سلام تشکر دارم از سفرای صداقت کاربران خانه خشتی و خادمین صادقیه بر خودم لازم می دانم که از حاج آقایی که پاسخ سوال مرا درباره دلایل بطلان فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی کامل بیان کردند. از سرور بزرگوارم جناب سرکار حاجیه خانم مرادی که این امکان را برایمان فراهم کرد نیز تشکر داریم. مطلبی که برایم مهم است در بعضی از نظرات وقتی میخواندم مجامع صادقیون برخوردم خیلی برایم جالب است که شهر ما چندین مجمع صادقیون دارد. برخودم لازم میدانم که از اندیشه والای خادم امام صادق (ع) که از پیش با طراحی ماهرانه کاروان صادقیه و به دنباله آن سایت کاروان صادقیه توانست دلها را روانه آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف نماید. مطمئن هستم که این حرکت از الطاف الهی و عنایات اهل بیت می باشد. . از ایشان تشکر میکنم. التماس دعا دارم

    یا زهرا

    سلام از خداوند متعال آرزوی سعادتمندی را برای تمامی دوستان خانه خشتی را داریم. خداوند را شاکریم که در دار الصاقیون شهرستان رفسنجان پایگاه خبری خانه خشتی وجود دارد که صداقتش در فضای مجازی بی نظیر است ماه مباحات ماست. این سایت شهرما الگو و منبع صداقت سایتهای دیگر است اگر بگوییم سایت مادر تملق نگفته ایم. چون دیده ام در چندین سایت اخبار این سایت را دنبال میکنند و از سایت شهر ما به عنوان منبع موثق اسفاده میکنند . از سردبیر و مدیر سایت تشکر میکنیم.. این عزت شما به خاطر احترام گذاشتن به مقام امام صادق (ع) می باشد.

    حبیبه

    سلام از لطف و بزرگواری سردبیر خانم مرادی خادمه اهل بیت کمال تشکر را داریم.

    زینب

    سلام خداوند تمامی عزیزان خانه خشتی که در راه ابراز محبت امام صادق (ع) خدمت میکنند مشول شفاعت حضرت زهرا (س) قرار دهد . از خواهر بزرگوار خانم مرادی که عمرشان را وقف احیای اندیشه های اهل بیت و نشر حجاب فاطمی نمودند التماس دعا دارم و از خادمین صادقیه حاج آقای باد پروا و تقی نژاد هم نهایت سپاسگزاری را داریم. که نام دارالصادقیون را بر قلب ما جاری کردید. و قلبمان روشن شد. و تذکری بدهم بهتره در رابطه با فرقه ضاله صوفیه نعمت الهی(دراویش گنابادی) مطلب بگذارند.من عضو کوچکی از جامعه اسلامی هستم و قصد دارم تا من باب آیه شریف:"لا یکلف الله نفساً إلاّ وسعها؛ خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایی اش تکلیف نکرده است" به اندازه وسعم در برابر تهاجم فرهنگی مقابله کنم (انشالله مورد قبول خدا باشد)و از تمام دوستان دعوت می کنم که در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا این فرقه ضاله نتواند نفوذ داشته باشند.و من الله التوفیق

    عبد حقیر

    سلام و تشکر از سر دبیر محترم خانم مرادی پاسخ سوال زینب خانم: مهم‌ترین دلایل بطلان فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی این فرقه، قطب خود را محور و مرکز عالم هستی می‌داند و معتقد است تمام حرکات این عالم به اذن قطب است و به همین علت بر او، سجده می‌کنند و به مریدان دستور می‌دهند هنگام نماز، صورت قطب را در نظر آورند. آن‌ها اقطاب معلوم الحال خود را از ائمه‌ی شیعه بالاتر می‌دانند... نفاق و عوام فریبی در حالی که اقطاب و مشایخ گنابادی، هیچ اعتقادی به ائمه‌ی معصومین ندارند، خود را در میان مریدان و عوام الناس، شیعه‌ی «اثنی ‌عشری» معرفی می‌کنند. «شاه نعمت الله ولی» که قطب اعظم این فرقه می‌باشد، در دیوانش آشکارا خود را سنی معرفی نموده و وقتی سلسله‌ی اقطاب قبل از خود را معرفی می‌نماید، هیچ نامی از امامان پس از حضرت علی(علیه‌السلام) نمی‌برد. او سلسله‌ی اقطاب خود را که عموماً سنی مذهب هستند، به «حسن بصری» رسانده و معتقد است، حسن بصری خرقه را از حضرت علی(علیه‌السلام) گرفته است، در صورتی که حسن بصری از زمان حضرت علی(علیه‌السلام) تا زمان حضرت امام باقر(علیه‌السلام) زنده بوده و از طرف پنج امام معاصر خود، طرد شده است. او از طرف حضرت علی(علیه‌السلام) سامری امت، معرفی شده است. حسن بصری همواره در خدمت بنی‌امیه بوده و در بصره، قاضی دستگاه «حجاج ابن یوسف» بوده است و هیچ نامی از او در میان اصحاب ائمه به چشم نمی‌خورد. لازم به ذکر است اقطاب گنابادی برای رها شدن از شرّ حسن بصری، دست به سلسله سازی زده و نوشته‌اند اقطاب ما به «معروف کرخی» می‌رسند و معروف، خرقه را از امام رضا(علیه‌السلام) گرفته است و این هم دروغی آشکار است، زیرا آرم اصلی این فرقه به نام شاه نعمت الله ولی ثبت شده که آشکارا سلسله‌ی اقطاب قبل از خود را به حسن بصری رسانده است، حال اگر این دروغ بزرگ گنابادی‌ها را هم قبول کنیم و معروف کرخی مجهول الهویه، خرقه‌ی خود را از امام رضا(علیه‌السلام) گرفته باشد، پس این فرقه‌ی منحرف به امامان پس از امام رضا(علیه‌السلام)، امام زمان(عجل‌الله‌تعالی) و نواب خاص و عام امام زمان (مرجعیت) اعتقاد ندارند. جالب است بدانیم به تازگی فرقه‌ی ضاله‌ی گنابادی برای این مشکل نیز چاره اندیشی نموده و معروف کرخی را از سلسله‌ی اقطاب حذف و خرقه‌ی خود را به «جنید بغدادی» سنی نسبت داده ‌است، ولی در این صورت نیز با انکار نواب خاص امام زمان(عجل‌الله‌تعالی) و مرجعیت نمی‌توانند خود را شیعه‌ی اثنی عشری بدانند. بی اعتنایی به قرآن و عترت مراسم این فرقه‌ی منحرف معمولاً با غزل حافظ، مثنوی معنوی مولوی و اشعار مذهبی آغاز می‌شود و کم‌تر مشاهده شده است در آغاز مراسم، قرآن بخوانند. جالب است، قطب فعلی که دکترای حقوق دارد، در روخوانی قرآن ضعف داشته و قرآن را غلط می‌خواند. هم‌چنین تا کنون دیده نشده است که اعضای این فرقه در مراسم رسمی و خصوصی خود، دعای فرج بخوانند. از این رو «سلطان محمد گنابادی» جد قطب فعلی، آشکارا از «مهدی نوعی» نام برده و اعتقادی به حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی) ندارد، ولی متأسفانه نام «خانقاه‌های» خود را «حسینیه» گذاشته‌اند و مردم را به انحراف می‌کشانند. اغراق و غلو در مورد جایگاه و مقام اقطاب این فرقه، قطب خود را محور و مرکز عالم هستی می‌داند و معتقد است تمام حرکات این عالم به اذن قطب است و به همین علت بر او، سجده می‌کنند و به مریدان دستور می‌دهند هنگام نماز، صورت قطب را در نظر آورند. آن‌ها اقطاب معلوم الحال خود را از ائمه‌ی شیعه بالاتر می‌دانند. اقطابی نظیر «حسن بصری»، «جنید بغدادی»، «احمد غزالی» و «ابوالقاسم گورکانی» سنی که دشمن ائمه‌ی شیعه بوده‌اند. به عنوان نمونه، «احمد غزالی» مانند شیطان پرستان، شیطان را سید الموحدین می‌داند و «ابوالقاسم گورکانی» در زمان خود به مخالفت با علمای شیعه معروف بوده است به نحوی که از دفن حکیم «ابوالقاسم فردوسی» در قبرستان مسلمین به جرم رافضی بودن، جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است دکتر «نور علی تابنده» در مزار گورکانی از او دفاع کرد و به مخالفت گورکانی با فردوسی اعتراف نمود و بر سنگ قبر او بوسه زد که فیلم آن موجود است. آیا اقطاب سنی مسلک و مخالف حضرت علی(علیه‌السلام)، قطب عالم امکان هستند و دراویش نعمت اللهی می‌توانند ادعا کنند، شیعه‌ی اثنی عشری می‌باشند. سلسله سازی و تناقض در تعداد اقطاب فرقه از جمله ادله‌ی بطلان فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی، بلا تکلیفی فرقه در تعداد اقطاب فرقه است؛ در حالی که دکتر نورعلی تابنده، سی و نهمین قطب فرقه است، در کتاب «رساله‌ی سعادتیه» از جنید بغدادی تا مجذوب علی شاه، نام ۴۲ قطب قید شده است و یا در آثار «شاه نعمت الله ولی»، ۲۰ قطب قبل از نعمت الله معرفی شده که با احتساب ۲۵ قطب پس از او، جمع اقطاب فرقه‌ی نعمت اللهیه به ۴۶ قطب می‌رسد. این تناقض به علت سلسله سازی فرقه‌ی نعمت اللهیه‌ی گنابادی ایجاد شده است. عدم ارایه‌ی دلایل عقلی و نقلی برای اثبات ولایت اقطاب شکی نیست مسلمین، ولایت را از آن خداوند متعال می‌دانند و انسان‌ها اگر از طرف خدا مأذون بوده و ولایت به آنان تفویض شده باشد، بر مردم ولایت دارند، ولی دراویش هیچ دلیل عقلی و یا نقلی مبنی بر تفویض ولایت ائمه به اقطاب خود ارایه نمی‌دهند. آنان تا کنون نتوانسته‌اند یک آیه از قرآن و یا یک روایت از ائمه و یا یک استدلال عقلی در ولایت اقطاب ارایه دهند. البته دراویش عقل‌گرا نیستند و پای استدلالیون را چوبین می‌دانند ولی نقلی هم ارایه نداده‌اند در حالی که عرفان اسلامی شریعت محور، عقل محور، کمال محور و در یک کلام توحید محور است. به علاوه معلوم نیست قطب کدام یک از شاخه‌های فرقه‌ی نعمت اللهی حق است و ولایت دارد، زیرا در حال حاضر نعمت اللهی‌ها چندین قطب زنده دارند. التفاط و عدم خلوص اکثر فرقه‌های دراویش، دچار تفکر التقاطی هستند ولی فرقه‌ی منحرف نعمت اللهیه از زمانی که به واسطه‌ی درگیری با «شاهرخ تیموری» و پس از آن، عدم سازش با صفویه روانه‌ی هندوستان شد، بیش از سایر فرقه‌های درویشی دچار اختلاط با آیین‌های شرقی و التقاط شده است. متون این فرقه ترکیبی از معارف یهود و نصارا، زرتشت و عرفان‌های هندی و پاره‌ای از تفکرهای غربی است که با اسلام ناب، معارف و عقاید قرآنی و اهل بیت فاصله‌ی زیادی دارد. از آلودگی عقاید آنان به عقاید «شیخیه» و «اسماعیلیه» که بگذریم، بلای التقاط در دوره‌ی اقطاب گنابادی به واسطه‌ی روابطی که «ملاسلطان» با «بابی‌ها» و «ازلی‌ها» در محله‌ی «سید نصرالدین» تهران پیدا کرده بود، در فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی تشدید شد، به نحوی که یکی از مستشرقین به نام «نیکی تین» در جلد پانزدهم دایره المعارف اسلامی می‌نویسد: «ملاسلطان عقاید بابیه و اهل حق و صوفیه را با هم تلفیق نموده به نام تصوف عرضه کرد که هیچ گونه مشابهتی با عرفان اسلامی نداشت. وی اضافه کرده است، اکثر اقطاب فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی شیطان رجیم را تقدیس کرده‌اند که در نوشته‌های ملاسلطان به تقدیس شیطان تصریح شده است.» اکثر فرقه‌های دراویش، دچار تفکر التقاطی هستند ولی فرقه‌ی منحرف نعمت اللهیه از زمانی که به واسطه‌ی درگیری با «شاهرخ تیموری» و پس از آن، عدم سازش با صفویه روانه‌ی هندوستان شد، بیش از سایر فرقه‌های درویشی دچار اختلاط با آیین‌های شرقی و التقاط شده است. متون این فرقه ترکیبی از معارف یهود و نصارا، زرتشت و عرفان‌های هندی و پاره‌ای از تفکرهای غربی است که با اسلام ناب، معارف و عقاید قرآنی و اهل بیت فاصله‌ی زیادی دارد. عدم اخلاص در عمل و دنیاطلبی فرقه‌ی نعمت‌اللهیه از جمله دلایل ما بر بطلان فرقه‌ی ضاله‌ی نعمت اللهیه، عدم اخلاص در عمل و عدم وحدت میان شاخه‌های این فرقه است. اگر انسان به عرفان الهی دست یافته و از منیت و دنیا طلبی فاصله گرفته است پس وجود کشمکش برای رسیدن به ریاست فرقه و انشعاب‌های متعدد و ایجاد فرقه‌های گوناگون در میان دراویش نعمت اللهی، حاکی از عدم اخلاص و ادعای دروغین آنان نیست. در حال حاضر هر یک از شاخه‌های منشعب شده از فرقه‌ی نعمت اللهیه نظیر کوثریه، شمسیه، گنابادیه، مونس علی‌شاهیه و غیره یک قطب خاص دارند و معلوم نیست کدام یک محور و مرکز عالم هستی و واسطه‌ی فیض هستند. به عنوان مثال پس از «ملاسلطان»، «صالح علی‌شاه» به صورت موروثی قطب شد در حالی که «کیوان قزوینی» برای احراز مقام قطب دیگ جوش داده بود و تا کنون نیز منصب قطب، در این فرقه موروثی است. البته عباس‌علی کیوان قزوینی (منصور علی‌شاه) در دوران صالح علی‌شاه از این فرقه جدا شده و چند ردّیه برضد آنان نوشت. از دیگر دلایل انحراف فرقه‌ی نعمت اللهیه، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری است. شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان به عنوان یک فئودال بزرگ، زندگی شاهانه داشت؛ هم‌چنین سایر اقطاب و مشایخ این فرقه رفاه طلب بودند به خصوص از زمانی که به هندوستان رفتند مانند آقاخانی‌ها، شاهانه زندگی می‌کردند و همواره در اسم طریقتی خود پسوند شاه را یدک می‌کشیدند. گنابادی‌ها با شاهان قاجار و پهلوی نیز ارتباط دوستانه‌ای داشتند و هم اکنون هم دکتر نورعلی تابنده (مجذوب‌علی شاه) در پاسداران در خانه‌ای مجلل و بسیار گران قیمت زندگی می‌کند و در عین حال می‌گوید ما فقرا، دنیا را سه طلاقه کرده‌ایم. سرقت آثار علمی دیگران و انتشار آن‌ها به نام اقطاب فرقه فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی در این زمینه سابقه‌ی بسیار خرابی دارد، اکثر کتب و تألیفاتی که به نام اقطاب گنابادی منتشر شده است، اثر مشایخ فرقه و یا نویسندگان گمنام است که با پول و رشوه، به نام قطب منتشر شده است. به عنوان نمونه هنگامی که دانشمند این فرقه عباس‌علی کیوان قزوینی که زمانی از مشایخ ملاسلطان بود، توبه می‌کند؛ تمام آثار او به نام فرقه و بعضاً به نام سایر اقطاب گنابادی منتشر می‌شود. تفسیر «بیان السعاده» نیز نمونه‌ی بارز سرقت آثار دیگران توسط اقطاب گنابادی است. به نوشته‌ی «آقا بزرگ تهرانی» و اکثر کتاب شناسان، تفسیر عرفانی بیان السعاده نوشته‌ی «مخدوم علی شاه مهائمی کوکنی» است که ملا سلطان آن را به نام خود مصادره و منتشر کرده است. متأسفانه فرقه‌ی نعمت اللهی گنابادی پس از این که حضرت امام خمینی(ره) در تفسیر سوره‌ی «حمد» از تفسیر بیان السعاده نام برد، حداکثر سوء استفاده را نمودند و این طور تبلیغ کردند که امام قطب آنان یعنی ملاسلطان را تأیید کرده است. در حالی که امام در تفسیر سوره‌ی حمد فقط از این تفسیر به عنوان یک تفسیر عرفانی نام برده است، وگرنه امام به عنوان یک مرجع اصولی و مبارز، به هیچ وجه صوفی‌گری و درویش بازی را قبول ندارد. بیگانگی با عقاید و احکام اسلامی و فساد اخلاقی به طور کلی دراویش نعمت اللهی به خصوص شاخه‌ی گنابادی آن، اعتقادی به اصول اسلام و رعایت احکام اسلامی ندارند. آنان به اسم طریقت، شرع مقدس اسلام را کنار گذاشته‌اند. اهم انحراف‌های آنان را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد: ۱٫ آن‌ها در نماز موظف‌اند به جای یاد خدا، صورت قطب را تجسم نمایند. ۲٫ دراویش علی‌رغم تأکید اسلام، از مساجد گریزانند و خانقاه‌های خود را در مقابل مساجد علم می‌کنند. ۳٫ دراویش به امامت اعتقاد ندارند و اقطاب خود را جایگزین امام کرده‌اند. ۴٫ دراویش خمس و زکات را کنار گذاشته و با تأسی به یهود، عشریه دریافت می‌نمایند. ۵٫ دراویش اعتقادی به حجاب نداشته و قطب و مشایخ معمولاً با زنان نیز مصافحه می‌نمایند. فساد اخلاقی حتی در میان اقطاب و مشایخ آنان مشهود است، به عنوان نمونه می‌توان به فساد اخلاقی «ملاعلی گنابادی» (نور علی‌شاه) و دکتر «نوربخش» در شاخه‌ی «مونس علی‌شاهی» و بی‌حجابی همسران و دختران بعضی از آن‌ها در خارج از کشور اشاره کرد. رابطه‌ی باز و غیرشرعی دراویش به طور مکرر به رسوایی آنان منجر شده که آخرین مورد آن واقعه‌ی سوم آذر ماه ۱۳۸۸ می‌باشد. در این واقعه، یکی از دراویش نعمت اللهی پس از کشف رابطه‌ی نامشروع یکی از مشایخ با همسرش، پس از بستن مواد منفجره به خود، به قصد انجام عملیات انتحاری وارد خانقاه فرقه در جنوب تهران می‌شود که مأموران ناجا او را کنترل و وادار به تسلیم می‌نمایند. این حادثه در رسانه‌های کشور، انعکاس گسترده‌ای داشت.

    ناشناس

    سلام و خدا قوت و تشکر از سر دبیر محترم خانم مرادی که نظرات مردم را در اختیار ما میگذارند. بنده چند روزی دچار بیماری هستم و فرزندانم از بیماری من اطلاعی ندارند . من محتاج دعای شما خادمین صادقیه هستم ما را از دعای خیر محروم نکنید. من از مردن ترسی ندارم فقط میخواهم که عاقبت به خیر گردم. خواهر بزرگوارم خانم مرادی شما که دل پاکتان شایسته محبت اهل بیت است به جان فرزندتان ما را دعا کن .از تقی نژاد هم التماس دعا دارم. خداوندا مرا پاک بمیران. خدایا مرا از آن دسته از بنده هایت قرار بده که دیگر بنده ها مرگم را به یاد نداشته باشند بلکه زندگی ام را به یاد بیاورند.

    قاسم

    سلام و خداقوت تشکر دارم از مدیریت سایت خانه خشتی وقتی نظرات را دیدم حیفم آمد از زندگیم نگویم چون این پست شما پر طرفدار هست گذاشتم شاید کسی تحت تاثیر قرار بگیرد. من پسری بودم که پدر و مادرم را در یک صانحه تصادف از دست دادم و منز ل پدر بررگم بزرگ شدم پدر بزرگم انسان باخدا وبا تقوا و پرهیزگار بود . ایشان مرا تربیت اسلامی کرد بعد از مرگ پدر بزرگم جایی نداشتم بروم به منزل یکی از همکاران مادرم که معلم و مجرد بود رفتم برای اینکه . گناه نکنم ایشان خودش را صیغه من کرد. کم کم با ایشان رابطه برقرار کردم و باهاش ازدواج کردم ایشان حدود ۱۸ سال از من بزرگتر است وقتی من ۱۷ ساله بودم ایشان ۳۵ ساله بود ایشان معلم و رئیس مدرسه هست و صاحب خانه و ماشین و… میباشد ایشان مرا خیلی دوست دارد من از ایشان سه فرزند عشیره دارم و ایشان یک خانمی گرفته به عنوان خدمتگزار و کارهای خانه را انجام میدهد و بچه ها را تر و خشک میکند و من هم خادم یک مسجد شدم یادم هست وقتی ایشان صیغه من شد مهریه اش را روزانه ۱۰۰ صلوات به حضرت زهرا (س)داد. با اینکه ایشان به من گفت: اگر زنی کوچکتر از خودت هم بخواهی فقط به من بگومن برایت خواستگاری میکنم و من خودم مهریه اش را می دهم. گفتم من تا شما باشید میل به هیچ زنی ندارم من خدا را گواه میگیرم که خوشبخت ترین انسان روی زمینم من ناخن چیده زنم را به هزار دختر کوچکتراز هم خودم عوض نمیکنم. و این خوشبختی در گرو محبت فاطمی است. منظورم این است کسی که عاشق اهل بیت شد هیچ چیز مانع اراده اش نمی شود.. از سردبیر محترم هم تشکر میکنم که حکایت زندگی مرا منتشر نماید تا همه بدانند ملاک ازدواج سن نیست. اجرتان با حضرت زهرا (س). از خادمین صادقیه مخصوصا حاج آقا باد پروا التماس دعا داریم.

    یا صادق الائمه

    سلام ممنون از خانه خشتی که این کار قشنگ را در فضای مجازی گذاشت وکمک بسیار خوبی کردند کاروان صادقیه را در مسیر هدفی که دارند وان نشر فرهنگ صادقیه وهمچنین برگزاری شهادت امام صادق(ع)به صورت عاشورایی وهمچنین مزین کردن نام شهرمان به دارالصادقیون که پرچمدار این حرکت جناب شیخ احمد تقی نژاد میباشد و چیزی که نباید فراموش شود کمک ویاری همه جانبه همسر ایشان .بنده هم لازم میدانستم که حداقل یک تشکری ازهمه کسانی که مشتاقانه این مسیر را دنبال می کنند داشته باشم.ومریضی داریم که سخت محتاج دعای شما محبین اهل بیت هست.ممنون التماس دعا

    معصومی

    سلام تشکر از سایتان محشر است من در چند پستتان نظر دادم هیچکدام مثل این پست جالب نبود اگر خدا بخواهد از امروز هر روز میهمان سایت شما میشوم. و پیامی دارم به برادر واقف: کار شما به جا است آنچه برای من مهم است حرکت کاروان صادقیه در نوق کار بزرگی است.و راه اندازی سایت کاروان صادقیه مهمتر از آن است.و تشکر میکنم از برادر بزرگوارمان جناب دکتر محمدعلی پراش که سایتهای صادقیون را در دبیرستان به دانش آموزان معرفی کرده بود وقتی سر زدم افتخار کردم که در یکی از سایتهایش بیشترین بها را به جوانان داده . من لذت بردم پایگاه حیا و عفت مادر ارجمند ام فروه (س) *** http://umfarwah.ir/ حیف آمدم از این سایت بگذرم و چیزی نگویم. این پستش (چند اشتباه نوجوانان بخاطر ندونستن و نپرسیدن) زندگی من را نجات داد نوجوانان حتما بخوانند. به خدا قسم من اشتباهی را ۶ماه انجام میدادم و از گناه آن خبر نداشتم حدود ۲هفته دیگر تکرار نکردم. این پستش کار یکسال مطالعه را دارد از ایشان متشکرم که چنین فرصتی را در اختیار ما گذاشتند. از مدیر و سر دبیر پایگاه خبری هم تشکر میکنم اطلاع رسانی میکنند تا نوجوانان دچار اشتباه نشوند.

    محمد جواد

    باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد خدمت استاد بزرگوار جناب مهندس بادپروا تشکر میکنم که چند وقتی خبرنگارانشان را به منطقه نوق می فرستد و گزارش تهیه میکنند. خوشحال شدم که ایشان خادم امام صادق (ع) در فضای مجازی هستند. و از سردبیر محترم خانم مرادی هم تشکر میکنم. امیدوارم که قلب امام صادق (ع) از این عزیزان راضی باشد. و التماس دعا داریم از این بزرگوارمان خصوصا آقا مجتبی عزیز

    مرضیه

    سلام بر سفیران صداقت پایگاه خبری خانه خشتی مدتی است که اطلاع یافتم که واژه دارالصادقیون را در فضای مجازی به شهرستان رفسنجان منسوب میکنند خدا را شاکرم که شهر ما خانه دوستداران امام صادق (ع) گردید . و دیگر اینکه عزیزان سایت خانه خشتی به امام صادق (ع) اقتدا کردند و در قلبمان به سفیر صداقت معروف شدند.قبلا در آگهی تبلیغاتی هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی میدرخشد و این بار من با افتخار میگویم.هرگاه در فضای مجازی به پایگاه خبری خاته خشتی میرسیم.مثل اینکه در دریا به سفیر صداقت و کشتی نجات رسیده ایم. برخودم لازم میدانم که از مدیریت محترم حاج آقا باد پروا و سردبیر حاجیه خانم مرادی سرور گرامی تشکر و التماس دعای مخصوص داریم. و تشکر میکنیم از خادمین صادقیه

    محدثه

    سلام من نظر خواهر بزرگوارمان حمیده سادات را کاملا تایید میکنم.با جرات میتوان گفت که تمام کاربران خانه خشتی سفیران صداقت هستند. و بارها شاهد ماجرا بودم دیگر اینکه وقتی ما از زندگی ناراضی هستیم یکسری به بیمارستان برویم بیشتر خدا را شکر میکنیم . از آنجایی که رفسنجان دارالصادقیون است در قسمت تبلیغات یک پست لینگ بدهید بنام نامه ای به ریئس مذهب و فتی کلیک کنیم به آن مراجعه کنیم آن وقت میفهمید که بیشترین آمار بازدید را پیدا میکند. هرکسی بخواهد درد دلش را به امام صادق (ع) بگوید به نظرات آن پست بنویسد واقعا محشره.من قول می دهم حتی اگر کشورهای خارج هم نظر بگذارند امتحان نمایید. با تشکر از سرور گرامیم حاجیه خانم مرادی. التماس دعا

    حمیده سادات

    سلام و عرض ادب دارم خدمت سردبیر محترم پایگاه خبری خانه خشتی سرکار حاجیه خانم مرادی سفیر صداقت . خیلی دلم میخواست از یکروز به دفتر بیایم و را از نزدیک تشکر نمایم . توفیق حاصل نشد. اولا میدانم که از آرامش خودتان زدید در راه خدمت رسانی در امر صداقت و امانتداری کارتان از هیچ تلاشی دریغ نورزید. جا دارد از همسر بزرگوارتان در این راه شما را یاری نمودند تشکر نمایم. یک پیشنهاد دارم یک پستی بگذارید به عنوان درد دل مردم با اهل بیت(س) مردم مشکلات روحیشان را بیان کنند تا دوستان برایش دعا کنند و تا ما بهتر خدا را شکر کنیم و قدر داشته هایمان را بدانیم. و دیگر ناشکری نکنیم و شما در شکر مردم سهیم باشید تا با اینکارتان رفسنجان دارالصادقیون را شاکر خداوند قرار دهیم تا باران رحمت الهی بر ما ببارد. خداوند فرزند گلتان را در سایه امام زمان (عج) به حق جدم حفظ نماید.

    انیس

    خیلی جالب است این پست شما مرسی تمام نظرات را خواندم آنچه دستگیرم شد محبت اهل بیت سرمایه معنوی است که به انسان عزت میدهد. مردم تشنه محبت اهل بیت هستند. خداوند حاج آقا باد پروا عاشق مخلص اهل بیت را عاقبت به خیر نماید که امر اهل بیت را اجرا کردند. و آبجی های فهیم و با معرفت ما (مرادی وشریفی و رضایی) با حضرت زهرا (س) محشور گرداند. و از تقی نژاد هم التماس دعا دارم.

    محمد

    سلام بر چشمه صداقت فضای مجازی سایت خانه خشتی. تشکر از پست جالبتان آقای بادپروا الحق شیرانه هنر کرده اید دست مریضاد ظفر کرده اید نشان لیاقت از خود کرده اید به به از این لوحه تقدیرتان. درود بر خادم معنوی امام صادق(ع) حاج آقا بادپروا خوشحال شدم وقتی که نام شما را در مجامع صادقیون رفسنجان دیدم به جمع صادقیون خوش آمدید. امیدوارم که همنشین ارباب ما گردید.

    اکبری

    سلام سپاس بیحد خدایی را که توفیق داد هر روز به سایتی سر بزنم که فضای مجازی را از معرفت عطر آگین نمود آفرین بر همت والای آقای بادپروا با هدف امانتداری و با شعار صداقت به میدان آمد و خداوند متعال را شاکریم که این سایت را اعتبار شهر رفسنجان سرزمین دارالصادقیون گردید. این سایت را به صداقت شناخته میشود. باور کنید من معتاد سایت شما هستم خواهشی داریم از سرور گرامی و خواهران بزرگوارمانم رضایی و مرادی و شریفی یک پست ثابت خاطراتی از امامزاده گان و حرف دلشان را مردم بنویسند تا بیشتر آشنا شویم. چون اکثر مردم دلهایشان گرفته و نمیتوانند مسافرت کنند مجبور به فضای مجازی روی آوردند به عنوان مثل من به این پست بیشتر توجه دارم چون نظر خیلی داره پست بی نظر به مثل زنبور بی عسل است. من یکسال ونیم پیش در امامزاده آقای تقی نژاد را دیدم از ظاهرش به صداقتش پی بردم. خیلی دوست دارم حدیث کساء را از زبان ایشان بشنوم چون همکارانم در دانشگاه از نوق خیلی از ایشان تعریف میکنند. امیدوارم که خواهر شان را از دعای خیر بهره مند نماید. با تشکر از هیئت مدیره سایت خانه خشتی

    فاطمه سادات

    سلام تسکر ازعزیزان خانه خشتی خانه صداقت محور خواهران بزرگوارمان (مرادی-شریفی-رضایی)در رسانه صداقت تشکر میکنیم از اخلاص وصداقت و ایمانتان. خدا را شکر شما با متانت و وقار خود توانستید قلب مادر ماحضرت زهرا (س)را شاد نمایید.و رعایت شئونات اسلامی شما از تمامی رسانه های استان بی نظیر است.و مردم شما را امین و الگوی خود میداند. شما که به صداقت معروف هستید پس بیایید هفته ای یکبار در پستهایتان یک مطلب راجع به حجاب با ذکر منبع بگذارید. مثلا وقتی از مراسمی عکس میگیرد عکسهای خانم بی حجاب نباشد ولو از جای کمتری تصویر بگذارید وقتی که خانمی با بی حجابیش از چشم مادر حضرت زهرا(ع) افتاده شمامیخواهید با گناه دیگران شریک شوید. اگر من در تولد ۴سالگی خانه خشتی نبودم نمی دانستم که شما الگوی حجاب هستید خدا از شما قبول نماید. اگر میخواهید صداقت و امانتداری شما پایدار باشد از امام صادق (ع)روایت کنید.تا جده ام زهرا دستتان را بگیرد.و از شما راضی باشد.

    سید محمد

    سلام جناب آقای باد پروا من هنوز شما را ندیدم ولی ذکر خیر شما را از بچه های نوق شنیده ایم. وقتی در این نظرات محبت تمامی نظر دهندگان به سوی شما جاری شده این را میرساند در نیت شما اخلاص وجود دارد که اینقدر محبوب دلها شده اید من نه شما را می شناسم و نه کاری دست شما دارم فقط ادب ما اقتضی میکند از شما تشکر کنم و دعا میکنم که به حق جده ام زهرا (س) عاقبت به خیر شوید و دستتان از درگاه خداوند نا امید بر نگردد. من از شما خواهشی داریم که به منطقه نوق بیایید و از امامزادههای واجب التعظیم حضرت سیدجلال الدین و ابراهیم بهرمان گزارش تهیه نمایید و مطمئنیم که دست خالی بر نمیگردید. من آقای تقی نژاد را یکروز بیشتر در امامزاده بیشتر ندیدم وقتی از مولایش جدم حرف میزد شیفته او شدم .من در محضر خداوند به شما میگویم هرگاه کارت به استخوان رسید به امامزاده سیدجلال الدین مراجعه کن که حاجتت رامیدهد امامزاده ما از شما توقع دارد در فضای مجازی اورا بشناسی تا از گمنامی در بیاید. خانه خشتی را من هنوز ندیده ام ولی سایتش را دیده ام و هر روز سر میزنم. حضرت علی (ع)فرمودند دنیا دو روز است روزی برای شما روزی هم علیه شما امروز که شما به عنوان معتمد شهر رفسنجان هستید و حرفتان فصل الخطاب است اگر از امامزاده های رفسنجان تعریف نکنی فردای قیامت به مادر ما چه جوابی دارید؟.

    خواهر

    السلام علیک یا سید جلال الدین اشرف سلام و تشکر دارم خدمت حاجیه خانم مرادی استادبزرگوار و سایربزرگواران خانه خشتی خداوند را شاکریم که به ما رفسنجانیها امامزاده واجب التعظیم و قبله حاجات قرار داده است.آنچه از این امامزاده دستگیرم شده است این است . که خانواده ما چند دختر داشتند و پدرم بضاعت مالی نداشت .خواستگارانی برای خواهران از خود کوچکتر پیدا میشد. با اینکه والدین به خاطر من موافق نمیکردند آنها را راضی کردم که خواستگارانش را قبول نماید.چند سالی گذشت که سنم از ۳۰سال رد کرد.چندان ظاهر خوبی هم نداشتم. مجبور بودم کلفتی خواهر و برادرهایم را بکنم. من هرشب جمعه به امامزاده میآمدم. یک شب جمعه که خیلی از اقوامان زخم زبان شنیده بودم .به حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف گله کردم آقا یا مرگم را برسان یا زندگیم را سامان بده.تا اینکه روز بعد خواستگاری برایم پیدا شد از هم خودم ۶سال کوچکتر و کارمند و صاحب همه چیز و یک فرزند خداوند به من داده که اگر تا عمر دارم برای خدادر سجده باشم باز هم کوتاهی کردم. این را بدانید من در تمامی جلسات امامزاده شرکت میکردم هیچ یک از مراسم برای من مثل حرکت کاروان صادقیه نبود به خصوص مداحی آقا سید کاظم که با هئیت سادات بهرمان می آمدند . ایستگاههای پذیرایی ما بیادرا اربعین حسینی می اندازد. من میخواستم به مردم شریف رفسنجان همشهریهای بزرگوارمان بگویم تا وقتی سایه حضرت سیدجلال الدین در رفسنجان است اگر ما پیش دکتر برویم بی ادبی کردیم. هم دکتر روح است و هم دکتر جسم. خدا از خادمین صادقیه و هیئت امنای امامزاده و شما خادمین معنوی خانه خشتی هم قبول نمایدالتماس دعا

    دلداه

    سلام بی نهایت بر امام صادق(ع) و محبانش.و تشکر از تلاشگران رسانه مجازی خانه خشتی حاج آقا بادپروا و هیئت مدیره خدا قوت. یکی از مریدان آسید مرتضی طباطبایی هستم در یکی از جلسات آقا از زندگی نامه احمد تقی نژاد گفت مجذوب ایشان شدم و ایشان گفتند من در روز شهادت در جوار امامزاده و در شام غریبان روستای امام صادق (ع) منبر دارم . با اینکه کارمند بودم از قبل شیفت هایم را جابجا کردم و پرستاری از فرزندم را به برادرم سپردم.و تا بتوانم به این مراسم برسم. بعد از نماز صبح از زرند حرکت کردیم و قبل از حرکت کاروان به روستای حسن آباد صادق الائمه رسیدیم. دیدم روستا یکپارچه سیاه پوش گشته نزدیک مسجد نشستیم . در صحن مسجد نشستیم غمهای عالم بر روی دلم انباشته شده بود سفره دلم را باز کردم گفتم خدایا تو شاهد باش من با چه سختی آمدم و به امید حاجت آمدم تو میدانی تنها یک پسر دارم که مدتی بر اثر تصادف در بیمارستان بستری است. ای امام صادق (ع) این رسم مهمان نوازی نیست من غریب نوازم و شما مهمان نواز من وظیفه خودم را انجام دادم ببینم شما چکار میکنید. ای امام صادق (ع) این دست ما دامان تو.با نیم ساعت تاخیر کاروان حرکت کرد. دیدم اتوبوسی کنار مسجد توقف کردهیئتی سبز پوش آمد با سنج و طبل و..... وقتی آسید کاظم میخواند دل سنگ آب میشد. فیض آماده شد تا کنار امامزاده پیاد روی کردیم خیلی استقبال و پذیرایی مردم خوب بود. تا نماز ظهر بودم که بعد از نماز گوشی من زنگ خورد برادرم بود گفت پسرت به هوش آمده . پیش خوب دکتری بردی. گرچه امسال ایام صادقیه قم بودم ولی تا زنده باشم اگر لیاقت داشته باشم صادقیه سیدجلال الدین رفسنجان را فراموش نمیکنم. خوشا به حال شما رفسنجانیها خوب منبع توسلی پیدا کرده اید . امیدوارم که خداوند ما را به ولایت امیرالمومنین ببخشد و عاقبت به خیر نماید باز هم تشکر میکنم از حاج آقا باد پروا که پیام مرا به گوش مردم پاک و ولایی شهرستان رفسنجان میرساند و افتخار میکنیم که مادر همسایگی دارالصادقیون و زیر پرچم امام صادق (ع) زندگی میکیم. پیامم این است مردم استان کرمان در ایام صادقیه با دارالصادقیون زیر پرچم امام صادق (ع) جمع بشوید و با حضرت زهرا (س) هم ناله شوید. مطئنیم که حضرت زهرا (ع)دست ما را می گیرد. خدایا این آقا سید کاظم و هیت سادات که زینت بخش مجلس امام صادق (ع) هستند تا صبح ظهور پاینده بدار. پشنهادم این است که مسولین کاروان هماهنگی کنند در طول مسیر فقط از همین هیئت استفاده نماید تا کاروان یکپارچه باشد. و بلندگوهایی دیگر را قطع نمایند.

    یک خواهر

    سلام تشکر میکنم از اعضای پایگاه محترم خانه خشتی و خدام صادقیه این لحظه را هیچ گاه نمی توانم فراموش نمایم.چند سال پیش در ایام اعتکاف به همراه مادر و خواهرم در ایام البیض در مسجد صاحب الزمان (عج) معتکف شدم. اول تشکر بکنم از آقای حاج رضا عباسی دبیر ستاد اعتکاف که چنین فضایی را بوجود آوردند. در آن سال فرزندان حاج رمضان عباسی به خاطر روز پدر به هریک از معتکفین کتاب ارتباط با خدا می دادند روز دوم آقای احمد تقی نژاداعلام کرد که خادم معنوی برای امام صادق (ع) میخواهیم بگیریم هر کسی عهد بست تا زمانی زنده هست برای آقا عبادتی را هدیه نماید. من و مادر و خواهرم نذز هر شبانه روزی ۱۱ سوره قل هو الله احد را بخوانیم. این نذر سرمایه زندگی ما شد. من درعقد بودم و خواهرم دانَش اموز از برکات این نذر با اینکه وضع مالی خوبی نداشتیم از آن روز خداوند برکتی به زندگیمان داد. خانواده ما توانستند من و خواهرم را به خانه بخت بفرستند و پول جهاز و سیمونی از جایی که گمان نمی بردیم فراهم شد .با اینکه من عروس شدیم در مسجد خودمان معتکف میشوم ولی اعتکاف روستای صادق الائمه (ع) را فراموش نمیکنم. میخواستم تشکری بنمایم از آقای بادپروا برادر مومن که این حکایت را اجازه انتشار میدهند از ایشان التماس دعا دارم.

    زهره

    سلام خدارا شکر که توفیق نصیبم شد و آمدم در جشن چهارسالگی خانه خشتی و از نزدیک تمامی بزرگواران و خانواده هایشان را زیارت کردم.و دیدم تمامی پرسنل آن از بچه های متعهد هستند و وابسته به قشر خاصی نیستند به همین علت سایت شما در قلب مردم جا دارد. میخواستم تشکری داشته باشم. آقای باد پروا شما را به حضرت زهرا س قسمت میدهم شما که معتمد شهر هستید و حرفت خریدار دارد. به مسولین بگویید در روز شهادت امام صادق (ع) چند تا سرویس شهرداری بگذارند تا ما هم به امامزاده برویم . من پدرم فلج هست هیچ وسیله ای نداریم آرزوی کربلا بر دلمان مانده امامزاده هم چند سال پیش ۱۳ فروردین رفتیم .من در محضر خدا عهد می بندم اگر شما بتوانید رای زنی کنید چند سرویس کنار میدان شهربانی بگذارند تا مردم سالی یکبار به امامزاده سید جلال الدین اشرف بروند. تا زنده ام دعاگویتانم. امثال ماها خیلی زیادند.خوشا به حال مردم نوق که هر هفته آقا را زیارت میکنند.التماس دعا برادر . من مدیونم اگر به وعده ام عمل نکنم و شما مسئول .

    رضایی

    سلام همانطوری که خواهر ما فرموده بود اگر برنامه ای پیاده میکردند:که بتوانیم سالی یکبار امامزاده را زیارت نماییم ممنونیم. خیلیها دلشان میخواهند بروند ولی وسیله ندارند و و اگر بناشد سرویسی بگیرند در همین سایت خبری اطلاع رسانی شود که ما از قافله عقب نیافتم. با تشکر از پشنهاد خواهرمان و تشکر از کارکنان پایگاه خانه خشتی.

    صدیقه

    سلام صمیمانه دارم خدمت مدیریت محترم خانه خشتی حاج آقا باد پروا و خواهران محترمه ام در سایت و خدا قوت. حالا که این پست جالب و در بعضی از قسمتها سوال شده است. سوالی دارم خدمت برادر بزرگوار آقای تقی نژاد. حدود چهار پنج سال پیش شوهرم داستانی تعریف کردو نشانی از آتش جهنم بر دست چپ شما دیده بود . میخواهم لطف نمایید جریان کامل حق الناس و سوختن دست شما در عالم خواب تعریف نمایید تا مردم رعایت حقوق دیگران را بنمایند و میخواهم بدانم آن اثر آیا هنوز باقی مانده است. با تشکر و التماس دعا از همکاری بزرگواران خانه خشتی سپاسگزاریم.

    احمد تقی نژاد

    سلام خدمت خواهرم صدیقه و دوستان محترم خانه خشتی. در اولین پنج شنبه ماه مبارک رمضان ۱۳۹۰که مصادف با سومین هفته مرحوم محمدرضا تقی پور ( خادم معنوی کاروان صادقیه تنها جوانی از خادمین گمنام که دائم الذکر بود در حال روزه در ماه شعبان در سانحه تصادف دعوت حق را لبیک گفت.روحش شاد) سخنرانی بنام حاج آقا باقری داشتیم ایشان در صحبت هایشان راجع به حق الناس میگفتند من تحت تاثیر قرار گرفتم . شب قبل از خواب آیات اسم اعظم را خواندم و گفتم خدایا من از بچگی به کرامت تو اعتقاد داشتم و از حساب بندگان میخواهم جویا شوم و از خداوند متعال خواستم که مرا هدایت نماید تا اینکه در عالم خواب جوانی خوش رو به خوابم آمد و گفت : احمد حساب خدا سخت است آیا طاقتش را داری؟ گفتم ان شاءالله خداوند کمک میکند. دستم مرا گرفت به مغازه مرغ فروشی آورد. قبلا همه ساله اوائل ماه مبارک رمضان در بازار گوشت منجمد عرضه میکردند. به من گفت شما امروز به این مغازه آمدید و یک پاکت گوشت میخواستی چند تا را زیر و رو کردید تا گوشت خوبی انتخاب نمایید یک پاکت به اندازه بند انگشتی پاکتش پاره شده شما به مال مردم خسارت وارد کرده اید و الان باید جبران خسارت نمایید. گفتم حق انتخاب با مشتری است در ضمن من مقداری پول اضافه هم دادم. که پول خرد نداشت. گفت می بایستی پس بگیرید شما باید جبران خسارت نمایید گفتم چیزی ندارم گفت دستت را بده با انگشتش بر روی دست چپم گذاشت به اندازه یک امضاء مثل اینکه اسید پاشیده جایش دو سانتیمتر گود رفتته از شدت درد به خود می پیچیدم به من گفت احمد این را بدان چیزی که حسابش نمی کردید این جور باید حساب پس بدهید پس غیبت و تهمت و حق الناس بماند .ولی شما بین خوف و رجا زندگی نما..هنوز بعد از پنج سال کمی ازاثرش روی دستم باقی مانده است. خواهرم.امیدوارم که خداوند بوسیله فضل خود به حساب ما رسیدگی نماید نه بوسیله عدلش. تشکر میکنم از استاد بزرگوار جناب حاج آقای بادپروا و دیگر همکاران بزرگوارش.

    فدایی اهل بیت

    سلام ضمن تقدیر و تشکر از برادر بزرگوارمان حاج آقا بادپروا از پست با نشاطتان همه دوستان نظر دادند. آنچه برایمان مهم است برکت امام صادق (ع) می باشد. وقتی که دوستان عزیز از آقا وحید حسینی نام بردند بر خودم لازم دانستم که بگویم فقط از اخلاص این مرد هرچه بگویم کم گفته ام. ایشان هر ساله در شب شام غریبان امام صادق (ع) با پسرعموهایشان جناب مهندس محمدرضا و آقا حمید حسینی شام میدهند امیدوارم به حق امام صادق (ع) حمید شفایشان را از دست با کفایت مولا بگیرند.شب دوم حاج آقا طبا طبایی ازقم می آیی و از همه جا به مسجد حسن آباد می آیند تدارک غذایشان کمتر از ۱۰۰۰ نفر است باور کنید شاید بالای ۲۰۰۰نفر می آیند من به دوستانم سال گذشته گفتم به خاطر اسمبولی می باشد همین خاطر کم نمی آید امسال ایشان مرغ داشتند و جمعیت بیشتر از شب اول بود غدا که کم نیامد دیدم چندین سطل غذا آشپزها مثل مرغ دانه کش می بردند. اضاف آوردند و بردند و نوش جانشان.. چون وحید خادم مخلصی می باشد تمام هم و غمش مراسم شام غریبان امام صادق (ع) است جوان مجردی که خمس مالش را داده تا مالش پاک باشد.دوستان به خاطر تبرک می آیند و امام صادق (ع) هم عنایت خاصی به وحید آقا دارند من چندین سفر کربلا همراه ایشان بودم البته در کاروان اینها نبودم در کاروان جعفرآباد وقتی ایشان را در قبرستان وادی السلام مقابل مقام امام صادق (ع) دیدم چون ابر بهاری در فراق مولایش میگریست. امیدوارم که خداوند عاقبت به خیر نماید و همسر صالحه ای نصیبشان گرداند. تشکر میکنم از استاد بزرگوار حاج آقا باد پروا و تمامی خادمین صادقیه و تمامی دوستان خانه خشتی می ترسم اگر نام ببرم کسی از قلم بیافتدو شرمنده باشم.التماس دعا

    زن خوشبخت

    سلام و تشکر از پست جالبتان نظرات قشنگی بود. خدایا از فقر و اعتیادبه تو پناه می آورم.همسراولم معتاد بود یک شب که خمار بود نقشه ای کشید به من گفت خودت را به دل درد بزن من زنگ میزنم ۱۱۵ بیایند وقتی آمدند تو خودت را در اختیار آنها بگذار اگر قبول نکنی تو را میکشم. از آنجایی که من پاکدامن بودم نمیخواستم به گناه دامنم آلوده شود. از خدا کمک خواستم. کار خدا شوهرم قبل از آمدن ۱۱۵ سکته کرد. دیدم آقای وحید حسینی و یک نفر دیگرآمدند. او را با خود رفسنجان بردند به خدا قسم ایشان ضمن اینکه سرم وصل کرد از روستا تا رفسنجان با گوشیش سوره یس میخواند از ایشان التماس دعا گفتم ایشان گفتند: ان شاءالله اربابم امام صادق(ع) حاجتتان را روا میگرداند. گفتم خدایا تورا به امام صادق (ع) مرا از شر این مردخلاص کن. وقتی رفسنجان رسیدیم نیم ساعت بعد از دنیا رفت .خدا را شکر کردم که دامنم به گناه آلوده نشد یکسال و نیم بعد با یکی از اقواممان که همسرش را از دست داده بود ازدواج کردم و زندگی خوبی را امام صادق(ع) برایم تقدیر کرد و یک دختر هم خدا به ما داده که شاکرش هم هستیم. به خدا خوشبخت ترین زوج دنیا هستیم چون من به خاطر خدا گناه نکردم و خدا هم محبت امام صادق (ع) را بدلم انداخت تا عمر دارم هر شب قبل از خواب سوره یس را به آقا هدیه میکنم. تشکر میکنم از برادر بزرگوار آقا وحید حسینی که مرا با امام صادق (ع) آشنا کرد.و امیدوارم که ایشان هم خوشبخت گردند. و تشکر از برادر بزرگوارم حاج آقا باد پروا که مردم را با اهلبیت آشنا میکند امیدوارم که خداوند ایشان را به بهشت راهنمایی نماید.

    اسماعیلی

    سلام و تشکر ازدوستان خانه خشتی دوست داشتنی ترین سایت مجازی و افتخار شهر دارالصادقیون . حقیقت وقتی داستان زندگی تقی نژاد را خواندم خیلی خوشحال شدم. با اینکه من هفته ای دو روز نوق هستم حدود ۲۶ سال موفق نشدم صحبت نمایم. .ایشان از بچه های مظلوم و سربه زیر مدرسه بود. اما از کارهای ایشان بی اطلاع نبودم حدود سه سال پیش کنار آب سرد کن مسجد حسن آباد آب میخوردم دو نفر هم با هم حرف میزدند از آنها پرسیدم احمد تقی نژاد چکار میکند یکی از آنها حدود ۵۰ سال سنش بود و بیشتر موهای سرش سفید بود گفت خدا خیرش بدهد باعث آبادی روستا است. روز بعد که از رفسنجان به نوق می آمدم دیدم همان آقا جاده نوق بعد از آب انبار تصادف کرده با دو سه نفر دیگر در آن ماشین ۴۰۵ جگری بودندفقط کارت سوختش بدرد میخورد هیچ چیزش بدرد نمی خورد. ولی خدا را شکر به هیچ کدام از سر نشینشان کوچکترین صدمه ای وارد نشد . من دو تا از سرنشین ماشین که پرچمدار و سردسته کاروان صادقیه که برادران پروازه می شناختم . به خدا قسم معجزه امام صادق (ع) را آنجا دیدم که چطور دوستانش را حفظ میکند. والله من در عمرم این چنین تصادفی ندیدم که ماشین له بشود به سر نشینانش کوچکترین خراشی بر ندارد. حالا می فهمم که چرا حسن آبادیها برای امام صادق هزینه میکنند. خداوند خیرشان بدهد. باتشکر از آقای باد پروا مدیریت کاردان

    گمنام

    سلام زنی هستم که شوهرم بیمار است و توانایی اداره زندگی را ندارد. در شبهای قدر جوانی هرساله برنج و مرغ وحبوبات وروغن و...... برای ما می آورد من فقط چهره ایشان را میدیدم نمی شناختم که از کدام روستای نوق هست و شماره کارت ما را گرفته چند وقتی مبلغی به حساب ما میریخت. هرچه سوال کردم که خودش را معرفی کند فقط به من گفت من محب امام صادق (ع) هستم. برای اینگه ایشان را بشناسم در ایام صادقیه به آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین آمدم دیدم ایشان با پای برهنه دنبال کاروان می دوید. وقتی از آقای زینلی سوال کردم گفتند ایشان آقای محمد رضا زارع از مجمع صادقیون روستای همت آباد نوق است . من در تعجب هستم که چه طور آقای تقی نژاد که چگونه خادمین مجمع را پیدا کرده من این مجامع صادقیون را وقتی سرچ میکنم میبینم افراد خوب و گلچین هر روستا می باشد. روستای ما تا روستای همت آباد حدود ۱۶کیلومتر فاصله هست.

    بنده خوشبخت

    سلام و درود بر تمامی عزیزان خانه خشتی خصوصا حاج آقا باد پروا. خواهر ما نظری داده بود .مرا به یاد خاطره ای انداخت که خواندش خالی از لطف نیست. من ارادت خاصی به بچه های ۱۱۵ دارم. سه سال پیش خانمم دچار دل درد شدیدی شد زنگ زدیم ۱۱۵ دو نفر از جوادیه نوق آمدند یکی بنام آسید کاظم بودند وقتی که همسرم را به شهر می بردند چون دیده بودند ایشان مداح صادقیه در جوار امامزاده هست به سید گفتم تورا به امام صادق (ع)دعا کن که مشکلم حل شود دستم خالی است.سید گفت مشکل شما ان شاءالله حل میگردد. وقتی در بیمارستان رفتیم همسرم آپاندیز داشت و برای هزینه عمل و خرجی پول نداشتم شب در نماز خانه بیمارستان توسلی به امام صادق (ع) داشتم یک ساعت بعد در گوشی من اسمس بانک آمدم وقتی نگاه کردم دیدم و معلوم نشد چه کسی دو میلیون به حساب کارتم ریخته است. والله شماره کارتم را به کسی نداده بودم.به جانم دو تا فرزندم این پول به زندگی ما آمد به زندگیمان برکت داد. شبی صدایی را شنیدم که گفت تا عمر دارید درهر کجا هستی به ایام صادقیه بها بده. اگر میخواهی پول قرضی را برگردانی؟میخواستم تشکر و التماس دعایی از آقا سید کاظم مداح و دوست دیگرش که نشناختم فقط ریشی و چهار شانه بود. ایشان هرساله با پای برهنه در کاروان صادقیه حضور داردداشته یاشم. به خدا هم قرضمان ادا شد و هم صاحب ماسین شدیم و هم کار خوبی برایم پیدا شد. ارباب یعنی امام صادق (ع). اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    کنیز اهل بیت.

    السلام علیکم یا هل بیت النبوهو معدن الرساله سلام سپاس بیحد بر رهپویان طریق حقیقت و شما دوستان خانه خشتی. خداوند بزرگ را شاکریم خودش محبت اهل بیت را در دلها جاری می نماید. مثلا در شهر کرمان آقای سیوندی یک کارمند ساده با کمک خانمش (فروش طلاهای همسرش) یک هیئتی بنام هیئت بیت الاحزان راه انداخت از نتایج اخلاص این مرد در اکثر شهرستانهای استان هیئتش زیر مجموعه دارد.و هیئت بیت الاحزان نوق از الطاف خداوند به مردم نوق که ایشان در ثوابش شریک است. و کاروان صادقیه رفسنجان که احمدتقی نژادکه بیش از ۳۰ مجمع صادقیون در شهرستان دارد خادمین افتخاری در امر اطلاع رسانی هستند. این باعث شده همزمان اطلاع رسانی میکنند تا کاروان از شکوه خاصی برخوردار باشد. وقتی از آقاوحید حسینی از بچه های ۱۱۵سوال کردم این این مجامع صادقیون همان ۳۵۳ از خادمین گمنام معنوی هستند. ایشان گفتند کمتر از۲۰نفر از اینها مجامع صادقیون می باشد این ۳۵۳ نفر اکثر کسانی هستد که مشمول عنایات امام صادق(ع) گردیده اند. که نذر معنوی که با بجا آوردن اعمال مستحبی که هدیه به امام صادق (ع) میکنند و اعضای کاروان صادقیه را در ثوابش شریک میکنند.و الان بیشتر از این تعداد شده چون ما به خاطر اینکه عدد ۳۵۳ ( اسم امام بر حروف ابجد کبیر است این تعداد را نوشتیم ). من خودم اگر قبول نماید از سال ۱۳۹۲ که فرزندم از مرگ نجات یافت فصلی یک ختم قرآن اهدا کرده ام (سالی ۴ختم). خداوند خیری به ایشان بدهد ایشان از بهیاران چشم پاک ۱۱۵ منطقه نوق است. وقتی فرزندم را جهت درمان به بیمارستان علی بن ابیطالب می آورند گفتم چه خاکی به سر کنم . گفت ما اربابی داریم بنام امام صادق (ع) نذر معنوی کن مطمئنم که حاجت روا میگردید. من هم نذر کردم و شفای آن را طلب کردم میخواستم از این برادر مومن و شما بزرگان خانه خشتی هم تشکری کرده باشم من به خدا از سال ۱۳۹۲ که ضمن اینکه در من به اتفاق شوهر و فرزندم کاروان صادقیه شرکت میکنم در شام تبریکی که آقا وحید و پسر عموهایش در مسجد حسن آباد صادق الائمه (ع) میدهد استفاده میکنم . به خدا قسم کمی از برنجها را خشک کردم و هر کسیه برنجی میگیریم چند تا دانه در آنها میریزیم تا همیشه میهمان سفره امام صادق(ع) باشیم. خدا را شاکرم که من توانستم تا حالا ۱۸ نفر خادم گمنام از اقواممان برای آقا پیدا کردم امیدوارم خدا قبول نمایم. التماس دعا با تشکر از خانه خشتی

    شریعتی

    سلام و درون بی نهایت بر حضرت امام جعفر صادق علیه السلام. با دیده منت محبتت را بر قلبمان حک میکنم .این شعر آقای تقی زاده (کلپوره) که نوای آن توسط آقای پیل پایه خوانده شده است خداوند ایشان را حفظ کند: ما کاروان عاشقیم از پیروان صادقیم به عشق او دل بسته ایم از قید دنیا رسته ایم از شهر رفسنجان نظر داریم به سامان بقیع مولا امام صادق است آنجا میهمان بقیع و..... بقیه اش فراموش کردم .تشکر میکنم از مدیر مسولین سایت خانه خشتی

    احمد

    سلام عرض میکنم به این عزیز جناب بزرگوار علیکم بدعا ان شاءالله حاجت روا میشوید. توکلت به خدا و و توسلت به اهل بیت و نظرت خیر باشد که خداوند کریم مشکلت را حل میکند. اگر چیزی از تو گرفته صلاحی میداند و از حکمتش است و اگر مشکلی برایت پیش آمده باید صبر کنی انسان در رنج آفریده شده است نه به داشته هایت خوشحال باش و نه به نداشته هایت چون اینها هم فانی است . به رضایت خدا بیاندیش که آن ملاک است و نشان عزت انسانیت است..و بدان تقی نژاد خاک پای شما محبین اهل بیت و محتاج دعای شما دوستان است. با تشکر از دوستان خانه خشتی

    بنده سرگردان

    بنده سرگردان .. باعرض سلام واحترام خدمت دوستان خانه خشتی و خادم مخلص اهل بیت اقای تقی نژاد... بنده یه مشکل خیلی بزرگ دارم که برام یک رنج بزرگ شده واز عاقبت ان بسیار ترس دارم ..ازشماخادم اقاامام صادق التماس دعا دارم وبه کرامات امام صادق اگاهم وازشمامیخوام به همون اقای بزرگواربرام دعا کنید مشکلم حل بشه بنده تااخرعمرم نوکر وخاک بای خادمین اقا امام صادقم ..خداوند یارو نگهدارتان..

    زینب

    سلام و عرض ادب شرع اسلام سنت وقف را پذیرفته و برای تشویق مردم به آن روایات و حدیث‏های متعددی داریم و ثواب‏های فراوانی برای کسانی که به انجام آن همت بگمارند وعده داده شده است. علماء فرموده‏ اند: مراد از صدقه جاریه همان وقف است. سلام وتشکر از رسانه راستی سایت خانه خشتی. به نظر حقیر این سایت پرمحتوا حیف است اخبار انگلیسی نداشته باشد. همانطوری خانه خشتی در جهان یکه تاز است پایگاهش هم انتظار میرود در کشور صدر نشین باشد مطئنیم آقای باد پروا شایستگی اداره این پایگاه را دارند. ما مردم نوق از شما مدیریت محترم توقع داریم. همانطوری با تجربه و دانشتان پایگاه خانه خشتی را در کشور مطرح کره اید حداقل ماهی یکبار از مراسم امامزاده سید جلال الدین اشرف گزارش تهیه نمایید . از شما توقع داریم . مخصوصا از زندگی نامه اسوه تقوی و استاد اخلاق حاج شیخ ملاغلامرضا ناصری شمس آباد که در جوار امامزاده آرامگاهش قرار دارد. ایشان را از گمنامی در آورید. متشکرم

    پورمحمدیان

    سلام آنچه برای هر مورخی در هر زمان قابل اهمیت هست آثار و رسمات هر منطقه است اگر با دید باز به این پست شما را دنبال کنیم . گفت و گوی خانه خشتی با اولین واقف امام صادق(ع) در کشور:. به این مسئله پی می بریم که در رفسنجان خانه خشتی آن بزرگترین خانه خشتی جهان اثر بزرگی است و پشتوانه معنوی او پایگاه خبری شما است به این دلیل و راستی اخبار و معرفت و اخلاص کاربران این سایت این پایگاه را به جایی رسانده در کشور مطرح است. نماد برگترین اثر دنیاست این را می طلبد که زبان انگلیسی این پایگاه فعال باشد . از مدیریت والای جناب بادپروا که افتخار شهرمان است تشکرمیکنیم و دیگر اینکه حرکت کاروان رفسنجان که همایش تکریم مقام عالی امام صادق(ع) را می رساند از نشان افتخارات این شهر می باشد و پشتوانه آن نظر و توجه حق و عنایات اهل بیت بوده و پایگاه اینترنتی کاروان صادقیه معرف این سنت پویاست جا دارد از خادم کاروان و مدیرت سایت کاروان صادقیه تشکر نمایم . برایم فرض است که از تمامی کاربران پایگاه خانه خشتی و سایتهای صادقیون هم تشکر کنیم . امیدوارم که تاریخ این عمل را ثبت و خداوند قبول نماید.

    عبداللهی

    وقف و صدقه جاری در اسلام آن قدر مهم است که اهل بیت عصمت و طهارت در این جهت نیز اسوه دیگران بوده و هستند و رهنمود آن ذوات قدسی در اهتمام به وقف آن است که این صدقه جاری را همتای مصحف علمی و ولد صالح قرار داده و آن را در ردیف میراث ماندگار و فخر آور می‏دانند. مهمترین وقف نشر فرهنگ تشیع است. این را بدانید و بر خودتان ببالید که با پیامتان محبت اهل بیت در دلها جاری میشود و محبوب دلها میشوید . اگر پایگاه شما در فضای مجازی معروف است به خاطر نیت پاک آقای باد پرواست. چون ایشان در تمامی گزارشاتشان طرف حق را گرفته است خداوند از ایشان قبول نماید. حق نگه دارشان باشد.

    جعفری

    حضرات معصومین به اندازه توانایی مالی که داشتند و مصلحتی که تشخیص می دادند، اموال خود را وقف می کردند که از آن جمله حضرت زهراعلیهاالسلام است که از پدر بزرگوار و همسر گرانقدرش پیروی کرد. ابوبصیر از امام صادق (ع) نقل می کند که فرمود: آیا وصیت نامه حضرت زهرا(س) درباره وقف را برایتان نخوانم؟! گفتم: چرا، آنگاه امام صادق (ع) بسته ای را در آورد که نوشته ای داخل آن قرار داشت در آن بدین گونه نوشته بود: به نام خداوند بخشنده مهربان. این چیزی است که فاطمه دختر محمد(ص) در مورد باغهای هفتگانه (خیبر) وصیت کرده است. باغهای هفت گانه به نامهای؛ عواف، دلال، برقه، مبیت، حسنی، صافیه، مال ام ابراهیم ( باغی که ماریه قبطیه در آن سکونت داشت) این وصیت برای علی بن ابیطالب (ع) که پس از درگذشت او به فرزند ش حسن (ع) و بعد از در گذشت او به فرزندش حسین (ع) و پس از او به اولاد بزرگ وی یکی پس از دیگری به فرزندانشان می رسد(وسایل الشیعه،ج ۱۳،ص۳۱۱/ بحارالانوار،ج ۴۳ ، ص۲۳۵٫) تشکر ویژه دارم از خبرنگار سایت خانه خشتی صفائیه جناب آقامجتبی نقی زاده که با تهیه این گزارش احیای امر اهل بیت نمودند. در ضمن میخواستم بگویم آقا مجتبی بچه چشم پاکی است . از مدیریت محترم جناب حاج آقای بادپروا از انتخاب خوب و شایسته خبرنگاری نوق کمال تشکر میکنیم. از حق نگذریم تمامی خبرنگاران این پایگاه در سطح شهرستان خوب هستند همه مثل گل هستند که عطرشان با هم فرق میکنند.حتی خواهران در این پایگاه ما الگوی خبرنگاران سایر رسانه ها می باشند امیدوارم که همگی عاقبت به خیر ,و مشمول عنایات اهل بیت عصمت (ع) واقع شوند.

    محمد جواد

    پیامبر صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله : با مرگ انسان ، رشته عملش قطع مى‏شود ، مگر از سه چیز : صدقه جارى (وماندگار) ، دانشى که مردم از آن بهره‏مند شوند ، و فرزند نیکوکارى که برایش دعا کند . میزان الحکمه ، ح ۱۴۲۸۷ . سلام و تشکر میکنم از آقای بادپروا مدیریت محترم که در راه احیای این سنت حسنه اطلاع رسانی نموده اند کاروان صادقیه سنتی پویا در رفسنجان که بزرگترین صدقه جاری فرهنگی است.

    نظریان

    سلام عرض میکنم محضر عزیزان خانه خشتی و خداقوت خدایش وقتی فکرش را بکنید می بینید نظر خود امام صادق علیه السلام بوده که رفسنجان خیمه گاه صادق الائمه علیه السلام گردد. ان شاءالله با یاری خدا و نیت پاک و همت مردمان رفسنجان در زیر پرچم امام صادق علیه السلام گردمی آیم و بر غربتش غریب نوازی میکنیم و این حرکتمان که نشان افتخار شهرمان است در صحرای محشر به حضرت صادق علیه السلام تحویل می دهیم . افتخار میکنیم که تمامی مردمان شهرستان رفسنجان دلهای پاکشان شایسته محبت آقاست.

    مرتضوی

    سلام و نهایت تشکر از دوستان محترم خانه خشتی. مرحوم پدرم تعریف میکرد قبل از انقلاب سرکار آقا ابراهیمی پیشوای شیخیها در رفسنجان نیت داشت شهر رفسنجان را پایگاه شیخیها نماید ایشان سرمایه داران ترین شخص استان بود نتوانست . رفیعی بهایی قصد داشت رفسنجان را به کیش بهاییت سوق دهد اما نتوانست. هردو با پیروزی انقلاب فراری شدند و اموالشان مصادره شد. وقتی می بینم یک کارگر روستایی نیت میکند رفسنجان را به عنوان پایگاه عاشقان امام صادق علیه السلام و دارالصادقیون معرفی نماید خدا هم کمک میکند و کاروان صادقیه اولین و بزرگترین همایش تکریم مقام آن حضرت را در کشور به تصویر میکشد . در جهان اسلام ۴ کاروان پیاده روی برای اهل بیت رقم خورده است. اولین کاروان پیاده روی اربعین حسینی در کربلای معلی. دومین کاروان پیاده روی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس. سومین کاروان نمادین حضرت معصومه (س)در قم . چهارمین کاروان صادقیه در امامزاده سیدجلال الدین رفسنجان. البته مردم رفسنجان شایستگی همراهی این کاروان را دارند. از حق نگذریم می بینم اینها از پیش تعیین شده اند و نظر اهل بیت است . وقتی حوزه مقاومت بخش فردوس را میخواستند نام بگذارند به نام امام صادق علیه السلام مزین نمودند این نامگذاری بیست سال پیش از تاسیس کاروان بود . گل رفسنجان را با محبت امام صادق علیه السلام سرشتند.و عشق حضرت را در قلب تک تک رفسنجانیها نوشتند.

    طلبه

    با سلام و تشکر از دوستان سایت خانه خشتی. وقتی نظرات را خواندم شاید کسی این لطف امام صادق علیه السلام را باور نکند من میدانم خداوند را گواه میگیرم آنروزی آقای میرلوحی در دانشگاه امام صادق علیه السلام در جمع دانش آموختگان دانشگاه قصه زندگی احمد تقی نژاد خادم امام صادق علیه السلام را تعریف کرد باور کنید شیفته این مرد شدم وقتی در شبکه معارف از همایش تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام در رفسنجان خبر داد بیشتر خوشحال شدم به خداوند کریم هیچ چیز مثل کاروان صادقیه برایم مهم نبود در درس خارج آیت الله وحید دامت برکاته بودم که ایشان در باره مقام امام صادق علیه السلام فرمودند هرچند حوادث روزگار نگذاشت مفسّر معصومِ قرآن, پرده از حقایق کتاب خدا بردارد ولی در فرصت کوتاهی که برای ششمین اختر فرزوان آسمان هدایت پیش آمد,شاهراه مذهب حق را برای رهروانِ از خلقت باز کرد , و فطرت تشنه انسانیت را به آب حیات عبادت و معرفت سیرآب کرد. امید است پیروان مذهب حق روز عزای حضرت صادق علیه السلام آنچه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود((رحم الله من احیی امرنا)) رحمتی که سرمایه ی سعادت و وسیله ی نجات از شدائد برزخ و قیامت است. با جرات می توانم بگویم تنها کسی که توانست این حرف سکاندار اعتقادات تشیع را بر زمین نگذارد و مشمول کلامشان شود همین همشهری ماست گرچه اهل انار هستم باور کنید به خاطر این موضوع از شهرستان شدن انار ناراحتم وقتی در فضای مجازی رفسنجان را به عنوان دارالصادقیون می دانم آه می کشم که چرا انار از رفسنجان جدا شد گرچه توفیق حاصل نشد در این مراسم شرکت کنم التماس دعا دارم از شما دوستان خانه خشتی این مراسم را تحت پوشش قرار میدهید سپاسگزارم وامیدوارم که حضرت صادق علیه السلام شما را تحت پوشش خویش قرار دهد. از نظر دهندگان محترم خواهشی دارم وقتی که اسم امام صادق علیه السلام را می نویسند حتما علیه السلام را بنویسند. لااقل سلامی به آقا داده باشم. التماس دعا

    حسنی

    سلام خداوند تمامی دوستان خانه خشتی را نگه دارد .وقتی پنج شنبه ها مرخصی میگیرم چون دلم به شهرمان رفسنجان تنگ میشه سری به سایت خانه خشتی میزنم این سایت را در قلبم جای دادم این تنها آشنای ما در دیار غربت است. مخصوصا این پست که افتخار دیار سرداران شهید بخش فردوس است. ۶ سال پبش ایام اعتکاف ایشان را در مسجد جامع صفائیه زیارت کرده بودم. ولی اسمش را نمی دانستم . خدا خیرش بدهد ثوابش مال خودش و افتخارش برای ماست. خدا آقا مجتبی نقی زاده را نگه دارد.

    سعید محمد حسینی

    چه جالب گفت و گوی خانه خشتی با اولین واقف امام صادق(ع) در کشور سلام و سپاس فراوان بر چشمه صداقت ومعرفت فضای مجازی سایت خانه خشتی. خوشحالم اولین آشنایی ام با این سایت پر محتوا از عشق به صادق آل محمد شد. حقیر تحقیقی راجع به نخستین واقف که پیامبر اسلام بود داشتم وقتی سرچ کردم در چندین سایت از نخستین وقف امام صادق تعریف شده بود متاسفانه در آنها تصویر ایشان نبود وقتی نوشتم تصویر نخستین واقف امام صادق عکس ایشان را دیدم و در وبگاه مدینه هم دیدم .خیلی خوشحال شدم.که یک هم استانی این کار را به ثبت رسانده. وقفش کار مهمی نبود آنچه برایم مهم بود راه اندازی کاروان صادقیه خیلی کار فرهنگی کرده بخواهد کاروانی را تشکیل بدهد که پیامی را به وهابیت خبیث برساند که اگر شما مانع توسل ما به اهل بیت میشود در رفسنجان کاروانی با این همه عظمت به احترام او تشکیل شده که رسما عهدار مراسم عزای آن حضرت شده اند. احساس میکنم این بزرگترین افتخار دیار کریمان است. افتخاری که برای رضای خداست. به حضرت صادق قسم اگر ماموریت نباشم و اجل مهلت بدهد در این کاروان شرکت میکنم. چند سال پیش به رفسنجان آمدم و از خانه خشتی بازدید کردم چیزی دستگیرم نشد از سایت شما خیلی چیزها دستگیرم شده و میشود .از این برادر بزرگوار میخواهم که اگر نظر مرا دید دعایی برایم نماید که عاقبت به خیر شوم.

    مسعود

    سلام و اظهارارادت اگر از حق نگذرم و اغماض نکنم ما از پایگاه شما خبری نداشتیم یکروز یکی ازدوستانم در دبیرستان شاهد جریان تقی نژاد را تعریف کرد و سایت خانه خشتی را معرفی کرد رفتم اینترنت را وصل کردم هر روز به سایت خانه خشتی سرمیزنم فقط معتاد نظرات این پست و اخبار را دنبال میکنم و به سایت پایگاه حفظ حیا و عفت را سر می زنم . گفتم اگر تشکری نکنم نهایت نا شکری است بر خودم لازم می دانم ازمدیران پایگاه خانه خشتی و پایگاه حفظ حیا و عفت مادر ارجمند تشکری داشته باشیم .در پناه حق.

    حسین زاده

    سلام و سپاس مدتی است که مطلع شدم و افتخار کردم که همشهری ما یک روستایی با کارگری خود اولین وقف برای امام صادق به ثبت رسانده.و کاروان صادقیه رفسنجان را که بزرگترین جلوه تکریم مقام امام صادق در کشور را در جوار امامزاده سیدجلال الدین راه اندازی کرده است امیدوارم که خدا از ایشان قبول نماید و ایشان مرا با دعای خیر بهره مند نماید از مسولین خانه خشتی نهایت قدردانی را به عمل می آورم و تولد چهار ساگی این پایگاه را به شما عزیزان تبریک و تهنیت میگویم و توفیق روز افزون شماعزیزان را در کسب فیوضات معنوی از درگاه خداوند آرزومندیم. ما دانش جویان از شما توقع داریم در این مراسم جشن چهار سالگیتان حتی در یک دقیقه جمله ای کوتاه از زبان خادم امام صادق (ع) در تعریف از مولایش بشنویم و ایشان را از نزدیک زیارت نماییم. چون بچه نوقیها خیلی از ایشان تعریف میکنند. از لطفتان متشکریم شرمنده

    حسین زاده

    سلام مدتی است که مطلع شدم و افتخار کردم که همشهری ما یک روستایی با کارگری خود اولین وقف برای امام صادق به ثبت رسانده.و کاروان صادقیه رفسنجان را که بزرگترین جلوه تکریم مقام امام صادق در کشور را در جوار امامزاده سیدجلال الدین راه اندازی کرده است امیدوارم که خدا از ایشان قبول نماید و ایشان مرا با دعای خیر بهره مند نماید از مسولین خانه خشتی نهایت قدردانی را به عمل می آورم و تولد چهار ساگی این پایگاه را به شما عزیزان تبریک و تهنیت میگویم و توفیق روز افزون شماعزیزان را در کسب فیوضات معنوی از درگاه خداوند آرزومندیم. ما دانش جویان از شما توقع داریم در این مراسم جشن چهار سالگیتان حتی در یک دقیقه جمله ای کوتاه از زبان خادم امام صادق (ع) در تعریف از مولایش بشنویم و ایشان را از نزدیک زیارت نماییم. چون بچه نوقیها خیلی از ایشان تعریف میکنند. از لطفتان متشکریم شرمنده

    مریم

    سلام وسپاسگزارم از صداقت و امانتداری عزبزان خانه خشتی. پیامی به نظر دهنده گان می خواستم بگویم آخرت خودتان را به دنیای دیگران نفروشید و توی نظراتتان نسنجیده قضاوت نکنید. اگر شهادت دروغی بدهید و مردم در اهدافشان دچار تردید شوند. خدا از شما نمیگذرد. اگر بزرگواری نذری داشته نتیجه اش را گرفته خداوند خیرتان بدهد. فقط دروغ نگویید.

    خواهر

    سلام چند سال پیش برادرم حالشان بهم خورد و به آژانس بیمارستان علی بن ابیطالب آوردند . پرستاری بنام مرتضی حسینی ایشان خوش اخلاق بودند به برادرم خدمت کردند بعد دیدم ایشان کارت تبلیغاتی که مردم را به کاروان صادقیه دعوت میکرد می داد. وقتی دیدم نیمه های شب نماز شب میخواند و چون ابر بهاری گونه هایش از اشک جاری بود . من تحت تاثیر قرار گرفتم از کشکوئیه با خانواده مان به نوق امامزاده سیدجلال الدین آمدیم وقتی دیدم ایشان با پای برهنه حامل پرچم کاروان امام صادق است گفتند اگر عمری باقی بماند هرساله می آیم. امسال آمدم اما ایشان را ندیدم و درتصاویر کاروان صادقیه و ایشان را ندیدم ناراحت شدم گفتم خدای ناکرده طوری شده باشد تا اینکه چند وقت پیش شوهرم تصادف کرده بودند وقتی ایشان را در آژانس دیدم خیلی خوشحال شدم که از تصادف شوهرم فراموش کردم. میخواستم پیامی به این برادرم که به امام صادق خدمت میکند بگویم در نماز شبتان ما را دعا نمایند. التماس دعا در ضمن از خواهر و برادرانم در خانه خشتی هم تشکر میکنم. واز این خادم امام صادق هم سپاسگذارم که خدمت به امام صادق را در رفسنجان جاری نمود.

    حره

    سلام اگر از بزرگوان خانه خشتی و خادمین صادقیه تشکری نکرده باشم نمتوانم شکر نعمات خدا بجا آورم. ... من تحت تاثیر قرار گرفتم و غسل کردم و توبه کردم مدیون تمامی بیندگان سایت بشوم اگر از آن روز تا به حال فکر بد به سر زده است. میخواستم تشکری از دهیار روستای حسن آباد صادق الائمه بنمایم که حرف مردم روستا را بر روی دیوار منزل حسن پیل پایه که مورد دید همگان است نوشته.: افتخار میکنیم اربابمان امام صادق نوری است که تکریم مقام عالیش استعدادهای خفته را بیدار میکند و به جنبش در می آورد تا شعله هایی از ایمان در دلها منور گردد. ای کاش این جمله زیبای تقی نژاد را روزی در تبلیغات میدان ابراهیم نسب گردد. از بزرگواران خانه خشتی نهایت قدر دانی را به عمل می آورم.

    حسینی

    دوستان خانه خشتی سلام و برکات خداوند شامل حالتان باد. خدایا شاهد باش آنچه که میگویم برای رضای تو و محبت به امام صادق است. اگر به زندگی تقی نژاد نگاه کنید و زندگیش را مورد نقد و بررسی قرار دهید می بینید که ایشان در اوائل زندگیش وقتی انجمن محبین صادق الائمه را تاسیس کرد مورد تمسخر خلق قرار میگرفت کسی به اندازه پشه ای ارزش برایش قائل نبود. سرمایه و اعتبارش عشق به امام صادق بود. د راه عشقش ازهیچ کوششی دریغ نورزید و الان در فضای مجازی ایشان را به عنوان خادم الصادق میداند. تقی نژاد آن چنان سنگ مولایش را به سینه زد که دوست و دشمن وقتی به نام مقدس امام صادق را میبرند یاد او در دلها زنده میشود. به خدای بزرگ قسم من سراغ ندارم کسی مثل ایشان دیوانه امام صادق باشد.این پسست شما اسایتهایشان نام برده و خواهری از دو وبلاگ تعریف کرد من از وبلاگی از ایشان میگویم که پوزه وهابیت را به خاک مالیده من هر وقتی دلم میگیرد به آن سر میزنم. ماهی دو سه مطلب بیشتر نمی گذارد ولی تقاضا خیلی دارد ای کاش بیشتر میگذاشت. امکان ندارد کسی یکبار سر بزند و شیفته اش نشود این وبلاگ شیرین و به روزترین خاطرات توسل به حضرت زهرارا بیان میکند و این وبلاگ زیر نظر سردار هوشمند اداره میشود این وبلاگ بنام یا حضرت صدیقه موالاتی اغیثینی***http://yasadegh.mihanblog.com/ در فضای مجازی معروف است . از اطلاع رسانی خاانه خشتی کمال تشکر داریم

    رضایی شریف

    سلام تشکر از خانه خشتی به خاطر اطلاع رسانی بر خودم فرض می دانم .در نظری که خواهر ما زهرا خانم از خانم ترابی تشکر نموده بگویم ایشان مدیریت جامعه القران کریم منطقه نوق علیا را به عهده دارند و نوق به سه قسمت تقسیم میشود . و ایشان مدیر مسئول مدرسه قرآنی صادق الائمه دهستان رضوان هم می باشد . از مسولین میخواهم یک گزارش از اقدامات ایشان تهیه نمایید از اقدامات این خواهر دو موسسه جامعه القرآن را در دهستان رضوان با دست خالی راه اندازی نمود و با مدیریت ایشان جامعهالقرآن حسن اباد اولین جامعه القرآن دهستان رضوان بود از تعطیلی نجات داد. ایشان با توکل به خدا و توسل به جدش امام صادق توانست با مشغله کاری و خانه داری از سیکل تا لیسانس درس بخواند ابشان شایستگیش قابل توصیف نیست از همسر بزرگوارشان حاج حسین کرمی تشکر میکنم که ایشان را در این مسیر خدمت به امام صادق یاری می نمایند. اگر تقی نژاد یک پنجم از درآمدش را نذر امام صادق کردند ایشان تمام درآمد وعمرشان را در راه احیای فرهنگ قرآنی نمودند.جا دارد از برادرشان آسیدرضا ترابی که در این مسیر پیشتوانه مالی ایشان بودند تشکرنمایم. به خدا هرکسی به هر نحوی برای ایشان مشکل درست میکرد . امکان نداشت مجازات عملش را نبیند. چون جدشان حضرت صادق است. به نظر بنده تجلیل از ایشان امری واجب است چون خون اهل بیت در رگهای ایشان جاری است.

    ناشناس

    سلام و عرض ادب ویژه دارم خدمت مسئول محترم تایید نظرات سایت خانه خشتی. خوشحالم که بزرگواری که مسئول تایید نظرات هست انسان فهمیده و مدیریتی سنجیده دارد. چند روز پیش نظری دادم که تایید نکردند از سایت خانه خشتی ناراحت شدم وقتی الان فکرش را میکنم میگویم اگر تایید کرده بودند مورد سرزش خلق خدا میگشم .عذر خواهی به شما بدهکار بودم . از صبوری و متانت شما کمال تشکر را داریم امیدوارم که حقیر را از دعای خیر محروم نفرمایید و ما را مورد عفو و بخشش قرار دهید. و از اولین واقف امام صادق آقای تقی نژاد هم التماس دعای مخصوص دارم.

    زهرا

    سلام دست شما و نظر دهندگان درد نکند امیدوارم که همگان مشمول عنایات حضرت زهرا واقع گردند خصوصا مربی دلسوز من و خادمه امام صادق سرکار خانم ترابی سیده بزرگوار و ریاست حامعه القرآنهای امام صادق نوق

    فاطمه چوپانی

    سلام خدمت دوستان گرامی بنده خواهری هستم از استان اصفحان شهرستان آران وبیدگل شاید شهر من را نشناسید شهرمن کنار شهرکاشان قرار دارد اگر خدا قبول کند در بسیج خواهران خدمت میکنم یک سالی هست که باآقای تقی نژاد از طریق وبلاگم آشنا شدم و همکاریمان را در وب مادر ارجمند آغاز کردیم ایشان علاقه زیادی به امام صادق(ع) ومادر بزرگوارشان دارد وچون ترویج حجاب فاطمی برایشان خیلی مهم بود وبلاگی در بلاگفا ساختند به نام مادر امام صادق (ع) و مشابه ان را در میهن بلاگ به نام سیده نفسیه عروس امام صادق(ع) وتمام پست هایش مربوط به حجاب است برای من نام مدینه و برای خودشان نام خادم الصادق را انتخاب کردند آقای تقی نژاد اینقدر برایشان مهم بود که چه کسی میخواهد در وبلاگ پست بگذارد رنج سفر را به خود خریدند وبه شهر ما آمدند و با من و همسرم و خانواده ام آشنا شدند امیدوارم مردم فهیم و ولایی استان کرمان از سایت ها و وبلاگ های صادقیون که همه با مدیریت ایشان اداره میشود استفاده کنند و نظر های خوبشان را برای ما بفرستند تا بتوانیم بیشتر وبهتر به خاندان ال الله خدمت کنیم.شهر کاشان وشهر ماآران وبیدگل به دارالمومنین شهرت دارد ولی هیچ وقت مراسم باشکوهی همچون مراسمی که کاروان صادقیه در روز شهادت امام صادق (ع)برگزار میکند نداریم اگر ان شاءالله بیماری به من مهلت دهد آرزو دارم یک بار هم شده در روز شهادت اقا زیر خیمه صادقیون باشم. ادرس وبلاگها را میگذارم ومنتظر قدم شما عزیزان هستم http://umfarwah.blogfa.com/ مادر ارجمند بی بی ام فروه(س) http://madrarjmand.mihanblog.com/ سیده نفیسه خاتون نواده امام حسن (ع) و عروس امام صادق (ع) در پایان از زحمت کشان خانه خشتی تشکر میکنم که هم این مصاحبه را انجام دادند هم نظرات خوانندگانشان را به نمایش میگذارند

    فاطمه شقایق

    سلام خدمت دوستان گرامی بنده خواهری هستم از استان اصفحان شهرستان آران وبیدگل شاید شهر من را نشناسید شهرمن کنار شهرکاشان قرار دارد اگر خدا قبول کند در بسیج خواهران خدمت میکنم یک سالی هست که باآقای تقی نژاد از طریق وبلاگم آشنا شدم و همکاریمان را در وب مادر ارجمند آغاز کردیم ایشان علاقه زیادی به امام صادق(ع) ومادر بزرگوارشان دارد وچون ترویج حجاب فاطمی برایشان خیلی مهم بود وبلاگی در بلاگفا ساختند به نام مادر امام صادق (ع) و مشابه ان را در میهن بلاگ به نام سیده نفسیه عروس امام صادق(ع) وتمام پست هایش مربوط به حجاب است برای من نام مدینه و برای خودشان نام خادم الصادق را انتخاب کردند آقای تقی نژاد اینقدر برایشان مهم بود که چه کسی میخواهد در وبلاگ پست بگذارد رنج سفر را به خود خریدند وبه شهر ما آمدند و با من و همسرم و خانواده ام آشنا شدند امیدوارم مردم فهیم و ولایی استان کرمان از سایت ها و وبلاگ های صادقیون که همه با مدیریت ایشان اداره میشود استفاده کنند و نظر های خوبشان را برای ما بفرستند تا بتوانیم بیشتر وبهتر به خاندان ال الله خدمت کنیم.شهر کاشان وشهر ماآران وبیدگل به دارالمومنین شهرت دارد ولی هیچ وقت مراسم باشکوهی همچون مراسمی که کاروان صادقیه در روز شهادت امام صادق (ع)برگزار میکند نداریم اگر ان شاءالله بیماری به من مهلت دهد آرزو دارم یک بار هم شده در روز شهادت اقا زیر خیمه صادقیون باشم. ادرس وبلاگها را میگذارم ومنتظر قدم شما عزیزان هستم http://umfarwah.blogfa.com/ مادر ارجمند بی بی ام فروه(س) http://madrarjmand.mihanblog.com/ سیده نفیسه خاتون نواده امام حسن (ع) و عروس امام صادق (ع) در پایان از زحمت کشان خانه خشتی تشکر میکنم که هم این مصاحبه را انجام دادند هم نظرات خوانندگانشان را به نمایش میگذارند

    فاطمه

    اگر قدردان خانه خشتی نباشیم پیش خدا مسئولیم. به خدا قسم بزرگترین خانه خشتی جهان کاری را نساخت سایت شما امثال این پست بزرگترین تحول را در انسان بوجود می آورد. از دوست دوران دبیرستان سرکار خانم رضایی هم تشکر میکنم. من می دانم متن مصاحبه کار خانم رضایی است. خدا پدر بزرگوارشان را رحمت نماید.

    طاهری

    آن چه برای من مهم است این است که در سال اول انقلاب آقای حمید توکلی به مردم حسن آباد گفت من چاهی برایتان میزنم و وامی برایتان می گیرم. مردم حسن آباد همه با هم به شهر رفتند و گفتند مرگ بر توکلی . وقتی کاروان صادقیه در ایام پسته چینی حرکت کرد مردم به عشق امام صادق کار و زندگی خود را رها کردند. و گفتند جانم امام صادق . این عشق به امام صادق را می رساند . اگر در نوق وقتی اسم صادق الائمه مطرح میشود روستای حسن آباد صادق الائمه مطرح میشود در رفسنجان وقتی اسم صادق الائمه مطرح میشود به یاد امامزاه سید جلال الدین می افتیم در کشوروقتی به اسم دارالصادقیون می رسیم رفسنجان سرافراز است. این نام امام صادق زینت شهر ما و نشان افتخار تاریخ رفسجان ست. سعی کنید تاریخ حرکت شما ثبت کند.

    نادان

    سلام و اظهار ارادت به دوستان خانه خشتی تشکر از نظر دهندگان و خدام امام صادق. یک هفته به پایان سال ۱۳۹۰بود. شنیدم احمد تقی نژاد به مراسم عقد یکی از اقوامشان به نام حسین.ش دعوت بودند تازه احمدماشین پراید نو خریده بود.به خاطر حسادت با ایشان چون تازه از کنکره علمی امام صادق آمده بودندو در کنکره صاحب تقدیرنامه شده و در روزنامه رفسنجان با ایشان مصاحبه شده بود. همه جا بحث ایشان و رضا غلامرضا زاده روشندل بود. با خودم گفتم ماشین ایشان را آتش میزنم که شب عیدی به کامش تلخ شود. آدرس را پیدا کردم ماشینش را دیدم با کمک یکی از بجه های همان محل کنار ماشین آمدم هرچه فندک زدم روشن نشد یک قوطی کبریت مصرف کردم روشن نشد. با چاقویی که داشتم دوتا لاستیکهای سمت شوفر را پاره کردم. از آنجایی آن شب شلوغ بود و تاریکی کسی متوجه من نشد وقتی ایشان سوار ماشین شد متوجه پنجری ماشین شد نگاه کرد دید دوتا از لاستیکها با چاقو پاره شد به سمت آسمان نگاه کرد و گفت خدایا تو ببین..با استفاده از زاپاس ماشین خود و یکی از دوستانش کارش را راه انداخت و رفتند.خدا را گواه میگیریم از آن شب خدا دردی بر من دادکه خجالت میکشیدم به دکترها بگویم.تا اینکه در اربعین ۱۳۹۲ پول دوتا لاستیک ماشین در حرم ابوالفضل العباس به نیابت از ایشان انداختم و هرشب دو رکعت نماز برای ابولفضل العباس هدیه کردم تا زنده ام که ثوابش برای ایشان باشد تا این درد از سرم رفت.به جان بچه ام الان مریدش هستم از خجالت رویم نمی شود خودم را معرفی کنم شرمنده اش هستم و در همینجا میخواهم که به بزرگواری خودشان مرا عفو نمایند و به همان امام صادق میخواهم که جواب حلالیتم را پاسخ دهد. با تشکر از دوستان خانه خشتی این فرصت را در اختیار ما گذاشتید.

    احمد

    سلام. پاسخ سوال برادر دانا همانطوری که شما گفته بودید وقتی ماشینم پنچرشد گفتم خدایا اگر خودت میدانی غیر از تو کسی را ندارم خدایا هرکسی سوء قصدی نسبت به من دارد من حواله اش میکنم به شما. دلم میخواهم از امشب دردی به ایشان عطا کنی که خجالت بکشد دکتر برود. تا اینکه ۴روز مانده به اربعین ۱۳۹۲ که کربلا رفتم در جوار حرم ابوالفضل (ع)وقتی اوج جمعیت را دیدم گفتم خدایا هرکسی که به من بدهی دارد و ظلمی کرده اگر حضرت عباس (ع) را ادب نماید می بخشم. مدیون شما تا روز قیامت باشم در همین هنگام صدایی شنیدم که به من گفت حتی کسی که ماشینت را پنجر کرده . گفتم بله به شرطی که مثل من هر روز دو رکعت نماز هدیه به حضرت عباس (ع) هدیه نماید. قبلا تنها کسی را برایش گذشت نداشتم شما بودید. به احترام حضرت عباس (ع)در اربعین سال ۱۳۹۲ بخشیدم. تشکر ویژه دارم از کارکنان محترم پایگاه خانه خشتی به خاطر اطلاع رسانی و ارسال پیام دوستان .

    علیزاده

    سلام اجر بزرگوارمان خانه خشتی با پیامبر بزرگوار اسلام . اگر صادقیه در جوار امامزاده پایدار است به خاطر دستهایی که با نیت خالص دست به هم دادند تا مراسم خوب شود. اول تشکر بکنم از خدام صادقیه. ۱٫ وجود ملجا منور حضرت سیدجلال الدین اشرف ۲٫حضور هیئت سنج دمام آل محمد شهر بهرمان مخصوصا صدای گرم آقا سیدکاظم ۳٫نگاه گرم و پر مهر محبت آقایان حاج سید علی ترابی و حاج سید مجید حسینی خادمین امامزاده ۴٫زحمات و تلاشهای اعظم سادات ترابی در راه نشر فرهنگ امام صادق مدیریت محترم مدرسه قرآنی صادق الائمه و جامعه القرآنهای روستاهای جوار امامزاده و تشویق قرآن آموزان به کاروان ۵٫ اخلاص و تلاشهای حاجیه خانم بی بی حسینی پور در راه اندازی کاروان صادقیه اسماعیل آباد خداوند پدر بزرگوارشان و فرزندشان را مورد رحمت واسعه قرار دهد. ۶٫ حضور سادات جلیل القدری چون حاج سید احمد حسینی پور و...... در مراسم معنوی ۷٫ بیان گرم حاج سید مرتضی طبا طبایی شما را درد سر ندهم از برکت سادات واجب التعظیم شهرستان رفسنجان و اخلاص خادمین صادقیه و اطلاع رسانی خانه خشتی و هفته نامه های محلی رفسنجان و تیلیغات بلبل صادقیه روشندل کربلایی رضا غلامرضا زاده

    امیرحسن

    سلام التماس دعا از دوستان خانه خشتی و خادمین گمنام صادقیه

    علی

    سلام جا دارد ازتمام خادمین افتخاری از جمله کسانی که دوست ندارند اسمی از انها اورده شود وکارهای بسیار بزرگی انجام دادند تشکر کنیم اهالی روستایی سقریه شمس اباد

    حر پشیمان

    السلام علیک یا جعفربن محمد درود بر کاربران رسانه مجازی خانه خشتی اعتبار شهر رفسنجان سایت راستی و صداقت. ضمن توفیق روز افزون موفقیت برای این عزیزان. با کمال شرمندگی نظرم را میگویم امید عفو از خادمین صادقیه دارم اگر دین اسلام اجازه داده بود بنده در نزد بنده اقرار به گناهانش بکند خودم را معرفی میکردم تا همه مرا نفرین کنند. من نمی دانستم که طرف صادقیون چه کسی می باشد؟ از آنجایی تقی نژاد را از قشر ضعیف و بیچاره می دانستم دوست نداشتم پیشرفت ایشان را ببینم. وقتی شنیدم سایت کاروان صادقیه را راه انداخته گفتم ضربه ای به ایشان یا تهمتی برایش بزنم تا همیشه شرمسار باشد. در باغ موقوفه امام صادق اتاقی درست کرده است گفتم میروم مقداری تریاک و چند شیشه مشروب در اتاق پنهان میکنم بعد زنگ میزنم به ۱۱۰ که فلانی خلافکار است. یک شب شاه کلیدی پیدا کردم درب اتاق رسیدم از ماشین پیاده شدم دیدم داخل اتاقی سیدی نماز میخواند به خدا قسم این چنین مناجاتی را هنوز نشنیده بودم. از ترس فرار کردم. و برای همیشه توبه کردم. و خدا را شاکرم که دستم به گناه آلوده نشد. و به شکرانه اش هر روز تا زنده هستم هر شب ۲ رکعت نماز برای امام صادق میخوانم.

    مهدی

    سلام دوست دارم ازهمه دوستان یادی شده باشد خصوصا از هیئت فدائیان اهل بیت امامزاده . اگر کاروان صادقیه در جوار امامزاده از نظم خاصی برخوردار است حاصل مدیریت برادر حاج علی کریمی ریس پایگاه شهید بهامین جعفر آباد و حاج احمد خراسانی پایگاه شهید بهشتی و مهدی ابولی زاده از پایگاه شهید باهنر است که با هدایت ایشان به کار خود انظم بخشده و از آقایان علی بیگانی و عباس حسینی و محمود مهدویان و محمود برندکام وحمید بهامین و مهدی ملکی و محسن یوسفی و یاسر زینلی و مهدی کریمی و اکبر ابوالحسنی و حسین زینلی و مجید حسین پور و حمید ملکی و محمدرضا پیل پایه و حسن مهدوی و رضا عباسی و جواد زینلی ....و دوستان از قلم افتاده هم تشکر میکنم. از آقای تقی نژاد و شماعزیزان خانه خشتی هم تشکر میکنم. خدا عاقبت همه را به خیر کند. و جزای خیر بدهد.برای شادی روح محمد رضا اسماعیلی و سایر اموات کاروان صادقیه..... صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد

    کریم

    سلام بهتر بود از زحمات برادران بسیجی رضا حسینی (دایی رضا) سید حمید وسیدامین پور ترابی محمدرضا عسکری حصن وعلیرضا عسکری حصن ،حسین ابولی عباسعلی ملایی ماشا...حسینی علی پشنگ که در اکثر مراسمات یار ویاور هیئت امنا بودند تشکر می شد. اجرکم عندا...

    محمد

    تشکر از بزرگواران خانه خشتی سلام و خداقوت وقتی نظرات را خواندم گفتم آنچه میدانم اگر نگویم جفا است. تمام نظرات درسته اما عجیبتر این است. چند سال پیش از نوق به رفسنجان می آمدم در بین راه با جوانی معلول به نام حسین فلاح آشنا شدم و ایشان را سوار کردم وقتی در ماشین با ایشان صحبت میشد نهایت عشق به امام صادق در دلش بود جوانی معلول تصمیم میگیرد مرکزی را برای نشر فرهنگ قرآنی در روستای حسن آباد صادق الائمه دایر نماید با اینکه نه خانه دارد و نه کار آن چنانی و نه سرمایه با دست خالی و با توکل به خدا در این مسیر آمد ایشان از نوق به رفسنجان می آید با خانمش یک مربی از رفسنجان با ماشینها کرایه به حسن آباد می آورد و دوباره پس از تدریس ایشان را به منزلشان برساند و هزینه درس این مربی را بدهد بدون اینکه از قرآن آموزان یک تومانی دریافت کندوقتی سوال کردم گفتم هدفم نام صادق الائمه برده شود که آرام جانم است. با خودم گفتم این بدبخت به چی دل خوش کرده؟ چند وقت پیش جویای حالشان شدم دیدم که الان استخدام دانشکده علوم پزشکی و همسرش در حوزه خواهران کار میکنند. هم صاحب خانه شده و هم ماشین دارد و دو تا فرزند مثل دو دسته گل خداوند به ایشان داده آن وقت فهمیدم بدبخت من بودم نه ایشان من صاحب همه چیز بودم بر اثر غفلت همه را از دست دادم ولی ایشان خوب جایی سرمایه گذاری کرده و جامعه القران کریم صادق الائمه حسن آباد حافظ ۸ جز قرآن دارد. ناگفته نماند از سرکار خانم ترابی مدیر دلسوز این موسسه هم تشکر میکنم.

    علی

    سلام و خداقوتی دارم به مسئولین با شعور خانه خشتی و تشکر میکنیم از امر اطلاع رسانیتان. آنچه خیلی برایمان جالب است مراسم استقبال از صادقیه در روستای امام صادق علیه السلام وقتی می بینید استاد دانشگاه و مهندس جناب آقای حاج محمدرضا حیسنی جلال آبادی خادم امام صادق با آن همه موقعیت اجتماعی اش نذر دارد هرساله روستا را مزین به رنگ عزای صادقیه نماید طول بلوار را با دست خود و تنها نردبان را جابجا می نماید این حس را به شما دست میدهد این این عزیز خادمی به اهل بیت را از مقام اجتماعی خود ترجیح میدهد خدا این عزیز و آقایان وحید و حمیدومرتضی و مجتبی و محمد و سعید حسینی و سایر اقوامشان که پشتوانه و اعتبار صادقیه میباشندهمیشه حفظ نماید.

    محمود

    سلام خدا عافیت و سلامتی به شما عزیزان خانه خشتی عنایت فرماید نظرات و خاطرات از پست جالب تر است.کرامتی من از امام صادق دیدم راجع به مراسم نوق نیست. سال ۱۳۷۴ ولادت پیامبر و امام صادق بود با نامزدم مشهد رفتیم از اتوبوس پایین شدیم قبل از اینکه به مسافرخانه برویم یک موتور سوار کیف پولم را ربود.ما ۴۰۰۰۰تومن داشتیم. امیدم نا امید شد. سخت ترین روز عمرم بود رفتم مقابل حرم امام رضا گفتم امام رضا از تمام مهمانهایت را این جور پذیرایی میکنید امروز چه روز نحسی است. گفتم به خدا دیگر در حرم نمی آیم . گوشه ای با نامزدم نشسته بودم دیدم خانمی آمد گفت آقا محمود از رفسنجان شما هستید گفتم بله گفت من نذر امام رضا ۱۲۰۰۰۰ تومن داشتم دیر شب خواب دیدم که امام رضا به من گفتند فردا ظهر به فلان محل برو محمود از رفسنجان می آید این پول را به او بده و بگو دیگر نگوید روز نحسی است امروز روز ولادت پیامبر و امام صادق است مابقی عید شما باشد. باور کنید روز میلاد پیامبر و امام صادق بهترین روز زندگیمان است. خوشا به حال این خادم امام صادق خدا عاقبت به خیرش کند و همچنین شما دوستان خانه خشتی. به خدا من خبر نداشتم چنین مراسمی وجود دارد چشم با کمال میل سال آینده اگر خدا بخواهد حتما می آیم.

    محمدی

    نظرات متفاوت هستند از همه دوستان یاد شد یادی از برادر بزرگواری چون مرحومین محمدرضا اسماعیلی و محمد رضا پژوهی و جواد ابولیزاده نشد از دوستان خانه خشتی میخواهم که بزرگواری نمایند و این نظر را تایید کنند تا یادی از این جوانان هیئتی کرده باشند عزیزانی که خادم هیئت بود و در ایام سال در خدمت برادران هیئتی بود.

    مومنی

    میخواستم سلام و عرض ادبی داشته به باشم به دوستان خانه خشتی و گله ای بکنم. نمیدانم نظرم را تایید میکنید یا نه؟ باور کنید شما عزیزان در مراسم که اطلاع رسانی می نماید از مراسم امامزاده سید جلال الدین اشرف یادی نمی کنید.مثلا روز شهادت امام رضا شاید جایی مثل امامزاده سیدجلال الدین باشکوه نبود. من نمی گویم شما نسیه کاری کنید اگر حاجتی دارید با آقا درد دل نماید حاجتتان را انشا ءالله طلب میکنید شما این پنج شنبه بازار امامزاده بیاید ببینید چقدر جالب است. اگر شما اطلاع رسانی نمایید باعث میشود بیشتر با آقا آشنا بشوند شما در ثواب زیارت شریک هستند و با نذورات خود به توسعه امامزاده کمک میکنید جا دارد از برادر عزیزم حاج عباس کریمی دهیار محترم شمس آباد و آقای رضایی شریف دهیار محترم اسماعیل آباد و آقای تقی پور دهیارمحترم حسن صادق الائمه تشکر ی کرده باشم که این فضا را به وجود بیاورند. از هیئت امنای امامزاده مخصوصا سروران بزرگوارم حاج آقای رضایی و ر ضایی شریف و حسین زاده و خادمین بزرگوارانی چون حاج سیدعلی ترابی و حاج آقای ابولی و زینلی و آقا سید مجیید حسینی وآقا ابولفضل زینلی و خواهر حاجیه نصرت هم تشکر بکنم .لااقل آقای نقی زاده را بفرستید هم زیارتی میکند و هم دست خالی بر نمیگردد.

    احمدی نسب

    سلام ودرود سایت خانه خشتی همچون دایرهالمعارفی است که بدون هزینه همه اطلاعات را در اختیار ما میگذارد. از تمامی کارکنانش از صمیم قلب کمال تشکر داریم التماس دعا امیدوارم همه این پرسنل در صحرای محشر مورد شفاعت امام صادق واقع کردند.

    احمدی نسب

    سلام سایت خانه خشتی همچون دایرهالمعارفی است که بدون هزینه همه اطلاعات را در اختیار ما میگذارد. از تمامی کارکنانش از صمیم قلب کمال تشکر داریم التماس دعا امیدوارم همه این پرسنل در صحرای محشر مورد شفاعت امام صادق واقع کردند.

    کنیز زهرا

    دوستان خانه خشتی سلام ما را با صمیمیت پذیرا باشید. از حق نگذرم از مدتی که با فضای مجازی آشنا شدم هر روز به سایت شما و سایت کاروان صادقیه سر می زنم سایت شما به خاطر اخبار و سایت کاروان صادقیه به خاطر داستانهای جالب و موضوعات اجتماعی راجع به ازدواج. گفتم تشکری داشته باشم از شماها که باعث افتخار شهرمان در فضای مجازی هستید. نظرات این پست را خواندم خیلی برام جالب است. من نمیخواهم از تقی نژاد تعریف کنم. و شاید راضی هم نباشد آنچه برایم تجربه شده است اخلاص و عمل این مرد است. ایشان با اینکه ظاهرش مثل کارگرها و غلامان است و وضع ظاهریش مطلوب نیست وقتی برخورد میکنید متوجه میشود گوهر ناشناخته جهان اسلام است که به عشق امام صادق آرام و قرار ندارد فکر و ذکرش امام صادق است. در کتابهای داستان قصه عشف لیلی و مجنون و فرهاد شیرین مثال زدنی است. اگر تعریف امام صادق را از زبان ایشان در روز ولادتش در امامزاده می شنیدید متوجه می شدید قصه شیرین و فرهاد حرف است پای عمل می رسد صفر است. فرهاد جانش را میدهد ولی شیرین با خسرو ازدواج میکند. چند سال پیش از کینه ای که نسبت به نوقیها داشتم چون نوقیها خیلی جهاز میکنند و پسرعمویم مرا میخواست در دانشگاه با دختر نوقی آشنا شد و با او ازدواج کرد. اتفاقا به منزل یکی از همکلاسیهایم در جوادیه نوق رفتم در بین راه از روستای حسن آباد صادق الائمه رد شدم دیدم روستا یکپارچه مشکی و تمام تیرهای روستا بنر تسلیت امام صادق نسب شده بعد از برگشتن از مهمانی در جمع دوستان شایعه کردم نوقیها شش امامی هستند تا امام ششم قبول دارند اگر میخواهید ببیند به روستای حسن آباد صادق الائمه بروید. شب در عالم رویا خواب بانوی مجلله ای دیدم که در حال فکر بود و با گریه این جمله را زمزمه میکرد: به روزهایی می اندیشم؛ که مردمان در حق فرزندم جعفرکوتاهی کردند! تا جایی که نااهلانِ حکومت «عباسی» حریم حرمتت را شکستند! حیف! کسانی که آن روز، قدر جعفررا ندانستند و صدحیف؛ امروز، کسانی که از حسادت، مثل تو توان دیدنِ این همه شکوهِ تکریم فرزندم را ندارند.اگر از دل احمد خبر داشتی برایش شایعه نمیکردید نگاه به ظاهرش نکن که او تمام حواسش به عشق پسرم است و عشق جعفر او را کور کرده و متوجه دور وبرش نیست.او تا زمانی که دلش با ماست ما هوایش را داریم وقتی دلش از ماجداشد او را به حال خود رها میکنیم. نذر کردم تا زنده هستم در صادقیه امامزاده بروم چند وقت بعد با یکی از بچه های نوق ازدواج کردم و زندگی خوبی را در سایه امام صادق داریم. و نذر کرnیم اگر فرزندمان پسر باشد نامش را صادق بگذاریم.

    ناشناس

    سلام و خداقوت تشکر ویژه از دوستان خانه خشتی این بحث خیلی جالب است. در نظری که برادر بزرگوار ما فرستاده بود من تایید میکنم که امامزاده سیدجلال الدین خیلی برحق است. یادم هست هرساله بعد از ایام پسته چینی جناب حاج احمد ابولی و فرزندش کمکهای نقدی و نذورات مردم را به طور سیار جمع آوری میکردند. یکروز حاج و پسرش در منزل ما آمد و همسایه به من گفتند فلانی شما هم پسته های نذریت را بیاور من رفتم دوکیلو پسته بادامی اوردم از ته دل راضی نبودم حاج احمد گفت پسته ها از چه نوعی است گفتم احمد آقایی. او هم پسته ها را جز پسته های احمد آقایی ریخت . روز بعد که به انبار رفتم دیدم همان دو کیلو پسته بادامی در همان پلاستکی که به حاج احمد دادم بر روی گونیهای احمد آقایی گذاشته شده است. آن وقت به عظمت آقا پی بردم چون من راضی نبودم آقا قبول نکرده است. جا دارد از همین جا از آقای حاج احمد ابولی و سایر خادمین امامزاده تشکری کرده باشد.والله من شمس آبادی نیستم و نمی خواهم تعریف از شمس آبادیها بکنم شمس آبادیها چشم دل سیر هستند شما در ایران بگردید اگر قناتی مثل شمس آبد دیدید جایزه دارید کشاورزان شمس آباد موتور دارند ماهی یکبار آب را میان میکنند به کسانی که کم آب و یا آب ندارند میدهند و هرساله در شمس آباد پسته می باشد و این موتور نزدیک ۳۰ سال است که پمپ آن بالا نیامده است قبلشان صاف است. خدا عاقبت به خیرشان کند

    بنده شرمنده

    سلام و تشکر فروان از دوستان خانه خشتی ترسم از آن است این مطلب را نگویم و مرگ مرا فراگیرد. من از آنجایی که در دوران مدرسه با برادران شمس آبادی کینه داشتم دوست نداشتم که آقایان اسماعیل آبادی در امامزاده تدارک نهار بدهند که شمس آبادیها غذا بخورند. امسال در توزیع غذای امام صادق غیر مستقیم حیف ومیل میکردم که غذا کم بیاید تا حاج آقای حسنی دلسرد شود و سال دیگر غذای نذری در جوار امامزاده پخش نشود و شمس آبادیها نخورند. همانطوری با وسوسه و غیر مستقیم که آقای حاجی حسینی را دلسرد کردم که غذای عاشورا ندهد. به خدا در توزیع غذا به بعضیها دو بسته ۸تایی میدادم که کم شود بیش از ۵۰۰ غذا را به این و آن می بخشیدم تا اینکه ۱۷۸نفر غذا نرسید . شب در عالم خواب آقا سیدجلال الدین را دیدم که داشت به خادمین کادو میداد وقتی جلو رفتم به من گفت فلانی من دعایت را مستجاب کردم و غذا کم شود گیر شما چه آمد؟ این را بدان کج رفتی من این ۱۷۸نفر از دوستان خودم بودند که یکبار به کسی نمیگویندغذا نخورده ایم اینها آبروداری میکنند من هم غذای معنوی به ایشان دادم به زودی همین شمس آبادیها سقاخانه ای میسازند که بزرگترین سفره غذای حضرتی را می اندازند. این را بدان تا زمانی که روز شهادت امام صادق بنام من باشد مردم خودشان بانی این مراسم میشوند و کم نمی آوردند آیا تو از این ۱۷۸ نفر چیزی شنیدی که ما غذای نذری گیرمان نیامد؟ این را بدان همه مردم بانی این مراسم میشوند. هرچه خواستم کادو بگیرم به من نداد گفت من خواسته تو را اجابت کردم . ناراحت بودم تا روز شهادت امام رضا از صبح تا غروب سقاخانه شمس آباد را از دور زیر نظر داشتنم دیدم چندین مرتبه سفره غذای نذری انداختند کم نیامد شب در عالم خواب دوباره آقا را خواب دیدم به من گفتند غذای نذری ما هیچ آشیزی قبول نکرد جز همین شمس آبادیها به جدم پیغمبر اگر ۱۰۰ برابر این جمعیت می آمدند و ۱۰۰ بار سفره را می انداخیم کم نمیشد چون اینها عهد بستندآبرو داری کنند. و دعای تو بر عکس بود. من شرمنده برادران شمس آبادی هستم و خاک پایشان را سورمه چشمهایم مکنم و از همه عزیزان حلالیت میطلبم و تا زنده ام دعای خیرشان میکنم مخصوصا آقای حسینی خادم سقاخانه .از آقای حاج اصغر حسینی و حاج احمد حسنی و آقای تقی نژادمعذرت میخواهم.

    احمد

    سلام برادر دشمنت شرمنده باشد مهم این است که به اشتباهت پی برده باشید . ان شاءالله در آینده جبران می نمایید. به اربابم امام صادق (ع) ما در سال ۱۳۸۷ که کاروان صادقیه را با یاری خدا راه انداختیم با امامزاده سید جلال الدین عهدی بستیم که مطمئنیم با یاری خدا این کاروان صادقیه جهانی میشود و آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف رفسنجان (دارالصادقیون) مرکز تجمع عاشقان امام صادق علیه السلام و تجلی گاه تکریم مقام عالی آن حضرت در کشور خواهد شد. ان شاءالله. عفو و بخشش بانیهای این مراسم ودوستان شمس آبادی که خادمین افتخاری امامزاده اند بیشتر از آن است که ما تصورش نماییم . خداوند آقای حسینی و دوستانشان را حفظ نماید که جوانیشان را در راه محبت به اهل بیت عصمت صرف نموده اند و احداث این سقاخانه و احیاء خیمه را از آنان قبول نماید. جا دارد از خادمین افتخاری که در احیای این مراسم نقش آفریدند و الان در جوار رحمت حق آرمیده اند و اموات کاروان صادقیه رفسنجان یادی کرده باشیم و نثار شادی روحشان رحم الله من یقرا الفاتحه و اخلاص مع الصلوات

    عباس

    بر همسنگران خانه خشتی سلام و درود بی نهایت شماهارا به خدا این نظرم را تایید کند من چند سالی درمراسم صادقیه می آیم فقط آقای تقی نژاد خواهش کنید در مراسم کاروان از مداحان کشوری و سخنران کشوری دعوت کنید چون ارزش امام صادق بالاتر از آن است که ما تصورش نمایم با تشکر. مداح و سخنران تکراری نباشد شرمنده

    حمید

    سلام و ارادتمند خانه خشتی من معترفم صادقیه اعتبار ماست ما بدون صادقیه هیچیم.خدایا این اعتبار را از ما نگیرد و برای هیچ کسی بیماری و گرفتاری نیاورد والله سخت است. یادم هست پارسال در ایام صادقیه برای عمل پا به یزد رفتم در دیار غربت و نداشتن هزینه کافی برای درمان خیلی سخت است.از آنجایی که نوقیها به امام صادق حس عجیبی داشتند. وقتی دکتر گفت باید برای هزینه عمل اول ۷میلیون تومان به حساب بریزی دنیا بر روی سرم خراب شد.والله توی قسط وام ازدواج دختر مانده بودم در نمازخانه بیمارستان آنجا دعای توسلی خواندم و به امام صادق که رسیدم نتوانستم جلو خودم را بگیرم گفتم نام تو زینت شهرما باشد و تو ارباب ما باشی ما در کار خود در بمانیم این اربابی شما به درد نمی خورد به جان تنها دخترم قسم فردا کسی هزینه عمل را حساب کرده به اسم عبدالله. خیلی ظلم است ما چنین اربابی داشته باشیم از یادش غافل . شما را به حضرت زهرا این نظر را تایید کنید تا همه مردم بدانند ما رفسنجانیها هم بی کس نیستند.

    زهرا

    سلام الهی عاقبت به خیر شوید هم خادمین صادقیه و همه عزیزان خانه خشتی از اطلاع رسانی شما متشکریم.

    جواد

    سلام و عرض ادب برای دوستان با معرفت خانه خشتی . من وقتی که از سرکار می آیم از آنجایی عاشق امام صادق هستم به این پست شماعادت کردم معتاد نظرات این پست شما شدم مدیون شما باشم اگر دروغ بگویم روزی ۳بار به این سایت مراجع میکنم نظرات را میشمارم تمامشان را با دقت میخوانم میخواستم تشکری کرده باشم. و اگر کوتاهی و قصوری در مسیر حرکت کاروان باشد گوشزد نمایم تا در آینده برطرف نماییم .چند روزی میخواستم تشکری نمایم از مسولین خانه خشتی مخصوصا از برادر بزرگوارم جناب آقا مجتبی نقی زاده همشهری محبوبم

    احمد

    قال الصادق علیه السلام«یابن جندب لو ان شیعتنا استقاموا لصافحتهم الملائکه و لاظلهم‏الغمام و لاشرقوا نهارا و لا کلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم ولما ساءلوا الله الا اعطاهم‏». اگر شیعیان ما استقامت کنند، فرشتگان دست در دست آن‏هامى ‏گذارند، ابرهاى سفید(رحمت) برآن‏ها سایه مى ‏افکند، چون روزدرخشنده و تابناک مى ‏شوند، از زمین و آسمان روزى مى‏ خورند و آن چه از خدا بخواهند، خداوند به آن‏ها عطا مى‏کند. خدا همه دوستداران اهل بیت (ع) مخصوصا شما بزرگواران خانه خشتی را در پناه خویش محافظت نماید.

    رضا

    السلام علیک یا سیدجلال الدین اشرف وسلام بر شما احیاگران امر اهل بیت مدیران خانه خشتی به خودم می بالم که خداوند حضرت سیدجلال الدین اشرف را در شهرمان رفسنجان قرار داد تا باعث شود صادقیه شهرمان مطرح گردد.از شما تقاضا داریم تلاش کنید در روز شهادت امام صادق علیه السلام سنگ تمام گذاشته شود..و ایستگاههای پذیرایی را متنوع کنید تا میزبان خوبی برای زائرین و عزاداران باشید.ما با صادقیه زنده ایم.به خدا من دو سال است در این مراسم شرکت میکنم اگر زنده باشم همیشه شرکت میکنم. تا نامم بعد از مرگ در اموات کاروان صادقیه ثبت گردد. تنها جایی که برای مردگان یادواره میگیرند همین صادقیه است اگر میخواهید ببینید در اینترنت سرچ کنید اموات کاروان صادقیه رفسنجان آنها را می بینید .با فاتحه ای یادشان را گرامی بدارید.

    جواد

    تشکر از مدیر مسئول خانه خشتی و خادمین صادقیه سلام دستتان درد نکند همشهریهای محترم امسال فقط به مشکی نمودن چهره روستای حسن آباد صادق الائمه و مسیرهای حرکت کاروان صادقیه اکتفا نکنید از مسولین بخواهیداز برادران هیئتی و شوراها بخواهید تمام این مناطق شهرستان رنگ عزا به خود بگیرد.رسما عهدار مراسم شوید ارزش ریس مذهب ما بالاتر از اینهاست.افتخار میکنیم که نام امام صادق زینت شهرمان گشته است.

    حسین

    سلام ،با تشکر از خانه خشتی ،امثال اقای تقی نژاد ثمره تقوای پدر و مادر می باشند من از نزدیک خانواده ایشان را می شناسم پدر و مادری که پاکی و بی الایشی در چهره شان موج می زند ودر اولین نگاه مهرشون به دل می نشینه و در گذر زمان انسان دلتنگشون می شه .سلامت و موفقیت قرین خودشون و بچه هاشون باشه.انشالله

    شمس الدینی

    سلام خسته نباشیدکارگروه خانه خشتی هر کسی به چیزهایی دل خوش است ما رفسنجانیها به امام صادق دل خوشم . ما دیوانه امام صادقم. ما همیشه به رضایت مولا می اندیشیم ما به داده خدای مهربان قانع ایم و قانع همیشه غناست. یادمان باشد که خدا هیچ وقت ما را از یاد نبرده است. - کسی که با خدا حرف نمی زند، صحبت کردن نمی داند. - آنکه خدا را باور نکرده است، خود را انکار کرده است. - کسی که با خدا قهر است، هرگز با خودش آشنی نمی کند. - ما خلیفه ی خداییم، بنده خدا باشیم،. - آنکه خدا را از زندگیش سانسور کند محوخواهد شد. - خدا از آن کس که روزهایش بیهوده می گذرد، نمی گذرد. - بیهوده گفته اند تنها «صداست» که می ماند، تنها «خداست» که می ماند. - روزی که خدا همه چیز را قسمت کرد، خود را به خوبان بخشید. - برای اثبات کوری کافیست که انسان چشم های نگران خدا را نبیند. - شکسته های دلت را به بازار خدا ببر، خدا، خود بهای شکسته دلان است. - به چشم های خود دروغ نگوییم، خدا دیدنی است. - چشم هایی که خدا را نبینند، دو گودال مخوفند که بر صورت انسان دهن باز کرده اند. - امروز از دیروز به مرگ نزدیک تریم به خدا چطور؟ -اگر از خدا بپرسید کیستی؟ در جواب «ما» را معرفی خواهد کرد! ما بهترین معرف خداییم، آیا اگر از ما بپرسند کیستی؟ خدا را معرفی خواهیم کرد؟ - وقتی خدا هست هیچ دلیلی برای ناامیدی نیست. - آسمان، چشم آبی خداست، نگران همیشه ی من و تو. - خداوند سند آسمان را به نام کسانی که در زمین خانه ندارند امضا کرده است. . هیچ کار خدا بی هدف و بی دلیل نیست چه دلیلی برای خدا وجود داشته که من و شما را بیافریند؟خداوند رحمت خود را از هیچ کس دریغ نمی نماید و اگر ما را آفریده مشمول رحمتش نموده است.حال ما کجای گردونه ی هستی قرار داریم خود بهتر از دیگران علم بر آن داریم. اندکی تامل قبل از خواب به چرایی وجودمان بر روی این کره ی خاکی و لحظه ای تفکر به مرگ از همه ی ما انسان هایی به یاد ماندنی خواهد ساخت پس چرا با خود اینگونه رفتار می کنیم؟ چرانمی خواهیم به خود به قبولانیم که با تمامی تلا ش های مثبت و منفی جهت حفظ ظاهرمان روزی باید امانت خدا را به خودش برگردانیم ؟قدری بی نقاب با خودمان بوده و به این بیاندیشیم که خدا از دل هایمان آگاه است با خدا معامله ای شرافت مندانه داشته باشیم و خود را از این بازار مکاره کنار بکشیم. نسیم بی توقف مرا نوازش می دهد هنوز دلم بی تاب گریه است خدایا بی خواسته ای از تو دوستت دارم امیدوارم روزی که امانتت را پس می دهم شرمسار نباشم. خداوندا مرا پاک بمیران. خدایا مرا از آن دسته از بنده هایت قرار بده که دیگر بنده ها مرگم را به یاد نداشته باشند بلکه زندگی ام را به یاد بیاورند..

    رقیه

    سلام خدا را شکر سببی شد تا بتوانم سالی یکبار به زادگاهم رفسنجان بیایم. زنی هستم که درهرات زندگی میکنم . پدر مرحومم اهل هرات بود قبلا در رفسنجان در یکی از ظرف پسته کار میکرد نگهبان بود در یک حادثه پدرم را از دست دادم اقوامان مرا شهر هرات بردند و با پسر عمویم ازدواج کردم . همیشه حسرت خاطرات کودکی ام را می خوردم مخصوصا پدرم با موتور ماهی یکبار به امامزاده سیدجلال الدین خانواده را می آورد دلم خیلی تنگ شده من گه گاهی اخبار رفسنجان را از خانه خشتی دنبال میکردم وقتی این پست را با همسرم خواندم خوشحال شدیم مشکلی داشتیم از آنجایی که دلم میخواست به زادگاهم سالی یکبار بیایم به شوهرم گفت اگر مشکل ما حل شد تا زنده هستیم بیا صادقیه به سید جلال الدین برویم قبول کرد خدا را شکر مشکل ما حل شد و واممان جور شد شوهرم نذر کرد تا زنده است سالی یکبار در ایام صادقیه به رفسنجان بیاورد. من تعریف پیاده روی کربلا را از همسایگان شنیدم قسمت نشد کربلا بروم. خدا کند قسمت بشود تا در صادقیه امامزاده سیدجلال الدین رفسنجان شرکت کنم. خدا این واقف و شما دوستان خانه خشتی را حفظ و عاقبت به خیر نماید. از اطلاع رسانیتان متشکرم. ای کاش بزرگوارمان خانه خشتی یک پست میگذاشتید به نام نامه ای به حضرت صادق علیه السلام هروقت دلمان میگرفت عقده های دلمان را باز میکردیم. باز هم تشکر , والتماس دعای مخصوص

    سیدعباس

    سلام الحمدلله رب العالمین. وقتی نام دارالصادقیون را شنیدم بر شهر رفسنجان گذاشتند خوشحال شدم چون دایی من رفسنجان زندگی میکند و من مادرم رفسنجانی است. وقتی بچه بودم مدرسه میرفتم بچه های عمویم به من میگفتند رفسنجانیها شیخی هستند خیلی زجر میکشیدم باور کنید وقتی در سایتهای ایرنا و رسا دیدم شخص کارگری یک پنجم درآمدش را وقف رفسنجان را به عنوان دارالصادقیون و سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق معرفی شود و حرکتی مثل پیاده روی کربلا در امامزاده سید جلال الدین نوق پیاده شود به جدم قسم تا زنده هستم در این مراسم شرکت میکنم. صادقیه گوهر نا شناخته رفسنجان باید شناخته شود به احترام این امامزاده باید سنگ تمام بگذارید.همانطوری ما مردم یزد سعی کردیم حرمت اسم دارالعباده نگه داریم. شما رفسنجانیها باید حرمت و قداست این اسم را نگه دارید. صادقیه نشان افتخار شماست کوتاهی نکنید.برای امام صادق هزینه کنید. از آقای قاسمی زاده مدیر کل اوقاف وخواهر رضایی که این گزارش را تهیه کردند و در ایرنا گذاشتند تشکر میکنم . , وامیدوارم که جدم پیغمبر نگه دارش باشد و در صحرای محشر شفاعتش کند. از شما عزیزان خانه خشتی هم تشکر دارم امیدوارم که خداوند غم از دلتان بر دارد که دلم را شاد کردید.

    محتشمی

    سلام خیلی خوشحال شدم که برای امام صادق اقامه عزا میکنید اطلاع رسانی کنید و از بازماندگان به نیابت اموات کمک بگیرد مثل پیاده روی اربعین کربلا با ایستگاههای پذیرایی این مسیر را تحت پوشش سفره نذری قرار دهید. شما که اسم شهرتان را دارالصاقیون گذاشتید مایه بگذارید حقش را ادا کنید چون شایستگیش را دارید. اصولا رفسنجانیها انسانهای فعال و با اراده هستند. درود برمردمان شریف رفسنجان تشکر از بزرگواران خانه خشتی

    حسین

    سلام خدا از همه شما قبول نماید و التماس دعا در نظرات خانمی بنام فاطمه شقایق راجع به حفظ حدیث کسا پرسیده بود من این مطلب را تایید میکنم چون در ایام اعتکاف مسجد صاحب الزمان با چشم خودم دیدم که حدیث کسا را از حفظ میخواند در حالی که ما از کتاب نمیتوانیم خط ببریم التماس دعا از ایشان و شما دوستان خانه خشتی متشکرم

    احمدی

    تشکر از اطلاع رسانی خانه خشتی

    معصومی

    سلام اولین باراین شیوه عزاداری در کشور شنیدم خدا قبول کند این شیوه را ادامه دهید و هزینه کنید زیرا ارزش اهل بیت بالاتر اینهاست. این شیوه باید فراگیرشود یادمان باشد ایران کشور امام صادق است چون پیام شیعه از این سرزمین منشر میگردد. اگر شما میخواهید دارالصادقیون را به نام شهرتان رقم بخورد بیش از اینها خدمت کنید. ولی رفسنجانیها هم باهوشند و هم با اراده خدا تمامی این عزیزان را حفظ کند مخصوصا شما عزیزان فرهنگی خانه خشتی.

    فاطمی نیا

    سلام خدمت دوستان خانه خشتی انشاءالله یک بار مزاحم میشوم ما فقط از خانه خشتی سایتش را دیدیم .من در فضای مجازی ۲ روستا برایم جالب بود یکی روستای حسن آباد صادق الائمه در استان کرمان و شهر شما دیگر روستای چارک در استان بوشهر بنام دهکده قرآنی روستای اولی برای اهل بیت و روستای دومی برای قرآن زیرا پیامبر(ص) دو چیز گرانبها را سفارش کرد یکی قرآن و یکی اهل بیت افتخار میکنم دو روستا در ایران برای قرآن و اهل بیت نامگذاری شده اند. خدا از مردم ولایتمدار رفسنجان قبول نماید.

    علیرضا هوشمند جانباز و خادم ایثارگران

    درود فراوان بر گهربارانی همچون حاج احمد عزیز که داری قلبی پاک و رئوف و مهربان و ولایی و در خط انقلاب و اسلام و رهبری تلاش فراوان دارند و خوشا به سعادت این بزرگوار که حقیر افتخار خادمی ایشان را دارم

    فلاح

    سلام وتشکر ویژه دارم از مسئولین با معرفت خانه خشتی خدا حفظشان کند. بیایید با دعا اسلام را یاری کنیم. شاید در یکی از جلسات دعا دلمان آنچنان به سوز و گداز در بیاید که خدا ما را لایق قرار بدهد و از ما هم کمک بگیرید. آخرالزمان به طریقی سخت گیری بیشتر می شود و به یک طریقی سهل گیری بیشتر می شود؛ کسانی که فکرش را نمی کنید می روند خط مقدم و کسانی که از آنها توقع دارید جا می مانند. من نمی دانم چطور، ولی بروید در خانه خدا. ودر مجالس اهل بیت. الان که فرصت به ما روی آورده و زمینه آماده است بیایید صادقیه رادر دنیا معرفی کنید الآن در کشور ما فقط مشهد در شهادت امام رضا پیاده روی و شبیه مراسم اربعین پیاده میشود رفسنجان دارای جوانان هیئتی بی نظیر در کشور دارد و شایستگیش را دارد این کاروان عزای صادق آل پیامبر را همراهی کنید.حسن آباد نوق قبل از اینکه به نام امام صادق مزین شود به زاهدان مشهور بود و مردم ان آن از فقر در فدک کار میکردند الان به برکت امام صادق هم وضع معیشتی مردم خوب شده و هم روستا یش از نظر ظاهر حرف اول را میزند آفرین بر دهیار خدوم حسن آباد صادق الائمه بچه یتمی که جوانیش را به پای روستا گذاشته خداوند پدرش آقای تقی پور را رحمت کند.مادرش به نانوایی و نان حلال او را بزرگ کرده بوستان امام علی و آسفالت کوچه ها از اقدامات این جوان متدین است . جوانان به اسم این جوان قسم میخورند. الان در روستا گردیها و قاچاق فروشها به نان شب محتاجند و بچه یتیمها وبچه کارگرها آقایی میکنند و سالار شدند. . از شورای اسلامی هم تشکر میکنم.اگر میخواهید عبرت بگیرید بیاییدبه این روستا و تحقیق کنید فقط قاچاق فروشها در خط فقر زندگی میکنند چون نفرین مردم پشت سرشان است حالا ببیند چقدر دعا اثر دارد.از حاج علی مهدوی هم تشکر میکنم که با دعا و مناجاتش این روستا را مزین نموده.و از محمد رضا پیل پایه که افتخار جوانان میباشد هم تشکر میکنم که جوانان را هیئتی بار می آورد .

    محمود

    وقتی به نشانهای افتخار و علائم شناخت یک شهر توجه میکنم مثلا محصول پسته خود بخود به یاد رفسنجان می افتم و تیم صنعت مس …. خوشبختانه صادقیه سنت جاودان رفسنجان ما را به یاد حضرت سید جلال الدین اشرف می اندازد چه خوب است همت کنید حرکت کاروان صادقیه حرکت پیاده روی که به عشق امام صادق نظر دارد معرفی شود معرف غربت صادقیه گردد. خدا لعنت کند کسانی وادار کردند مولای ما را پابرنده در میان کوچه های مدینه دنبال اسب بکشانند. حرکت کاروان باید معرف غربت صادقیه گردد. امسال که مدینه غربتش بیشتر است غریبنوازی صادقیون رفسنجان بیشتر شود. خدا خیرتان بدهد تبلیغات را بیشتر کنید. مشارکت اموات در نذورات صادقیه کارگشاست اموات را میهمان سفره صادقیه نمایید.

    محمدحسین

    سلام من همیشه نایب الزیاریه شما رفسنجانیها از جوار فاطمه معصومه هستم . حقیقت این بود من در ذهنم شهر رفسنجان را شهری سرمایه دار و از خدا بی خبر می دانستم وقتی رادیو معارف از سایت پایگاه اینترتی کاروان صادقیه و مراسم کاروان صادقیه رفسنجان گزارش داد شیفته این شهر شدم و مردم رفسنجان را در ثواب زیارت فاطمه معصومه سهیم میدانم آفرین بر همت دارالصادقیون

    سرباز ولایت

    سلام با تشکر از شما مسئولین خانه خشتی به خاطر تهیه این گزارش زیبا ومعنوی آرزوی موفقیت میکنم برای این مرد مومن وخانواده ایشان یه سوال داشتم از آقای تقی نژاد اگه امکان دارد بفرمایند از چه بزرگواری تقلید میکنند؟

    تقی نژاد

    سلام جواب سرباز ولایت: علمای‌ شیعه‌ در طول‌ دوران‌ پرفراز و نشیب‌ غیبت‌ کبرا همواره‌ چون‌ مرزدارانی‌ جان‌ بر کف‌ پاسدار حریم‌ مقدس‌ تفکر شیعی‌، با همه‌ ابعاد آن‌، اعم‌ از فقه‌، حدیث‌، کلام‌ و… بوده‌اند و در هر زمان‌ که‌ احساس‌ کرده‌اند شیاطین‌ جن‌ و انس‌ از روزنه‌ای‌ قصد نفوذ و تجاوز به‌ این‌ حریم‌ مقدس‌ و ایجاد شبهه‌ در اذهان‌ ضعفای‌ شیعه‌ دارند با تمام‌ توش‌ و توان‌ خویش‌ به‌ مقابله‌ با متجاوزان‌ فرهنگی‌ و غارتگران‌ فکری‌ پرداخته‌اند. نکته‌ مهمی‌ که‌ در بررسی‌ آثار علمای‌ گرانقدر شیعه‌ به‌ چشم‌ می‌خورد این‌ است‌ که‌ هرگز اشتغال‌ آنها در عرصه‌هایی‌ همچون‌ فقه‌ و حدیث‌، مانع‌ از پرداختن‌ به‌ وظیفه‌ اصلی‌شان‌؛ یعنی‌ دفاع‌ از حریم‌ اعتقادات‌ شیعی‌ و تبیین‌ و ترویج‌ جانمایه‌ تفکر شیعی‌ (اندیشه‌ ولایت‌) نشده‌ و از همین‌ رو، بسته‌ به‌ مقتضیات‌ زمان‌ و با توجه‌ به‌ شبهاتی‌ که‌ در هر عصر متوجه‌ تفکر ناب‌ شیعی‌ بوده‌ است‌ . سوال کرده بودید مقلد چه کسی هستم؟بنده کمترین مقلد حضرت آقا می باشم این هم شجرنامه حضرت آقا : سید علی حسینی خامنه ای؛ ابن سید جواد حسینی ابن سید حسین تفرشی ابن سید محمدتفرشی ابن سید محمد تقی ابن میرزا علی اکبر ابن سید فخرالدین ابن سید ظهیرالدین ابن سید قطب الدین ابن میرسید روح الله ابن میرسید رضا ابن میرسید جلال ابن سید بایزید ابن میرسیدبابا هاشم ابن سید حسن ابن سید حسین ابن سید محمود ابن سید نجم الدین ابن سید مجدالدین ابن سید فتح الله ابن سید روح الله ابن سید نیک الدین ابن سید عبدالله ابن سید صمد ابن سید عبدالمجید ابن میرسید شریف ابن میرسید عبدالفتاح ابن میرسید علی ابن سید علی ابن میر سید علی ابن سلطان العلما ابن میرسید محمد ابن سید حسن ابن سید حسین ابن حسن افطس ابن علی اصغر ابن حضرت امام زین العابدین (ع) ابن سیدالشهدا حضرت حسین ابن علی (ع) ابن امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع)

    فاطمه شقایق

    سلام خدمت زحمتکشان خانه خشتی خداقوت باعرض خسته نباشید به آقای تقی نژاد کاش ایشان درباره حفظ یک شبه حدیث کساء بیشتر توضیح میدادند اگر امکان دارد لطفا شما عزیزان ماجرا را ازایشان پرسیده وبرایمان بگذارید باتشکر

    تقی نژاد

    جواب فاطمه شقایق راجع به : درباره حفظ یک شبه حدیث کساء سلام وتشکر از دست اندر کاران خانه خشتی در صادقیه ۱۳۹۲ سخنران کاروان ما حاج آقای طباطبایی بودند وقتی برای استراحت به منزل ما تشریف آوردند تلویزیون راجع به مذاکره ۵+۱می پرداخت ایشان به من گفت احمد این ۵+۱ هیچ کاره اند. آن ۵+۱ که همه کاره هستند ۵تن آل عبایند. خواندن حدیث کسا سرنوشت انسان را تغییر میدهد مقام آن بزرگان جای خود دارد. آن قدر جالب از ۵تن تعریف کرد شیفته اش شدم خیلی دلم میخواست آن را حفظ کنم. گفتم اگر بتوانم آن را حفظ کنم ثوابش را هدیه میکنم به مادر اربابم امام صادق علیه السلام. در این اندیشه بودم تا اینکه در اربعین پیاده به کربلا رفتم در نجف در قبرستان وادی السلام کنار مقام امام صادق (ع)توسلی به اربابم جستم . گفتم اگرمرا لایق بدانید من به نیابت از شما هر روز حدیث کسا رامی خوانم و به مادر شما هدیه می نمایم. آن روز عهد بستم اگردر حافظه ام جا بدهی به عهدم وفا میکنم. از آنروز حدیث کسا را چندین مرتبه میخواندم حتی در مجمع عاشقان علی اکبر (ع) جمعه شبها مسجد امام حسین (ع) هم قبل از مراسم میخواندم. بعد از دوماه دیدم یک خط هم نتوانستم حفظ کنم . بعد ازمراسم به آقای حسین ملکی طلبه مخلص و مسئول هیئت بود گفتم به امام صادق (ع) قسم من دیگر نه حدیث کسا میخونم و نه در این مجمع می آیم. چون مرا لایق ندانستد. از روز بعد دیگر حدیث کسا را نخواندم. تا اینکه بعد از یک هفته در شب جمعه در عالم رویا خواب حضرت آ یت الله خوی (ره) دیدم . بعد از اینکه تذکراتی به من داد از من پرسید از چه کسی تقلید میکنی ؟ گفتم:از رهبر سه مرتبه فرمودند: احسنت احسنت احسنت . اگر میخواهی به امام صادق (ع) خدمت کنی از مخارج صادقیه کم کن و در فضای مجازی سایتی را راه بیانداز با نام کاروان صادقیه. و اگر حدیث کسا را می خواهی حفظ کنی ما درحافظه ات قرار میدهیم به شرطی که به عهدو پیمانت پای بند باشید. دستانش را باز کرد. کلماتی از نور مشاهده کردم . مثل تلویزیون آیات قرآن در هنگام قرائت نمایش می دهد.عن عوالم به سند صحیح عن جابر بن عبدالله انصاری از عن فاطمه الزهرا.... از خواب بیدار شدم از حفظ خواندم.

    محسنی زاده

    در مقابل این کرامت نفس و این وقف بزرگ؛ زبان ما از تشکر و قدردانی قاصر است ؛اجرشان با امام صادق علیه السلام

    تقی نژاد

    سلام خدمت مسئولین محترم خانه خشتی و مردم شریف رفسنجان نیت ما از اول این بود کاروان صادقیه رفسنجان مراسمی شبیه پیاده روی اربعین در کربلا در جوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف پیاده کنیم. چون ارباب ما امام صادق (علیه السلام) هم با پای برهنه بدون عمامه به دستور منصور از پی ابن ربیع کشانیده شده است. . مطمئنم مردم شریف رفسنجان شایستگی خدمتگزاری به ساحت مقدس امام صادق (علیه السلام) را دارند. در صادقیه ۱۳۹۰ ثابت کردند در فصل برداشت پسته مردم یکپارچه کاروان عزای امام صادق(علیه السلام) را همراهی کرده و از تعلقات دنیا دست کشیدند. خوش بختانه مردم شریف رفسنجان برای امام صادق (علیه السلام) از عمق جان خدمت میکنند.وقتی هیئتی از دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برای راه اندازی کاروان صادقیه آمدند آقای میرلوحی با استقبال بی نظیر مردم رفسنجان روبرو شدبه ما گفتند حرکت صادقیه در رفسنجان پس از قم در کشور حرف اول را میزند. آنچه که ما در دانشگاه امام صادق(علیه السلام) میگوییم اینجا عمل میشود. در جوابشان گفتیم قلب مردم رفسنجان حرم امام صادق (علیه السلام)است اینجا دارالصادقیون است امیدوارم که حرکت صادقیه رفسنجان سرزمین دارالصادقیون جهانی شود.خوشبختانه دوستان در این زمینه ها برای امام صادق(علیه السلام) نذوراتی کرده اند جناب حاج احمد حسنی هم قطعه زمینی برای مجموعه نشر فرهنگ امام صادق در اسماعیل آباد نوق وتدارک نهار شهادت امام صادق (علیه السلام) اختصاص دادند و دوستان دیگری که اگر نامشان راببرم می ترسم کسی از قلم بیافتد مقداری از زمینه های پسته و درآمد خودرا نذر کردند که روز شهادت برای پذیرایی ایستگاههای صلواتی و برنامه وسیعی داریم.بعضی ازمردم رفسنجان به نیابت از امواتشان در تدارک ایستگاههای پذیرایی سهیم میشوند.امیدوارم روزی را ببینیم وقتی در کشور اسلامی مان اسم ایام صادقیه مطرح میشود دلها روانه آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف رفسنجان دارالصادقیون شود. در پایان از یاوریها و پایمردی های بزرگوارانی که به عشق امام صادق (علیه السلام) در روز شهادتش از تعلقات دنیا دست کشیده و کاروان عزای آن حضرت را همراهی می نمایند سپاسگذاری می نماییم و امید است که اگر بزرگواران از ما لغزشی دیدند به دیده اغماض در ننگرند و از سر بزرگواری از راهنمایی خود داری ننمایند فاستبقوالله الخیرات الی الله مرجعکم”

    جواد

    سلام واقعا خبر تاثیر گذاری بود برای من؛باید افرین گفت به همت و نیت خالص این چنین مردانی.... از سایت ها بازدید کردم خیلی خوب بودند خصوصا سایت کاروان صادقیه که به صورت جامع و کامل به ترویج دین مبین اسلام و ارتقای فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه پرداخته اند.

    رسول

    سلام.ضمن تشکرازخانه خشتی درجهت نشروگسترش این فرهنگ ارزشمند.

    علی

    احسنت به شما و انشالله نذرشان قبول

    فاطمه

    سلام از مسئولین خانه خشتی تشکر میکنم که چنین بزرگوارانی را به مردم معرفی میکنند خدا اقای تقی نژاد وهمسر گرامیشان را حفظ کند که سرمایه ای هستند برای مردم استان کرمان نمیخواهم فکر کنید چون خانم هستم دارم از همسر ایشان قدردانی میکنم من خاک پای همسر احمداقا راسرمه چشمم میکنم چون میدانم پابه پای ایشان زحمت کشیدن و از خیلی خوشی ها وعلاقه های زنانه خود گذشت کردند تا همسرشان بتواند در این امر به این بزرگی موافق باشد از جناب تقی نژاد وهمسر محترمشان التماس دعا دارم

    عسکری

    درود بر شیر مرد خدا وخادم امام صادق (ع) من از دوران راهنمایی ودبیرستان همکلاسی بودیم وایشان را می شناسم . مردی روشنفکر وصادق است .میدوارم در کارشان موفق باشند. التماس دعا داریم که ان شالله ما هم عاقبت به خیر شویم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان